Dan ben ik toch blij met onze leraar, die maakte altijd lange toetsen waardoor nu volgens mij iedereen ruim op tijd klaar was.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar ik vond het wel erg lang, misschien dat ik daar over ga klagen. Er waren mensen in mijn klas die het niet af kregen.
Hij was vrij lang inderdaad. Bij ons heeft iedereen op 5 na (stuk of 60 leerlingen dus) tot het eind nodig gehad. Geen tijd om nog een keer door te kijken ofzo.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar ik vond het wel erg lang, misschien dat ik daar over ga klagen. Er waren mensen in mijn klas die het niet af kregen.
Als je de stof kent, kun je het meestal gewoon maken. Tenzij je met 3 rekenmachines zit en alles op gaat zoeken natuurlijkquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef hemelsblauw het volgende:
Netto contante waarde is toch een vrij standaard iets, staat vast wel ergens in je boek.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:25 schreef garidas het volgende:
De netto contante waarde van de cash-flows, heel mijn klas na afloop: Heb ik fout, geen idee, ja wtf was dat,....
Ik vond hem pittig, ga nu even cijfer proberen te bepalen...
Uiteraard, die had je kunnen verwachtenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:27 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Netto contante waarde is toch een vrij standaard iets, staat vast wel ergens in je boek.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je de stof kent, kun je het meestal gewoon maken. Tenzij je met 3 rekenmachines zit en alles op gaat zoeken natuurlijk![]()
En kutscholieren die klagen om het klagen!
Die vraag over welk voordeel NCW had ten opzichte van terugverdienperiode had ik precies in mn rekenmachine staan die 2 voordelenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:27 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Netto contante waarde is toch een vrij standaard iets, staat vast wel ergens in je boek.
Was ook in het algemeen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:28 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb niets in mijn GR opgezocht hoor.
Dat kan, maar dat betekent niet dat je er over moet gaan klagen. Nogmaals: als je de stof (goed) beheerst kan het meestal makkelijk.quote:Het was gewoon echt best wel lang.
Dat laatste als het goed is. Stond ook ergens dat rekenfouten geen fouten zijn, alleen als je foutieve rekenregels en dergelijke gaat toepassen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:28 schreef MaartenFM het volgende:
Als je trouwens bij vraag 15 de nettowinst verkeerd hebt (door verkeerd opslagpercentage overheadkosten), telt dit dan door bij alle vragen van opgave 3? Of berekent de gene die het nakijkt door met mijn nettowinst?
Serieus, dus als je niet eens de juiste getallen in kan typen op je rekenmachine wordt het toch goed gerekend?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:29 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Dat laatste als het goed is. Stond ook ergens dat rekenfouten geen fouten zijn, alleen als je foutieve rekenregels en dergelijke gaat toepassen.
Klopt, hier door haal ik altijd een voldoende.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Serieus, dus als je niet eens de juiste getallen in kan typen op je rekenmachine wordt het toch goed gerekend?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:33 schreef BaasD het volgende:
Als je met een verkeerd (ergens verkeerd gelezen en dus een verkeerd getal) tussen antwoord verder gaat rekenen.. telt dat dan door? in de andere opgaven?
Nee dus, word dan maar een keer fout gerekend.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:33 schreef BaasD het volgende:
Als je met een verkeerd (ergens verkeerd gelezen en dus een verkeerd getal) tussen antwoord verder gaat rekenen.. telt dat dan door? in de andere opgaven?
nee, dat heet een doorrekenfout,quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:33 schreef BaasD het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |