Wie bepaalde of jij de de kamer mocht hebben? De overige bewoners of...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben er echt heel blij mee. Geeft toch wel een egoboost als je uit 10 mensen gekozen wordt (nou ja, 3 mensen van de 10 werden uitgekozen
.
Ik ga naar Utrecht (Zuilen).
Ja, de overige (2) bewonders. Waarvan ik er eentje al kende en goed mee op kon schieten en zij eigenlijk al graag wilde dat ik gekozen werd, dus ik had wat dat betreft wel een voorsprong op de restquote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie bepaalde of jij de de kamer mocht hebben? De overige bewoners of...
Kijk dat zijn de betere methoden...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, de overige (2) bewonders. Waarvan ik er eentje al kende en goed mee op kon schieten en zij eigenlijk al graag wilde dat ik gekozen werd, dus ik had wat dat betreft wel een voorsprong op de rest.
Direct de IBG op de hoogte stellenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik dacht gisterenavond wel van, ok, ze zeggen wel dat ik 'm heb, maar de huurbaas moet nog instemmen. Maar vanochtend vond ik in mijn mail een bericht waarin me uitdrukkelijk werd verzocht een bevestiging te sturen naar de organisatie en alvast een maand borg te betalen (welk geld ik momenteel niet zomaar heb liggen, mama, papa!) en dan wordt het huurcontract opgesteld
. Dus ja, het is zeker dat ik er ga wonen. Nou ja, echt zeker pas als ik mijn handtekening gezet heb.
Oh crap nu moet ik vanalles gaan regelen.uitwonende beurs enzo, inschrijven in gemeente, al dat soort shizzle.
In 2003quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Beide stelt niet zo heel veel voor hoor. En inschrijven in gemeente kan je pas doen als je je huurcontract met alle krabbels hebt. Maar uitwonende beurs is zo te regelen online volgens mij. Al kan dat dan wss ook pas weer als je daar ingeschreven staat
Whehe, gaaf.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, de overige (2) bewonders. Waarvan ik er eentje al kende en goed mee op kon schieten en zij eigenlijk al graag wilde dat ik gekozen werd, dus ik had wat dat betreft wel een voorsprong op de rest.
Moet ik dan niet eerst een huurcontract ondertekenen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:57 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Direct de IBG op de hoogte stellenen dat inschrijven komt goed gewoon even langs gaan als je er toch moet zijn.
Ik ben van mijn ouders bnaar mijn oma verhuisd en heb dat gewoon keurig opgegeven voordat ik me uberhaupt had ingeschreven bij de gemeente.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Moet ik dan niet eerst een huurcontract ondertekenen?
Oh mja heb bij oma nooit huur betaald dus heb echt geen idee.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:11 schreef Loveless85 het volgende:
Toen ik me in R'dam inschreef (was wel geen studentenkamer, maar toch). Moest ik én kopie huurcontract én verklaring van de verhuurder dat ik er echt woon (het heeft een naam maar kom er ff niet op) insturen.
Beide heb je dus pas als je er echt al woont. En volgens mij is de IBG wel zo dat als je je daar later aanmeld je gewoon ook van de voorgaande weken of maanden nog de uitwonende stufi krijgt? Tis toch niet zo dat als je je niet direct inschrijft om het een of ander het maar vervalt?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)orgeven.asp#Verhuisdquote:Verhuisd
Ga je verhuizen en wil je je nieuwe adres aan ons doorgeven? Doe dit zo snel mogelijk. Studenten die uitwonend zijn krijgen meer studiefinanciering. Te laat doorgeven kan betekenen dat je studiefinanciering misloopt.
Voorbeeld: je woont per 1 november niet meer bij je ouders. Geef je op of na 1 december door dat je per 1 november uitwonend bent geworden? Dan heb je pas per 1 december recht op de beurs voor uitwonenden. Voor de maand november ben je te laat.
Je moet je binnen vijf dagen na je verhuizing bij de gemeente inschrijven op je nieuwe adres. Wij controleren maandelijks of je daar staat ingeschreven op het adres dat je aan ons hebt doorgegeven.
Thanks voor het opzoekenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:17 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.utrecht.nl/sma(...)n_utrecht_komt_wonen
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=48#internet
Je hebt voor inschrijven bij de Gemeente zo te zien ook een kopie huurcontract nodig en een DigiD inlogcode als je het digitaal wilt doen.
Dus je krijgt het vanaf de maand dat je je inschrijft.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)orgeven.asp#Verhuisd
Denk dat je dat het beste aan kunt houden dus gewoon zsm doorgeven alles zodra je een contract hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus je krijgt het vanaf de maand dat je je inschrijft.
Ja en het lijkt me dus ook schier onmogelijk je al van tevoren in te schrijven bij IBG als je je nog niet bij de Gemeente heb ingeschreven als ze het iedere maand tsjekken daar. En daar kan je je dus weer pas inschrijven als je huurcontract hebt (en misschien verhuurdersverklaring).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus je krijgt het vanaf de maand dat je je inschrijft.
Dan was ik best frauduleus bezig toenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja en het lijkt me dus ook schier onmogelijk je al van tevoren in te schrijven bij IBG als je je nog niet bij de Gemeente heb ingeschreven als ze het iedere maand tsjekken daar. En daar kan je je dus weer pas inschrijven als je huurcontract hebt (en misschien verhuurdersverklaring).
Kortom, nog niks om over te stressen dus
Misschien was je oma toen je voogd ook ofzo? En het is ook pas van de laatste jaren dat ze écht goed tsjekken met dat uitwonende.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan was ik best frauduleus bezig toen
Maar inderdaad Erik wat Ll zegtno worries!
Neequote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Misschien was je oma toen je voogd ook ofzo? En het is ook pas van de laatste jaren dat ze écht goed tsjekken met dat uitwonende.
Prima tochquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Neemaar heb ws gewoon geluk gehad het zal ook hooguit 1 maandje zijn geweest.
Jups was heel blij met die uitwonende beursquote:
Ja, vooral als je er geen huur hoefde te betalenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jups was heel blij met die uitwonende beurs
Het is ook gewoon allemaal opeens zo snel enzoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:41 schreef JJH het volgende:
Ik heb nooit uitwonend gehad, ik ging pas het huis uit toen ik klaar was met school.
Oh, en Erik. Het lijkt nu wel veel, maar als je er even voor gaat zitten ben je er zo door.
In mijn geval veel meer omdat mijn ouders hebben aangegeven geen geld te willen betalen voor mij of mijn studie en omdat mijn oma logischerwijs ook niet meer kon doen dan eten geven en een dak boven mijn hoofd.quote:
Het lijkt me echt superleuk! En volgens mij ben jij een heul gezellige huisgenootquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het is ook gewoon allemaal opeens zo snel enzo. Ik meldde me zondag aan voor de kijkavond op maandag, en die avond ging ik dus kijken en werd later die avond alweer gebeld dat ik uitgekozen was
.
Drie jaar niet gezocht naar een kamer, geen kijkavonden/hospiteeravonden, en ik probeer het ook eens een keer! Zo woon je thuis, zo niet meer
. En dat alles in minder dan 48 uur.
Lastige situatie danquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
In mijn geval veel meer omdat mijn ouders hebben aangegeven geen geld te willen betalen voor mij of mijn studie en omdat mijn oma logischerwijs ook niet meer kon doen dan eten geven en een dak boven mijn hoofd.
Aangezien de IBG er vanuit gaat dat je ouders inkomensafhankelijk bijdragen (hoe stom in sommige gevallen ook) maakt dat wel een groot verschil.
Nee klopt heb daar wel geluk mee gehad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, vooral als je er geen huur hoefde te betalen, dat is echt ideaal.
Dit vind ik best verdrietigquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
In mijn geval veel meer omdat mijn ouders hebben aangegeven geen geld te willen betalen voor mij of mijn studie en omdat mijn oma logischerwijs ook niet meer kon doen dan eten geven en een dak boven mijn hoofd.
Jep zoveel als mogelijk was zonder lening.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lastige situatie dan![]()
Maar ook nog aanvullend dus
Wij hebben stiekem allemaal goede referenties gestuurdquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het is ook gewoon allemaal opeens zo snel enzo. Ik meldde me zondag aan voor de kijkavond op maandag, en die avond ging ik dus kijken en werd later die avond alweer gebeld dat ik uitgekozen was
.
Drie jaar niet gezocht naar een kamer, geen kijkavonden/hospiteeravonden, en ik probeer het ook eens een keer! Zo woon je thuis, zo niet meer
. En dat alles in minder dan 48 uur.
Wat naar, die situatie (lief van je oma!). Maar je bent gelukkig goed terecht gekomenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
ja, das ook weer zo iets belachelijks, die "vrijwillige bijdrage"quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Aangezien de IBG er vanuit gaat dat je ouders inkomensafhankelijk bijdragen (hoe stom in sommige gevallen ook) maakt dat wel een groot verschil.
Niet vinden hoorquote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij hebben stiekem allemaal goede referenties gestuurd
Praat even met Greys; die is gék op dingen regelenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja precies. Maar ik krijg altijd stress van dingen regelen. Veranderingen doen het niet goed in mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij hebben stiekem allemaal goede referenties gestuurd
Sure. En ik zeg altijd maar zo: als je er niet dood aan gaat, word je er een sterker mens van. Moedige stap en bewonderenswaardig, maar het blijft gewoon een akelig uitgangspunt en daar wilde ik je even een dikkequote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
Niet vinden hoorben echt heel blij dat ik die stap genomen heb nadat ik op straat werd gezet.
En oma is zo'n schat![]()
Tuulk had ik wel gewoon gezellige ouders willen hebben maarja dat is niet en dat wordt ws ook niet.
Ja vooral studenten met gescheiden ouders is het rot voor soms.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja, das ook weer zo iets belachelijks, die "vrijwillige bijdrage"
ze gaan er van uit dat je em krijgt, en als je em niet krijgt, ben je genaait
PM'en is ze wat minder happig opquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Praat even met Greys; die is gék op dingen regelen![]()
Liefquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Sure. En ik zeg altijd maar zo: als je er niet dood aan gaat, word je er een sterker mens van. Moedige stap en bewonderenswaardig, maar het blijft gewoon een akelig uitgangspunt en daar wilde ik je even een dikkevoor geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |