Geen simulator hoor, ik ben gewoon aan het lessenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:02 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Simulators![]()
Heb er 1 uur ingezeten hoorde bij de weekcursus , wat enorm saai en onrealistisch.Had er wel wat meer van verwacht.
Ik zou het niet gedaan hebben. Schijnt dat je niet verzekerd bent, als er dan iets gebeurd heb je een probleem.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:26 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ja.. Mag ook niet.. Maarja in nederland mogen meerdere dingen niet
Als leerling in een lesauto ben je in principe vogelvrij.Als je schade rijdt,te hard rijdt,of in dit geval onder de 18 lest is dat de verantwoording van de rijschool en inderdaad niet van de cursist.Feit blijft wel dat je onverzekerd de weg op gaat,en stel dat er wat gebeurd..Ik gun het hem dan ook van harte,maar ik vind het niet verstandig van de rijschoolquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:24 schreef Jac0bus het volgende:
Ik denk dat vooral de rijschool dan wat heeft uit te leggen, niet de lesser zelf.
De instructeur die naast je zitquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:56 schreef Jac0bus het volgende:
Maar wie is in de auto dan ook de wettige bestuurder? Dat wil zeggen: als jij een ongeluk veroorzaakt, is je instructeur dan aansprakelijk of jij? Op de motor ben je dit zelf als lesser maar bij auto kan ik begrijpen dat de instructeur verantwoordelijk is omdat hij in een auto kan ingrijpen, en een instructeur op een motor niet, omdat hij achter je rijdt.
Maargoed, 17 zou ik niet gek vinden om te lessen. Alsof je dan op je 18e in een keer wel goed zou kunnen lessen. Waren ze niet ook van plan om in te voeren dat je op je 17e al mag gaan lessen?
Valt best mee toch , je moet het gewoon vaker doen en dan word het vanzelf makkelijker. Ik wou altijd alles snel en te gehaast doen als het druk was en daar werd het niet beter van. Dus heb ik mijzelf maar aangeleerd om net te doen of er geen verkeer is en heel rustig te blijven. En dat schakelen leer je vanzelf naar een aantal lessen of je moet even vragen of je stilstaand mag schakelen om dat gevoel te krijgen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:03 schreef Blistering het volgende:
Wat een faal zeg net, lessen nr 5 & 6. Maar ik merk echt dat ik het niet zo leuk meer vindt en er dingen echt nog fout gaan af en toe. Zo moest ik voor het eerst de hellingproef doen bij 1 van de drukste kruispunten van Apeldoorn, liet ik 'm 2x afslaan omdat ik gewoon echt in paniek raakte bijna
.
Daarna geoefend bij een laadperron, en nu gaat het gewoon steeds perfect, maar het feit dat het zó slecht ging de eerste keer baart me echt hard zorgen.
Verder is het doorschakelen soms ook nog wel een probleem, vooral bij een stoplicht voor de bocht van z'n 1 naar z'n 2 gaat vaak nog kut. 3 en 4 gaat altijd perfect, da's geen probleem.
Maar jezus, ik had wel gedacht dat het al beter zou gaan inmiddels
Dat afslaan bij een stoplicht inderdaad, met een rij wachtenden achter je die allemaal zien dat er ook een grote L op het dak staat. Soms wou ik echt dat ik een onzichtbaarheidsmantel a la Harry Potter had uit pure schaamte dat ik daar als een sukkeltje mijn auto elke keer liet afslaan. En mijn instructeur die maar zei: zo is iedereen begonnen. Klopt, maar dat maakt het niet minder ergquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:03 schreef Blistering het volgende:
Wat een faal zeg net, lessen nr 5 & 6. Maar ik merk echt dat ik het niet zo leuk meer vindt en er dingen echt nog fout gaan af en toe. Zo moest ik voor het eerst de hellingproef doen bij 1 van de drukste kruispunten van Apeldoorn, liet ik 'm 2x afslaan omdat ik gewoon echt in paniek raakte bijna
.
Daarna geoefend bij een laadperron, en nu gaat het gewoon steeds perfect, maar het feit dat het zó slecht ging de eerste keer baart me echt hard zorgen.
Verder is het doorschakelen soms ook nog wel een probleem, vooral bij een stoplicht voor de bocht van z'n 1 naar z'n 2 gaat vaak nog kut. 3 en 4 gaat altijd perfect, da's geen probleem.
Maar jezus, ik had wel gedacht dat het al beter zou gaan inmiddels
Nouja, die vrachtwagen achter me stak nog ff vriendelijk z'n handje op naar m'n instructeur nadat ik zo liep te stuntelen met m'n handrem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:19 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat afslaan bij een stoplicht inderdaad, met een rij wachtenden achter je die allemaal zien dat er ook een grote L op het dak staat. Soms wou ik echt dat ik een onzichtbaarheidsmantel a la Harry Potter had uit pure schaamte dat ik daar als een sukkeltje mijn auto elke keer liet afslaan. En mijn instructeur die maar zei: zo is iedereen begonnen. Klopt, maar dat maakt het niet minder erg
Is dat fijn om te doen? Net zo fijn als fileparkerenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:03 schreef Jac0bus het volgende:
Hellingproef vind ik erg fijn om te doen. Die gebruik ik nu zelf ook, ik durf nog niet zonder, ik ben bang dat ik dan achteruit rol en brokken maak
Zeker de makkelijkste bijzondere maneuvre, met handrem dan
Fileparkeren doe ik nu nog steeds liever niet. Blijft lastigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:08 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is dat fijn om te doen? Net zo fijn als fileparkeren
Zag gister een enorme Kia SUV achtige auto,als lesauto.Moest zo lachen,stel dat je daarmee moet fileparkeren
Achteruit doen, is een eitjequote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Fileparkeren doe ik nu nog steeds liever niet. Blijft lastig
Ja achteruit doen snap ik, maar ik kom nooit echt goed uit. Als ik mocht kiezen parkeer ik veel liever in een parkeervak. Gelukkig hebben we die ook gewoon hier in de straatquote:
Gefeliciteerd manquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:15 schreef SinofEnvy het volgende:
Geslaagd! Super relaxed ritje gereden, nog ff gefileparkeerd en ging perfect.
Morgen, en met spoed.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:27 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd manWanneer ga je het roze pasje aanvragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |