abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:36:58 #276
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_82259784
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wees blij dat er uberhaupt werk is!
Laat je niets wijsmaken door de TNT-leiding, er is werk zat! En die idiote scenario's van Optivo zeggen niets! Ik had vandaag 6 volle blauwe bakken voor mijn ochtendwijk, en het was scenario MAATWERK RUSTIG. Gisteren waren het er 8 en was het zogenaamd RUSTIG. Terwijl we dubbele hah hadden (met extra dikke Gamma) en voor bijna elk huis een Ziggo Magazine en een Nuon krantje. Met een sorteercode van VSP erop, omdat ze daar met een chronisch personeelstekort kampen en dus alle post van de wijken waar ze niemand voor hebben (dus dat is bijna het hele dorp) weer bij ons dumpen. Begrijp me goed: ik ben blij dat er zoveel werk is, maar ik word er een beetje Gallisch van dat ze net doen alsof het zo rustig is terwijl mijn arme fietsje in al z'n voegen kraakt onder het gewicht van het bewijs van het tegendeel. Twee weken geleden was het dan eindelijk eens scenario DRUK volgens de computer, nou dat hebben we geweten! De laatste besteller ging pas om 16.30 uur de straat op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_82261038
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Laat je niets wijsmaken door de TNT-leiding, er is werk zat! En die idiote scenario's van Optivo zeggen niets! Ik had vandaag 6 volle blauwe bakken voor mijn ochtendwijk, en het was scenario MAATWERK RUSTIG. Gisteren waren het er 8 en was het zogenaamd RUSTIG. Terwijl we dubbele hah hadden (met extra dikke Gamma) en voor bijna elk huis een Ziggo Magazine en een Nuon krantje. Met een sorteercode van VSP erop, omdat ze daar met een chronisch personeelstekort kampen en dus alle post van de wijken waar ze niemand voor hebben (dus dat is bijna het hele dorp) weer bij ons dumpen. Begrijp me goed: ik ben blij dat er zoveel werk is, maar ik word er een beetje Gallisch van dat ze net doen alsof het zo rustig is terwijl mijn arme fietsje in al z'n voegen kraakt onder het gewicht van het bewijs van het tegendeel. Twee weken geleden was het dan eindelijk eens scenario DRUK volgens de computer, nou dat hebben we geweten! De laatste besteller ging pas om 16.30 uur de straat op.
Je zou ze hier eens moeten horen op de werkvloer. Elke seconde gaat er wel een vloek door de zaal, scenario's slaan nooit ergens op. Een postbode maakte vandaag over de TC een opmerking "hij weet nu het scenario van morgen al" en werd meteen op het matje geroepen Op dinsdag is het vrijwel altijd scenario normaal, terwijl het algemeen bekend is dat er dan superweinig post is.
Een zaterdagwerker was vandaag voor het eerst binnen sinds de herindeling van de zaal (voor een wijk maar één kast waar deze gezet kan worden) en vond het helemaal kut geworden, hele sfeer was weg en hij vond het op school lijken haha
pi_82266651
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wees blij dat er uberhaupt werk is!
Ik wil best werken. Maar zomaar, ongevraagd, 30 uur naast mijn vaste diensten extra inplannen, vind ik gewoon raar.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:49:55 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_82266679
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:48 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik wil best werken. Maar zomaar, ongevraagd, 30 uur naast mijn vaste diensten extra inplannen, vind ik gewoon raar.
Dan geef je toch aan dat je wat minder wil werken.
Nothing is what it seems
pi_82277989
Nogmaals, ik wil die 47 uur best werken. Ik vind het alleen raar dat het zonder overleg gaat.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:50:00 #281
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82278661
Hier na overleg ervoor gekozen om weer richting m'n contracturen te gaan (9 uur per week) ipv de kleine 30 die ik normaliter deed, altijd fijn als je nogal zware bijwerkingen hebt van medicatie.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:58:07 #282
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_82279015
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:32 schreef rub3n het volgende:
Nogmaals, ik wil die 47 uur best werken. Ik vind het alleen raar dat het zonder overleg gaat.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het ook vervelend als mijn teamcoach of planner zonder overleg diensten voor mij gaat inplannen. Bij mij bellen of sms'en ze altijd vantevoren of ik wel kan / wil werken op een bepaalde dag.

Voor de kerst- of zomervakantie heb je bij ons altijd van die briefjes waar je op moet invullen wanneer je extra kan werken, in zulke perioden plannen ze me wel zomaar in. Heb voor de aankomende zomerperiode sowieso al aangegeven dat ik niet wil buslichten, heb niet zoveel zin meer om dagen van 7 tot 7 te maken terwijl het 25-30 graden is.
Nothing is what it seems
pi_82287290
Mooi weer vandaag, krijg ik een mail, kun je volgende week zaterdag dit en dit lopen? Het is wel veel, maar het kan bijna niet anders meer...

Alleen als het dan eerder klaar kan zijn. Ik ga niet vanaf 1 uur nog 4,5 uur aan werk doen
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:36:17 #284
Bijdehand mannetje
pi_82291203
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze ons nu doelbewust voor de gek houden met die scenario's, of dat ze gewoon niet kunnen voorspellen en weigeren dit toe te geven. Soms klopt het scenario redelijk met de werkelijkheid, maar ik heb regelmatig het idee dat ze maar wat doen. Ik heb nu drie dagen achter de rug die zich laten omschrijven als druk, normaal, druk. Volgens de scenario's was het echter rustig, maatwerk rustig, maatwerk druk. Vandaag was het dus maatwerk druk terwijl ik evenveel post had als dinsdag toen het zogenaamd rustig was. Schiet mij maar lek!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_82292083
Wat in de rode bakken zit word ook meegeteld he.
Maar vaak is het idd niet te snappen.

Enige wat wel een voordeel is aan Toekomst VBG is dat we geen dagen meer hebben tot 6 uur half 7,( 7 of 8 uur kon zelfs ook) het is elke dag wel voor 4 uur klaar. Het is hard werken en soms echt onhandig, maar iedereen is een stuk vrolijker en uitgeruster door de korte dagen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:12:43 #286
79494 geeMc
The pimp.
pi_82292635
Ik moet zeggen, qua scenario's hebben wij niet zo heel veel problemen gehad tot nu toe. Soms hebben we wel eens nutdienst bij scenario rustig terwijl het druk is, maar normaal gesproken klopt het wel.
"Knowledge be the key to unlock your brain and set your mindstate free." - Inspectah Deck
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:18:47 #287
Bijdehand mannetje
pi_82292887
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:01 schreef Troeta het volgende:
Wat in de rode bakken zit word ook meegeteld he.
Maar vaak is het idd niet te snappen.

Enige wat wel een voordeel is aan Toekomst VBG is dat we geen dagen meer hebben tot 6 uur half 7,( 7 of 8 uur kon zelfs ook) het is elke dag wel voor 4 uur klaar. Het is hard werken en soms echt onhandig, maar iedereen is een stuk vrolijker en uitgeruster door de korte dagen.
Ik had juist begrepen dat ze de rode bakken niet meetelden, omdat die toch nauwelijks invloed hebben op de voorbereidingstijd.

Eerder klaar? Als ik kijk naar de nieuwe diensten dan zijn die hier echt niet opeens korter geworden: iedereen moet toch zijn contracturen maken. Sommige mensen hebben kortere dagen maar daar staat dan bijv. wel tegenover dat ze nu iedere zaterdag moeten werken.

En omdat de hoeveelheid post vooral invloed heeft op de voorbereidingstijd (voor de looptijd is het verschil veel kleiner) loop je gelijk veel meer uit bij drukte, terwijl je dit niet echt meer op straat kan compenseren. Dit omdat in de meeste diensten nog maar maximaal 33% buitenwerk zit.

Daar komt ook nog bij dat ze bij (maatwerk) druk een deel van je werk eraf moeten halen, (delta's heten die geloof ik) en dat er dan iemand anders moet worden opgetrommeld die dat werk dan gaat doen. Maar die is er vaak niet, dus moet je het alsnog zelf doen. Resultaat is dat ik juist veel later klaar ben dan vroeger.
pi_82294624
WIj hebben überhaupt nooit scenario druk, de wijken in het carré staan tot aan het plafond, maar druk is het nooit, af en toe normaal, vaak rustig en de tv-tijdschriften zijn niet eens opgenomen in de berekening van de wijktijden. Er is echt zo goed als altijd HAH en vaak dan nog 2 of meer soorten. Regelmatig is het HAH niet te tillen zo zwaar. En als bonus krijgen we 's zaterdags structureel VSP-HAH erbij, lekkere dikke en zware boekwerken. Het hele kantoor zit vol met uitzendkrachten, die vaak nabrengzakken post niet weglopen en het HAH standaard laten staan, maar o wee als je 2 stuks te kort hebt en het niet meldt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 juni 2010 @ 19:18:53 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82295747
Er lijkt hier zaterdag 3x HAH te zijn. Zag naast de Poiesz en de C1000 ook de AH bonusfolder liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82296651
Ja, maar soms word het toch ineens wel meegeteld, zoals stempassen...maar goed, het blijft dubieus..

En ja, eerder klaar, of vind je tot 6 uur, half 7 normale werktijden? Heeft niks met contracturen te maken..
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:10:41 #291
Bijdehand mannetje
pi_82298144
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:37 schreef Troeta het volgende:
Ja, maar soms word het toch ineens wel meegeteld, zoals stempassen...maar goed, het blijft dubieus..

En ja, eerder klaar, of vind je tot 6 uur, half 7 normale werktijden? Heeft niks met contracturen te maken..
De stempassen zaten bij ons niet in rode bakken, was gewoon handpost. Werken tot 6 uur vind ik niet normaal, maar bij ons zijn dergelijke excessen absoluut niet afgenomen sinds de invoering van Optivo, omdat je bij drukte nu nog erger uitloopt dan vroeger. Dit omdat je (a) veel meer wijken moet voorbereiden, en (b) je dit niet meer goed kan maken door op straat stevig door te lopen omdat je veel korter buiten bent.
pi_82302887
Ja, wij moeten ook meer wijken voorbereiden en meer lopen, maar toch is het al een jaar niet meer voorgekomen dat we in het donker liepen, terwijl het hiervoor al een paar jaar voorkwam.
Misschien toch gewenning..
pi_82303988
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Er lijkt hier zaterdag 3x HAH te zijn. Zag naast de Poiesz en de C1000 ook de AH bonusfolder liggen
die heb ik dan ook
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:53:56 #294
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_82304037
Bij ons kloppen de scenario's toch wel redelijk hoor. En mocht het onverhoopt toch druk worden, heeft de TC genoeg mensen achter de hand om mee te helpen in de voorbereiding. De wijken voor de postbezorgers zijn eigenlijk nog nooit te laat geweest en wij kunnen zelf altijd wel om 1200 de straat op, met soms uitloop naar 1230.

Heb me vandaag trouwens weer eens verbaasd over hoe asociaal mensen kunnen zijn. Het begon al met een deur vol stickers: alle mogelijke "nee-nee stickers" ook tegen verkopers en goede doelen (njah...dat kan). Daarnaast hing een papiertje met de tekst: "Geen bezoek zonder telefonische afspraak aub"
Maar nu wil het geval dat ik een pakje had dat niet door de bus kon. Ik zag de bewoners gewoon binnen zitten dus ik bel aan. Zie ik dat ze vervolgens, quasi onopvallend, buiten mijn zicht gaan staan (naast een kast) en de deur niet open doen

