abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81565856
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 03:45 schreef BlackLining het volgende:
Ben het overigens wel met HugoChavez eens dat "intelligentie" voor een groot deel door inzicht wordt bepaald.

Zie je in (een deel van) mijn werk ook terug. Ik doe namelijk wel eens wat programmeerwerk en je ziet daar duidelijk het verschil tussen mensen die netjes alle code kennen, en mensen die ook daadwerkelijk probleemoplossend kunnen denken. De eerste categorie krijgt niets voor elkaar. De tweede moet wellicht af en toe even een boek erop naslaan, maar komt veel verder.

Ik doelde meer op de houding van HugoChavez die totaal niet getuigt van enige vorm van mensenkennis en wereldinzicht.
En zo heeft iedereen weer andere kwaliteiten. Je moet dan zorgen dat je met elkaar leert van ander. Iedereen kan het leren. De één iets eerder dan de ander, omdat die persoon op een andere, op dat gebied incorrecte manier.
pi_81565862
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 03:49 schreef BlackLining het volgende:
Nee, ik voel me niet persoonlijk aangesproken. Ik erger me alleen aan de manier waarop jij een groep mensen definieërt die duidelijk "onder" jou staat. Ik had in plaats van "mijn gedachtegoed" ook "het gedachtegoed van Bakker de Vliet hier twee straten verderop" kunnen noemen. Dat generaliseren van "het gemiddelde volk" getuigt wat mij betreft dus juist niet van enig inzicht, inlevingsvermogen of wereld- en mensenkennis

Ik denk dat je vele mensen erg onderschat. Natuurlijk, sommige mensen missen elke vorm van inzicht. Maar dat een mening zo nu en dan overeen komt met wat er in de eenzijdige media (dus TV, krant, etc) wordt gemeld wil nog niet meteen zeggen dat men niet zelf kan nadenken. Ik denk dat je veel te snel het idee hebt dat iemand geen eigen mening kan vormen.

En bedankt natuurlijk.
Klopt, met dit deel ben ik het helemaal met je eens. Het is alleen zo dat sommige mensen door omstandigheden niet over dit nadenkt. Als je er geen tijd en aandacht aan besteedt, ontwikkel je het ook niet.
pi_81565880
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 02:14 schreef Dibble het volgende:

Je hebt twee opties in het leven. Meegaan met alles in die illusie en faken terwijl je weet dat er een heel ander wereld achter schuilt. Of het contact ermee verbreken en gaan zoeken, zoeken naar hetgeen waar je tevreden mee zal zijn, ook al wordt je omringd door die illusie.
3e optie: te "dom" om door te hebben dat je in die illusie leeft en dat alles fake is.

Ik zal zelf ook niet de meest heldere denker zijn die er rond loopt, maar heb wel door dat dingen als SBS shownieuws, de Privé en 'het nieuwste wondercremepje" allemaal bullshit zijn. Sommige zullen er misschien blij van worden, maar het blijft klik klare onzin.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 04:07:27 #54
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_81565916
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 03:59 schreef schijffie het volgende:

[..]

3e optie: te "dom" om door te hebben dat je in die illusie leeft en dat alles fake is.

Ik zal zelf ook niet de meest heldere denker zijn die er rond loopt, maar heb wel door dat dingen als SBS shownieuws, de Privé en 'het nieuwste wondercremepje" allemaal bullshit zijn. Sommige zullen er misschien blij van worden, maar het blijft klik klare onzin.
Ga er maar van uit dat een heel groot deel van de zogenaamde actualiteiten en nieuwsrubrieken, zeker van de commerciële zenders, zo naar 'ONZ' kan.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  dinsdag 18 mei 2010 @ 04:39:57 #55
223444 omg-rmc
Vers uit Sliedrecht
pi_81566021
Altijd genieten zo'n inzicht in een autistisch brein. Jammer dat we net een manisch depressieve te pakken hebben die zich puur focussed op de negatieve aspecten van het menselijk ras. Zoals al eerder genoemd, het vermogen om te denken brengt al snel aspecten mee als Jaloezie, Hebzuchtigheid (loller wtf doe maar gewoon hebzucht?), Domheid, Verraad, Wreedheid en Onlogisch denken.

Veel belangrijker is dan ook de positieve aspecten die het meebrengt. Zelf-reflectie, humor en sociaal vermogen zijn dan ook unieke talenten, die niet vergeten moeten worden. Dat de mens niet perfect is spreekt voor zich, maar aangezien de voordelen zo opwegen tegen de nadelen is de klacht naar mijn mening toch ongegrond.

(tevens TS, afsluiten met my 2 cents.. kom op... wat een faal )

Verder, HugoChaves, meneer heeft moeite met de mensheid. Aangezien jij een dergelijk intolerant, egocentrisch en zelfingenomen mannetje lijkt te zijn kan ik me indenken dat de mensheid ook moeite met jou heeft. Tegen IQ weegt dan ook EQ op, iets wat bij jou niet zo evenwichtig verdeeld is lijkt me.
quote:
mee kunnen blaten dat er toch echt strenger gestraft moet worden, dat Griekenland de oorzaak is van de val van de euro en dat het hedendaags westers feminisme een Zegen voor de mensheid is.

Ik kan me hier niet in vinden. (je hebt gelijk, ook op de universiteit zitten domme mongolen, dat is namelijk waar ik ook studeer...) Er moet niet strenger gestraft worden???? (dit is trouwens ook wel een beetje een knullige stelling zonder context)

De euro is er nog volgens de tv die ik wel heb, en Griekenland loopt lekker volgens jou?

En vrouwenemancipatie is geen zegen? U wil graag terug naar de middeleeuwen?

Wellicht is Iran een mooie nieuwe woonplaats voor u. Ook vol intolerante mensen die hun eigen wijsheid de enige belangrijke vinden, en vrouwen ook als minder zien.
pi_81566033
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 04:39 schreef omg-rmc het volgende:
quote:
Wellicht is Iran een mooie nieuwe woonplaats voor u. Ook vol intolerante mensen die hun eigen wijsheid de enige belangrijke vinden, en vrouwen ook als minder zien.
Hij heeft juist aangegeven dat hij graag van mensen leert.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 04:56:00 #57
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_81566044
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 04:39 schreef omg-rmc het volgende:
Altijd genieten zo'n inzicht in een autistisch brein. Jammer dat we net een manisch depressieve te pakken hebben die zich puur focussed op de negatieve aspecten van het menselijk ras. Zoals al eerder genoemd, het vermogen om te denken brengt al snel aspecten mee als Jaloezie, Hebzuchtigheid (loller wtf doe maar gewoon hebzucht?), Domheid, Verraad, Wreedheid en Onlogisch denken.

Veel belangrijker is dan ook de positieve aspecten die het meebrengt. Zelf-reflectie, humor en sociaal vermogen zijn dan ook unieke talenten, die niet vergeten moeten worden. Dat de mens niet perfect is spreekt voor zich, maar aangezien de voordelen zo opwegen tegen de nadelen is de klacht naar mijn mening toch ongegrond.

Verder, HugoChaves, meneer heeft moeite met de mensheid. Aangezien jij een dergelijk intolerant, egocentrisch en zelfingenomen mannetje lijkt te zijn kan ik me indenken dat de mensheid ook moeite met jou heeft. Tegen IQ weegt dan ook EQ op, iets wat bij jou niet zo evenwichtig verdeeld is lijkt me.
[..]

Ik kan me hier niet in vinden. (je hebt gelijk, ook op de universiteit zitten domme mongolen, dat is namelijk waar ik ook studeer...) Er moet niet strenger gestraft worden???? (dit is trouwens ook wel een beetje een knullige stelling zonder context)

De euro is er nog volgens de tv die ik wel heb, en Griekenland loopt lekker volgens jou?

En vrouwenemancipatie is geen zegen? U wil graag terug naar de middeleeuwen?

Veel 'Hart van Nederland' en 'Shownieuws' kijken en alles komt goed.

De regering waakt over u en heeft het erg goed met u voor! De media is onafhankelijk en doet haar uiterste best betrouwbaar nieuws te brengen.

"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  dinsdag 18 mei 2010 @ 05:00:19 #58
223444 omg-rmc
Vers uit Sliedrecht
pi_81566055
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 04:46 schreef Sportex het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft juist aangegeven dat hij graag van mensen leert.
Hij heeft aangegeven van mening te zijn dat hij eenzaam aan de top van de beschaving staat en neer kijk op het gewone volk. Hij kan zich maar niet aan die mensen aanpassen en kan het alleen proberen met de 'happy few' die hij intelligent acht.

sorry hoor, maar dat is niet aangeven dat je graag van mensen leert, of heb ik zijn posts nou totaal verkeerd gelezen...
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 04:56 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

De regering waakt over u en heeft het erg goed met u voor! De media is onafhankelijk en doet haar uiterste best betrouwbaar nieuws te brengen.

Ja, diepzinnige reactie waarin u uw klasse toont. Een beetje de conspiracy theorist uithangen terwijl u vol medelijden neerkijkt op het simpele volk om u heen.

Wat een wijs man bent u.
pi_81566170
waarom heeft er nog niemand om een samenvatting van de startpost gevraagd?

//edit:
laatmaar, pharkus geeft hem al hieronder

[ Bericht 16% gewijzigd door Maarten1 op 18-05-2010 06:37:25 ]
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  Forum Admin dinsdag 18 mei 2010 @ 06:28:01 #60
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_81566182
Volgens mij projecteer je je eigen leegheid op anderen, met een te groot moreel eigendunk om dat onder ogen te zien.

Mijn 2 centjes
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_81566191
misschien kan ts een sekte beginnen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 07:26:45 #62
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_81566365
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 06:28 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij projecteer je je eigen leegheid op anderen, met een te groot moreel eigendunk om dat onder ogen te zien.
Een veelgemaakte 'fout'.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 07:37:38 #63
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_81566448
Ja echt hè, we zijn de dominante soort op deze planeet en hebben al onze natuurlijke tegenstanders al eeuwen overwonnen. Wat een faalsoort zijn we.
pi_81568950
Wat een spelfouten in de OP
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_81569005
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:59 schreef internal het volgende:
Wat een spelfouten in de OP
Wat wil je, TS is onderdeel van een faalras
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:18:02 #66
285174 Evienne
never odd or even
pi_81569453

Verder schiet mij vooral iets met balken en splinters te binnen.

Als je mensen geen kans geeft, zullen ze je ook geen dieper inzicht in hun leven willen geven, derhalve doe je vooral nergens op gestoelde aannames die binnen jouw beperkte visie passen.

Have a nice life!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_81570244
Doordat mensen de mogelijkeid hebben om na te denken en te relativeren is er een onderlingen diversiteit ontstaan. En dit houdt ons scherp.

Maar vergeet niet dat mensen kudde dieren zijn die van regelmaat houden. Vandaar dat we bijelkaar in dorpen en steden wonen hype's volgen en het liefst repeterende activiteiten doen op vaste tijden: opstaan, werken/school, boodschappen, huishouden, vermaak, slapen.

Hoe ouder we worden hoe meer regelmaat we hier in brengen. En het wordt naarmate we ouder worden steds lastiger om de regelmaat te doorbreken.

Ik snap de TS wel, ik heb een aantal vrienden die zijn mening delen, echter deel ik deze gedachtegang maar voor een klein gedeeltelijk. Ik vind het wel interressant om het hier over te hebben want ik zie een aantal punten van het verhaal terug in de maatschappij. En dat geeft mij weer nieuw materiaal om over na te denken..
pi_81574140
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 04:56 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Want? Iemand die positief tegen de mensheid aan kijkt is per definitie dom en niet in staat een eigen mening te vormen?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:10:42 #69
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_81582620
Ts is zwaar autistisch
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_81583034
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81583305
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef mtx1680 het volgende:
Ts is zwaar autistisch
En hoe verklaar je mode dan? Iedereen draagt een bepaalde soort kleding omdat iemand anders zegt dat dat 'in' is. Dat vind ik schapen gedrag. Ongetwijfeld ben zelf onbewust net zo hard bezig met sommige dingen, maar mijn kleding selecteer ik niet op bijvoorbeeld 'dat leuke streepjespatroon' wat in de mode is.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:34:34 #72
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_81583438
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:30 schreef schijffie het volgende:

[..]

En hoe verklaar je mode dan? Iedereen draagt een bepaalde soort kleding omdat iemand anders zegt dat dat 'in' is. Dat vind ik schapen gedrag. Ongetwijfeld ben zelf onbewust net zo hard bezig met sommige dingen, maar mijn kleding selecteer ik niet op bijvoorbeeld 'dat leuke streepjespatroon' wat in de mode is.
Jij bent zeker zo'n 13 in een dozijn kut alto.
pi_81585103
Pleeg zelfmoord, misschien is de hemel beter.
''Altijd trek in een pilsje''
  Admin dinsdag 18 mei 2010 @ 17:25:50 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81585358
>>WFL
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81585414
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 02:18 schreef Geerd het volgende:
Daarom is er bier.
pi_81585438
Tvp
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_81585777
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 03:31 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Herkenbaar
+1 Ik snap veel mensen niet. Ing. ¤4000+ salaris , goede intelligentie: Kom je bij ze op bezoek: 1 groot plasma scherm, 4 computers, een design keuken waar NOOIT gekookt wordt, GEEN boekenkast. (Heeft ooit Lord of the Rings gekregen op zijn verjaardag, maar niet uitgelezen) Altijd een stapel ongelezen kranten op de bank. werkt, slaapt en speelt online games.

Life is wonderful.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_81585886
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:37 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

+1 Ik snap veel mensen niet. Ing. ¤4000+ salaris , goede intelligentie: Kom je bij ze op bezoek: 1 groot plasma scherm, 4 computers, een design keuken waar NOOIT gekookt wordt, GEEN boekenkast. (Heeft ooit Lord of the Rings gekregen op zijn verjaardag, maar niet uitgelezen) Altijd een stapel ongelezen kranten op de bank. werkt, slaapt en speelt online games.

Life is wonderful.
Eng he, mensen die met simpele dingen, toch lol kunnen hebben?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_81589515
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:37 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Life is wonderful.
consumeer.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81589803
Je ziet de wereld zoals je zelf bent. Dus dit zegt meer over TS dan de mens,
---o---
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:05 #81
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_81604896
Naarmate een structuur complexer wordt is de kans op fouten inherent groter.
Verdermeer is het zo dat wat jij en ik als 'fout' zien niet noodzakelijk fout is. Fout is een objectief iets, geen feitelijk iets.

Meh, het is niet alsof mensen zo bijzonder zijn. emoties zijn voortvloeisels van instincten immers en zelfbewustzijn is niets meer dan een illusionair iets om het gebrek aan analytische vermogen van de hersenen te compenseren in het kader van niet goed te traceren evenementen en onbekende factoren.

Anyways, wees niet te slecht en nihilistisch wat betreft je zelf beeld zelfs als er geen reden lijkt te zijn om dat niet te zijn.
I mean no harm
pi_81607300
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:34 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n 13 in een dozijn kut alto.
Ik had dit antwoord verwacht en nee, ik beschouw mezelf niet als alto en heb nog nooit iemand me een alto horen noemen. Ik zelf mag alto's ook niet echt omdat zij anders doen om het anders doen, stelletje aandachtshoeren als je het mij vraagt. Ik koop mijn kleding gewoon bij normale winkels en pak wat ik er leuk uit vind zien. Wat waarschijnlijk onbewust ook door de mode beïnvloed wordt. Ik zal zelf net zo'n "schaap" zijn als de rest, maar ik plaats er mijn kanttekens bij.

Mijn vraag was oprecht naar alle mensen die met de mode meegaan. Waarom iets mooi vinden omdat iemand anders zegt dat dat 'in' is.
pi_81610051
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:37 schreef schijffie het volgende:

[..]
maar ik plaats er mijn kanttekens bij.
Wat goed van je. En nu?

Ben zelf ook niet zo van de mode, maar je kijkt toch om je heen naar wat je medemens aan heeft..

Ik heb me wel eens afgevraagd waar het verschijnsel vandaan komt.

Volgens mij worden we er allemaal wel min of meer door beinvloed (mensen die zeggen niet aan mode te doen zijn daar stiekem wel een beetje trots op (kijk mij eens lekker uniek zijn)). De een is er natuurlijk gevoeliger voor dan de ander.

Het verschijnsel mode zal te maken hebben met het willen lijken op mensen waar we tegenop kijken en/of ons mee identificeren.. Daar hoort kleding bij

Zelf word ik niet zo zeer beinvloed door tv/tijdschriften die mode voorschrijven, meer door vrienden en kenissen om me heen. Een aantal daarvan volgt de mode, ik dus indirect ook...

Wie weet hier nog wat meer over te vertellen..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Maarten1 op 19-05-2010 07:44:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')