abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2010 @ 18:16:16 #251
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_81543990
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Symer het volgende:
De schrijvers vinden ouder/kind-relaties (en -herenigingen) gewoon niet interessant als die niet compleet disfunctioneel zijn.

Jin ging ook dood zonder Ji-Yeon te zien. Claire ziet Aaron ook nooit meer terug denk ik.
Dat vond ik nog het treurigste van het sterven van Jin en Sun, het ouderloos opgroeien van Ji-Yeon
  maandag 17 mei 2010 @ 18:17:52 #252
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544064
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Not Penny's Boat was voor mij ook wel een tof moment. Verder ga ik pas na het seizoen 6 kijken wat me favo aflevering is.

Denkt niemand er mee over na, wat er was gebeurt als er iemands in die doodskist had gelegen dan Locke?
Wat bedoel je precies met 'als'?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81544142
of met 'iemands'?
  maandag 17 mei 2010 @ 18:20:53 #254
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544233
Ik snap niet -in het geval van Locke en de doodskist- wat het nut is van denken over hoe het zou zijn als...

Wat zou er gebeurd zijn als Kate nou lelijk was? Of als Ben niet van zulke grote ogen had? Of als Locke een lange baard had?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  maandag 17 mei 2010 @ 18:21:19 #255
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81544253
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Symer het volgende:
De schrijvers vinden ouder/kind-relaties (en -herenigingen) gewoon niet interessant als die niet compleet disfunctioneel zijn.

Jin ging ook dood zonder Ji-Yeon te zien. Claire ziet Aaron ook nooit meer terug denk ik.
Nog zoiets. Sun laat Ji-Yeon probleemloos achter. Jin wil er ook niet terug naar toe. Aaron wordt door Claire gedumpt op het eiland en Kate dumpt 'm later opnieuw omdat ze terug wil. En Michael laat Walt ook achter om terug te keren. Terwijl er toch een paar tussen zitten die obsessief bezig waren met hun kind, hun kind was alles ... althans tot het een andere plottwist in de weg stond, dan werd het zonder verpinken bij de eerste de beste kennis of ver familielid gedumpt.

De enige wiens personage trouw aan zichzelf bleef qua verhouding met het kind was Desmond. Die wilde helemaal niet terug, die werd gedwongen. De rest ging eigenlijk volledig in tegen karakterontwikkelingen die zich daarvoor afspeelden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:23:07 #256
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544344
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nog zoiets. Sun laat Ji-Yeon probleemloos achter. Jin wil er ook niet terug naar toe. Aaron wordt door Claire gedumpt op het eiland en Kate dumpt 'm later opnieuw omdat ze terug wil. En Michael laat Walt ook achter om terug te keren. Terwijl er toch een paar tussen zitten die obsessief bezig waren met hun kind, hun kind was alles ... althans tot het een andere plottwist in de weg stond, dan werd het zonder verpinken bij de eerste de beste kennis of ver familielid gedumpt.

De enige wiens personage trouw aan zichzelf bleef qua verhouding met het kind was Desmond. Die wilde helemaal niet terug, die werd gedwongen. De rest ging eigenlijk volledig in tegen karakterontwikkelingen die zich daarvoor afspeelden.
Sun, Michael en Kate vertrouwden er blijkbaar op dat ze even een klusje gingen klaren op het eiland en dat ze daarna weer terug zouden kunnen.

Wat Jin betreft:
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:22 schreef Bragi het volgende:
Tsja, als je op het punt staat om je vrouw dood te zien gaan, denk je dan nog aan je dochter, die je zelf nog nooit hebt gezien/gehoord (los van wat foto's) en waarvan het maar de vraag is of je die ooit nog wel te zien krijgt?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  maandag 17 mei 2010 @ 18:27:00 #257
133369 Jivis
Critikut
pi_81544494
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:20 schreef Bragi het volgende:
Ik snap niet -in het geval van Locke en de doodskist- wat het nut is van denken over hoe het zou zijn als...

Wat zou er gebeurd zijn als Kate nou lelijk was? Of als Ben niet van zulke grote ogen had? Of als Locke een lange baard had?
Of als Kate een goed, diepzinnig personage was geweest .
Amen.
pi_81544575
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:17 schreef Bragi het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'als'?
Als Locke het niet was. Hadden we dan een andere verhaal lijn gehad? Ik weet bevoorbeeld niet waarom ze die scenes met Sawyer en volgens mij Desmond hebben opgenomen?
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:19 schreef Symer het volgende:
of met 'iemands'?
oeh oeh, een typfoutje . Voor zoiets ga je maar naar KLB
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:20 schreef Bragi het volgende:
Ik snap niet -in het geval van Locke en de doodskist- wat het nut is van denken over hoe het zou zijn als...

Wat zou er gebeurd zijn als Kate nou lelijk was? Of als Ben niet van zulke grote ogen had? Of als Locke een lange baard had?
Dat is wel ff iets anders he, genoeg mensen vinden Kate lelijk
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 17 mei 2010 @ 18:35:14 #259
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544895
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:28 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Als Locke het niet was. Hadden we dan een andere verhaal lijn gehad? Ik weet bevoorbeeld niet waarom ze die scenes met Sawyer en volgens mij Desmond hebben opgenomen?
Ik kan het mis hebben, maar was dat niet puur om spoilers te vermijden?

En het is 'bijvoorbeeld', maar ik zit al in KLB(SC).
quote:
Dat is wel ff iets anders he, genoeg mensen vinden Kate lelijk
Ja, maar die mensen...
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  maandag 17 mei 2010 @ 18:35:38 #260
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81544909
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:23 schreef Bragi het volgende:

[..]

Sun, Michael en Kate vertrouwden er blijkbaar op dat ze even een klusje gingen klaren op het eiland en dat ze daarna weer terug zouden kunnen.

Wat Jin betreft:
[..]
Voor één van hen zou die uitleg acceptabel zijn (Jin en Sun en dan vind ik het nog steeds discutabel), maar Michael en Claire zouden hun kind echt nooit meer achterlaten, het was de hele drijfveer van het personage. Het is gewoon een nogal luie oplossing die een paar keer is herkauwd uit gemakzucht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81544940
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:35 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben, maar was dat niet puur om spoilers te vermijden?

En het is 'bijvoorbeeld', maar ik zit al in KLB(SC).
[..]

Ja, maar die mensen...
Weet ik niet? Heb er nooit iets over gelezen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_81545044
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:28 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

oeh oeh, een typfoutje . Voor zoiets ga je maar naar KLB
Foutje? Enkelvoud?
pi_81545073
En Desmond en Sawyer in die kist was idd puur om spoilerholics te misleiden.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:41:40 #264
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81545200
Voor degenen die niet weten waar het over gaat:
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81553400
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:38 schreef Symer het volgende:

[..]

Foutje? Enkelvoud?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_81554186
Ik hoop vooral dat ze van de laatste twee afleveringen van Lost nog een redelijk compleet verhaal gaan maken. Ik ben namelijk het verband nu een beetje kwijt tussen

Dit
quote:
Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.
En dit
quote:
Jakob, Smokey/MiB, een mysterieus licht in een grot, alternatieve tijdslijnen, enzovoorts.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:07:39 #267
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81556926
Het verband lijkt me toch duidelijk. Jacob en Smokey vechten over een mysterieus licht in een grot, Jacob begint dat wat beu te worden en brengt een hoop kandidaat-opvolgers naar het eiland. Alleen zijn de details nogal vaag. Je moet blijkbaar één of andere trauma hebben gehad om kandidaat te zijn.

Maar hoe weet Jacob dat de mensen die hij gaat aanraken problemen gaan krijgen?
Kan hij door de tijd reizen?
Kan hij in de toekomst kijken?
Krijgen ze 't net moeilijk omdat hij hen heeft aangeraakt? Die laatste lijkt me waarschijnlijk aangezien ze in flashsideways toch allemaal een evenwichtiger leven lijken te hebben zonder Jacob, maar in dat geval zou Jacob een wel erg grote lul zijn.
Maar hoe heeft hij een hoop kandidaten samen op een vliegtuig gekregen? (Ze zaten bij de Jacobloze FSW ook op dat vliegtuig, dus misschien heeft hij dat dan weer niet gedaan)
Hoe heeft hij ervoor gezorgd dat Desmond net niet snel genoeg op z'n knopje drukte toen het vliegtuig met kandidaten passeerde?

Het meest samenhangende wat ik kan bedenken is dat hij 50 jaar geleden al wist dat er ooit een vliegtuig zou gaan neerstorten, hij wist wie daar op zou gaan zitten en hij is de meeste geschikte onder hen even een miserabel leven gaan bezorgen (omdat good guys dat nu eenmaal doen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:13:41 #268
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81557289
Jacob kreeg een blackout en zag voor twee minuten en 37 seconden lang hoe de toekomst er zou uitzien op 22 september 2004.

/FlashForward
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81557316
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:13 schreef Bragi het volgende:
Jacob kreeg een blackout en zag voor twee minuten en 37 seconden lang hoe de toekomst er zou uitzien op 22 september 2004.

/FlashForward
Jammer dat Flashforward niet voorzag dat ze gecancelled zouden worden
  maandag 17 mei 2010 @ 22:18:21 #270
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81557565
Mijn theorie kan trouwens niet kloppen, want hun leven wordt niet kut nadat Jacob ze heeft aangeraakt (Locke was al uit het raam gevlogen en Hurley en Sayid waren zelfs al op het eiland geweest als ik me niet vergis). Maar mogelijk heeft hij er toch iets mee te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81558535
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het verband lijkt me toch duidelijk. Jacob en Smokey vechten over een mysterieus licht in een grot, Jacob begint dat wat beu te worden en brengt een hoop kandidaat-opvolgers naar het eiland. Alleen zijn de details nogal vaag. Je moet blijkbaar één of andere trauma hebben gehad om kandidaat te zijn.

Maar hoe weet Jacob dat de mensen die hij gaat aanraken problemen gaan krijgen?
Kan hij door de tijd reizen?
Kan hij in de toekomst kijken?
Krijgen ze 't net moeilijk omdat hij hen heeft aangeraakt? Die laatste lijkt me waarschijnlijk aangezien ze in flashsideways toch allemaal een evenwichtiger leven lijken te hebben zonder Jacob, maar in dat geval zou Jacob een wel erg grote lul zijn.
Maar hoe heeft hij een hoop kandidaten samen op een vliegtuig gekregen? (Ze zaten bij de Jacobloze FSW ook op dat vliegtuig, dus misschien heeft hij dat dan weer niet gedaan)
Hoe heeft hij ervoor gezorgd dat Desmond net niet snel genoeg op z'n knopje drukte toen het vliegtuig met kandidaten passeerde?

Het meest samenhangende wat ik kan bedenken is dat hij 50 jaar geleden al wist dat er ooit een vliegtuig zou gaan neerstorten, hij wist wie daar op zou gaan zitten en hij is de meeste geschikte onder hen even een miserabel leven gaan bezorgen (omdat good guys dat nu eenmaal doen).


Alle zinnige theorieën zijn eigenlijk neergeschoten door Across The Sea, waar bleek dat Jacob ook maar een simpele boerenlul is.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:35:04 #272
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81558585
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:34 schreef Symer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alle zinnige theorieën zijn eigenlijk neergeschoten door Across The Sea, waar bleek dat Jacob ook maar een simpele boerenlul is.
Ho, ho. Dat was toen. Duizenden jaren geleden. Hij is gegroeid, hè.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81558895
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:13 schreef Bragi het volgende:
Jacob kreeg een blackout en zag voor twee minuten en 37 seconden lang hoe de toekomst er zou uitzien op 22 september 2004.

/FlashForward
  maandag 17 mei 2010 @ 22:55:32 #274
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81559802
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:34 schreef Symer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alle zinnige theorieën zijn eigenlijk neergeschoten door Across The Sea, waar bleek dat Jacob ook maar een simpele boerenlul is.
MIB ook en die kon een donkey wheel bouwen, dan zal Jacob ook wel een spiegel kunnen bouwen (misschien zat de wijsheid in de fles).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81559927
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ho, ho. Dat was toen. Duizenden jaren geleden. Hij is gegroeid, hè.
Dat Jacob van een goedgelovige sul naar een onsterfelijk, pandimensionaal, tijdreizend, omniscient, omnipresent wezen is gegaan vind ik wel een grote stap om off-screen te laten plaatsvinden eerlijk gezegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')