'Als ik Sumera's coach was, zat ze nog in de X-factor'
Sumera
ROTTERDAM - Als Gordon X-factor-kandidate Sumera onder zijn hoede had gehad dan zat ze nu nog in de wedstrijd. Het vertrek zaterdag van het 25-jarige zangtalent zorgde voor veel ophef. ,,Als ik haar coach was geweest, dan had dit nooit gebeurd", aldus Gordon
Zij stond daar met een gezicht als een oorwurm
GordonSumera Espinel Martinez was een act van jurylid Stacey Rookhuizen. Gordon ergerde zich groen en geel aan de arrogantie die Sumera aan de dag legde en stemde haar naar huis. "Eigenlijk zou ik het niet moeten doen, maar ik zeg het toch. Zij had die houding bij mij nooit voor elkaar gekregen op televisie. Nooit. Zij stond daar met een gezicht als een oorwurm", zegt Gordon.
"Ik maak een keuze met mijn hart. Als ik het gezicht van Sumera moest afwegen tegen de spontaniteit van Kelvin, die voor zijn leven stond te zingen en een weergaloos optreden gaf, dan ga ik overstag. Sumera komt echt wel goed terecht, hoor", aldus Gordon op 3FM.
Dony-moe
Sumera zelf vindt dat ze 'te vroeg' uit X Factor is gestemd. Gordon: "Je moet de klasse opbrengen - en dat vond ik zo mooi aan Daniëlle die een week ervoor wegging - dat je zegt: 'Ik ben dankbaar dat ik hier heb mogen staan'. Dat heb ik uit de mond van Sumera niet gehoord."
Verder laat hij nog weten dat hij klaar is met de zwaarlijvige kandidaat Dony. "Ik ben Dony-moe. Ik geloof dat mensen maar willen dat zijn ouders komen. Dat wil ik ook voor die jongen. Hij is wel de slechtste act."