Echt...sommige mensen...
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_82304837
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:53 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Bij ons kloppen de scenario's toch wel redelijk hoor. En mocht het onverhoopt toch druk worden, heeft de TC genoeg mensen achter de hand om mee te helpen in de voorbereiding. De wijken voor de postbezorgers zijn eigenlijk nog nooit te laat geweest en wij kunnen zelf altijd wel om 1200 de straat op, met soms uitloop naar 1230.
Apart dat dat zoveel scheelt per VGB dan. Ik ben gestopt vanwege het gezeik met die scenario's; ik kreeg steeds extra werk (en dat werd ook nooit even overlegd, ik ben zelfs een keer op het matje geroepen omdat ik iets niet had gedaan, terwijl ik niet eens wist dat ik het moest doen) en uitloop was eerder regel dan uitzondering. Uiteindelijk had ik een maand!! lang achter elkaar steeds dubbele post, omdat mijn wijk dan op vrijdag maar gewoon bleef staan i.v.m. tijdgebrek. Toen heb ik m'n ontslagbrief ingeleverd, ik vond het echt teveel gezeik.

Overigens mis ik die zaterdagen nog steeds niet, ondanks dat ik nu weer hele zaterdagen elders werk. Ik was op de een of andere manier toch steeds mn hele zaterdag kwijt; ik was op tijd wakker, moest dan wachten tot het een keer tijd was om te gaan werken, zat dan nog is een uur te wachten op t sorteercentrum omdat mn kast nog niet vrij was en kon dan uiteindelijk pas rond 2 uur de straat op. Nu werk ik van 10 tot 16, maar die dagen zijn minder vermoeiend dan een wijkje waar 3,5 uur voor stond
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 juni 2010 @ 22:22:32 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82305901
quote:

Heb me vandaag trouwens weer eens verbaasd over hoe asociaal mensen kunnen zijn. Het begon al met een deur vol stickers: alle mogelijke "nee-nee stickers" ook tegen verkopers en goede doelen (njah...dat kan). Daarnaast hing een papiertje met de tekst: "Geen bezoek zonder telefonische afspraak aub"
Maar nu wil het geval dat ik een pakje had dat niet door de bus kon. Ik zag de bewoners gewoon binnen zitten dus ik bel aan. Zie ik dat ze vervolgens, quasi onopvallend, buiten mijn zicht gaan staan (naast een kast) en de deur niet open doen

Echt...sommige mensen...
Gewoon retour sturen. Geweigerd. Zal ze leren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82331497
Gister was hier een wijk blijven staan, dus die mocht ik vanochtend om 7:45 uur al gaan wegbrengen. Dat was echt zo lekker Heerlijk weer, nog niet zo warm als nu, rustig op straat Daarna nog wel twee wijken weggebracht in de brandende zon hehe
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:37:58 #298
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_82331765
Ik wacht nu al 5 dagen op een nationaal verzonden pakket. Niet goed, hè?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:54:24 #299
Bijdehand mannetje
pi_82332446
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:35 schreef Troeta het volgende:
Ja, wij moeten ook meer wijken voorbereiden en meer lopen, maar toch is het al een jaar niet meer voorgekomen dat we in het donker liepen, terwijl het hiervoor al een paar jaar voorkwam.
Misschien toch gewenning..
Ik heb ook al een hele tijd niet meer in het donker gelopen, maar het wordt tegenwoordig pas heel laat donker, dus dat zegt niet zoveel.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:55:56 #300
Bijdehand mannetje
pi_82332507
quote:
Dan is het bij jullie beter geregeld dan hier. Hier wordt de bezetting aangepast op de scenario's en dit wordt niet meer gewijzigd, ook als later blijkt dat de voorspelling niet klopte. Dus dan voorspellen ze "scenario rustig" en dan blijkt het toch druk te zijn: jammer. Dat noemen ze hier "zoet en zuur". Maar aangezien het omgekeerde vrijwel nooit voor komt (dat ze druk voorspellen en dat het rustig wordt) is het overwegend zuur hier.

[ Bericht 52% gewijzigd door Kramerica-Industries op 04-06-2010 16:01:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')