abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81494108
http://f1.gpupdate.net/en(...)omenicali-and-brawn/
quote:
Schumacher overtake: Opinions from Domenicali and Brawn
16 May 2010 / Results / Photos

Ferrari Team Principal Stefano Domenicali does not believe that Michael Schumacher's sixth place should be allowed to stand after the Mercedes driver stole the position from Fernando Alonso at the final corner of the Monaco Grand Prix.

With the Safety Car having been deployed, the silver Mercedes sports car pulled back into the pit lane as Schumacher's silver Mercedes dived up the inside into Anthony Noghes corner; however, the 7-time World Champion did pass after the Safety Car line which, from 2010 onwards, is the point at which overtaking may resume.

"According to our understanding, the rules are pretty clear but we have to wait for the stewards' decision," Domenicali told the BBC, although no official stewards enquiry is underway as yet.

"There is a new regulation this year," added Mercedes counterpart Ross Brawn. "I think Stefano says that if the race finishes under the Safety Car you can't do that, but the Safety Car went in.

"The FIA said the Safety Car went in so, according to the instructions of the FIA, the race didn't finish under the Safety Car so we advised our drivers that they could still race between the Safety Car line and finish line.

"Some even said Michael overtook Alonso under yellow but we have screenshots that there are green flags being waved right before Michael overtook Alonso."
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81494132
quote:
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Het gaat er dus om hoe je het dik gedrukte interpreteert. Dus of de race onder de safety car is gefinished of niet. Zo ja, dan is Alonso zesde. Zo nee, dan is Schumi zesde. Ik zou de regels zo interpreteren als Brawn en Schumi. Want waarom anders die groene vlaggen??
pi_81494168
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:52 schreef Stiggie het volgende:
wtf... vind ik oppeens dit filmpje

pi_81494208
Ik ga voortaan gewoon het begin en het einde kijken. De rest gaat toch nergens over.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:55:01 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81494211
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:53 schreef Hoss het volgende:

[..]

Want waarom anders die groene vlaggen??
Wat ik gehoord heb is dat die standaard zijn in de laatste bocht als de SC naar binnen gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81494237
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:34 schreef Waffle het volgende:
Die safety car had gewoon naar binnen moeten rijden zonder verdere uitleg..
Uhm hij is ook naar binnengereden zonder verdere uitleg......
  zondag 16 mei 2010 @ 16:57:20 #82
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81494286
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:53 schreef Hoss het volgende:

[..]

Het gaat er dus om hoe je het dik gedrukte interpreteert. Dus of de race onder de safety car is gefinished of niet. Zo ja, dan is Alonso zesde. Zo nee, dan is Schumi zesde. Ik zou de regels zo interpreteren als Brawn en Schumi. Want waarom anders die groene vlaggen??
Precies en als we de zin gaan ontleden...

40.13 If the race ends (ja, dat is het geval) whilst the safety car is deployed (er werd aangekondigd in this lap dus niet meer deployed) it will enter the pit lane at the end of the last lap (dat wel) and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Op 1 stuk valt de regel dus ongeldig vermoed ik.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 16:57:23 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81494287
Ik lees net ergens dat McLaren Hamilton verteld zou hebben dat de race officieel onder de SC zou finishen en dat hij niet mocht inhalen.

Oftewel, de teams verschillen zelf ook van mening.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 16:58:36 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81494345
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:57 schreef Stiggie het volgende:

[..]

whilst the safety car is deployed (er werd aangekondigd in this lap dus niet meer deployed)
Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81494445
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:55 schreef Patrick24031976 het volgende:

[..]

Uhm hij is ook naar binnengereden zonder verdere uitleg......
Dat is niet waar. Er werd gezegd SC in this lap. En er werd overal met groene vlaggen gezwaaid.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:01:06 #86
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81494452
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.
Dat klopt ergens ook weer.... Klopt. Ben benieuwd!

Indien schumi overigens een penalty krijgt zakt hij naar mijn weten naar p12 en dus buiten de punten.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81494487
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.
Dat is dus precies het discussiepunt en is dus in de regels niet duidelijk genoeg is verwoord.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:02:35 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81494514
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:02 schreef Hoss het volgende:

[..]

Dat is dus precies het discussiepunt en is dus in de regels niet duidelijk genoeg is verwoord.
Voor ons niet omdat wij niet alle informatie hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81494577
quote:
Schumacher expecting no penalty

Michael Schumacher, Mercedes, Monaco GPMichael Schumacher believes there is no reason to be penalised for his incident with Fernando Alonso in the Monaco Grand Prix.

Schumacher overtook Alonso on the final corner of the final lap to take sixth position away from the Spaniard, but the incident is under investigation as the safety car had just left the track.

"No, not really, no," said Schumacher when asked if he expected a penalty.

"I think there is either this message, or there is the message 'track clear' and 'safety car in' and that was the message that was given to all of us and when this message is out it means track clear and back to racing. The cars were removed. There was no further need [for the safety car] so I took my opportunity."

He is also expecting former rival Damon Hill, acting as an advisor for the race stewards this weekend, to understand the situation.

"It will be interesting. He is a good guy so I'm sure he will understand the situation and it's normal that the other team has a different opinion but we have to see. Maybe we missed something that we are not aware of."

The sporting rules state that, "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

The argument, however is whether the race finished under the safety car or this came into the pits as it would normally do after a period controlling the race.

Mercedes team boss Ross Brawn reckons the race finished as normal, and therefore there should be no penalty for Schumacher.

"There's a regulation which is new this year that says you can race between safety car line one and the start/finish line," Brawn told the BBC. "The race used to finish on the start/finish line. Now I think the point Stefano [Domenicali[ is raising is it says that if the race finishes under the safety car you are not allowed to do that.

"But we were advised before the end of the race that the safety car was coming in. There was no instruction that the race was going to finish under the safety car, so for us as soon as we got the instruction 'safety car in this lap' at 15:51 we considered the race was now on again.

"At 15:52 we were told the track was clear and and at 15:53 was the chequered flag. So, from the instructions we have from the FIA, the safety car was coming in on the final lap but the race wasn't finishing under the safety car and it's a very important distinction so we advised our drivers that they could still race between safety car line one and the start/finish line.

"And I think you saw the reaction of all the other drivers. If what Stefano has said was true, they would just cruise to the start/finish line because they knew they couldn't be overtaken, but everyone went for it and I'm afraid Fernando was a little asleep and we took advantage."
Ik ben het volledig met Brawn eens.

En jammer genoeg dus ook met Schumacher

pi_81494579
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor ons niet omdat wij niet alle informatie hebben.
Dus de teams hebben meer informatie over wanner een race wel of niet onder de safetycar finished. Want dat zou wel een stuk helpen.
pi_81494592
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:01 schreef Hoss het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Er werd gezegd SC in this lap. En er werd overal met groene vlaggen gezwaaid.
Dus naar welke uitleg bij jij dan op zoek ? Duidelijk verhaal dus, een compleet legale inhaalactie!

Groene vlaggen, geen gevaar, geen safetycar dus vrij baan.
pi_81494605
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:06:58 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81494704
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Gravereaper het volgende:
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen.
Alsjeblieft zeg, hou je gezeik binnensmonds.

Ten eerste zat Alonso niet te maffen, hij had gewoon wat wheelspin uit de bocht waardoor Schumi hem er naast kon zetten. Of Alonso doorgekregen had dat hij rustig aan kon doen of niet, het is irrelevant. Hij zat niet te maffen, maar had simpelweg weinig tractie. Daar profiteerde Schumacher zeer scherp van.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81494761
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Patrick24031976 het volgende:

[..]

Dus naar welke uitleg bij jij dan op zoek ? Duidelijk verhaal dus, een compleet legale inhaalactie!

Groene vlaggen, geen gevaar, geen safetycar dus vrij baan.
Ik zou het ook zo interpreteren, maar het zou me niets verbazen als de FIA de regels anders bedoeld heeft (en dus slecht geformuleerd heeft).
  zondag 16 mei 2010 @ 17:08:08 #95
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81494762
Schumi rijdt nog niet waar hij moet rijden maar toch wel genoten van hem de laatste 2 races.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81494810
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Gravereaper het volgende:
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen.
Die uitleg van Domenicali was op zich ook wel grappig: "Wij hebben Alonso verteld dat er niet ingehaald mocht worden", dat was dus overduidelijk niet waar.

Brawn is meteen de reglementen ingedoken (of zou 'ie ze uit z'n hoofd kennen? Zie ik hem ook nog wel voor aan) toen hij de melding kreeg dat de baan werd vrijgegeven en dat de safety car binnen zou komen.

Domenicali schrok zich waarschijnlijk rot toen Schumacher ineens Alonso voorbij ging, en is toen pas de regelementen ingedoken.
pi_81494942
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, hou je gezeik binnensmonds.

Ten eerste zat Alonso niet te maffen, hij had gewoon wat wheelspin uit de bocht waardoor Schumi hem er naast kon zetten. Of Alonso doorgekregen had dat hij rustig aan kon doen of niet, het is irrelevant. Hij zat niet te maffen, maar had simpelweg weinig tractie. Daar profiteerde Schumacher zeer scherp van.
Klopt. En het zou best kunnen dat de crash van Trulli en Chandhok en de resten daarvan, er de oorzaak van is. Want ik zag Massa ook al glijdend uit de voorlaatste bocht komen.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:13:51 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81495006
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Klopt. En het zou best kunnen dat de crash van Trulli en Chandhok en de resten daarvan, er de oorzaak van is. Want ik zag Massa ook al glijdend uit de voorlaatste bocht komen.
Jep. En als Alonso van Ferrari doorgekregen had dat er niet meer ingehaald mocht worden, had hij dus ook niet op Schumi gerekend.

Of het is dus een fout van Ferrari, of Mercedes. Ik weet het niet, persoonlijk denk ik dat ze Schumi een plaats terug zetten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 17:17:14 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81495151
ik vind de regels niet duidelijk hierover, de stewards blijkbaar ook want er is nog geen beslissing
  zondag 16 mei 2010 @ 17:17:52 #100
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81495184
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens:
"The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags.
Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive.
The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it."
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')