Ho, geen eer voor mij, dat heeft BE gedaan! Netjes BE!quote:
Da's wel erg vroeg hoor, Marlinde.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:39 schreef Marlinde het volgende:
Tessa heeft zondag voor het eerst een bananenhapje op, wilde eerst wat langer wachten, maar zijn toch al begonnen. Nu is ze veel tevredener en kan ik rekken met de flessen en gaat het weer helemaal perfect. Vind dus dat we de goede beslissing genomen hebben
Krijgen vanmiddag een vriendin met haar zoontje van 10 maanden op visite, heb er zin in
Oh huilende Tessa, HONGERRRR!!!![]()
Ik begrijp je argumenten, maar denk dat het zelfs nog slechter is om bijvoeding te geven dan wat extra flesvoeding. Heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd?quote:Als je flesvoeding geeft, is ook het advies om niet eerder dan bij 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Als je baby vóór de 6 maanden aangeeft behoefte te hebben aan bijvoeding, mag je vanaf 4 maanden beginnen. Het hoeft dus nog niet, is je kindje tevreden met alleen flesvoeding dan is dit prima.
Vóór de 4 maanden zijn de darmen nog niet voldoende ontwikkeld om andere voeding dan fles- of borstvoeding goed te kunnen verteren. Geef dus niets anders dan fles- of borstvoeding als je baby nog geen 4 maanden oud is. Bron
Ik heb hem erbij gezet!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:28 schreef Dumpiej het volgende:
01-02-2010 om 21:10 - Ischa - kleine jochie van Dumpiej
Oeh, werkse! Tips heb ik ook niet, durf al niet eens alleen met Rienk te zwemmen, J. wil ik mee hebben, maar die kan nooit doordeweeks. Dus in de vakantie gaan we een keerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
eet smakelijk, vlindur!
Heeft Rienk je nog een mooi verjaardagscadeau gegeven?
zwemmen is leuk, he, octo? ik zit nog steeds te dubben wat ik nou moet met 2 kindjes en zwemmen... als iemand tips heeft, hoor ik graag.
nu snel weer aan het werk!
ieks, ik werk weer!
ahum...
Misschien zo'n aquadraagdoek? (Tan heeft er een)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
zwemmen is leuk, he, octo? ik zit nog steeds te dubben wat ik nou moet met 2 kindjes en zwemmen... als iemand tips heeft, hoor ik graag.
Nee, brrr..moet je niet aan denken zeg..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:27 schreef amaranta het volgende:
Die springt zo in het diepe en dan kan ik er niet zomaar achteraan als ik Fabian vast heb.
Nou heeft ze wel vleugeltjes om... maar toch.quote:
Daarom heeft Jen gewoon standaard bandjes om... Die mag ik niet eens vasthouden, zelf zwemmen... Dus mocht ze de gok wagen door zelf een bad in het duiken dan kan ik heel hard roepen dat iemand haar even eruit moet vissen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:27 schreef amaranta het volgende:
Mijn mini zat net weer op zn knietjes. Maar als ik het wil filmen dan gaat ie weer languit liggen, de schavuit.
Davinia, en iemand meenemen? Ik zou het echt niet kunnen, alleen met 2 mini's gaan zwemmen. En al helemaal niet met Eva. Die springt zo in het diepe en dan kan ik er niet zomaar achteraan als ik Fabian vast heb.
Oh, dan zit je hart echt in je keel meteen. Gelukkig heb je snel gehandeld. En was het voor hem een wijze les.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:13 schreef lily het volgende:
Wij huren ieder jaar een vakantiehuis met prive zwembad erbij.
twee jaar terug; we komen aan; meteen bikini/zwembroeken aan. Ik ben de oudste aan het insmeren en ik zie nog net in mijn ooghoeken mijn toen 3 jarige voorover buigen (in het diepe deel) en hij kukelt zo op zijn kop erin. Had de bandjes nog niet om dus.
Ik vlieg erin; trek hem van de bodem en de rest van de vakantie liep hij in een boog om het zwembad heen
Bij het zwembad hier kun je in de tijd dat je zelf met baby an het zwemmen bent het kind bij de opvang brengen voor die tijd... wellicht is zoiets een optie?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:12 schreef octopussy het volgende:
Met meerdere kindjes lijkt het zwemmen me ook wel lastig inderdaad. Misschien kijken of je dan de oudste even een uurtje bij een oppas kan brengen? Is wel veel gedoe voor die 20 minuutjes zwemmen, maar je kan zo wel de volle aandacht geven aan de kleine.
tuurlijkquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef WupWup het volgende:
Ik ga maar eens kijken wat Emma aan het uitspoken is... Ik heb haar om kwart voor 2 op bed gelegd, ben om kwart over 2 wezen troosten en om kwart voor 3 weer en nu ligt ze nog steeds te slapenZou ze dat 's nachts ook kunnen?
Als ze het overdag kan, kan ze het 's nachts vast ook... maar ja, eigen wil enzoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef WupWup het volgende:
Ik ga maar eens kijken wat Emma aan het uitspoken is... Ik heb haar om kwart voor 2 op bed gelegd, ben om kwart over 2 wezen troosten en om kwart voor 3 weer en nu ligt ze nog steeds te slapenZou ze dat 's nachts ook kunnen?
Met die eerste stelling ben ik het ook niet eens... wij zijn inmiddels wel al het eerste potje voorbij (Minke is dit weekend 5 maanden) en dat is ook op aanraden van het cb met de kanttekening dat ze geen verhoogd risico op allergieen heeft (zowel paps, mams of iemand in directe familie heeft allergieen) en dat ze dan wat meer krijgt als haar flesjes... (waar ze maar weinig van aankomt terwijl ze toch al het maximum krijgt).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef sindell het volgende:
[..]
Als ze het overdag kan, kan ze het 's nachts vast ook... maar ja, eigen wil enzo![]()
Sprak met collega, die geven hun kleine al anderhalve maand bijvoeding (banaan, peer, potje etc) . Het meisje wordt deze week ergens 5 maanden....Hij vond dat het prima kon. Ook vond hij dat flesvoeding net zo goed was als borstvoeding tegenwoordig... Wordt ik nou een geitenwollensok, of gaan mensen soms echt met kinderen om alsof het een accessoire is?..
Maar 5 maanden is wel HEEL wat anders dan 3,5!!! maanden oud. Ik zeg verder maar niks..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Met die eerste stelling ben ik het ook niet eens... wij zijn inmiddels wel al het eerste potje voorbij (Minke is dit weekend 5 maanden) en dat is ook op aanraden van het cb met de kanttekening dat ze geen verhoogd risico op allergieen heeft (zowel paps, mams of iemand in directe familie heeft allergieen) en dat ze dan wat meer krijgt als haar flesjes... (waar ze maar weinig van aankomt terwijl ze toch al het maximum krijgt).
De 2e stelling ben ik het wel mee eens, ik zie ook wel dat borstvoeding voordelen heeft, maar ook net zo goed nadelen. Als ik het dan zo bekijk vind ik inderdaad ook dat het even prima is voor een kind. En de stelling dat die kinderen dikker zijn of wat ook, dat ontkracht Minke toch behoorlijk lijkt me zo.
Oh, maar ik vind je geen geitewollensok hoor
Hier zijn het uiteindelijk geen waterpokken. Dus morgen ook prikjes halen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:52 schreef octopussy het volgende:
Wehehe mijn kind heeft ontdekt dat ze ook wat anders met haar stembanden kan doen dan huilen. Ze heeft wel haar vaders volume helaas![]()
Oh en ik spot net wat rode vlekjes in haar gezicht. Even aankijken want de waterpokken heersen nu in mijn omgeving (en morgen is 2e prikjesronde).
Ik zeg ook niet dat kv slecht is natuurlijk, maar het was vooral de manier waarop dat gesprek ging geloof ik, hij vond het maar een gedoe dat ik nog bv gaf onder andere....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
De 2e stelling ben ik het wel mee eens, ik zie ook wel dat borstvoeding voordelen heeft, maar ook net zo goed nadelen. Als ik het dan zo bekijk vind ik inderdaad ook dat het even prima is voor een kind. En de stelling dat die kinderen dikker zijn of wat ook, dat ontkracht Minke toch behoorlijk lijkt me zo.
Oh, maar ik vind je geen geitewollensok hoor
Achja, daar zijn idealen toch voor. Je hebt het super goed gedaan die 4 maanden. En dat het wat anders loopt dat je had verwacht, gehoopt, gedacht.Ach, dat maakt het leuk en spannend en anders.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik was ook erg van 'tot een jaar bv geven' en 'de eerste 6 maanden ECHT geen bijvoeding' Nou, beide is mislukt![]()
De bv is gegeven tot 4 maanden en toen was ik blij dat hij eindelijk de fles pakte zodat ik over kon.
En bijvoeding is hier met 4 maanden begonnen, niet elke dag, zeker niet, maar zo nu en dan wel ja. Onder het mom van "beter nu af en toe, dan straks in een keer alles tegelijk" Maar Rienk is geen etert. Die doet zn mond niet open en als ie dat wel doet stopt ie zn handen er bij inDus ja, ben blij dat ik al eerder ben begonnen met oefenen
![]()
En inmiddels ligt meneer weer met zn puckababy aan te koesen.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:21 schreef Marlinde het volgende:
CB gaf juist aan dat het mochtDie 2 weken wachten tot ze 4 maanden is maakt ook helemaal niks uit..
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Mag ze ook al autorijden van je? Die paar jaar tot ze 18 is maakt ook niets uit!
En ze kan ook al alleen gaan zwemmen joh, dat ze geen diploma heeft maakt toch ook niet uit.
Er zijn tegenwoordig onderzoeken genoeg die aangeven dat het schadelijk is om voor de 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Lees je eens in zou ik zeggen, en loop niet blind het cb achterna.
De jaren 80 kunnen de boom inquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:08 schreef Jore het volgende:
De jaren '80 hebben gebeld, ze willen graag hun overtuigingen terug![]()
Ik heb heel lang op mijn handen gezeten maar tegen zoveel dommigheid kan ik niet op hoor.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:14 schreef Books het volgende:
Laten we het anders zeggen ik ga weer op mijn handen zitten want sommige mensen zijn gewoon iets minder slim zullen we maar zeggen.
quote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:39 schreef Vlindur het volgende:
Note to self: NIET BIJ RIENK GAAN KIJKEN ALS HIJ LOS SLAAPT!!![]()
![]()
1 keer raden wie er wakker werd![]()
![]()
Normaal slaapt ie minstens anderhalf uur, dus 3 kwartier is te weinig![]()
*shit*
Maar door je mening op deze manier te verwoorden, krijg je waarschijnlijk júist niet voor elkaar dat ze de bijvoeding nog even uitstelt. Daar kweek je alleen maar weerstand mee.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Nou er wordt alleen gezegd dat het een domme keuze is en ook schadelijk kan zijn voor je kindje. Ga dan niet eigenwijs posten dat die 2 weken niets uitmaken en dat je kind er niet dood aan gaat. Dan maak je en een domme keuze en stop je vervolgens je kop in het zand.
Ik weet al wie het vorig jaar was, dat was DJMO. Dat was ook een mooie relquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond het aanvallen echt wel meevallen hoor.
Dat jij je aangevallen voelt, betekent niet dat je ook aangevallen bént.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:00 schreef Marlinde het volgende:
Ik snap wat jullie duidelijk willen maken en ik zal er nog even onderzoek naar doen en dan zie ik aan de hand daarvan of ik verder ga ja of nee, maar als jullie je punt voortaan duidelijk willen maken graag op een wat vriendelijkere manier. Niemand vind het leuk om te worden aangevallen en al helemaal niet als het om je kindje gaat
Lezen is blijkbaar heel moeilijk, want dat ik hoop dat ze er geen last van krijgt ging over de prikjes die ze vandaag gehad heeft!!!!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Dat jij je aangevallen voelt, betekent niet dat je ook aangevallen bént.
Als jij op je hyves al plaatst 'kind heeft een potje leeggegeten, hoop maar dat ze er geen last van krijgt' oid, dan denk ik dat jij zelf ook wel aanvoelt dat het niet helemaal verantwoord is wat je aan het doen bent.
Wacht lekker tot ze 6 maandenis, een beetje kan zitten en laat haar dan lekker knoeien en proberen.
Ik snap en weet dat het leuk is om je kindje bij te voeden maar dat kan nog zo lang! Ze is maar heel kort klein en een babietje..geniet daar lekker van
Leuk hè?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:31 schreef happyme28 het volgende:
Even een posi post hoor, maar ik wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn ventje. Hij is zo lekker makkelijk! Eet/drinkt makkelijk, slaapt makkelijk en speelt lekker! Vandaag kreeg ik nog een verlaat kraambezoek en ik liep weer over van trots. Daan was weer zo heerlijk aanwezig en aan het lachen enzo. Heerlijk!
Na vanmorgen een spontane rol deed mijn mannetje vanmiddag trouwens verwoede pogingen om zichzelf voort te bewegenDat kontje dat omhoog gaat ... too cute!
Daan kopt zijn poppetje vooruit
Mja, dat kan het consultatie bureau wel zeggen, die zeggen veel meer.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het consultatiebureau heeft dus gezegd dat het geen probleem is al bij te voeden?
En hier posten mensen dat het klachten kan geven aan de darmen en ik lees zelfs iets over de alvleesklier? Dat is toch ook verwarrend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |