Meestal wel, staan 4 reservefietsen op. Een fiets met een lekke band laat ik doorgaans ook in de berm liggen voor de gelukkige vinder.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
Gewoon een beetje naar links hangenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
Vast omdat het 0,045 gram scheelt..
Vanochtend voor het eerst naar mijn werk op de racefiets! 07:00 vertrokken, prachtige, prachtige route. Eerste 10km over de landweggetjes en landerijen, toen 10km dwars door het bos, langs de Holterberg. Laatste 15km over een superstrak fietspad langs een doorgaande weg, maar ook langs de landerijen. In totaal 36km, had briesje tegen, gemiddelde van 31,2 kwam ik aan.. 2 keer moeten stoppen voor stoplicht, paar keer moeten remmen voor scholieren, die dan 3 - 3 fietsen. 3 tegen, 3 in mijn richting. Op een fietspad. En dan niet oppassen. Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen
Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.
Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook hequote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.
Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe
OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.
Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:
Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.
Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Met 30/23 kun je al heel wat aan. En ik vindt 30/42/52 met 13-23 te verkiezen boven compact. Zo heb je een hele serie mooi aansluitende versnellingen. 30/23 = 34/26 = 39/30.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.
Als je een beetje geregeld zo'n rondje fietst kun je al best wel snel dat eens uitbreiden tot 60 km.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:30 schreef 3rdRock het volgende:
rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
Alsnog best zieke snelheid. Ik haal dat net 2 seconden ofzo en dan wind mee, maar als ik de snelheden hier zie hoef ik me niet direct te schamenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
39-28 is prima voor in de Ardennen. Ik deed alles (Australie, Duitsland) met een 27 achter, en ik ben echt geen klimmer (te zwaar) en fiets pas 2 jaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.
Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
Staat er wel op als het goed is, anders inderdaad even tellen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef hetsjhokleek het volgende:
Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?
Ik heb overigens een shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:42 schreef Tommeke het volgende:
en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden hebquote:
In ieder geval een knappe prestatiequote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
Uitslag staat helaas nog niet online
Thnx, 't ging ook best goed naar m'n idee. Hier een daar misschien een paar secondjes laten liggen, maar m'n bochten gaan eigenlijk wel steeds beter. En ook 't blijven letten op m'n hartslag en snelheid gaat ook steeds beter, heb m'n teller steeds minder nodigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |