De politieke partijen die zeggen niet aan de HRA te tornen zullen dat niet doen *onder voorbehoudquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:45 schreef SeLang het volgende:
Een kwart van het begrotingstekort is door de hypotheekrenteaftrek
Ik ben benieuwd of ze de HRA ongemoeid gaan laten
Als er geen tegenslagen zijn!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Kan je niet begrijpend lezen. Alle voordelen die ik hierboven noem zijn ook van toepassing als mijn huis de helft in waarde gedaald is! Na 30 jaar is het namelijk gewoon MIJN eigendom en heb ik amper woonlasten meer. (wel zo fijn met ons pensioen stelsel en de AOW die dan allang vervallen is)
Ik heb het hier niet over de voordelen van een mogelijke waardestijging want dat is speculeren.
We praten nog wel verder als je over 30 jaar 3000 euro huur p/mnd betaald en een pensioen gat hebt en ik lekker hypotheek vrij van mijn geld aan het genieten ben
Inderdaad, zeer verderfelijk. Zelfs hebben ze van alle mogelijke subsidies gebruik gemaakt, eindeloos op kosten van de gemeenschap kunnen studeren, de woningmarkt voor een appel en een ei leeg gekocht. Nu willen ze de jongere generaties ook nog voor hun riante pensioen laten betalen. Hoezo solidariteitquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:37 schreef dpgargoyle het volgende:
En dan ook nog roepen dat het een 'koopje' is en 1,5 ton in hun eigen zak steken, over de ruggen van jonge gezinnen. Walgelijk.
Inleveren gaan we linksom of rechtsom, ik vind het gewoon niet kunnen dat de huisbezitters dan onevenredig gespaard blijven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:51 schreef antfukker het volgende:
Helaas zijn de meeste mensen zo bekrompen om te denken dat als er niet gemorreld word aan de HRA, ze er niks op achteruit gaan.
Natuurlijk gaat daar aan gerommeld worden. Zelfs door de VVD en het CDA. Er zal wel een lange overgangsperiode komen die overgaat in een systeem van beperkte HRA (t/m het inkomen dat tegen 42% belast is ofzo) of waarbij je HRA in de loop der jaren steeds minder wordt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:45 schreef SeLang het volgende:
Die politici zijn allemaal nee knikkers als het om de HRA gaat, totdat er echt bezuinigt moet gaan worden. De grote afleidingsmanoeuvre is momenteel het 'scheefhuren'. "Als we de scheefhuur aanpakken dan valt er veel geld te besparen", maar kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt? Dat verteld men er niet bij in Jip en Janneke taal, want dan zet je jezelf toch wel een beetje voor aapquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:10 schreef dpgargoyle het volgende:
Natuurlijk gaat daar aan gerommeld worden. Zelfs door de VVD en het CDA. Er zal wel een lange overgangsperiode komen die overgaat in een systeem van beperkte HRA (t/m het inkomen dat tegen 42% belast is ofzo) of waarbij je HRA in de loop der jaren steeds minder wordt.
De babyboomers moeten zich realiseren dat ze de komende 20 jaar steeds minder gewicht in de politieke schaal zullen leggen. Hun tijd zit er gewoon op.
Ik zou graag willen dat ik jouw glazen bol hadquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kan je niet begrijpend lezen. Alle voordelen die ik hierboven noem zijn ook van toepassing als mijn huis de helft in waarde gedaald is! Na 30 jaar is het namelijk gewoon MIJN eigendom en heb ik amper woonlasten meer. (wel zo fijn met ons pensioen stelsel en de AOW die dan allang vervallen is)
Ik heb het hier niet over de voordelen van een mogelijke waardestijging want dat is speculeren.
We praten nog wel verder als je over 30 jaar 3000 euro huur p/mnd betaald en een pensioen gat hebt en ik lekker hypotheek vrij van mijn geld aan het genieten ben
Als ze ieder jaar maar 1.2% hanteren zit ik over 30 jaar op 715 euro huur per maandquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef antfukker het volgende:
Ik zou graag willen dat ik jouw glazen bol had
Zeker niet, maar om maar klakkeloos aan te nemen dat de waarde van je woning blijft stijgen is zo 2007quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:41 schreef inXs het volgende:
Ja want de rest weet het wel zonder glazen bol?
Kale huur, hou er wel rekening mee dat zaken als de "servicekosten" ook omhooggaan...quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als ze ieder jaar maar 1.2% hanteren zit ik over 30 jaar op 715 euro huur per maand
Ze/hij had het ook niet over stijgen van de waarde, maar afbetalen van je woning. En dat jij toevallig een lage huur hebt, dat is lang niet overal zo, die zijn meestal ook belachelijk hoog.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeker niet, maar om maar klakkeloos aan te nemen dat de waarde van je woning blijft stijgen is zo 2007
Max huur afschaffenquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die politici zijn allemaal nee knikkers als het om de HRA gaat, totdat er echt bezuinigt moet gaan worden. De grote afleidingsmanoeuvre is momenteel het 'scheefhuren'. "Als we de scheefhuur aanpakken dan valt er veel geld te besparen", maar kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt? Dat verteld men er niet bij in Jip en Janneke taal, want dan zet je jezelf toch wel een beetje voor aap
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef LXIV het volgende:
Nog even over de discussie aangaande de sociale huurmarkt in het vorige topic: Het is inderdaad reeel om 8% van de waarde van de woning per jaar aan huur te vragen. Dat zijn nu eenmaal de kosten, en het is onzinnig om mensen die dit niet nodig hebben te gaan subsidieren! Vergeet niet dat het uiteindelijk toch een broek-vestzak principe is.
Enige kanttekeningen hierbij:
1) Als reële waarde voor een woning moet dan niet de huidige, opgeblazen prijs genomen worden natuurlijk, maar de marktwaarde die een woning zou hebben zonder overheidsingrijpen. Neem de reeele bouwkosten (zonder 150K voor de gemeente voor het 'bouwrijp' maken, plus een opslag van 5%.
Er is maar een reeele waarde en dat is de huidige waarde
2) Voorkomen moet worden dat de armoedeval nog groter wordt. Het zou een beetje raar zijn wanneer Jan (Modaal, getrouwd met Anja) die 1500 euro netto verdient, zonder huursubsidie voor zijn woning 900 euro moet betalen, terwijl de buurman Koos (getrouwd met Mien) met een uitkering (1200 euro) 550 euro betaalt en nog 200 euro huursubsidie krijgt. De netto-bestedingsruimte van Koos is nu al ongeveer gelijk aan die van Jan, maar als Brussel zijn zin krijgt heeft Koos nog eens 550 euro bestedingsruimte meer.
Nu kan dan wel gezegd worden dat Jan dan maar harder moet werken en dus meer gaat verdienen, maar zo gemakkelijk is dat niet. Wat wel heel gemakkelijk is, is om ook de bijstand in te duiken.
Als je de huur vrijlaat zullen ze allebei op 700 euro of zo uitkomen. Aan de politiek de taak om uit te maken hoeveel een uitkeringstrekker vrij mag besteden, wat mij betreft 0 euro
3) Wat moet er gebeuren met die 1 miljoen huurwoningen die dan verlaten gaan worden? En waar komen die 1 miljoen koopwoningen vandaan? Of moeten de woningco. 1 miljoen woningen op de markt gooien voor hen?
het gaat sws niet in een keer
Maar kortom: goed, icm het afschaffen van andere marktverstorende effecten.
Er zijn geen marktverstorende effecten op de koopmarkt
Nou ik vind de huur voor mijn huis bepaald niet laag, als je ziet wat je er voor huurtquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:44 schreef inXs het volgende:
Ze/hij had het ook niet over stijgen van de waarde, maar afbetalen van je woning. En dat jij toevallig een lage huur hebt, dat is lang niet overal zo, die zijn meestal ook belachelijk hoog.
Hoeveel is je huur en wat is de marktwaarde?quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou ik vind de huur voor mijn huis bepaald niet laag, als je ziet wat je er voor huurt
HRA, subsidie aan de banken, subsidie aan de starters, deeltijd WW voor bouwvakkers, gemeente banken die 'leenkneusjes' helpen, zeer beperkte uitgave bouwgrond, lange bureaucratische procedures, hoezo geen marktverstorende zakenquote:
De huur is te hoog nl. veel hoger dan de reëele waarde. Huur=marktwaarde, immers dat is wat het opbrengt. Nu ga jij zeggen dat het onder de door jouw gewenste marktwaarde isquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is je huur en wat is de marktwaarde?
Ik zie eigenlijk nog niemand die van een huis heeft afgezien omdat de financiering niet rondkwam.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo is de financiering geen probleem? Huizen zijn onbetaalbaar geworden. In de tijd dat mensen nog in het sprookje geloofden wilden ze zich nog wel een hele hoge schuld aan laten smeren, dat sentiment is nu niet meer aanwezig![]()
Ik ben al begonnen met aftellen
Uiteraard komt er een aanpassing. Is ook gewoon nodig. Alleen moet de VVD nog even overtuigd wordenquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:45 schreef SeLang het volgende:
En de CDA en PVV. Volgens de peiling van Maurice de Hond (quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard komt er een aanpassing. Is ook gewoon nodig. Alleen moet de VVD nog even overtuigd worden
Ik weet niet wie jij kent. Maar ik weet wel dat de belangrijkste reden dat de markt zo goed als stilligt en dat er een recordaantal huizen te koop zijn eenvoudigweg is dat met name de starters het benodigde hypotheekbedrag niet meer verstrekt krijgen. Zelfs in de tijd dat de banken maximaal financierden werd dat wel een probleem, nu ze veel voorzichtiger zijn geworden is dat alleen maar groter geworden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk nog niemand die van een huis heeft afgezien omdat de financiering niet rondkwam.
Dus ik vraag me af waar je vandaan haalt dat de financiering echt een probleem van formaat is?
En blijf maar lekker tellen want zo te zien vermaak je jezelf al 2 jaar met aftellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |