quote:
Om de hoeveel 1000 km is een grote beurt nodig? Ik heb de onderhoudshistorie van de eerste eigenaar erbij gekregen, ik kan alleen terugvinden dat ie in 2008 een "Kleine / jaarlijkse onderhoudsbeurt" gehad heeft, dat is zo'n 12.000 geleden. Nu vermoed ik (maar dat vraag ik nog even na) dat de vorige eigenaar zo'n 7/8000 km ook een kleine beurt heeft laten doen, maar dat weet ik dus niet zeker. Wat is raadzaam?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:37 schreef Barcaconia het volgende:
Marijke, klinkt als iets met de ontsteking. Carburateur kan ook maar dan zou het imo meer blijvend moeten zijn. Bougiekabels/rotor/bobine/verdelerkap kunnen allemaal net zo ingesleten zijn dat bij een bepaalde trilling het mankement optreedt.
Misschien je auto een grote beurt geven een goed idee?
Iets leuksquote:
Ja, dat dacht ik ook, het leek wel alsof ie het gas niet meer kon reguleren ofzo... Nou ja, straks even een proefritje maken in de wijk (man, wat zie ik daar tegenopquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:30 schreef Barcaconia het volgende:
Hier is het ook goed weer! Dalijk nog even sleutelen als de auto terug is.
Kleine beurt/grote beurt om de 15.000km lijkt me een goede interval. Dan zal bij jou daar nog wel niets mis mee zijn. Het ging mij vooral om de ontstekingsdelen, daar zou ik het eerste zoeken bij jouw beschrijving.
Normaliter doe je om de 10 - 15.000 km ofzo (verschilt per auto) een beurtje, de ene keer een kleine, en de andere keer een grote; om en om dus.. een kleine beurt is eigenlijk alleen domweg olie en filters vervangen, en de grote beurt is meer een complete checkup, dus dan worden ook je remmen gedemonteerd en schoongemaakt, evt rem- en andere vloeistoffen vervangen, de slijtegadelen van de ontsteking worden gecontroleerd en indien nodig vervangen (bougiekap, rotor, kabels evt en de bougies zélf), snaren en riemen worden gecontroleerd en/of vervangen en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Om de hoeveel 1000 km is een grote beurt nodig? Ik heb de onderhoudshistorie van de eerste eigenaar erbij gekregen, ik kan alleen terugvinden dat ie in 2008 een "Kleine / jaarlijkse onderhoudsbeurt" gehad heeft, dat is zo'n 12.000 geleden. Nu vermoed ik (maar dat vraag ik nog even na) dat de vorige eigenaar zo'n 7/8000 km ook een kleine beurt heeft laten doen, maar dat weet ik dus niet zeker. Wat is raadzaam?
Genieten van het weerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:20 schreef Barcaconia het volgende:
Wat ga ik vandaag eens doen?
Ja, al gedaan. Maar die zijn dus niet zo snelquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mailtje richting forum@fok.nl voor een reset ??
Ik zal eens FF kijken welke oppergoden er aanspreekbaar zijnquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:05 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Ja, al gedaan. Maar die zijn dus niet zo snel![]()
.
Wil jij anders even een FA schoppen achter de schermen?
Merciquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zal eens FF kijken welke oppergoden er aanspreekbaar zijn
edit: het is ÉRG rustig![]()
edit 2 : je hebt een PPM![]()
Je bent hem kwijt, net als je wachtwoord.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Merci!
En waarom hebben jullie allemaal zon en ik niet!
Ik heb de hangmat meestal tussen 2 bomen hangen, maar die hebben een aardig tik gehad dor de vorst; eentje is er al dood (brandhoutquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:12 schreef invine het volgende:
Net in het zonnetje frame van de hangmat zwart gespotenwas grijs en helemaal roestig dus die ziet er weer netjes uit! Nu even uit laten harden en dan blanke lak eroverheen.
YWquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Merci!
En waarom hebben jullie allemaal zon en ik niet!
Ik ken datquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Was warm in de auto.. En alles trilde door de muziek
Dakraam open, keihard Slipknot aanquote:
Ja wij hebben meer dan genoeg bomen (woon namelijk midden in het bos)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb de hangmat meestal tussen 2 bomen hangen, maar die hebben een aardig tik gehad dor de vorst; eentje is er al dood (brandhout) en die andere twijfelt een beetje.. ik laat wel 2½ meter stam staan als ze om gaan; lekker stevig 'paaltje'
![]()
[..]
YW![]()
Wij wonen gewoon in een betere buurt
Ghehe.. da's een best stukkie ploerusherriequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe.. da's een best stukkie ploerusherrie
Afreageermuziek is hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt... En om gewoon de omgeving rond de auto te pesten
![]()
Maar ik vind het ook tof om gewoon te luisteren hoor
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Oeh, nicequote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:59 schreef Anne het volgende:
Nou, ben net toch nog even naar buiten geglipt en toen ging het zonnetje ook schijnen.
True, maar tussen de bomen kun je meer lengte koord gebruiken, dan slingert ie lekker langzaamquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:00 schreef invine het volgende:
[..]
Ja wij hebben meer dan genoeg bomen (woon namelijk midden in het bos)maar heb dit frame van mijn zus gekregen en opzich wel fijn want dan kan je hem overal neerzetten
Ik vond het altijd geweldig om 10 auto's voor je in de file de raampjes dicht te pestenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Afreageermuziek is het.. En om gewoon de omgeving rond de auto te pesten
![]()
Maar ik vind het ook tof om gewoon te luisteren hoor
Ik doe alles over de standaard speakertjes en ouwe Pioneer unitquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vond het altijd geweldig om 10 auto's voor je in de file de raampjes dicht te pesten![]()
En de mensen naast je doen de ramen dicht, maar het helpt gewoon niet![]()
Vorige week heb ik de Astra nog even laten lopen en spelen, maar het blijft toch verleidelijk om de boel over te plempen in de Chevy; de vrouw klaagt steen en been over de antieke draaiknoppen radio die daarin zit
Die heb ik ook, maar die hangt wél in een frame, en ik vind het prutsding te klein.. ik zal wel eens een nieuwe maken in SD maat; mooi winterprojektjequote:
oeh.. dat zal beroerd klinken met zulke muziekquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik doe alles over de standaard speakertjes en ouwe Pioneer unit.. Klinkt echt nergens naar maar heb ik echt dikke schijt aan
Die van ons is 4 persoons en home madequote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die heb ik ook, maar die hangt wél in een frame, en ik vind het prutsding te klein.. ik zal wel eens een nieuwe maken in SD maat; mooi winterprojektje
Het klinkt goed als je het niet al te hard zet.. Heb de bas van de radio voluit staan en de loudness aan.. Dan pompt het nog best een beetje bas er uitquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oeh.. dat zal beroerd klinken met zulke muziek![]()
Ach dikke audio is leuk, maar als je daar eenmaal aan begint gaat er zó veel geld in.. da's als rap niet meer leuk voor de normale sterveling.
Al moet ik zeggen dat die meuk wel een stuk goedkoperbetaalbaarder is geworden de laatste tijd.
Ik zag pas ergens een hang béd, dat lijkt me ook wel heel ernstig vet om te maken .. alleen wordt dat wat moeilijker met een dooie boom denk ik, want dat hangt aan een horizontaal gespannen kabel, en dat moet erg sterk zijnquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:15 schreef invine het volgende:
[..]
Die van ons is 4 persoons en home madesuper fijn ding hangt bijna altijd in de zon maar wel onder een mooi dak van bladeren
Het zal je verbazen wat alleen als een écht goede HU met filters voor je geluid kan doen.. dan valt de investering nog best mee, en je kunt je audio bijna altijd meenemen naar een nieuwe auto, dus het is nooit weggegooid geldquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het klinkt goed als je het niet al te hard zet.. Heb de bas van de radio voluit staan en de loudness aan.. Dan pompt het nog best een beetje bas er uit.. Ga er ook geen geld in stoppen.. Hooguit nog een keertje speakertjes in de hoedenplank ofzo.
Krijg ik waarschijnlijk toch niks meer voor!quote:
Ik ga daar nu geen geld in stoppen aangezien mijn volgende auto een Volvo met 2DIN unit word of een oude Land Roverquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het zal je verbazen wat alleen als een écht goede HU met filters voor je geluid kan doen.. dan valt de investering nog best mee, en je kunt je audio bijna altijd meenemen naar een nieuwe auto, dus het is nooit weggegooid geld
Dansend waterquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga daar nu geen geld in stoppen aangezien mijn volgende auto een Volvo met 2DIN unit word of een oude Land Rover.. Vind t zo nog prima..
Oh en de auto stond te trillen.. Komisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |