Lijkt op mijn rijlessenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou,dan kunnen we elkaar een hand geven.Mijn pa heeft een Opel astra uit '96,dus daar valt ook weinig aan te verpestenAlhoewel hij er wel bloedzuinig op is,en hij altijd fris gewassen voor de deur staat.Deuk/kras/schadevrij
Rijles ging net aardig.Nja,alhoewel..Voor mijn gevoel dan.Instr. lief was iets minder te spreken.Ik reed zo roekeloos als watKwam in een smal weggetje in conflict met een vrachtwagen,dus ik hop,in zn achteruit.Totaal niet achter me kijkend..Had zo iemand hartstikke plat kunnen rijden,of een auto
![]()
Instr. zei dat hij het heel zorgwekkend vond dat ik dat het gevaar niet van in zag.En bij de kruispunten moest ik ineens in zn 1 naderen van 'm.En toen zei ik 'Maar dan moet ik eerst helemaal stil gaan staan haast,naar zn 1,dan hinder ik toch gewoon?' Een kwartier later zaten we nog te discusiëren.En toen zei instr. 'Luister Monique,je bent een fijne meid,maar ik heb hier geen zin meer in.Als je het niet wilt accepteren dat ik gelijk heb,dan houdt het hier op.' En ook daar wilde ik bijna over in discussie gaan..Geen zin om te accepteren,tsss het idee![]()
Met nog een redelijke vaart in z'n 1? Liet je de koppeling opkomen? Volgens mij moet je bij al een beetje snelheid behoorlijk moeite doen om hem in de 1e versnelling geduwd te krijgen, dat is al een teken dat je bij de verkeerde versnelling zit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Fucking hell nu moet ik toch echt op gaan letten, ik schrok me net de pleuris. Ging bij het stoplicht van z'n 5 naar z'n 1....
Ik schakelde eerst naar z'n 2 maar ik bedacht me omdat ik nog iets te snel reed en het een lange bocht was, dus ik wil naar z'n 3 en tja.. voila![]()
Haha volgens mij lijken wij qua rijlessen sowieso waanzinnig veel op elkaar.We hebben niet voor niks al zo veel lessen achter de rug.Gek he,dat ik het nog altijd probeer om in discussie te gaan,terwijl je op de voorhand al verloren hebtquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lijkt op mijn rijlessen. Het heeft totaal geen zin om met een instructeur in discussie te gaan.
Yepquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha volgens mij lijken wij qua rijlessen sowieso waanzinnig veel op elkaar.We hebben niet voor niks al zo veel lessen achter de rug.Gek he,dat ik het nog altijd probeer om in discussie te gaan,terwijl je op de voorhand al verloren hebtMoest jij ook in juni afrijden Cherry?
Soms zijn er dingen waar ik echt knettergek van word. Dan zegt hij de ene week dit, en de volgende week weer dat. Dan valt m'n mond even open hoor. Maar dan komt het er altijd op neer dat ik het wel niet goed begrepen heb enzo, het ligt toch altijd aan mij. Dus ik ga er niet meer tegenin, want ik zal hem wel verkeerd begrepen hebben. Afgelopen week, toen ik stopte voor oranje licht terwijl hij zei dat het nog best kon, heb ik hem wel even heel raar aangekeken denk ik want hij zei er gelijk achteraan dat het niet fout was dat ik stopte, maar dat ik nog wel had kunnen doorrijden. 'Zonde, als je haast had, kon je nog wel doorrijden! Maar het is niet fout, je stopt netjes, goed ingeschat, maar het HAD nog gekund.'quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:28 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb geen behoefte om mijn gelijk te halen. Discussie gebruik ik alleen als doel om te leren van iemand anders perceptie.
Oké,een hoop afrijders dan in juni.Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoor,zoals het vandaag ging was ik dik vet gezaktquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:59 schreef CherryLips het volgende:
YepEen weekje eerder dan jij
. Ik lach me rot als ik het haal, trouwens. Ik kan nog helemaal niet zelfstandig rijden merkte ik dinsdag
.
Instructeurs zijn er goed in om verwarring te zaaien.En ook dat tweede punt klopt exact met die van mij.Van de week een mooi voorbeeld: We gingen een datum plannen bij de rijschool.Daar kun je alleen links fileparkeren,en dat had ik nog nooit gedaan.Stuurde ook precies de kant op voor rechts fileparkerenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Soms zijn er dingen waar ik echt knettergek van word. Dan zegt hij de ene week dit, en de volgende week weer dat. Dan valt m'n mond even open hoor. Maar dan komt het er altijd op neer dat ik het wel niet goed begrepen heb enzo, het ligt toch altijd aan mij. Dus ik ga er niet meer tegenin, want ik zal hem wel verkeerd begrepen hebben. Afgelopen week, toen ik stopte voor oranje licht terwijl hij zei dat het nog best kon, heb ik hem wel even heel raar aangekeken denk ik want hij zei er gelijk achteraan dat het niet fout was dat ik stopte, maar dat ik nog wel had kunnen doorrijden. 'Zonde, als je haast had, kon je nog wel doorrijden! Maar het is niet fout, je stopt netjes, goed ingeschat, maar het HAD nog gekund.'
