abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81492457
Pos Driver Team Time
1. Webber Red Bull-Renault 1h50:00.000
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.448
3. Kubica Renault + 1.600
4. Massa Ferrari + 2.600
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.300
6. Schumacher Mercedes + 5.700
7. Alonso Ferrari + 6.300

8. Rosberg Mercedes + 6.600
9. Sutil Force India-Mercedes + 6.900
10. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.300
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.100
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.100
13. Petrov Renault + 4 laps

Het schijnt dat Schumacher niet had mogen inhalen
pi_81492483

Wat het zal zijn... ik weet het niet.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81492504
En ook nog even afwachten wat ze met Barrichello gaan doen.
pi_81492539
De regel volgens ferrari is dat je niet mag inhalen als op het allerlaatste moment van de race de safety car naar binnen gaat

De regel volgens schumacher is die streep (die in mijn ogen meer logisch klinkt) maar ik ken de reglementen niet zo goed.
pi_81492543
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
En ook nog even afwachten wat ze met Barrichello gaan doen.
Die krijgt vast een boete
pi_81492561
quote:
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Ging de safetycar naar binnen omdat het einde race was, of ging hij gewoon naar binnen....
pi_81492583
Als Schumacher gelijk heeft met die streep van de safetycar herstart (waar Webber met de eerste herstart op het randje mee zat) dan is 'ie redelijk briljant. Zo niet dan is 'ie redelijk dom.
pi_81492626
Ik zag toch echt groene vlaggen (en lampen), dus ik zeg: legaal!
pi_81492628
Er stond toch echt "safety car in this lap" dus volgens mij is de race niet geëindigd "whilst the safety car is deployed" dus volgens mij gaat 40.13 niet op.
pi_81492645
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:14 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ging de safetycar naar binnen omdat het einde race was, of ging hij gewoon naar binnen....
Er staat gewoon "als de safety car naar binnen gaat in de laatste ronde" en niet waarom die naar binnen gaat. Dus volgens die regel zou Schumi fout zitten.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:16:55 #11
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81492662
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:15 schreef Desunoto het volgende:
Als Schumacher gelijk heeft met die streep van de safetycar herstart (waar Webber met de eerste herstart op het randje mee zat) dan is 'ie redelijk briljant. Zo niet dan is 'ie redelijk dom.
Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat...
pi_81492675
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:15 schreef Desunoto het volgende:
Het gaat niet om de lijn (wat dat betreft zat hij goed), het draait er om of 'ie uberhaupt mocht inhalen.
pi_81492695
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat...
Dat werd uitgelegd door die gast van RTL7. Voor de beelden in de media is het mooier als ze finishen zonder safety car. Beetje krom op zich maar ja... er zit wel íets in.
pi_81492716
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Ze finishen nooit achter de safety car. Zo wordt het altijd gedaan.
pi_81492733
Helaas Schumi
pi_81492747
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:17 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Het gaat niet om de lijn (wat dat betreft zat hij goed), het draait er om of 'ie uberhaupt mocht inhalen.
Volgend regel 40.13 dus niet. "as normal without overtaking".

Dus Schumi zit fout.
pi_81492753
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:14 schreef Stiggie het volgende:
De regel volgens ferrari is dat je niet mag inhalen tot de finishlijn.

De regel volgens schumacher is die streep (die in mijn ogen meer logisch klinkt) maar ik ken de reglementen niet zo goed.
Het gaat er vooral om dat het de laatste ronde is. Normaal mag je dus inhalen vanaf de 'safetycar-lijn'. Maar als het de laatste ronde zou zijn, zou je niet meer mogen inhalen. Aldus Ferrari / BBC.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 16 mei 2010 @ 16:19:08 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81492759
Ach, de helft van het veld aangekomen, dat heeft ook z'n charmes

edit: waarom staat m'n reactie zo laat, heb die als 2de of 3de post al ingegeven
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81492815
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto.
pi_81492820
De reacties op die youtube video trouwens
quote:
YEAAAH HE OWNED HIM!!
quote:
SCHUMI THE BEST!:D
quote:
hehe SChumacher 4 ever ! 
!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:20:48 #21
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81492823
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
pi_81492866
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Trystar het volgende:
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto.
Dat wordt vast een geldboete. Of in combinatie met zoiets als x plaatsen naar achteren op de grid voor de volgende race. En terecht.. hij was een beetje dom.
pi_81492869
Ik denk dat er hoe dan ook dus een onduidelijkheid in de regels zit. Voor zover ik weet stond er ook SC in this lap, maar dat weet ik niet zeker. Dan hadden ze dat niet moeten melden lijkt me.
Want wat nou als de SC officieel gezien in de laatste ronden naar binnen gehaald wordt omdat 't veilig is op de baan? Moeten ze dan denken 'ach dat laatste stukje, dat pakken we er wel bij om onduidelijkheid te voorkomen', of moeten ze gewoon de SC binnenhalen en 't veld vrijgeven?
pi_81492891
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Stiggie het volgende:
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
Dat is inderdaad regel 40.13.

Van een vorig jaar.

Hier het regelement van dit jaar:

40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

http://www.formula1.com/i(...)ations/8687/fia.html
  zondag 16 mei 2010 @ 16:22:40 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81492907
Daar staat niets in over positie behouden tot een bepaalde lijn.

edit: inde nieuwe dus wel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')