Man vermoordt vriendin en pleeg zelfmoord door Gerda Frankenhuis en Lieke Jongbloed
DEN HAAG - De Haagse buurt Moerwijk is gisteren opgeschrikt door een dramatische crime passionnel. De 44-jarige van oorsprong Colombiaanse Gallego Alvarez bracht zijn Sandra om het leven en pleegde daarna zelfmoord.
De twee geliefden werden gisterochtend dood gevonden door de politie. Dit nadat familie van beiden al uren wanhopige pogingen had gedaan om in de woning aan de Haagse Aagje Dekenlaan binnen te kunnen komen. Nadat ze volgens een buurman al midden in de nacht hadden staan klepperen aan de brievenbus, belden ze rond tien uur de politie. Die gingen de woning binnen en zagen meteen dat er zich een ongelooflijk drama had afgespeeld. "Ze kwamen vervolgens weer buiten en vertelden het aan de familie. Die begonnen heel hard te huilen", zegt een verschrikte buurman. Ook de glazenwasser die toevallig net de ramen van de portiek stond te zemen, was getuige van dit hartverscheurende tafereel. "Ze hadden duidelijk al het gevoel dat het goed mis was. Ik heb ze nog een ladder aangeboden om naar binnen te kunnen kijken, maar ze hadden de politie al gebeld."
Oerkreet
Buren waren gisteren totaal niet verbaasd over het drama. "Ik heb hem al heel vaak tegen haar horen schreeuwen en ruzie horen maken. Zondagnacht hoorde ik hem ineens een oerkreet uitslaan", zegt de man hoofdschuddend. "En geloof me maar, de politie is hier al vaker aan de deur geweest."
Een woordvoerder van de politie bevestigt dat er al eerder melding is gemaakt van huiselijk geweld. De volgens omwonende beeldschone blonde Sandra (38) was enkele weken niet meer gezien. "Maar zondagavond was ze er ineens weer. En toen eigenlijk hoorde ik ook meteen allerlei lawaai." De buren waren niet echt te spreken over de Colombiaanse bewoner. "Hij draaide regelmatig keihard Spaanstalige muziek. Dat was zo hard, dat ik vaak de politie heb gewaarschuwd. Dat deed hij volgens mij onder invloed van drank en drugs", vertelt een buurman.
Veel contact had het stel niet met de omwonenden. "Als zij alleen was, nam zij nog wel eens de tijd om een praatje te maken.
Maar als hij erbij was, dan zei ze helemaal niets."
Technische rechercheurs gaan ervan uit dat het om een
relationeel drama gaat.
-------------
bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article6730768.ece?cid=rssTelegraaG natuurlijk, maar die omschrijving past toch niet?
WAT nu, relationeel drama?
Die vent is gewoonweg een moordenaar, ja toch?
Het woord geliefden zou ik zeker niet gebruiken in deze nml.
Ze was bang voor hem blijkbaar,
De twee geliefden werden gevonden, wat een woordkeus...brrrr!
Het zou je ''geliefde'' maar zijn zeg! Dat is geen liefde dit.

Klacht is slechte woordkeus van de telegraag
[ Bericht 2% gewijzigd door remlof op 18-05-2010 10:30:36 ]