En dat terwijl ik tot nu toe altijd te horen krijg: als je kunt stoppen voor oranje, altijd doen.
Ach, ik rij normaal altijd om 9:30 uur in een poeprustig dorp/stadje, daar word je ook wel eens zat van hoor. Je leert er namelijk gewoon minder van dan zou kunnen. De spits-rijles beviel me wel, maar ik reed slecht.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef 08gnoT. het volgende:
Rijles in de spits, altijd leuk. Vooral als je de hele les in de file staat
Bij mij hielp het toen ik van de instructeur de spiegel helemaal op de grond mikte, zodat je het achterwiel kan zien. Kreeg daardoor een veel beter idee van waar dat achterwiel nou precies zit als m'n spiegel normaal staat, en nu gaat fileparkeren gewoon goedquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Fileparkeren ging wéér foutIk begin me echt af te vragen of dat wel goed komt voor het examen. Daarentegen vraag ik me ook af of de situaties wel gelijk zijn en of de spiegelstand (ik kies een punt met behulp van mijn rechterspiegel) en de hoek van het wegdek niet roet in het eten gooien. Ik kan het ECHT wel, maar om een of andere reden kom ik elke keer anders uit, terwijl ik wel hetzelfde koppel en snel stuur. Afijn, we merken het wel.
Nouquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:24 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind bochtje achteruit ook vrij lastig; ik stuur altijd te veel in enzo. En dan moet ik veeel corrigeren.
Fileparkeren vind ik wel redelijk makkelijk sinds ik die formule heb losgelaten en het meer op gevoel en spiegels doe; nadeel daarbij is wel dat ik het gevoel heb dat ik minder om me heen kijk doordat ik zo met die rechter buitenspiegel bezig ben.. Hms.
En in een vak voor/achteruit oefen ik vaak in m'n eigen auto met m'n paps.. Het is niet de meest ideale oplossing maar ik vind dat toch wel zo lastig..
Over 10 jaar gaat het bij ons allemaal heel soepel.. toch?
Okay, ik wil deze:quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zijn jullie trouwens ook al een beetje aan het kijken voor het eerste autootje? Ik wel, al weet ik van mijzelf dat ik geen auto ga kopen. Ik woon op 10 min. fietsafstand naar mijn school en dus niet echt een auto nodig. Ik pak de auto van mijn pa wel als ik eens moet werken (20 min. fietsen), het regent, en de auto staat voor.
Als we dan toch bezig zijn:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Okay, ik wil deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kost wat, maar dan heb je ook wat.![]()
![]()
Die is toch veeel ste grootquote:
Jeej heb je eindelijk het pasje in je bezit! Congrats!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:06 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Die is toch veeel ste groot![]()
Begin denk ik ook met een Opel corsa, Peugnot 107 of een suzuki swift![]()
En net mijn rijbewijs opgehaaldAlleen niet echt tijd om te rijden vandaag moeders wil het eerste ritje mee en ik moet nog van 1 tot 9 werken en daarna na de bios
Tof !quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:25 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Jeej heb je eindelijk het pasje in je bezit! Congrats!
Ik zal zelf beginnen met zo'n klein wagentje. Ooit wil ik een Audi
Oew wat fijn om dat te horen!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:45 schreef Kimpossible het volgende:
'Als je op je examen ook zo rijdt, dan ga je zeker slagen!' Woehoe!
Mijn ouders zijn ERG vaak weg met de auto, zeer zeker op momenten dat ik hem ook nodig zou hebben. Ook woon ik vrij ver van school + vriendje af, dus ik verwacht m wel vaak nodig te hebben.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:31 schreef Jac0bus het volgende:
Gaat iedereen hier echt meteen een auto kopen? Ik ken er in mijn omgeving maar heel erg weinig die dat doen. Meer gebruik maken van de auto van hun ouders, wat ik ook van plan ben, totdat ik over een paar maandjes een motor kan kopen
Mijn ouders zijn gellukig bijna nooit met de gewone auto weg , mijn pa heeft een auto voor het werk erbij dus die van ons bijna altijd beschikbaarquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:30 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ERG vaak weg met de auto, zeer zeker op momenten dat ik hem ook nodig zou hebben. Ook woon ik vrij ver van school + vriendje af, dus ik verwacht m wel vaak nodig te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |