En zo heeft iedereen weer andere kwaliteiten. Je moet dan zorgen dat je met elkaar leert van ander. Iedereen kan het leren. De één iets eerder dan de ander, omdat die persoon op een andere, op dat gebied incorrecte manier.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 03:45 schreef BlackLining het volgende:
Ben het overigens wel met HugoChavez eens dat "intelligentie" voor een groot deel door inzicht wordt bepaald.
Zie je in (een deel van) mijn werk ook terug. Ik doe namelijk wel eens wat programmeerwerk en je ziet daar duidelijk het verschil tussen mensen die netjes alle code kennen, en mensen die ook daadwerkelijk probleemoplossend kunnen denken. De eerste categorie krijgt niets voor elkaar. De tweede moet wellicht af en toe even een boek erop naslaan, maar komt veel verder.
Ik doelde meer op de houding van HugoChavez die totaal niet getuigt van enige vorm van mensenkennis en wereldinzicht.
Klopt, met dit deel ben ik het helemaal met je eens. Het is alleen zo dat sommige mensen door omstandigheden niet over dit nadenkt. Als je er geen tijd en aandacht aan besteedt, ontwikkel je het ook niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 03:49 schreef BlackLining het volgende:
Nee, ik voel me niet persoonlijk aangesproken. Ik erger me alleen aan de manier waarop jij een groep mensen definieërt die duidelijk "onder" jou staat. Ik had in plaats van "mijn gedachtegoed" ook "het gedachtegoed van Bakker de Vliet hier twee straten verderop" kunnen noemen. Dat generaliseren van "het gemiddelde volk" getuigt wat mij betreft dus juist niet van enig inzicht, inlevingsvermogen of wereld- en mensenkennis
Ik denk dat je vele mensen erg onderschat. Natuurlijk, sommige mensen missen elke vorm van inzicht. Maar dat een mening zo nu en dan overeen komt met wat er in de eenzijdige media (dus TV, krant, etc) wordt gemeld wil nog niet meteen zeggen dat men niet zelf kan nadenken. Ik denk dat je veel te snel het idee hebt dat iemand geen eigen mening kan vormen.
En bedankt natuurlijk.
3e optie: te "dom" om door te hebben dat je in die illusie leeft en dat alles fake is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:14 schreef Dibble het volgende:
Je hebt twee opties in het leven. Meegaan met alles in die illusie en faken terwijl je weet dat er een heel ander wereld achter schuilt. Of het contact ermee verbreken en gaan zoeken, zoeken naar hetgeen waar je tevreden mee zal zijn, ook al wordt je omringd door die illusie.
Ga er maar van uit dat een heel groot deel van de zogenaamde actualiteiten en nieuwsrubrieken, zeker van de commerciële zenders, zo naar 'ONZ' kan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 03:59 schreef schijffie het volgende:
[..]
3e optie: te "dom" om door te hebben dat je in die illusie leeft en dat alles fake is.
Ik zal zelf ook niet de meest heldere denker zijn die er rond loopt, maar heb wel door dat dingen als SBS shownieuws, de Privé en 'het nieuwste wondercremepje" allemaal bullshit zijn. Sommige zullen er misschien blij van worden, maar het blijft klik klare onzin.
quote:mee kunnen blaten dat er toch echt strenger gestraft moet worden, dat Griekenland de oorzaak is van de val van de euro en dat het hedendaags westers feminisme een Zegen voor de mensheid is.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 04:39 schreef omg-rmc het volgende:
(tevens TS, afsluiten met my 2 cents.. kom op... wat een faal)
Hij heeft juist aangegeven dat hij graag van mensen leert.quote:Wellicht is Iran een mooie nieuwe woonplaats voor u. Ook vol intolerante mensen die hun eigen wijsheid de enige belangrijke vinden, en vrouwen ook als minder zien.
Veel 'Hart van Nederland' en 'Shownieuws' kijken en alles komt goed.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 04:39 schreef omg-rmc het volgende:
Altijd genieten zo'n inzicht in een autistisch brein. Jammer dat we net een manisch depressieve te pakken hebben die zich puur focussed op de negatieve aspecten van het menselijk ras. Zoals al eerder genoemd, het vermogen om te denken brengt al snel aspecten mee als Jaloezie, Hebzuchtigheid (loller wtf doe maar gewoon hebzucht?), Domheid, Verraad, Wreedheid en Onlogisch denken.
Veel belangrijker is dan ook de positieve aspecten die het meebrengt. Zelf-reflectie, humor en sociaal vermogen zijn dan ook unieke talenten, die niet vergeten moeten worden. Dat de mens niet perfect is spreekt voor zich, maar aangezien de voordelen zo opwegen tegen de nadelen is de klacht naar mijn mening toch ongegrond.
(tevens TS, afsluiten met my 2 cents.. kom op... wat een faal)
Verder, HugoChaves, meneer heeft moeite met de mensheid. Aangezien jij een dergelijk intolerant, egocentrisch en zelfingenomen mannetje lijkt te zijn kan ik me indenken dat de mensheid ook moeite met jou heeft. Tegen IQ weegt dan ook EQ op, iets wat bij jou niet zo evenwichtig verdeeld is lijkt me.
[..]
Ik kan me hier niet in vinden. (je hebt gelijk, ook op de universiteit zitten domme mongolen, dat is namelijk waar ik ook studeer...) Er moet niet strenger gestraft worden???? (dit is trouwens ook wel een beetje een knullige stelling zonder context)
De euro is er nog volgens de tv die ik wel heb, en Griekenland loopt lekker volgens jou?
En vrouwenemancipatie is geen zegen? U wil graag terug naar de middeleeuwen?
Wellicht is Iran een mooie nieuwe woonplaats voor u. Ook vol intolerante mensen die hun eigen wijsheid de enige belangrijke vinden, en vrouwen ook als minder zien.
Hij heeft aangegeven van mening te zijn dat hij eenzaam aan de top van de beschaving staat en neer kijk op het gewone volk. Hij kan zich maar niet aan die mensen aanpassen en kan het alleen proberen met de 'happy few' die hij intelligent acht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 04:46 schreef Sportex het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft juist aangegeven dat hij graag van mensen leert.
Ja, diepzinnige reactie waarin u uw klasse toont. Een beetje de conspiracy theorist uithangen terwijl u vol medelijden neerkijkt op het simpele volk om u heen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 04:56 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Veel 'Hart van Nederland' en 'Shownieuws' kijken en alles komt goed.![]()
De regering waakt over u en heeft het erg goed met u voor! De media is onafhankelijk en doet haar uiterste best betrouwbaar nieuws te brengen.
Een veelgemaakte 'fout'.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 06:28 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij projecteer je je eigen leegheid op anderen, met een te groot moreel eigendunk om dat onder ogen te zien.
Want? Iemand die positief tegen de mensheid aan kijkt is per definitie dom en niet in staat een eigen mening te vormen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 04:56 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Veel 'Hart van Nederland' en 'Shownieuws' kijken en alles komt goed.![]()
De regering waakt over u en heeft het erg goed met u voor! De media is onafhankelijk en doet haar uiterste best betrouwbaar nieuws te brengen.
En hoe verklaar je mode dan? Iedereen draagt een bepaalde soort kleding omdat iemand anders zegt dat dat 'in' is. Dat vind ik schapen gedrag. Ongetwijfeld ben zelf onbewust net zo hard bezig met sommige dingen, maar mijn kleding selecteer ik niet op bijvoorbeeld 'dat leuke streepjespatroon' wat in de mode is.quote:
Jij bent zeker zo'n 13 in een dozijn kut alto.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:30 schreef schijffie het volgende:
[..]
En hoe verklaar je mode dan? Iedereen draagt een bepaalde soort kleding omdat iemand anders zegt dat dat 'in' is. Dat vind ik schapen gedrag. Ongetwijfeld ben zelf onbewust net zo hard bezig met sommige dingen, maar mijn kleding selecteer ik niet op bijvoorbeeld 'dat leuke streepjespatroon' wat in de mode is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |