abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:06:23 #1
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81313713
Van de frontpage:

Lars Vilks, een Zweedse cartoonist die zich de woede van moslims op de hals haalde door de profeet Mohammed af te beelden als een hond, is dinsdag aangevallen. Volgens Vilks kreeg hij tijdens een lezing over de vrijheid van meningsuiting op een universiteit een kopstoot van een van de aanwezigen. De bril van Vilks brak door de aanval, maar Vilks zelf raakte niet gewond. Of de aanvaller is aangehouden is niet duidelijk.

Voorafgaand aan de lezing was er een vreedzame demonstratie van een groep moslims. Kort voor het incident probeerden vijftien mensen de lezing te verstoren. Na de aanval op Vilks stormde een deel van hen naar voren. Ze werden tegengehouden door beveiligingsmedewerkers terwijl Vilks naar een andere ruimte werd gebracht. Een woordvoerder van de universiteit van Uppsala zei dat Vilks vlak voor de aanval een provocerende film liet zien met seksueel getinte beelden.
Volgens het Zweedse persbureau TT heeft de politie twee mensen aangehouden. De politie wilde hier echter geen commentaar op geven. Een woordvoerder van de politie zei dat hij onvoldoende informatie over het incident had.

Eerder dit jaar zeiden Amerikaanse onderzoekers dat Vilks het doelwit was in een moordcomplot dat zou zijn beraamd door Colleen LaRose, een Amerikaanse vrouw die zichzelf JihadJane noemde. LaRose is aangeklaagd wegens terrorisme en krijgt mogelijk een levenslange gevangenisstraf.

Het dikgedrukte is wel veelzeggend..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:10:55 #2
302739 prefap.
zo hoort het
pi_81313918
ze moeten maar eens leren kritiek te accepteren
nevertheless sharp as always
pi_81314325
Triest dat in Europa cartoonisten tegenwoordig zwaar bewaakt moeten worden en moeten vrezen voor hun leven.
pi_81314343
Kansloze klotestreek van zielige figuren. Al moet een ding worden gezegd, en daar wordt niks mee goedgepraat. Het is een buitengewoon achterlijke tekening die deze Zweed heeft gemaakt. Ik snap de grap eerlijk gezegd niet. Westergaard maakte tenminste een goede prent: Mohammed met een bom op zijn harses, dat is spot-on. Maar een Mohammed met een hondenlichaam. Ik niet snappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81314436
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:18 schreef KoosVogels het volgende:
Kansloze klotestreek van zielige figuren. Al moet een ding worden gezegd, en daar wordt niks mee goedgepraat. Het is een buitengewoon achterlijke tekening die deze Zweed heeft gemaakt. Ik snap de grap eerlijk gezegd niet. Westergaard maakte tenminste een goede prent: Mohammed met een bom op zijn harses, dat is spot-on. Maar een Mohammed met een hondenlichaam. Ik niet snappen.
Mohammed schijnt een hekel te hebben gehad aan honden. Honden worden als onreine dieren gezien in de islam.
pi_81314558
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Mohammed schijnt een hekel te hebben gehad aan honden.
Echt? Dan blijft het overigens een zwakke prent.
pi_81314666
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt? Dan blijft het overigens een zwakke prent.
Ken de prent verder niet. Ik begrijp ook wel dat moslims sommige prenten erg kwetsend vinden, hoeft van mij ook niet altijd zo provocerend, maar het bedreigen, aanvallen en vermoorden van mensen daarvoor gaat mij veel te ver.
pi_81315124
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:24 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ken de prent verder niet. Ik begrijp ook wel dat moslims sommige prenten erg kwetsend vinden, hoeft van mij ook niet altijd zo provocerend, maar het bedreigen, aanvallen en vermoorden van mensen daarvoor gaat mij veel te ver.
Helemaal mee eens. Nogmaals, het is een slechte prent maar dat is natuurlijk geen reden om de maker aan te vallen. Ga dan met hem in debat en vertel dat hij verrekte weinig fantasie heeft en bovendien een weinig getalenteerd tekenaar is.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:33:40 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81315223
Geen idee wat TS wil insinueren maar het geeft natuurlijk aan dat er sprake is van een groot probleem in wording, voor zover het niet reeds een probleem is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81315234
er komt een dag dat de normale weldenkende mens het gehad heeft met deze extremisten.
Wat doe je in vredesnaam in een land als Zweden als je helemaal flipt door een tekeningetje??
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:36:14 #11
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81315373
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:06 schreef Izaag het volgende:
Van de frontpage:
Het dikgedrukte is wel veelzeggend..
Ja hoe durft die vuile hond dat te laten zien. Die mensen waren helemaal niet gewaarschuwd en kwamen toevallig binnenlopen toen ze ineens met dat beeld werden geconfronteerd. Daarna viel er iemand naar voren, zo met het hoofd tegen het hoofd van die cartoonist aan! Op het filmpje zie je zelfs dat die cartoonist zijn hoofd iets naar voren doet zodat het net lijkt alsof het met opzet gebeurde!!!!11
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81317148
Ik zie niet in waarom de TS dit gedrag goedkeurt. Volgens zijn redenering mag ik hem slaan aangezien zijn mening mij provoceert .
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:07:15 #14
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_81317232
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:52 schreef Disorder het volgende:
De religie van liefde, vrolijke puppies en verdraagzaamheid slaat weer toe:

Om te kotsen dat volk in dat filmpje
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:07:30 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81317251
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:06 schreef baba117 het volgende:
Ik zie niet in waarom de TS dit gedrag goedkeurt. Volgens zijn redenering mag ik hem slaan aangezien zijn mening mij provoceert .
Zijn redenatie backfired behoorlijk inderdaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81317698
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:52 schreef Disorder het volgende:
De religie van liefde, vrolijke puppies en verdraagzaamheid slaat weer toe:

"allah snackbar allah snackbar!!"
pi_81318116
Gewoon terugkoppen.
pi_81318159
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:14 schreef bohgek het volgende:

[..]

"allah snackbar allah snackbar!!"
Zie ik het nou goed dat die vent op dumpert.nl zit? Grote kans dat er wat boobies in de toppers lijst waren dus eigenlijk mag je dan wel iedereen kapot slaan. De boze liefde en wijsheid aanbidders van Mohammed waren tenslotte geprovoceerd! Wel een paar leuke agentes trouwens. (weet dat TS me misschien gaat opzoeken wegens een seksueel getinte opmerking)

[ Bericht 0% gewijzigd door baba117 op 11-05-2010 22:30:25 ]
pi_81318322
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:25:50 #20
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81318374
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:21 schreef baba117 het volgende:

[..]

Zie ik het nou goed dat die vent op dumpert.nl zit? Grote kans dat er wat boobies in de toppers lijst waren dus eigenlijk mag je dan wel iedereen kapot slaan. De boze liefde en wijsheid aanbidders van Mohammed waren tenslotte geprovoceerd! Wen een paar leuke agentes trouwens. (weet dat TS me misschien gaat opzoeken wegens een seksueel getinte opmerking)
haha, dat logo is idd van dumpert Zie overigens die mongool op 0:33. Beetje lomp schreeuwen en zijn arm omhoog om vervolgens zijn dochter van een jaar of 3 op te pakken
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81319852
Duidelijk teken aan de wand dat dit soort volk niet in het westen thuis hoort. Verder weer typisch dat de maarzeggers meteen na de daad acte de présence geven
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81320014
De cartoonist vraagt er zelf om. Ik zal geen traan om hem laten.
pi_81320812
Vragen om problemen, opzettelijk iemand boos maken is heel irritant. Pak slaag verdien je dan gewoon.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:07:06 #24
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_81320923
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef Santello het volgende:
Vragen om problemen, opzettelijk iemand boos maken is heel irritant. Pak slaag verdien je dan gewoon.
Je boos laten maken door een tekening, BOEHOE!!!

Geweld rechtvaardigen, je doet je ondertitel eer aan!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_81321190
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:07 schreef Henk-B het volgende:
Geweld rechtvaardigen, je doet je ondertitel eer aan!
Dat slaat dan ook weer nergens op, Henk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')