abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81492753
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:14 schreef Stiggie het volgende:
De regel volgens ferrari is dat je niet mag inhalen tot de finishlijn.

De regel volgens schumacher is die streep (die in mijn ogen meer logisch klinkt) maar ik ken de reglementen niet zo goed.
Het gaat er vooral om dat het de laatste ronde is. Normaal mag je dus inhalen vanaf de 'safetycar-lijn'. Maar als het de laatste ronde zou zijn, zou je niet meer mogen inhalen. Aldus Ferrari / BBC.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 16 mei 2010 @ 16:19:08 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81492759
Ach, de helft van het veld aangekomen, dat heeft ook z'n charmes

edit: waarom staat m'n reactie zo laat, heb die als 2de of 3de post al ingegeven
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81492815
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto.
pi_81492820
De reacties op die youtube video trouwens
quote:
YEAAAH HE OWNED HIM!!
quote:
SCHUMI THE BEST!:D
quote:
hehe SChumacher 4 ever ! 
!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:20:48 #21
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81492823
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81492866
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Trystar het volgende:
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto.
Dat wordt vast een geldboete. Of in combinatie met zoiets als x plaatsen naar achteren op de grid voor de volgende race. En terecht.. hij was een beetje dom.
pi_81492869
Ik denk dat er hoe dan ook dus een onduidelijkheid in de regels zit. Voor zover ik weet stond er ook SC in this lap, maar dat weet ik niet zeker. Dan hadden ze dat niet moeten melden lijkt me.
Want wat nou als de SC officieel gezien in de laatste ronden naar binnen gehaald wordt omdat 't veilig is op de baan? Moeten ze dan denken 'ach dat laatste stukje, dat pakken we er wel bij om onduidelijkheid te voorkomen', of moeten ze gewoon de SC binnenhalen en 't veld vrijgeven?
pi_81492891
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Stiggie het volgende:
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
Dat is inderdaad regel 40.13.

Van een vorig jaar.

Hier het regelement van dit jaar:

40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

http://www.formula1.com/i(...)ations/8687/fia.html
  zondag 16 mei 2010 @ 16:22:40 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81492907
Daar staat niets in over positie behouden tot een bepaalde lijn.

edit: inde nieuwe dus wel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81492937
Ross Brawn denkt dat ze goed zitten.
pi_81492940
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag toch echt groene vlaggen (en lampen), dus ik zeg: legaal!
Sorry, maar dat heeft er niks mee te maken. Ronde 34 gaat safety car naar binnen en dan komen groene vlaggen, dan is het wachten tot de finish. Weet even niet meer wanneer maar wel waar, was op Melbourne, viel iemand stil en volgens mij Irvine die erachter zat wachtte netjes tot start/finish! In dit geval is het einde race en mag er gewoon worden ingehaald.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:23:54 #28
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81492946
Ross Brawn zegt dat het legaal is gezien de instructies van de FIA lol

hij heeft zelfs printjes bij zich hahaha
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81492948
Brawn nu op BBC.

Brawn heeft gelijk, de race eindigde niet onder de safety car.

40.13 gaat niet op.

Wat een held, Brawn heeft Schumacher meteen verteld dat hij mocht inhalen.
pi_81492950
Het lijkt me duidelijk dat met de nieuwe regel Schumacher sowieso fout zit.
pi_81492969
Trouwens, ben ik de enige die massa tijdens zijn na zijn stop over de gele lijn zag gaan? Ik zou zweren dat hij met de linkervoorband over de streep ging....
pi_81492989
Brawn heeft daar een goed punt. De race finishte niet achter de SC, die ging naar binnen. In dat geval was het dus weer wel legaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')