quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:01 schreef TheKC het volgende:[..]
Hmmm, misschien zelf maar eens mee bezig gaan. Het nadeel is dat ik in UPC gebied woon, en ik daar geen gebruik kan maken van een digitaal signaal dus (alleen UPC decoders kunnen gebruik maken van digitaal). Stream jij eigenlijk analoog of digitaal signaal door?
Late reactie want ik was eten. Ik heb alles invien mogelijk digitaal:
Digitenne (MPEG2) => TV Server => MediaPortal TV Server => WiFi (MPEG4 geloof ik) => device met XBMC (of VLC Player, wat er maar streams aankan)
Maar ik heb er ook nog een andere TV kaart inzitten, een Hauppauge PVR-150, analoog. Daarmee kan ik als de Digitenne kaart bijvoorbeeld aan het opnemen is toch nog (in kut kwaliteit) een andere zender kijken. Digitenne heeft altijd priority. En ik heb momenteel even geen COAX kabel naar boven lopen, dus die analoge kaart staat toch uit. Maar analoog streamen is ook een mogelijkheid. Wordt dan daar gecaptured en vervolgens kun je op elke pc kijken.
In totaal heb ik er 1 Digitenne tuner aan hangen (2e komt eraan

), één analoge tuner met analoog TV signaal en dan nog een oude VHS-player (die ik dus kan streamen over netwerk) en de beveiligingscamera die hier voor het huis hangt.
Ik weet in ieder geval dat één van de twee grote kabelaars (Ziggo en UPC) wel zonder gezeik op een TV server binnen kunnen komen, weet alleen zo niet meer welke van de 2..
PM even voor meer info, mocht je nog wat willen weten
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!