quote:Brandstichting bij Mohammedcartoonist Vilks
STOCKHOLM - De woning van de Zweedse cartoonist Lars Vilks, die een spotprent maakte over de islamitische profeet Mohammed, is het doelwit geweest van brandstichters. Dat heeft de Zweede politie zaterdag laten weten.
De daders sloegen in de nacht van vrijdag op zaterdag enkele ruiten in en probeerden benzine in brand te steken die ze in flessen naar binnen hadden gegooid. Er ontstond een kleine brand, die uit zichzelf doofde. De tekenaar was niet thuis op het moment van de brandstichting in zijn woning in het plaatsje Nynashamnsvage in het zuidwesten van Zweden.
„Ik ga een tijd ergens anders wonen, ik denk dat dat verstandig is”, zei Vilks zaterdag in een reactie.
Vilks is regelmatig bedreigd sinds in augustus 2007 zijn omstreden tekening verscheen, met het hoofd van Mohammed op het lijf van een hond.
Dinsdag werd Vilks nog aangevallen toen hij in de plaats Uppsala een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting. Een man uit het publiek gaf hem een kopstoot. Vilks viel tegen een muur en verloor zijn bril.
Echt te kansloos voor woorden! Op dit soort momenten snap ik Wilders echt een stuk beter!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)j_Vilks__.html?p=2,1
Nog steeds allemaal om een tekening.
Moet je nagaan, ik als moslim+allochtoon begrijp het dan zelfs als mensen Wilders stemmenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:29 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Echt te kansloos voor woorden! Op dit soort momenten snap ik Wilders echt een stuk beter!
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Moet je nagaan, ik als moslim+allochtoon begrijp het dan zelfs als mensen Wilders stemmen![]()
Smakeloze tekening i.c.m. een smerig filmpje.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Helaas zijn de "normale" moslims er de dupe van.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Moet je nagaan, ik als moslim+allochtoon begrijp het dan zelfs als mensen Wilders stemmen![]()
Idd ja!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:33 schreef marcodej het volgende:
En dan denken dat ze ons daarmee overtuigen... "Oh ja, je hebt toch gelijk."
Tja smakeloos, jij vindt dat, anderen niet. Nog altijd geen reden om iemand te bedreigen enz.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:42 schreef Izaag het volgende:
[..]
Smakeloze tekening i.c.m. een smerig filmpje.
stel je niet zo aan joh!!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:42 schreef Izaag het volgende:
[..]
Smakeloze tekening i.c.m. een smerig filmpje.
Precies. Das toch echt een blijk van zwakte, niet meer en niet minder!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tja smakeloos, jij vindt dat, anderen niet. Nog altijd geen reden om iemand te bedreigen enz.
Inderdaad, ik zal het wel uit mn hoofd laten om maar iets te tekenen wat Mohammed moet voorstellen en met mij vele anderen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Idd ja!Al zullen anderen er wel een paar keer na denken voor ze zo iets (als zo een cartoon) zullen doen omdat ze dit soort acties niet op hun hals willen halen. Zo beinvloeden ze dus het recht op vrije mening.
Kennelijk was het de bedoeling van de cartoonist om onrust en ophef te veroorzaken met de tekening, maar vooral met het smerige filmpje. Ik hoor hem dan ook niet klagen over de aandacht die hij krijgt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tja smakeloos, jij vindt dat, anderen niet. Nog altijd geen reden om iemand te bedreigen enz.
Ik weet niet over welk filmpje je het hebt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:50 schreef Izaag het volgende:
[..]
Kennelijk was het de bedoeling van de cartoonist om onrust en ophef te veroorzaken met de tekening, maar vooral met het smerige filmpje. Ik hoor hem dan ook niet klagen over de aandacht die hij krijgt.
Het was de 'tekenaar' te doen om te shockeren. Waarom zou je anders in hemelsnaam zo'n walgelijke film vertonen op een lezing die gaat over de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies. Das toch echt een blijk van zwakte, niet meer en niet minder!
Smerige film over Allah en zijn profeet, met homoscenes erin geplakt, die de cartoonist toonde.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk filmpje je het hebt.
Ik zou dat best kunnen doen. Ik kan toch niet tekenen dus niemand zou kunnen zien wie of wat het moet voorstellen!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zal het wel uit mn hoofd laten om maar iets te tekenen wat Mohammed moet voorstellen en met mij vele anderen.
Ik ken die film ook niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:53 schreef Izaag het volgende:
[..]
Smerige film over Allah en zijn profeet, met bijbehorende homoscenes erin , die de cartoonist toonde.
Ik vond deze tekening er anders ook niet uit zien, een belediging voor het oog was het niets meer en niets minder. Dat er vervolgens zoveel mensen boos om worden snap ik nog steeds niet en zal ik ook nooit snappen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:02 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zou dat best kunnen doen. Ik kan toch niet tekenen dus niemand zou kunnen zien wie of wat het moet voorstellen!![]()
[..]
Jouw conclusie is ook niet echt helder helemaal vindt je?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:02 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zou dat best kunnen doen. Ik kan toch niet tekenen dus niemand zou kunnen zien wie of wat het moet voorstellen!![]()
[..]
Ik ken die film ook niet.
Wel opvallend dat t altijd de moslims zijn die over zo iets zo moeilijk gaan doen. Waarom gebeurt dat nou nooit als ze een cartoon doen over boedah, jezus, maria of iemand anders uit dat genre? Mijn conclusie :
Moslims willen graag bepalen wat er gebeurt. Waar dan ook ter wereld en zijn op hun pikkie getrapt als iemand eens een leuk grapje uithaalt omdat hij dat mag in het land waar hij woont! Blijf lekker in je eigen land als je daar niet tegen kan. Hier hebben we net als in Zweden het recht op vrije meningsuiting! Kan je daar niet tegen ga je maar ergens anders wonen!![]()
Dan zullen we t samen nooit snappen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik vond deze tekening er anders ook niet uit zien, een belediging voor het oog was het niets meer en niets minder. Dat er vervolgens zoveel mensen boos om worden snap ik nog steeds niet en zal ik ook nooit snappen.
Dat geeft toch niet? Dat is mijn conclusie en mening verder nergens op gebaseerd oid.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:27 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Jouw conclusie is ook niet echt helder helemaal vindt je?
http://www.cbc.ca/arts/th(...)l-student-texas.html
""The one-act work from the Corpus Christi-raised writer was contentious from its debut, with death threats initially forcing the Manhattan Theatre Club's board to cancel the production." en dat dus van Christenen.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan zullen we t samen nooit snappen.
[..]
Dat geeft toch niet? Dat is mijn conclusie en mening verder nergens op gebaseerd oid.
Dat wist ik niet. Volgens mij kunnen we geloof beter afschaffen dan zijn we ook af van al dit soort nonsens!
Als de tekening niets voorstelt kun je beter niet tekenen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |