abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 18:00:51 #26
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81496906
Ik vind het maar een rare kwestie. Als je in Google gaat zoeken op "Prahlad Jani" kom je allerlei artikelen tegen die voor geen meter met elkaar kloppen. Dan is hij weer 70 jaar zonder eten, dan weer 75 jaar. Ook heeft hij zelf elke keer een andere leeftijd.

Ik kom ook artikelen tegen uit 2003 en de inhoud van die artikelen is bijna exact hetzelfde en wat erin verteld wordt qua onderzoeken is ook weer hetzelfde als nu in 2010. En ook in de artikelen uit 2003 worden verschillende leeftijden genoemd en verschillend aantal jaren zonder eten.

Ook ziet hij er op de foto's uit 2003 hetzelfde uit als in 2010. Nou ja, dat kan nog wel natuurlijk, maar ook in 2003 had hij die sexy rode jurk aan tijdens de onderzoeken.

Volgens mij verschilt dit verhaal qua waarheidsgehalte niet zoveel met:

Bill Gates gaat zijn fortuin verdelen.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_81526731
Dat had ik dus ook tijdens mijn korte onderzoekje via Google. Somethings fishy about this.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:56:08 #28
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81720955
Hmmm.. lijkt me toch onmogelijk dat zoiets kan...

Waarom deze man wel, en hondermiljoenmiljard mensen niet ...

Vaag!
Er was eens....
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:01:02 #29
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81721190
Ík zat nog ff te googlen:

Wiley Brooks
Wiley Brooks is naar eigen zeggen breathariaan, en is oprichter van het Breatharian Institute of America. Hij beweert al dertig jaar breathariaan te zijn, en heeft twintig jaar cursussen gegeven over de leefwijze. De laatste jaren geeft hij geen les meer, hetgeen hem de gelegenheid geeft “honderd procent van zijn tijd aan de vraag te besteden waarom hij een bepaald soort voeding nodig had om zijn fysieke lichaam in leven te houden; en teneinde zijn 'lichte lichaam' zich geheel te laten manifesteren”

Hieraan waren door de jaren heen vele controversen voorafgegaan. In 1983 werd hij betrapt toen hij uit hij een restaurant kwam, waar hij fast food had ingeslagen. Het blad Colors tekende uit zijn mond op dat hij het vasten van tijd tot tijd onderbreekt met een Big Mac en een cola. Hij verklaarde dat overal om hem heen de wegwerpcultuur en het slechte voedsel domineerden, en dat het gebruiken van fast food hem in evenwicht hield.

Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (geboren op 12 september 1937) beweert dat hij vanaf 18 juni 1995 uitsluitend leeft op water, en soms op thee, koffie en karnemelk. Hij zegt dat het licht van de zon de sleutel vormt tot zijn gezondheid. Daarbij noemt hij als inspiratiebronnen de jainist Tirthankara Mahavira, de oude Egyptenaren, de oude Grieken, en de Indianen.

Volgens zijn website hebben wetenschappelijke en medische teams tot driemaal toe toezicht gehouden toen hij een langdurige vastenperiode hield. De eerste, in 1995–96 in het Indiase Kozhikode en onder leiding van Dr C.K. Ramachandran, duurde 211 dagen. De tweede, in 2000–01 in het Indiase Ahmedabad duurde 411 dagen en stond onder supervisie van een eenentwintigkoppig team van artsen en wetenschappers onder Dr Sudhir Shah en de waarnemend voorzitter van de Indiase Maatschappij voor Geneeskunde, Dr K.K. Shah. Dr Sudir Shah kreeg van een groep met de naam Light Network een prijs voor zijn onderzoeksverslag. Het derde onderzoek duurde 130 dagen; het vond plaats aan de Thomas Jefferson Universiteit en de Universiteit van Pennsylvania in Philadelphia, en stond onder leiding van Dr Andrew Newberg and Dr George Brenard.

Prahlad Jani
De fakir Prahlad Jani werd in 2003 in Ahmedabad tien dagen lang nauwgezet door artsen geobserveerd. Tijdens deze observatie kreeg hij dagelijks slechts 100 milliliter water om zijn mond te spoelen; dit werd vervolgens weer opgevangen en gemeten, om uit te sluiten dat hij er iets van had geconsumeerd. Tijdens de gehele observatieperiode scheidde hij geen urine of ontlasting uit, maar volgens de artsen leek er zich in zijn blaas wel urine te vormen, die weer werd geabsorbeerd. Jani mocht dan wel beweren dat hij decennialang zonder voedsel had geleefd, maar hij verrichtte tijdens de observatieperiode geen inspannende lichamelijke arbeid en er is niets bekend van langere perioden onder gelijksoortig strenge observatie. Voorts vertoonde zijn lichaamsgewicht in de loop van de tien dagen wel degelijk een lichte daling, hetgeen enige twijfel doet rijzen aan zijn bewering dat hij onbepaalde tijd zonder voedsel zou kunnen leven. Opgemerkt dient echter te worden dat het op zichzelf al uitzonderlijk is als iemand tien dagen lang niets drinkt en geen urine uitscheidt. Jani beweert dat een godin hem in stand houdt door middel van nectar, die naar binnen sijpelt door een opening in zijn verhemelte. De sceptische groep de Indian Rationalists noemt hem een “dorpsbedrieger”.

Yan Xin
De Chinees Dr Yan Xin, beoefenaar van Chi Kung en andere esoterische praktijken, beweert mét enkele volgelingen dat zij maanden, zelfs jaren hebben geleefd zonder te eten. Hiervan bestaat echter geen enkel bewijs.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Er was eens....
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:49:26 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81733780
Tja, ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment uit een dermate verfijnde energie bestaat dat je geen grofstokkelijke energie meer nodig hebt, maar genoeg hebt aan universele energie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_81739737
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:01 schreef Maitje het volgende:
Ík zat nog ff te googlen:

Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (geboren op 12 september 1937) beweert dat hij vanaf 18 juni 1995 uitsluitend leeft op water, en soms op thee, koffie en karnemelk. Hij zegt dat het licht van de zon de sleutel vormt tot zijn gezondheid. Daarbij noemt hij als inspiratiebronnen de jainist Tirthankara Mahavira, de oude Egyptenaren, de oude Grieken, en de Indianen.

Volgens zijn website hebben wetenschappelijke en medische teams tot driemaal toe toezicht gehouden toen hij een langdurige vastenperiode hield. De eerste, in 1995–96 in het Indiase Kozhikode en onder leiding van Dr C.K. Ramachandran, duurde 211 dagen. De tweede, in 2000–01 in het Indiase Ahmedabad duurde 411 dagen en stond onder supervisie van een eenentwintigkoppig team van artsen en wetenschappers onder Dr Sudhir Shah en de waarnemend voorzitter van de Indiase Maatschappij voor Geneeskunde, Dr K.K. Shah. Dr Sudir Shah kreeg van een groep met de naam Light Network een prijs voor zijn onderzoeksverslag. Het derde onderzoek duurde 130 dagen; het vond plaats aan de Thomas Jefferson Universiteit en de Universiteit van Pennsylvania in Philadelphia, en stond onder leiding van Dr Andrew Newberg and Dr George Brenard.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Hira Ratan Manek vind ik de meest interessante in het lijstje. (Excuus, ik zie dit topic nu pas weer terug.)

Maar dit gegeven zou dan toch echt wereldnieuws moeten zijn? Ik bedoel, hier moet je dan toch iets mee doen?
pi_81740107
Oh, wacht, daar gaat de info mis:
quote:
Dr. Andrew Newberg had denied ever undertaking the 130 day study
http://en.wikipedia.org/wiki/Hira_Ratan_Manek
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:11:49 #33
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81741285
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tja, ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment uit een dermate verfijnde energie bestaat dat je geen grofstokkelijke energie meer nodig hebt, maar genoeg hebt aan universele energie.
Dat kan ik me eigenlijk ook best voorstellen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')