Laat je niets wijsmaken door de TNT-leiding, er is werk zat! En die idiote scenario's van Optivo zeggen niets! Ik had vandaag 6 volle blauwe bakken voor mijn ochtendwijk, en het was scenario MAATWERK RUSTIG. Gisteren waren het er 8 en was het zogenaamd RUSTIG. Terwijl we dubbele hah hadden (met extra dikke Gamma) en voor bijna elk huis een Ziggo Magazine en een Nuon krantje. Met een sorteercode van VSP erop, omdat ze daar met een chronisch personeelstekort kampen en dus alle post van de wijken waar ze niemand voor hebben (dus dat is bijna het hele dorp) weer bij ons dumpen. Begrijp me goed: ik ben blij dat er zoveel werk is, maar ik word er een beetje Gallisch van dat ze net doen alsof het zo rustig is terwijl mijn arme fietsje in al z'n voegen kraakt onder het gewicht van het bewijs van het tegendeel. Twee weken geleden was het dan eindelijk eens scenario DRUK volgens de computer, nou dat hebben we geweten! De laatste besteller ging pas om 16.30 uur de straat op.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wees blij dat er uberhaupt werk is!
Je zou ze hier eens moeten horen op de werkvloer. Elke seconde gaat er wel een vloek door de zaal, scenario's slaan nooit ergens op. Een postbode maakte vandaag over de TC een opmerking "hij weet nu het scenario van morgen al" en werd meteen op het matje geroepenquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken door de TNT-leiding, er is werk zat! En die idiote scenario's van Optivo zeggen niets! Ik had vandaag 6 volle blauwe bakken voor mijn ochtendwijk, en het was scenario MAATWERK RUSTIG. Gisteren waren het er 8 en was het zogenaamd RUSTIG. Terwijl we dubbele hah hadden (met extra dikke Gamma) en voor bijna elk huis een Ziggo Magazine en een Nuon krantje. Met een sorteercode van VSP erop, omdat ze daar met een chronisch personeelstekort kampen en dus alle post van de wijken waar ze niemand voor hebben (dus dat is bijna het hele dorp) weer bij ons dumpen. Begrijp me goed: ik ben blij dat er zoveel werk is, maar ik word er een beetje Gallisch van dat ze net doen alsof het zo rustig is terwijl mijn arme fietsje in al z'n voegen kraakt onder het gewicht van het bewijs van het tegendeel. Twee weken geleden was het dan eindelijk eens scenario DRUK volgens de computer, nou dat hebben we geweten! De laatste besteller ging pas om 16.30 uur de straat op.
Ik wil best werken. Maar zomaar, ongevraagd, 30 uur naast mijn vaste diensten extra inplannen, vind ik gewoon raar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wees blij dat er uberhaupt werk is!
Dan geef je toch aan dat je wat minder wil werken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:48 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik wil best werken. Maar zomaar, ongevraagd, 30 uur naast mijn vaste diensten extra inplannen, vind ik gewoon raar.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het ook vervelend als mijn teamcoach of planner zonder overleg diensten voor mij gaat inplannen. Bij mij bellen of sms'en ze altijd vantevoren of ik wel kan / wil werken op een bepaalde dag.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:32 schreef rub3n het volgende:
Nogmaals, ik wil die 47 uur best werken. Ik vind het alleen raar dat het zonder overleg gaat.
Ik vraag me af of ze ons nu doelbewust voor de gek houden met die scenario's, of dat ze gewoon niet kunnen voorspellen en weigeren dit toe te geven. Soms klopt het scenario redelijk met de werkelijkheid, maar ik heb regelmatig het idee dat ze maar wat doen. Ik heb nu drie dagen achter de rug die zich laten omschrijven als druk, normaal, druk. Volgens de scenario's was het echter rustig, maatwerk rustig, maatwerk druk. Vandaag was het dus maatwerk druk terwijl ik evenveel post had als dinsdag toen het zogenaamd rustig was.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken door de TNT-leiding, er is werk zat! En die idiote scenario's van Optivo zeggen niets! Ik had vandaag 6 volle blauwe bakken voor mijn ochtendwijk, en het was scenario MAATWERK RUSTIG. Gisteren waren het er 8 en was het zogenaamd RUSTIG. Terwijl we dubbele hah hadden (met extra dikke Gamma) en voor bijna elk huis een Ziggo Magazine en een Nuon krantje. Met een sorteercode van VSP erop, omdat ze daar met een chronisch personeelstekort kampen en dus alle post van de wijken waar ze niemand voor hebben (dus dat is bijna het hele dorp) weer bij ons dumpen. Begrijp me goed: ik ben blij dat er zoveel werk is, maar ik word er een beetje Gallisch van dat ze net doen alsof het zo rustig is terwijl mijn arme fietsje in al z'n voegen kraakt onder het gewicht van het bewijs van het tegendeel. Twee weken geleden was het dan eindelijk eens scenario DRUK volgens de computer, nou dat hebben we geweten! De laatste besteller ging pas om 16.30 uur de straat op.
Ik had juist begrepen dat ze de rode bakken niet meetelden, omdat die toch nauwelijks invloed hebben op de voorbereidingstijd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:01 schreef Troeta het volgende:
Wat in de rode bakken zit word ook meegeteld he.
Maar vaak is het idd niet te snappen.
Enige wat wel een voordeel is aan Toekomst VBG is dat we geen dagen meer hebben tot 6 uur half 7,( 7 of 8 uur kon zelfs ook) het is elke dag wel voor 4 uur klaar. Het is hard werken en soms echt onhandig, maar iedereen is een stuk vrolijker en uitgeruster door de korte dagen.
De stempassen zaten bij ons niet in rode bakken, was gewoon handpost. Werken tot 6 uur vind ik niet normaal, maar bij ons zijn dergelijke excessen absoluut niet afgenomen sinds de invoering van Optivo, omdat je bij drukte nu nog erger uitloopt dan vroeger. Dit omdat je (a) veel meer wijken moet voorbereiden, en (b) je dit niet meer goed kan maken door op straat stevig door te lopen omdat je veel korter buiten bent.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:37 schreef Troeta het volgende:
Ja, maar soms word het toch ineens wel meegeteld, zoals stempassen...maar goed, het blijft dubieus..
En ja, eerder klaar, of vind je tot 6 uur, half 7 normale werktijden? Heeft niks met contracturen te maken..
die heb ik dan ookquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Er lijkt hier zaterdag 3x HAH te zijn. Zag naast de Poiesz en de C1000 ook de AH bonusfolder liggen
Apart dat dat zoveel scheelt per VGB dan. Ik ben gestopt vanwege het gezeik met die scenario's; ik kreeg steeds extra werk (en dat werd ook nooit even overlegd, ik ben zelfs een keer op het matje geroepen omdat ik iets niet had gedaan, terwijl ik niet eens wist dat ik het moest doen) en uitloop was eerder regel dan uitzondering. Uiteindelijk had ik een maand!! lang achter elkaar steeds dubbele post, omdat mijn wijk dan op vrijdag maar gewoon bleef staan i.v.m. tijdgebrek. Toen heb ik m'n ontslagbrief ingeleverd, ik vond het echt teveel gezeik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:53 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Bij ons kloppen de scenario's toch wel redelijk hoor. En mocht het onverhoopt toch druk worden, heeft de TC genoeg mensen achter de hand om mee te helpen in de voorbereiding. De wijken voor de postbezorgers zijn eigenlijk nog nooit te laat geweest en wij kunnen zelf altijd wel om 1200 de straat op, met soms uitloop naar 1230.
Gewoon retour sturen. Geweigerd. Zal ze lerenquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:53 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Bij ons kloppen de scenario's toch wel redelijk hoor. En mocht het onverhoopt toch druk worden, heeft de TC genoeg mensen achter de hand om mee te helpen in de voorbereiding. De wijken voor de postbezorgers zijn eigenlijk nog nooit te laat geweest en wij kunnen zelf altijd wel om 1200 de straat op, met soms uitloop naar 1230.
Heb me vandaag trouwens weer eens verbaasd over hoe asociaal mensen kunnen zijn. Het begon al met een deur vol stickers: alle mogelijke "nee-nee stickers" ook tegen verkopers en goede doelen (njah...dat kan). Daarnaast hing een papiertje met de tekst: "Geen bezoek zonder telefonische afspraak aub"![]()
Maar nu wil het geval dat ik een pakje had dat niet door de bus kon. Ik zag de bewoners gewoon binnen zitten dus ik bel aan. Zie ik dat ze vervolgens, quasi onopvallend, buiten mijn zicht gaan staan (naast een kast) en de deur niet open doen![]()
![]()
Echt...sommige mensen...
Ik heb ook al een hele tijd niet meer in het donker gelopen, maar het wordt tegenwoordig pas heel laat donker, dus dat zegt niet zoveel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:35 schreef Troeta het volgende:
Ja, wij moeten ook meer wijken voorbereiden en meer lopen, maar toch is het al een jaar niet meer voorgekomen dat we in het donker liepen, terwijl het hiervoor al een paar jaar voorkwam.
Misschien toch gewenning..
Dan is het bij jullie beter geregeld dan hier. Hier wordt de bezetting aangepast op de scenario's en dit wordt niet meer gewijzigd, ook als later blijkt dat de voorspelling niet klopte. Dus dan voorspellen ze "scenario rustig" en dan blijkt het toch druk te zijn: jammer. Dat noemen ze hier "zoet en zuur". Maar aangezien het omgekeerde vrijwel nooit voor komt (dat ze druk voorspellen en dat het rustig wordt) is het overwegend zuur hier.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:53 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |