abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81574041
Vorig topic: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 44

Kleine baby'tjes:

16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Aangezien de toestand van Kiro van Simmu zorgwekkend is, is er een apart topic over Kiro.

[ Bericht 0% gewijzigd door McLaura op 18-05-2010 14:10:59 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81574120
Wat goed van het appart topic BE

[ Bericht 7% gewijzigd door ymme op 18-05-2010 12:29:30 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:23:33 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81574133
Dank je McLaura, ik dacht dat ik een nieuwe had gedaan, maar toch niet.
pi_81574237
terug vind baby!
pi_81574256
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:23 schreef ymme het volgende:
Wat goed van het appart topic Mclaura
Ho, geen eer voor mij, dat heeft BE gedaan! Netjes BE!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81574285
Goed idee BE...

Tja, wat voelen alle simpele of kleine tegenslagen dan als niks... Ik ga die kleine zo ontzettend knuffelen als ik straks thuis ben.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:28:15 #7
190066 Dumpiej
I just don't care!
pi_81574336
01-02-2010 om 21:10 - Ischa - kleine jochie van Dumpiej
Mind your own bitchness
pi_81574908
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:39 schreef Marlinde het volgende:
Tessa heeft zondag voor het eerst een bananenhapje op, wilde eerst wat langer wachten, maar zijn toch al begonnen. Nu is ze veel tevredener en kan ik rekken met de flessen en gaat het weer helemaal perfect. Vind dus dat we de goede beslissing genomen hebben
Krijgen vanmiddag een vriendin met haar zoontje van 10 maanden op visite, heb er zin in

Oh huilende Tessa, HONGERRRR!!!

Da's wel erg vroeg hoor, Marlinde.
quote:
Als je flesvoeding geeft, is ook het advies om niet eerder dan bij 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Als je baby vóór de 6 maanden aangeeft behoefte te hebben aan bijvoeding, mag je vanaf 4 maanden beginnen. Het hoeft dus nog niet, is je kindje tevreden met alleen flesvoeding dan is dit prima.

Vóór de 4 maanden zijn de darmen nog niet voldoende ontwikkeld om andere voeding dan fles- of borstvoeding goed te kunnen verteren. Geef dus niets anders dan fles- of borstvoeding als je baby nog geen 4 maanden oud is. Bron
Ik begrijp je argumenten, maar denk dat het zelfs nog slechter is om bijvoeding te geven dan wat extra flesvoeding. Heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd?
pi_81575202
Jij vindt het een goede beslissing Marlinde, ik vind het een domme. Er zijn veel meer opties dan dit.

En nee, ik noem jou niet dom, alleen je beslissing!
pi_81575230
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:28 schreef Dumpiej het volgende:
01-02-2010 om 21:10 - Ischa - kleine jochie van Dumpiej
Ik heb hem erbij gezet!
pi_81575398
Ik zou denk ik ook nog even wachten met bijvoeding. Ik geef Hannah met een lepeltje haar vitaminedruppeltjes, maar ze kan die slikbeweging met haar tong nog niet goed maken. Ze duwt het weer naar buiten zeg maar. Dat is voor mij wel een teken dat ze er nog niet klaar voor is (en de borstvoeding gaat zo lekker nu, daar wil ik niets aan veranderen voorlopig).

Ik heb net voor het eerst gezwommen met mijn kleine meisje Ze vond het echt heel leuk! Zelfs het onderwater zwemmen ging supergoed, zonder huilen. * octopussy trots is

Grappig dat er ook een aantal meiden waren die ik met het zwangerschapszwemmen nog heb gezien. Maar dan nu met kindjes
pi_81575462
TVB

Rienk ligt weer in bed. Tijd voor lunsj Denk dat ik maar een ei kook
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:09:30 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81575862
eet smakelijk, vlindur!
Heeft Rienk je nog een mooi verjaardagscadeau gegeven?

zwemmen is leuk, he, octo? ik zit nog steeds te dubben wat ik nou moet met 2 kindjes en zwemmen... als iemand tips heeft, hoor ik graag.

nu snel weer aan het werk!
ieks, ik werk weer!
ahum...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81576030
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
eet smakelijk, vlindur!
Heeft Rienk je nog een mooi verjaardagscadeau gegeven?

zwemmen is leuk, he, octo? ik zit nog steeds te dubben wat ik nou moet met 2 kindjes en zwemmen... als iemand tips heeft, hoor ik graag.

nu snel weer aan het werk!
ieks, ik werk weer!
ahum...
Oeh, werkse! Tips heb ik ook niet, durf al niet eens alleen met Rienk te zwemmen, J. wil ik mee hebben, maar die kan nooit doordeweeks. Dus in de vakantie gaan we een keer

Nee, van Rienk heb ik niks gehad, wel van J. Euphoria van Calvin Klein
pi_81576134
Zwemmen gaan we binnenkort ook maar eens doen, ja.

Eerst ging ik altijd alleen met de jongens (een van hen heeft een diploma dus ik hoefde er maar 1 "vast te houden" maar nu met 3 kinderen waarvan er 2 niet kunnen zwemmen moet papa ook maar mee (alleen heeft die nogal een hekel aan zwembaden dus ik zal wat overredingskracht moeten gebruiken).
pi_81576185
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Misschien zo'n aquadraagdoek? (Tan heeft er een)
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:27:40 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81576465
Mijn mini zat net weer op zn knietjes. Maar als ik het wil filmen dan gaat ie weer languit liggen, de schavuit.

Davinia, en iemand meenemen? Ik zou het echt niet kunnen, alleen met 2 mini's gaan zwemmen. En al helemaal niet met Eva. Die springt zo in het diepe en dan kan ik er niet zomaar achteraan als ik Fabian vast heb.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:28:43 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81576503
Hij kan ook al breakdancen (naast het grunten) dan leunt ie op zn ermpkes en dan doet ie zn benen omhoog. Zo grappig.
pi_81576515
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:27 schreef amaranta het volgende:
Die springt zo in het diepe en dan kan ik er niet zomaar achteraan als ik Fabian vast heb.
Nee, brrr..moet je niet aan denken zeg..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:30:21 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81576572
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:29 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, brrr..moet je niet aan denken zeg..
Nou heeft ze wel vleugeltjes om... maar toch.
In Spanje deed ze dat dus ook he...hoppa zo het water in.
Heb er gewoon liever iemand bij.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:43:23 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81577033
hee, die aquadrager is wel een goede idd!
nog een doek kopen, wat een ramp!

en iemand erbij is niet echt een optie. er zijn wel mensen die mee zouden kunnen, maar die kunnen niet iedere week, en babyzwemmen is 10 wk aansluitend...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:44:51 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81577101
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:27 schreef amaranta het volgende:
Mijn mini zat net weer op zn knietjes. Maar als ik het wil filmen dan gaat ie weer languit liggen, de schavuit.

Davinia, en iemand meenemen? Ik zou het echt niet kunnen, alleen met 2 mini's gaan zwemmen. En al helemaal niet met Eva. Die springt zo in het diepe en dan kan ik er niet zomaar achteraan als ik Fabian vast heb.
Daarom heeft Jen gewoon standaard bandjes om... Die mag ik niet eens vasthouden, zelf zwemmen... Dus mocht ze de gok wagen door zelf een bad in het duiken dan kan ik heel hard roepen dat iemand haar even eruit moet vissen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81578077
Met meerdere kindjes lijkt het zwemmen me ook wel lastig inderdaad. Misschien kijken of je dan de oudste even een uurtje bij een oppas kan brengen? Is wel veel gedoe voor die 20 minuutjes zwemmen, maar je kan zo wel de volle aandacht geven aan de kleine.
pi_81578113
Wij huren ieder jaar een vakantiehuis met prive zwembad erbij.

twee jaar terug; we komen aan; meteen bikini/zwembroeken aan. Ik ben de oudste aan het insmeren en ik zie nog net in mijn ooghoeken mijn toen 3 jarige voorover buigen (in het diepe deel) en hij kukelt zo op zijn kop erin. Had de bandjes nog niet om dus.
Ik vlieg erin; trek hem van de bodem en de rest van de vakantie liep hij in een boog om het zwembad heen.
30 seconde niet opletten en het is al raak
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:14:07 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81578142
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:13 schreef lily het volgende:
Wij huren ieder jaar een vakantiehuis met prive zwembad erbij.

twee jaar terug; we komen aan; meteen bikini/zwembroeken aan. Ik ben de oudste aan het insmeren en ik zie nog net in mijn ooghoeken mijn toen 3 jarige voorover buigen (in het diepe deel) en hij kukelt zo op zijn kop erin. Had de bandjes nog niet om dus.
Ik vlieg erin; trek hem van de bodem en de rest van de vakantie liep hij in een boog om het zwembad heen
Oh, dan zit je hart echt in je keel meteen. Gelukkig heb je snel gehandeld. En was het voor hem een wijze les.
pi_81580473
Jeetje lily, dan ben je ook gelijk 10 jaar ouder!
pi_81580600
Ja, het maakt je wel meteen alert voor de rest van je vakantie (voor zover je dat al niet bent natuurlijk). Ik vind het wel jammer dat hij sindsdien banger is voor water dan daarvoor.
Hij is nu 5 en gaat in juni op zwemles. Ben benieuwd.
pi_81580756
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:12 schreef octopussy het volgende:
Met meerdere kindjes lijkt het zwemmen me ook wel lastig inderdaad. Misschien kijken of je dan de oudste even een uurtje bij een oppas kan brengen? Is wel veel gedoe voor die 20 minuutjes zwemmen, maar je kan zo wel de volle aandacht geven aan de kleine.
Bij het zwembad hier kun je in de tijd dat je zelf met baby an het zwemmen bent het kind bij de opvang brengen voor die tijd... wellicht is zoiets een optie?

Jeetje Lily, da's goed schrikken zeg! Ik geloof dat ik mijn moeder op die manieren ook al ruim 30 jaar ouder heb gemaakt vroeger... (tot 2 keer toe bijna verzopen, 1 keer in bad en 1 keer in zee... en nog steeds vind ik zwemmen leuk )
pi_81580947
Ik ben ook een keer bijna verzopen. In een golfslagbad waar ik niet opgewassen was tegen de golven.
Benauwde momenten (was ik 8 ofzo).

Ik vind zwemmen ook nog steeds leuk dus er is nog hoop
pi_81581556
Ik ga maar eens kijken wat Emma aan het uitspoken is... Ik heb haar om kwart voor 2 op bed gelegd, ben om kwart over 2 wezen troosten en om kwart voor 3 weer en nu ligt ze nog steeds te slapen Zou ze dat 's nachts ook kunnen?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:09:10 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81582568
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef WupWup het volgende:
Ik ga maar eens kijken wat Emma aan het uitspoken is... Ik heb haar om kwart voor 2 op bed gelegd, ben om kwart over 2 wezen troosten en om kwart voor 3 weer en nu ligt ze nog steeds te slapen Zou ze dat 's nachts ook kunnen?
tuurlijk
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:10:06 #32
18860 sindell
Seriously
pi_81582594
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef WupWup het volgende:
Als ze het overdag kan, kan ze het 's nachts vast ook... maar ja, eigen wil enzo

Sprak met collega, die geven hun kleine al anderhalve maand bijvoeding (banaan, peer, potje etc) . Het meisje wordt deze week ergens 5 maanden.... Hij vond dat het prima kon. Ook vond hij dat flesvoeding net zo goed was als borstvoeding tegenwoordig... Wordt ik nou een geitenwollensok, of gaan mensen soms echt met kinderen om alsof het een accessoire is?..
pi_81582671
Rienk ligt los in bed. Ik ben even blijven kijken en toen ging hij spelen met de spijlen van zn bed. Maar inmiddels is het al wel 20 minuten stil.. Zou hij in slaap zijn gevallen?

Ik ga zo maar even kijken, maar nu nog niet, want de was draait nog en straks wordt hij wakker (Hij wordt nooit ergens van wakker, maar stel nou dat )
pi_81583499
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef sindell het volgende:

[..]

Als ze het overdag kan, kan ze het 's nachts vast ook... maar ja, eigen wil enzo

Sprak met collega, die geven hun kleine al anderhalve maand bijvoeding (banaan, peer, potje etc) . Het meisje wordt deze week ergens 5 maanden.... Hij vond dat het prima kon. Ook vond hij dat flesvoeding net zo goed was als borstvoeding tegenwoordig... Wordt ik nou een geitenwollensok, of gaan mensen soms echt met kinderen om alsof het een accessoire is?..
Met die eerste stelling ben ik het ook niet eens... wij zijn inmiddels wel al het eerste potje voorbij (Minke is dit weekend 5 maanden) en dat is ook op aanraden van het cb met de kanttekening dat ze geen verhoogd risico op allergieen heeft (zowel paps, mams of iemand in directe familie heeft allergieen) en dat ze dan wat meer krijgt als haar flesjes... (waar ze maar weinig van aankomt terwijl ze toch al het maximum krijgt).

De 2e stelling ben ik het wel mee eens, ik zie ook wel dat borstvoeding voordelen heeft, maar ook net zo goed nadelen. Als ik het dan zo bekijk vind ik inderdaad ook dat het even prima is voor een kind. En de stelling dat die kinderen dikker zijn of wat ook, dat ontkracht Minke toch behoorlijk lijkt me zo.
Oh, maar ik vind je geen geitewollensok hoor
pi_81583626
Note to self: NIET BIJ RIENK GAAN KIJKEN ALS HIJ LOS SLAAPT!!

1 keer raden wie er wakker werd

Normaal slaapt ie minstens anderhalf uur, dus 3 kwartier is te weinig

*shit*
pi_81583681
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:36 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Met die eerste stelling ben ik het ook niet eens... wij zijn inmiddels wel al het eerste potje voorbij (Minke is dit weekend 5 maanden) en dat is ook op aanraden van het cb met de kanttekening dat ze geen verhoogd risico op allergieen heeft (zowel paps, mams of iemand in directe familie heeft allergieen) en dat ze dan wat meer krijgt als haar flesjes... (waar ze maar weinig van aankomt terwijl ze toch al het maximum krijgt).

De 2e stelling ben ik het wel mee eens, ik zie ook wel dat borstvoeding voordelen heeft, maar ook net zo goed nadelen. Als ik het dan zo bekijk vind ik inderdaad ook dat het even prima is voor een kind. En de stelling dat die kinderen dikker zijn of wat ook, dat ontkracht Minke toch behoorlijk lijkt me zo.
Maar 5 maanden is wel HEEL wat anders dan 3,5!!! maanden oud. Ik zeg verder maar niks..
Ben het zelf trouwens geheel eens met jouw meningen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81584054
Wehehe mijn kind heeft ontdekt dat ze ook wat anders met haar stembanden kan doen dan huilen. Ze heeft wel haar vaders volume helaas

Oh en ik spot net wat rode vlekjes in haar gezicht. Even aankijken want de waterpokken heersen nu in mijn omgeving (en morgen is 2e prikjesronde).
pi_81584259
Ik was ook erg van 'tot een jaar bv geven' en 'de eerste 6 maanden ECHT geen bijvoeding' Nou, beide is mislukt

De bv is gegeven tot 4 maanden en toen was ik blij dat hij eindelijk de fles pakte zodat ik over kon.
En bijvoeding is hier met 4 maanden begonnen, niet elke dag, zeker niet, maar zo nu en dan wel ja. Onder het mom van "beter nu af en toe, dan straks in een keer alles tegelijk" Maar Rienk is geen etert. Die doet zn mond niet open en als ie dat wel doet stopt ie zn handen er bij in Dus ja, ben blij dat ik al eerder ben begonnen met oefenen

En inmiddels ligt meneer weer met zn puckababy aan te koesen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:01:09 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81584406
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:52 schreef octopussy het volgende:
Wehehe mijn kind heeft ontdekt dat ze ook wat anders met haar stembanden kan doen dan huilen. Ze heeft wel haar vaders volume helaas

Oh en ik spot net wat rode vlekjes in haar gezicht. Even aankijken want de waterpokken heersen nu in mijn omgeving (en morgen is 2e prikjesronde).
Hier zijn het uiteindelijk geen waterpokken. Dus morgen ook prikjes halen.
Hij heeft wel nog steeds uitslag op zn bolleke. Maar waarvan? Een allergische reactie misschien, maar iets anders dan zn kleren kan ik niet bedenken.

Succes morgen met de prikjes. En als je twijfelt, gewoon even 2 weekjes uitstellen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:01:37 #40
18860 sindell
Seriously
pi_81584429
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:36 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat kv slecht is natuurlijk, maar het was vooral de manier waarop dat gesprek ging geloof ik, hij vond het maar een gedoe dat ik nog bv gaf onder andere....

En gelukkig maar
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:02:00 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81584446
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik was ook erg van 'tot een jaar bv geven' en 'de eerste 6 maanden ECHT geen bijvoeding' Nou, beide is mislukt

De bv is gegeven tot 4 maanden en toen was ik blij dat hij eindelijk de fles pakte zodat ik over kon.
En bijvoeding is hier met 4 maanden begonnen, niet elke dag, zeker niet, maar zo nu en dan wel ja. Onder het mom van "beter nu af en toe, dan straks in een keer alles tegelijk" Maar Rienk is geen etert. Die doet zn mond niet open en als ie dat wel doet stopt ie zn handen er bij in Dus ja, ben blij dat ik al eerder ben begonnen met oefenen

En inmiddels ligt meneer weer met zn puckababy aan te koesen.
Achja, daar zijn idealen toch voor. Je hebt het super goed gedaan die 4 maanden. En dat het wat anders loopt dat je had verwacht, gehoopt, gedacht.Ach, dat maakt het leuk en spannend en anders.
pi_81585188
Trotse Tante Terugvind Post
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81585441
Ik ben zo vrij om een discussie te plaatsen waar hij hoort :
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:21 schreef Marlinde het volgende:
CB gaf juist aan dat het mocht Die 2 weken wachten tot ze 4 maanden is maakt ook helemaal niks uit..
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Mag ze ook al autorijden van je? Die paar jaar tot ze 18 is maakt ook niets uit!
En ze kan ook al alleen gaan zwemmen joh, dat ze geen diploma heeft maakt toch ook niet uit.

Er zijn tegenwoordig onderzoeken genoeg die aangeven dat het schadelijk is om voor de 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Lees je eens in zou ik zeggen, en loop niet blind het cb achterna.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:29:00 #44
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81585482

[ Bericht 55% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:06:29 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81585551
Het gaat niet om die 2 weken voor de 4 maanden is. 4 maanden is ook al niet aan te raden namelijk. In elk geval niet dagelijks.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:33:02 #46
300054 Marlinde
pi_81585609

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:06:19 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81585698
Ik leef ook nog, terwijl ik niet in een volgens de huidige normen gekeurd autostoeltje zat.....

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dat niet voor niks nog gebeurt Marlinde, en mensen worden door schade en schande wijs. Ik zeg niet dat je Tessa in gevaar brengt of wat dan ook, en wil ook jouw koers niet bepalen, het is gewoon allemaal vreemd. Een CB dat aanraadt met 3,5 maand met bijvoeding te beginnen??

En dit is het laatste dat ik erover zeg. Ik deed het niet, ik hoef de gevolgen ook niet te dragen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:45:13 #48
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_81586064
En dan straks niet zemelen dat ze overgevoelige darmen heeft omdat ze veels te vroeg aan het eten is gegaan he?

Ik heb bij de een gewacht tot 6 maand en de tweede wegens het niet goed kunnen slikken gewacht tot ze bijna een jaar was en nu nog steeds (bijna 2) kan ze geen stukjes dus potjes fruit vanaf 8 maand eten en ja we gaan nu verder kijken iig eerst bij een kno de 27e as.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:53:25 #49
300054 Marlinde
pi_81586372

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:06:05 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:55:10 #50
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_81586444
Ja gelukkig wel maar als je het hier plaatst dat je zo vroeg met eten begint moet je nu niet gaan zeuren of de reacties die je daar op krijgt. Volgens mij beslis jij niet alleen over het beeindigen van een discussie overigens.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:57:39 #51
300054 Marlinde
pi_81586549

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:05:48 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:58:56 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81586594
Ik heb 10 jaar gerookt en ik leef ook nog. Ik zal zo ff een chaggie draaien voor Jen. Ze zal het vast overleven.

Oh en inderdaad niet zanikken als je kind later allerei darmproblemen heeft. Daar heeft ze dan aan haar moeder te danken die het zo leuk nodig vond om veel te vroeg met bijvoeren te beginnen. Gewoon een domme keuze.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:03:48 #53
300054 Marlinde
pi_81586780

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:05:38 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:05:18 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81586830
Nee inderdaad ik denk dat jij het veel beter weet door je jarenlange ervaring dan een hele zwik wetenschappelijke onderzoeken.
pi_81586913
Neuh, en dat er minder kinderen overlijden aan wiegendood is vast ook toeval en heeft niks te maken met het feit dat we tegenwoordig goed op de temperatuur in de babykamer letten.

Wel een domme keus Marlinde, of jij nou vindt van wel of van niet, in deze vind ik dat je een domme keus hebt gemaakt.

* McLaura pakt nieuw stuk Ducttape, eerste werkte niet
pi_81586965
De jaren '80 hebben gebeld, ze willen graag hun overtuigingen terug
Ik heb heel lang op mijn handen gezeten maar tegen zoveel dommigheid kan ik niet op hoor.
pi_81586966
En met je berichten verwijderen haal je de waarheid niet weg.....
pi_81586998
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:08 schreef Jore het volgende:
De jaren '80 hebben gebeld, ze willen graag hun overtuigingen terug
Ik heb heel lang op mijn handen gezeten maar tegen zoveel dommigheid kan ik niet op hoor.
De jaren 80 kunnen de boom in
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:13:30 #59
300054 Marlinde
pi_81587180

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 18-05-2010 18:18:01 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:14:51 #60
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_81587241
Laten we het anders zeggen ik ga weer op mijn handen zitten want sommige mensen zijn gewoon iets minder slim zullen we maar zeggen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:17:50 #61
300054 Marlinde
pi_81587368
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:14 schreef Books het volgende:
Laten we het anders zeggen ik ga weer op mijn handen zitten want sommige mensen zijn gewoon iets minder slim zullen we maar zeggen.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:31:35 #62
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81587980
Even een posi post hoor, maar ik wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn ventje. Hij is zo lekker makkelijk! Eet/drinkt makkelijk, slaapt makkelijk en speelt lekker! Vandaag kreeg ik nog een verlaat kraambezoek en ik liep weer over van trots. Daan was weer zo heerlijk aanwezig en aan het lachen enzo. Heerlijk!

Na vanmorgen een spontane rol deed mijn mannetje vanmiddag trouwens verwoede pogingen om zichzelf voort te bewegen Dat kontje dat omhoog gaat ... too cute!
Daan kopt zijn poppetje vooruit
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:33:44 #63
300054 Marlinde
pi_81588076
Happy: Wat een leuk filmpje
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81588144
Wat een leuk filmpje van Daan
pi_81588362
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:31 schreef happyme28 het volgende:
Even een posi post hoor

Ik doe mee

Leah is ook helemaal geweldig! Ze is superlief en makkelijk. Altijd tevreden en lachen. Iedereen krijgt een vette lach als je haar aankijkt. Ze vindt alles best.
De leidsters op het kdv zijn weg van haar en wij en haar broers ook
pi_81588959
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:39 schreef Vlindur het volgende:
Note to self: NIET BIJ RIENK GAAN KIJKEN ALS HIJ LOS SLAAPT!!

1 keer raden wie er wakker werd

Normaal slaapt ie minstens anderhalf uur, dus 3 kwartier is te weinig

*shit*
Zelfde bij Emma daarstraks
Nu brengt vriend haar naar bed. Ben weer benieuwd! Normaal accepteert ze dat van geen kanten, maar nu was ze weer heel moe. Ja wat wil je ook na 3 uur

en ik wil eigenlijk niet weer discussieren over bijvoeden, maar bij 3,5 maand al? Natuurlijk maakt die 2 weken uit, ze is pas 14 weken!!!

edit: ze slaapt!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:25:25 #67
300054 Marlinde
pi_81590175
Hier de vriend van Marlinde:
Je mag best feedback geven, maar doe dat dan op een normale toon. Er zijn nou eenmaal mensen met minder ervaring. Ipv in het topic Marlinde aan te vallen reageer dan gewoon in een pm. Als er gewoon normaal gereageerd word staat ze echt wel open voor feedback. Nu gaan jullie een moeder die alleen maar het beste wil voor haar kleine zo te kijk zetten.
Om zelf ook maar een raar voorbeeld te geven op het niveau van de reacties: Er zijn ook ouders die een peuk opsteken bij hun kleine (Bij Jen bv!) Dat zal niet gezond zijn voor een kleine. En mensen die hun kind bij het KDV brengen en zelf niet alles kunnen meemaken, dat is jullie beslissing en daar gaan we jullie ook niet op aanspreken.
Nu zie je wel wie hier onvolwassen is door zulke reacties te plaatsen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:26:13 #68
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_81590208
tvp .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:28:42 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590293
Snel quoten!!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:30:03 #70
14746 k_i_m
pi_81590356
Hoezo? De discussie gaat inmiddels door drie topics, en dan heb ik nog niet eens alles gelezen.

Leuk dat het wel weer "die tijd van het jaar is". Wie was het vorig jaar eigenlijk ook alweer? Of hebben we een jaar overgeslagen?
In my life
Why do I smile
pi_81590384
Oh, ga je vriend er even op af sturen

Happy! Super! Ik ga straks ff kijken, we gaan nu eerst Dexter kijken

J. Heeft Rienk inmiddels inbed gestopt en hij slaapt nu
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:32:44 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590449
Ja tis wachten op de discussie borst en flesvoeding. Die is dit jaar nog niet langsgekomen.

En lekker bijlezen gaat niet aangezien alles steeds wordt weggehaald. Maar dat is ook in. Posts verwijderen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:34:15 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590514
Oh en for the record, ik rook niet en in huis wordt niet gerookt. M. rookt stiekem omdat ie mijn gezeur zat is en ik noem hem liefkozend stinkzwam.
pi_81590713
Laat iedereen gewoon zelf keuzes maken. En doen, wat zij denken wat het beste is voor hem of haar kindje.
Natuurlijk mag iedereen daarop reageren, maar moet dit nu zo uit de hand lopen. Iedereen heeft het tenslotte alleen maar het beste voor met zijn of haar kind.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:38:59 #75
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81590734
Onlangs is een zoontje van de neef van de man opgenomen in het ziekenhuis. Intensive care. Want alvleesklier deed het niet naar behoren. Ze hadden het kind lekkere dingetjes gegeven, want dat vond kindje zo leuk en zo lekker en sliep er zo lekker van...

Ja, als het kidnje dat leuk en lekker vindt, dan kan dat toch ook niet slecht zijn?

En die moeder wilde ook het beste voor haar kind. En niemand had er wat van gezegd.

Oh, dit schreef de buurvrouw van de zus van de man van de tante van Basboussa.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:42:48 #76
300054 Marlinde
pi_81590953
Je mag er best wat van zeggen, maar is het nou nodig om zo aan te vallen?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81590992
Tja, maar door de manier waarop schieten we vaak wel een beetje ons doel voorbij... Hoewel ik helaasch niet meer kan zien wat Marlinde d'r reacties waren...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:47:22 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591185
Nou er wordt alleen gezegd dat het een domme keuze is en ook schadelijk kan zijn voor je kindje. Ga dan niet eigenwijs posten dat die 2 weken niets uitmaken en dat je kind er niet dood aan gaat. Dan maak je en een domme keuze en stop je vervolgens je kop in het zand.
pi_81591296
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Nou er wordt alleen gezegd dat het een domme keuze is en ook schadelijk kan zijn voor je kindje. Ga dan niet eigenwijs posten dat die 2 weken niets uitmaken en dat je kind er niet dood aan gaat. Dan maak je en een domme keuze en stop je vervolgens je kop in het zand.
Maar door je mening op deze manier te verwoorden, krijg je waarschijnlijk júist niet voor elkaar dat ze de bijvoeding nog even uitstelt. Daar kweek je alleen maar weerstand mee.
pi_81591503
Ja, goed. Marlinde weet nu hoe we erover denken en wat de bijvoedfeiten zijn...

kunnen we nu weer over tot de orde van de dag waarin mijn kleine baby zo geweldig is

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 18-05-2010 19:59:01 (spelfout) ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:53:03 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591507
Maar die keuze heeft ze toch al gemaakt?? Aan de manier van de posts denk ik niet dat ze opeens denkt aan toch maar wachten, volgens haar kan het geen kwaad.
pi_81591597
Dat betwijfel ik hoor. Ik denk juist dat ze best gevoelig is voor een hoop dezelfde meningen.

Lil, je kind is gewéldig!
pi_81591650
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:54 schreef Ssserpente het volgende:
Lil, je kind is gewéldig!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:57:52 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591777
Nou ja prima. Ik ben gewoon niet van het eromheen draaien. Ik geef gewoon m'n mening, dat niet iedereen die deelt is prima.
pi_81591818
Mijn kind is geweldig ja, de liefste/mooiste/beste/superste/etc van de hélé wereld

Ook al was hij net niet tevreden toen ik van zijn slaapkamer af ging
Maar nu is het alweer heerlijk rustig. De schat ook. Kan niet zonder z'n moeder
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:00:13 #86
300054 Marlinde
pi_81591910
Ik snap wat jullie duidelijk willen maken en ik zal er nog even onderzoek naar doen en dan zie ik aan de hand daarvan of ik verder ga ja of nee, maar als jullie je punt voortaan duidelijk willen maken graag op een wat vriendelijkere manier. Niemand vind het leuk om te worden aangevallen en al helemaal niet als het om je kindje gaat
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:01:12 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591958
Ik vond het aanvallen echt wel meevallen hoor.
pi_81591998
Wmb ook prima hoor. Ik vond alleen de manier waarop (en met z'n allen) een beetje sneu voor Marlinde. Vooral omdat ze het niet uit kwaaie opzet doet, maar echt denkt goed te doen. Het is denk ik meer naiviteit dan kwaaie wil.

Maar da's misschien mijn tere zieltje. En nogmaals, ik heb haar posts helaas niet kunnen lezen, dus ik ben niet echt objectief geinformeerd.
pi_81592085
eens met Ssserpente
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:03:59 #90
14746 k_i_m
pi_81592111
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond het aanvallen echt wel meevallen hoor.
Ik weet al wie het vorig jaar was, dat was DJMO. Dat was ook een mooie rel .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:13:29 #91
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81592558
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:00 schreef Marlinde het volgende:
Ik snap wat jullie duidelijk willen maken en ik zal er nog even onderzoek naar doen en dan zie ik aan de hand daarvan of ik verder ga ja of nee, maar als jullie je punt voortaan duidelijk willen maken graag op een wat vriendelijkere manier. Niemand vind het leuk om te worden aangevallen en al helemaal niet als het om je kindje gaat
Dat jij je aangevallen voelt, betekent niet dat je ook aangevallen bént.
Als jij op je hyves al plaatst 'kind heeft een potje leeggegeten, hoop maar dat ze er geen last van krijgt' oid, dan denk ik dat jij zelf ook wel aanvoelt dat het niet helemaal verantwoord is wat je aan het doen bent.
Wacht lekker tot ze 6 maandenis, een beetje kan zitten en laat haar dan lekker knoeien en proberen.
Ik snap en weet dat het leuk is om je kindje bij te voeden maar dat kan nog zo lang! Ze is maar heel kort klein en een babietje..geniet daar lekker van
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:19:14 #92
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81592863
ooo ik heb weer iets gemist zie ik...

en ik ga me ook niet in de discussie mengen....

jeeeeeeejjj Voor Daan

en Evie krijgt nu dr laatste fles en gaat dan lekker naar bed.
(en morgen dus naar de arts... ben benieuwd!)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:19:20 #93
300054 Marlinde
pi_81592874
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Dat jij je aangevallen voelt, betekent niet dat je ook aangevallen bént.
Als jij op je hyves al plaatst 'kind heeft een potje leeggegeten, hoop maar dat ze er geen last van krijgt' oid, dan denk ik dat jij zelf ook wel aanvoelt dat het niet helemaal verantwoord is wat je aan het doen bent.
Wacht lekker tot ze 6 maandenis, een beetje kan zitten en laat haar dan lekker knoeien en proberen.
Ik snap en weet dat het leuk is om je kindje bij te voeden maar dat kan nog zo lang! Ze is maar heel kort klein en een babietje..geniet daar lekker van
Lezen is blijkbaar heel moeilijk, want dat ik hoop dat ze er geen last van krijgt ging over de prikjes die ze vandaag gehad heeft!!!!
Je doet nu net alsof ik een slechte moeder ben en daar word ik echt heel kwaad om, jammer hoor dat er zo word gereageerd
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81592946
Het consultatiebureau heeft dus gezegd dat het geen probleem is al bij te voeden?
En hier posten mensen dat het klachten kan geven aan de darmen en ik lees zelfs iets over de alvleesklier? Dat is toch ook verwarrend?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:21:24 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81592993
Tjonge jonge. Je wordt niet aangevallen en de post van tf was echt wel aardig. Jij schiet behoorlijk in de verdediging, dat zegt genoeg.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:22:20 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81593059
Ik geniet juist van het feit dat mijn kind, dat zo geweldig is (en om niet te spreken superaantrekkelijk) nog niet eet.
Dan begint de ellende pas. En de ellende wordt alleen groter als je na het eten je halve huis kan poetsen.
En alle glazen die omgaan, en al het eten dat op de grond wordt gegooid omdat het zo leuheuk is!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:23:02 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81593098
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:31 schreef happyme28 het volgende:
Even een posi post hoor, maar ik wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn ventje. Hij is zo lekker makkelijk! Eet/drinkt makkelijk, slaapt makkelijk en speelt lekker! Vandaag kreeg ik nog een verlaat kraambezoek en ik liep weer over van trots. Daan was weer zo heerlijk aanwezig en aan het lachen enzo. Heerlijk!

Na vanmorgen een spontane rol deed mijn mannetje vanmiddag trouwens verwoede pogingen om zichzelf voort te bewegen Dat kontje dat omhoog gaat ... too cute!
Daan kopt zijn poppetje vooruit
Leuk hè?

Vlindur, even een vraagje: waarom zou je vroeg willen oefenen met (bij)voeding? Rienk heeft toch zijn hele leven om te 'oefenen'? En natuurlijk werkt Rienk het eruit. Dat is namelijk een aangeboren iets. Alles wat 'te groot' of bitter/zuur is, wordt door babytjes uit de mond gewerkt. Dat heeft de natuur niet voor niks zo gemaakt. Daarom ligt die kokhalsreflex ook vooraan in de mond
Btw, je had zelf nog gezegd dat je niet ging kijken, muts!
Ik doe dat nooit hoor, mijn kind wakker maken omdat ik zo nodig moest kijken

Marlinde, ik zou nog eventjes wachten met bijvoeden. Dat is echt beter voor je meissie. Zeker omdat het nog zo'n klein prupke is. Ze moeten al zo snel groot worden straks. Laat haar nog maar eventjes kleine baby zijn.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:23:14 #98
300054 Marlinde
pi_81593115
Ja is het heel gek met die kleinerende reacties............

En sorry TF op mn hyves stond het wat verwarrend denk ik, maar het ging dus over de prikjes
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:23:19 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81593123
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het consultatiebureau heeft dus gezegd dat het geen probleem is al bij te voeden?
En hier posten mensen dat het klachten kan geven aan de darmen en ik lees zelfs iets over de alvleesklier? Dat is toch ook verwarrend?
Mja, dat kan het consultatie bureau wel zeggen, die zeggen veel meer.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:23:54 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81593149
Oh geef je nog borstvoeding, opgetrokken wenkbrouw tot en met.
Zo, en je dochter 10 maanden...... wenkbrouw raakt plafond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')