quote:Op maandag 17 mei 2010 23:28 schreef Whiteguy het volgende:
Ik dacht persoonlijk meer aan 150 miljoen.
![]()
Moet toch lukken?quote:Op maandag 17 mei 2010 23:28 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik dacht persoonlijk meer aan 250 miljoen.
Hier heb je een postzegel om dat geld in een envelop te kunnen versturen.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
250 miljoen AKQSCische floepen misschien?
[ afbeelding ]
is dat het nieuwe Griekse bankbiljet ter vervanging van het briefje van ¤5quote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
250 miljoen AKQSCische floepen misschien?
[ afbeelding ]
Staat voorlopig genoteerd, was nog vrij...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 06:29 schreef iamredleader het volgende:
Alvast een kleine voor-aankondiging: mogelijke datum voor de AKQ(SC)BBQMEET zou 4 juli kunnen!
Een echte 14" EGA monitor of hebben ze je weer afgeschhept met een CGA?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:37 schreef TradeMarkie het volgende:
M'n nieuwe monitor stond vanochtend keurig aangesloten en wel op m'n bureau
Monochroom uiteraard...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Een echte 14" EGA monitor of hebben ze je weer afgeschhept met een CGA?
Het was afzichtelijk druk op de A28, verder heb ik me nog niet echt ingelezenquote:
Je plaatje doe het niet Timquote:
Bij ons nog geen geld, maar het zal hopelijk niet lang durenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:03 schreef Diaan73 het volgende:
We hebben het belastinggeld op de rekening staan![]()
Vandeweek op zoek naar plavuizen en tegels voor in de keuken en kan mijn vader beginnen met het schilderen van de keuken!!! Eindelijk
Ben je student ofzoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:30 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Bij ons nog geen geld, maar het zal hopelijk niet lang durenaan het eind van m'n geld hou ik altijd zo'n stukje maand over
Volgens mij zit ik dan inquote:Op dinsdag 18 mei 2010 06:29 schreef iamredleader het volgende:
Alvast een kleine voor-aankondiging: mogelijke datum voor de AKQ(SC)BBQMEET zou 4 juli kunnen!
quote:Hackers konden door lek in ov-site bij gegevens 168.000 personen
Door Wout Funnekotter, dinsdag 18 mei 2010 11:14
Submitter: LuckY, views: 3.825
Een hacker heeft een enorm lek aangetoond in de website ervaarhetov.nl van de provincie Gelderland. Door een simpele sql-injection uit te voeren, wist de hacker toegang te krijgen tot de database met persoonsgegevens van 168.000 mensen.
Een hacker die schuilgaat onder de naam ins3ct3d tipte Webwereld dat de site ervaarhetov.nl gevoelig was voor een simpele hackmethode. Via een zogenaamde sql-injection, waarbij in dit geval een sql-query aan een url werd vastgeplakt, kreeg de hacker toegang tot de complete database met persoonsgegevens van 168.000 reizigers. Naast naam en adresgegevens stonden ook de e-mailadressen en telefoonnummers van sommige gebruikers geregistreerd. Er zijn zelfs databasevelden gevonden voor het opslaan van nummers van legitimatiebewijzen. De provincie Gelderland heeft de website meteen nadat het op de hoogte was gebracht offline gehaald.
De ontwikkeling van de website werd geleid door reclamebureau DMO, dat uit voorzorg alle door het bureau ontwikkelde sites die persoonsgegevens opslaan offline heeft gehaald. Volgens Frans Colthoff van DMO wordt de beveiliging van alle websites die het bureau ontwikkelt op verschillende manieren getest, maar is de sql-injection hack in het teststadium niet opgemerkt. Het bedrijf zegt nu hard te werken aan het vinden van de precieze oorzaak en het dichten van het lek. Wanneer de website weer online komt, is in handen van de provincie, aldus het bureau. Colthoff bevestigt dat in sommige gevallen ook nummers van identiteitsbewijzen in de database werden opgenomen, al zou het hier maar om een 'fractie' van de ongeveer 168.000 geregistreerde personen gaan.
Volgens ins3ct3d pleegde hij de hack om aan te tonen dat de overheid niet genoeg aandacht besteed aan de beveiliging van online-diensten. "Zo lang de overheid de burger onveilige systemen blijft opdringen, voel ik me gedwongen de veiligheid van mijn medeburgers te beschermen en hen te waarschuwen”, meldt hij tegen Webwereld.
De website ervaarhetov.nl is een initiatief van de provincie Gelderland en de verschillende vervoersbedrijven in de regio, bedoeld om het gebruik van het openbaar vervoer in de regio te stimuleren. Via de site, die al drie jaar in de lucht is, konden reizigers zich voor verschillende acties aanmelden en ook was het mogelijk een persoonlijke ov-chipkaart aan te vragen.
Soort van studentquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:31 schreef Etcetera het volgende:
Ben je student ofzo
Ik heb daadwerkelijk waar geld over deze maandKomt mede door mijn stagevergoeding ben ik bang
Deze maand verwacht ik belastinggeld, 2 x vakantiegeld en teruggave zelf betaalde ziektekosten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:03 schreef Diaan73 het volgende:
We hebben het belastinggeld op de rekening staan![]()
Vandeweek op zoek naar plavuizen en tegels voor in de keuken en kan mijn vader beginnen met het schilderen van de keuken!!! Eindelijk
Hahaha, weer zo'n kneuzenwebsite waar je met een beetje Phishing door heen breekt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:44 schreef Whiteguy het volgende:
Ah, eindelijk weer eens nieuws omtrent de OV-Faalkaart:
Serieus, je dacht toch zeker niet dat het GOED nieuws zou zijn he ?
Wij krijgen deze maand maar 1x vakantiegeld, in juni ook weer... Peace krijgt het altijd in juni..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze maand verwacht ik belastinggeld, 2 x vakantiegeld en teruggave zelf betaalde ziektekosten.
Vervelend...
Eigen risico is er door mw. MM al doorheen gejast, dus die heb ik al terug moeten betalen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij krijgen deze maand maar 1x vakantiegeld, in juni ook weer... Peace krijgt het altijd in juni..![]()
Heb je geen eigen risico meer?
Ik zie dat het een Packard Bell is, laatst hoorde ik iemand op een computerafdeling zeggen": Packard Bell = Packard Hell.... veel problemen mee.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik was niet van plan een laptop te kopen, maar nu er een netbookje voor 199 euro hier staat begin ik wel te twijfelen
Okay, maar je hebt toch allebei een eigen risico?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eigen risico is er door mw. MM al doorheen gejast, dus die heb ik al terug moeten betalen...
Dan zou ik doorsparen en een fatsoenlijke laptop kopenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik was niet van plan een laptop te kopen, maar nu er een netbookje voor 199 euro hier staat begin ik wel te twijfelen
Ben ik niet geweest, maar had het wel kunnen zijn. Kut merk. Nog liever acer. En dat zegt al ietsquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zie dat het een Packard Bell is, laatst hoorde ik iemand op een computerafdeling zeggen": Packard Bell = Packard Hell.... veel problemen mee.
[..]
Okay, maar je hebt toch allebei een eigen risico?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef Nembrionic het volgende:
Spotify is net zoiets als GrooveShark en Seeqpod. Je kunt online zo'n beetje alle muziek opzoeken die er is, en die live streamen. Gratuit.
Ja, maar bij 2 verschillende verzekeringsmaatschappijen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:12 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, maar je hebt toch allebei een eigen risico?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |