abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81656342
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Zijn jullie trouwens ook al een beetje aan het kijken voor het eerste autootje? Ik wel, al weet ik van mijzelf dat ik geen auto ga kopen. Ik woon op 10 min. fietsafstand naar mijn school en dus niet echt een auto nodig. Ik pak de auto van mijn pa wel als ik eens moet werken (20 min. fietsen), het regent, en de auto staat voor.
Niet nodig? Dan niet doen. Autorijden is erg verradelijk en veel duurder dan het in eerste instantie lijkt. Bovenop de aanschafprijs natuurlijk daarna benzine, verzekeringen, onderhoud, APK en ga zo maar door. Maar als je het echt nodig hebt, dan wel natuurlijk
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81656734
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:50 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Niet nodig? Dan niet doen. Autorijden is erg verradelijk en veel duurder dan het in eerste instantie lijkt. Bovenop de aanschafprijs natuurlijk daarna benzine, verzekeringen, onderhoud, APK en ga zo maar door. Maar als je het echt nodig hebt, dan wel natuurlijk
Precies mijn gedachten.
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:03:47 #153
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81657129
Zin ongeveer 30km van school en moet nog 1 jaar daar
Ik zit wel een beetje te kijken of ik een auto ga kopen of niet. Ik heb er opzich genoeg geld voor maar het kost wel handenvol geld
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81657299
Ik heb geen auto nodig . Ik vraag me eigenlijk ook af waar ik dan wel in moet rijden als ik ooit m'n rijbewijs heb
Tap tap tap
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:43:45 #155
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81658739
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:32 schreef jacobras het volgende:
Daarna over industrieterrein. Weg waar ik op zat liep rechtdoor en er kwam een weg van rechts (was een T-splitsing). Ik zie auto aankomen. Ik rem niet . Examinator grijpt in en gaat VOLAAN op de rem . Ik dacht echt dat ik het toen verkloot had .
Heb ik ook nogal eens last van. Soms zie ik het wel maar reageer ik niet, of denk ik gezien de wegsituatie dat ik voorrang heb, maar vaak zie ik het wel maar denk ik er nog wel voorlangs te kunnen. Zo doe ik dat op de fiets ook altijd, anders kom je nooit thuis. Misschien is dat het verschil wel tussen rustige stad en drukke stad. Waar ik woon is het véél drukker dan waar ik rij. Maar ja zo'n instructeur wil natuurlijk zien dat je voorrang verleent en dan moet je remmen

Over dat schakelen: ik heb weinig grote schakelfouten gemaakt, maar wel vaak de 4 ipv de 2 of de 3 ipv de 1 of de 3 ipv de 2. Het is ook niet dat ik niet weet waar hij in moet, maar soms schakel je gewoon fout. Ik deed dat een paar lessen flink slecht en kreeg een hoop gemopper van mijn instructeur. Bovendien was ik traag met koppelen dan om mijn fout te herstellen, daar ben ik nu wel beter in. De tip was zoals eerder al gezegd om de poke naar de neutraal te laten schieten en dan de volgende versnelling te pakken. Op die manier maak je altijd dezelfde beweging en zou je ook niet verkeerd moeten uitkomen. Overigens maak ik de fout nu bijna nooit meer, maar dat is meer ervaring dan dankzij zijn tip denk ik.

Hij liet me een keer na dat gemopper (zinloos, want ik wist wel wat ik fout deed maar goed ik gunde hem zijn leermoment) wegrijden in de 3. Het is in een diesel prima te doen, gewoon heel langzaam en de auto blijven aanvoelen. Het gaat pas mis als je in de 3 zit maar DENKT dat je in de 1 zit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 20 mei 2010 @ 01:46:56 #156
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81659802
Ah hieeeer waren jullie gebleven Iedereen die geslaagd is ergens voor, gefeliciteerd, degene die binnenkort iets hebben, succes

Met schakelen deed ik de eerste paar lessen de pook helemaal loslaten zodat hij naar het midden schoot en dan recht naar voren, maar na een les of 4 voelde ik wel aan hoe ver ik hem moest laten bewegen. Dat gevoel komt gewoon wel, bij de een sneller dan bij de andere misschien En goed naar de motor luisteren. Ik heb eigenlijk bijna geen schakelfouten gemaakt, behalve als mn instructeur aan die pook had zitten sjorren ( ) dat ik misgreep.

Ik ben al wel aan het kijken voor een auto, maar daar ben ik al 8 jaar mee bezig Ik wil een blauwe Subaru Impreza uit '98 (of iig dat type, en bij voorkeur op LPG G3). Ik ben daar al vanaf groep 3 verliefd op en dit is wrs m'n enige en laatste kans aangezien ze anders weer té oud worden. Heb uitgerekend dat dat ongeveer 30eu per maand meer kost dan een Twingo of Corsa, dus dat heb ik er wel voor over om in de wagen van m'n dromen te rijden.

Ik had gisteren trouwens rijles van een andere instructeur, en deze was veul toffer, lekker spontaan en enthousiast. Ik wilde dat ik daar altijd les van kon krijgen, eens vragen volgende les Daar leer ik sowieso veel meer van dan van Mc Grumpy en het is nog maar 3 of 4 weken tot m'n praktijk. Mijn grootste punt is ook reactietijd/denken dat het nog wel lukt als ik iets aan zie komen. Gisteren stond ik midden op de weg in een bocht stil omdat er een fietser voorrang nam.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81661771
lpg is duur als je niet veel rijdt
lama
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:08:24 #158
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81662085
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Dat was Purdey
Zeg vriend,wat is dit Wie zegt dat ik dat doe
Ik heb toevallig de zwarte band keren/parkeren ja

@Jacobras: Gefeliciteerd met je vrijstellingen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Purdey op 20-05-2010 09:20:53 ]
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:46:56 #159
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81662974
Heb vanavond weer rijles Heb er zin in
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:28:16 #160
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81664178
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:46 schreef Flashbag het volgende:
Heb vanavond weer rijles Heb er zin in
Veel plezier! Ik mag om 12:20 weer
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:29:09 #161
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81664212
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:43 schreef twiFight het volgende:
Heb ik ook nogal eens last van. Soms zie ik het wel maar reageer ik niet...
Inderdaad, gister tijdens mijn rijles kwam er een auto van rechts. Ik zag 'm, wist dat hij voorrang had en evengoed reed ik door. Ergste was nog wel dat instructeur al zat te kijken van "wat doe je?" en ik zei "Ja, ik weet het" terwijl ik gewoon doorreed . Vond ie behoorlijk grappig
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:08 schreef Purdey het volgende:
Bedankt!
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:03:37 #162
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81665444
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:08 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeg vriend,wat is dit Wie zegt dat ik dat doe
Ik heb toevallig de zwarte band keren/parkeren ja

Owkeuhj dan zat ik verkeerd

Moet nog 1 dag wachten voordat ik mijn rijbewijs op kan halen, dan ga ik een test rit maken met mijn moeder en dan ga ik waarschijnlijk zaterdag bobben
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81667311
Ik ga morgenavond de auto van mijn pa denk ik even gebruiken als eerste testritje
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:05:17 #164
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81667762
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:54 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ga morgenavond de auto van mijn pa denk ik even gebruiken als eerste testritje
Je hebt groot gelijk! De mijne keek laatst een beetje benauwd toen ik zei dat ik benieuwd was hoe zijn auto reed Van de week,toen ik de datum van examen zei bond hij ineens in en zei 'Ja,als je slaagt dan kun je eens met mijn auto rijden!'
pi_81667788
Voor ik begon met rijlessen mocht ik in iedereen z'n auto rijden als ik m'n rijbewijs had.
Nu, anderhalf jaar later, niet meer .
Tap tap tap
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:11:30 #166
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81668009
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:53 schreef lbeew het volgende:
lpg is duur als je niet veel rijdt
Omslagpunt is 2200 km/jaar, dat lukt wel Ik ben gierig dus op benzine zou ik er zonde van maken om 80 euro per tank uit te geven, 30 euro op LPG is dan een stuk minder erg voor plezierritjes.

Op LPG rijden ga ik sowieso, scheelt nauwelijks in de wegenbelasting. Of dat dan een Impreza, Lancer, Corolla of oldtimer Volvo is maakt me niet uit, mits goed onderhouden maar dat geldt voor benzine ook. Of zitten er nog meer verborgen kosten aan behalve wegenbelasting en onderhoud van de LPG installatie zelf?
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:54 schreef Jac0bus het volgende:
Spannend Zal wel wennen zijn, in een vreemde wagen zonder instructeur. Veel plezier
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:10:35 #167
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_81670084
Gisteren ook mijn eerste ritje gemaakt in de leasebak van mn pa. Wat een kutauto zeg. Vage besturing, een koppeling die belachelijk traag opkomt, schakelgangen die erg dicht op elkaar zitten, en het ding klonk alsof je in een tractor aan t rijden bent. Achja, ik zal wel verwend zijn met mn lesauto. Weet ook wel dat je aan een auto moet wennen, maar dit was gewoon echt een auto waarin in niet het idee had dat je er ooit met plezier in kan rijden.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:28:41 #168
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81670747
Zeg dan ook even wat voor 'n auto het was
Ik vind mijn lesauto 'luxe', het is een ik-zit-onder-de-duim-vij-mijn-vrouw MPV van VW, maar hij is vrij nieuw, alles doet het nog soepel en ik ben trieste autos van mijn moeder gewend, die had nooit geld voor mooie autos. Als toppunt heeft ze een Suzuki Alto gehad, 850 cc Liever géén auto dan die auto, want ik was doodsbang in dat ding.

Straks weer rijles, als de spits begint, spannend!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_81670829
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:05 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk! De mijne keek laatst een beetje benauwd toen ik zei dat ik benieuwd was hoe zijn auto reed Van de week,toen ik de datum van examen zei bond hij ineens in en zei 'Ja,als je slaagt dan kun je eens met mijn auto rijden!'
Mijn pa is toch niet van de mooie dikke wagens. Het boeit hem allemaal niet, als het maar vier wielen heeft. Ik moet het dus doen met een klein Twingo'tje, dus veel valt er niet te verliezen Gelukkig wel handgeschakeld, want mijn moeder heeft een automaat
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:38:12 #170
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81671160
Rijles in de spits, altijd leuk. Vooral als je de hele les in de file staat
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:39:01 #171
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81671203
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef 08gnoT. het volgende:
Rijles in de spits, altijd leuk. Vooral als je de hele les in de file staat
Fijn
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:49:49 #172
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_81671652
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:28 schreef twiFight het volgende:
Zeg dan ook even wat voor 'n auto het was
Ik vind mijn lesauto 'luxe', het is een ik-zit-onder-de-duim-vij-mijn-vrouw MPV van VW, maar hij is vrij nieuw, alles doet het nog soepel en ik ben trieste autos van mijn moeder gewend, die had nooit geld voor mooie autos. Als toppunt heeft ze een Suzuki Alto gehad, 850 cc Liever géén auto dan die auto, want ik was doodsbang in dat ding.

Straks weer rijles, als de spits begint, spannend!
De leasebak is een Nissan X-trail en ik heb les gehad in een Mercedes C220. Succes met je rijles!
pi_81672657
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:00 schreef rycemasta het volgende:
Komt waarschijnlijk dat je toch onbewust teveel kracht gebruikt. Als je van zijn 5 naar z'n 4 wilt, hoef je de pook niet letterlijk uit de 5 te halen, vervolgens een stukje naar links te bewegen om hem in z'n 4 te drukken. Alleen de beweging naar je toe is voldoende, dus dat je alleen de pook naar je toetrekt. De pook gaat uit zichzelf naar het midden, wat boven de 4e versnelling zit. Als je onbewust wat kracht naar links uitoefent, ga je in de rij van de 1e en 2e versnelling zitten.

Hier heb je bijvoorbeeld tips voor ''spirited driving'', maar je kunt uit de foto's afleiden dat je hiermee ook voorkomt dat je per ongeluk naar een lagere versnelling schakelt door puur de positie van je hand.

http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
Fucking hell nu moet ik toch echt op gaan letten, ik schrok me net de pleuris. Ging bij het stoplicht van z'n 5 naar z'n 1....

Ik schakelde eerst naar z'n 2 maar ik bedacht me omdat ik nog iets te snel reed en het een lange bocht was, dus ik wil naar z'n 3 en tja.. voila
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:33:06 #174
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81673676
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Fucking hell nu moet ik toch echt op gaan letten, ik schrok me net de pleuris. Ging bij het stoplicht van z'n 5 naar z'n 1....
Ik schakelde eerst naar z'n 2 maar ik bedacht me omdat ik nog iets te snel reed en het een lange bocht was, dus ik wil naar z'n 3 en tja.. voila
Ik leef met je mee
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:38:07 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81673950
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:30 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Mijn pa is toch niet van de mooie dikke wagens. Het boeit hem allemaal niet, als het maar vier wielen heeft. Ik moet het dus doen met een klein Twingo'tje, dus veel valt er niet te verliezen Gelukkig wel handgeschakeld, want mijn moeder heeft een automaat
Nou,dan kunnen we elkaar een hand geven.Mijn pa heeft een Opel astra uit '96,dus daar valt ook weinig aan te verpesten Alhoewel hij er wel bloedzuinig op is,en hij altijd fris gewassen voor de deur staat.Deuk/kras/schadevrij

Rijles ging net aardig.Nja,alhoewel..Voor mijn gevoel dan.Instr. lief was iets minder te spreken.Ik reed zo roekeloos als wat Kwam in een smal weggetje in conflict met een vrachtwagen,dus ik hop,in zn achteruit.Totaal niet achter me kijkend..Had zo iemand hartstikke plat kunnen rijden,of een auto
Instr. zei dat hij het heel zorgwekkend vond dat ik dat het gevaar niet van in zag.En bij de kruispunten moest ik ineens in zn 1 naderen van 'm.En toen zei ik 'Maar dan moet ik eerst helemaal stil gaan staan haast,naar zn 1,dan hinder ik toch gewoon?' Een kwartier later zaten we nog te discusiëren.En toen zei instr. 'Luister Monique,je bent een fijne meid,maar ik heb hier geen zin meer in.Als je het niet wilt accepteren dat ik gelijk heb,dan houdt het hier op.' En ook daar wilde ik bijna over in discussie gaan..Geen zin om te accepteren,tsss het idee
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:41:18 #176
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81674092
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou,dan kunnen we elkaar een hand geven.Mijn pa heeft een Opel astra uit '96,dus daar valt ook weinig aan te verpesten Alhoewel hij er wel bloedzuinig op is,en hij altijd fris gewassen voor de deur staat.Deuk/kras/schadevrij

Rijles ging net aardig.Nja,alhoewel..Voor mijn gevoel dan.Instr. lief was iets minder te spreken.Ik reed zo roekeloos als wat Kwam in een smal weggetje in conflict met een vrachtwagen,dus ik hop,in zn achteruit.Totaal niet achter me kijkend..Had zo iemand hartstikke plat kunnen rijden,of een auto
Instr. zei dat hij het heel zorgwekkend vond dat ik dat het gevaar niet van in zag.En bij de kruispunten moest ik ineens in zn 1 naderen van 'm.En toen zei ik 'Maar dan moet ik eerst helemaal stil gaan staan haast,naar zn 1,dan hinder ik toch gewoon?' Een kwartier later zaten we nog te discusiëren.En toen zei instr. 'Luister Monique,je bent een fijne meid,maar ik heb hier geen zin meer in.Als je het niet wilt accepteren dat ik gelijk heb,dan houdt het hier op.' En ook daar wilde ik bijna over in discussie gaan..Geen zin om te accepteren,tsss het idee
Misschien zijn jullie beiden wel een beetje eigenwijs
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:42:44 #177
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81674160
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Misschien zijn jullie beiden wel een beetje eigenwijs
We zijn allebei ont-zet-tend koppig.Als hij zegt 'zwart' zeg ik 'wit' en na een half discusiëren is het nog geen grijs
pi_81675215
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:33 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Ik leef met je mee
Naja het komt denk ik omdat ik nu gewoon relaxed in de auto zit met muziek aan (tijdens het lessen stond de radio nooit aan) en dan ben ik dus minder op aan het letten
pi_81675374
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik heb ook 1 zo'n discussie gehad waar ik het totáál niet eens was met mijn instructrice en het liet merken. Het stomme was dat we het overal wel best eens waren met elkaar, maar die ene keer dus niet. En dat was in het uurtje voor mijn examen. We gingen gewoon naar het examenkantoor van het CBR en toen ik 's ochtends vroeg kwam aanrijden en de enige op het kruispunt was, ging net het licht op oranje. Maar dat was zo'n twijfelgeval. Ik denk: nooit twijfelen, dus meteen beslissen. En hoppa, gelijk het gas intrappen. Waarop ze echt in ene keihard op de rem trapt. Of ik gek geworden was! "Dit hadden we nooit gehaald, je was gewoon door rood gereden als ik niks deed, en voor het zelfde geld rij je iemand aan!". Dus niet, ze kan dan wel vaker in de auto zitten maar ik ben niet gek, wat ze zei was dus echt niet waar. Maargoed, dat brak het relaxte sfeertje echt helemaal waarop ik in ene fout na fout maakte. Maargoed, het is uiteindelijk wel goed gekomen want ik haalde het. Maar toch, ik had het liever in een normale les gehad en niet net voor mijn examen
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:22 #180
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81675662
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:09 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik heb ook 1 zo'n discussie gehad waar ik het totáál niet eens was met mijn instructrice en het liet merken. Het stomme was dat we het overal wel best eens waren met elkaar, maar die ene keer dus niet. En dat was in het uurtje voor mijn examen. We gingen gewoon naar het examenkantoor van het CBR en toen ik 's ochtends vroeg kwam aanrijden en de enige op het kruispunt was, ging net het licht op oranje. Maar dat was zo'n twijfelgeval. Ik denk: nooit twijfelen, dus meteen beslissen. En hoppa, gelijk het gas intrappen. Waarop ze echt in ene keihard op de rem trapt. Of ik gek geworden was! "Dit hadden we nooit gehaald, je was gewoon door rood gereden als ik niks deed, en voor het zelfde geld rij je iemand aan!". Dus niet, ze kan dan wel vaker in de auto zitten maar ik ben niet gek, wat ze zei was dus echt niet waar. Maargoed, dat brak het relaxte sfeertje echt helemaal waarop ik in ene fout na fout maakte. Maargoed, het is uiteindelijk wel goed gekomen want ik haalde het. Maar toch, ik had het liever in een normale les gehad en niet net voor mijn examen
Jeetje,en dat een uur voor je examen.Dat is wel balen.Het is heel moeilijk om na discussie/ruzie/conflict nog gezellig met elkaar te doen.Was ook stiekem best blij dat ik net de achterkant van de les-golf de straat uit zag rijden,en heb nu nog een enorm 'Zak toch lekker door je stoel heen,lul' gevoel
Toen ik door de Zwart-Janstraat (Drukke,bekende winkelstraat in Rotterdam) reed en over een drempel hobbelde viel het glas uit de zijspiegel aan zijn kant eruit Ik stoppen,glas lag gelukkig heel op straat.Geparkeerd,en toen allebei allerlei winkels ingerend op zoek naar secondelijm.Vastgelijmd,en toen al rijdend hield hij de spiegel vast,zodat het kon drogen Pff,nog 8 lessen voor mn examen.Begin hem ineens te knijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')