Niet mogelijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:27 schreef GGMM het volgende:
Dan eet je het toch niet?
Je snapt niet wat rijst is?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:28 schreef Renesite het volgende:
Ik snap het niet dus zeg ik: TS is incapabel voor dit soort eten.
Daar ga je de fout in, er staat bak. Waarschijnlijk snap je mijn topic nu welquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:30 schreef Renesite het volgende:
Rijst, wat is dat toch ranzig. Zo'n bak kleefrijst met een minimaal stukje vis erop/erin/ertussen.
?!?!?!?!?
Mijn rijst is wit.
Rechthoekig
Indien goed gekookt niet kleverig.
Mijn rijst is niet een bal met minimaal stukje vis erop/erin/ertussen.
Ofwel: lemming.
Nee.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:31 schreef deepart het volgende:
[..]
Daar ga je de fout in, er staat bak. Waarschijnlijk snap je mijn topic nu wel
Bron?quote:
Ik vroeg het aan vosss, je bent in de war.quote:
ohw!quote:
Is dat lekker om te doen dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:40 schreef Sigmund666 het volgende:
Ga erin liggen met je dikke kop en bagger erdoor als een dik, vies, vet varken met AIDS.
Dat is toch geen doen zo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef Metalfrost het volgende:
Met stokjes eten moeilijk?
klem het onderste stokje vast met het eerste vingerkootje van de duim en het eerste vingerkootje van je middelvinger, het uiteinde van het stokje rust op het eerste vingerkootje van je wijsvinger. Dit stokje hoeft niet te bewegen.
Het bovenste stokje houd je vast met de top van je duim en laatste vingerkootje van je wijsvinger. Houd er rekening mee dat stokje in de lengte wijst, dus moet je het een beetje scheef op de top van je wijsvinger leggen. Dit stokje is het bewegende deel van het mechanisme.
Het vereist misschien enige oefening voordat je daadwerkelijk met stokjes kan eten. Lukt het niet, dan kan je ze altijd nog gebruiken als opschepmechanisme; de stokjes in vaste positie houden, ongeveer anderhalve centimeter van elkaar af. Hiermee 'roer' je door je eten en zoek je naar samengepakte stukken rijst. Deze laat je dan balanceren tussen de twee stokjes en eet je ze op. Probleem is wel dat je daarna een lepel nodig hebt om alle losse stukjes rijst uit je kom of bord te scheppen, gezien deze geen hoopjes hebben gevormd om in je mond te scheppen.
Hierdoor heeft rijstetend volk de maaltijd altijd bereid in een soort balletjes, zodat ze deze er makkelijker uit kunnen pikken.
Bij nummer 2: hoe kan je de laatste restjes saus uit een bakje halen met 2 stokjes?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:49 schreef quirigua het volgende:
[1] Rijst is lekker ; vooral ongepolijste rijst ;
[2] met stokjes eten is vee-eel beter dan met zo'n gulzige lepull ;
[3] er zit nooit een ontzettend lekker wijf achter me ; dat ben ik zelf![]()
Ik vind dat als je een gerecht dat uit een ander land komt gaat eten, je het ook eens moet uitproberen op de manier waaróp het wordt gegeten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:46 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is toch geen doen zo.
Vork:
Pak de vork vast en lepel (haha) het in je mond
eruitlikkenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Bij nummer 2: hoe kan je de laatste restjes saus uit een bakje halen met 2 stokjes?
Bakje aan je mond zetten en opslurpen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Bij nummer 2: hoe kan je de laatste restjes saus uit een bakje halen met 2 stokjes?
Metalfrost zit zo aan tafel:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:54 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dat als je een gerecht dat uit een ander land komt gaat eten, je het ook eens moet uitproberen op de manier waaróp het wordt gegeten.
Gelijk vernederlandiserenBah
Ik ben een moderne Nederlander, maar als je de cultuur letterlijk mag proeven ben ik niet vies van een kennismaking daarmee. Dus eet ik rijst met stokjes.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:57 schreef deepart het volgende:
[..]
Metalfrost zit zo aan tafel:
[ afbeelding ]
Het is grappig. Krijg je van die Chinezen aan je tafel dat je als 'een valken' zit te eten. En dan zeg je elke keer dat je het niet verstaat en gaat dan gewoon ongestoord door.quote:
Oeh nice!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:59 schreef Zooootje het volgende:
Je kunt meestal ook stokjes krijgen die met elastiek aan elkaar gebonden zijn!
Speciaal voor kinderen tot 12 jaar, zodat die ook stoer mee kunnen doen!
Succes TS, dat moet toch wel een oplossing zijn?
Het wordt wel eng ditquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:59 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik ben een moderne Nederlander, maar als je de cultuur letterlijk mag proeven ben ik niet vies van een kennismaking daarmee. Dus eet ik rijst met stokjes.
Klederdracht daarentegen, ik wil wel, maar traditionele Chinese kleding vind je niet zo snel voor mensen boven de twee meter.
Dat verklaart alles!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:00 schreef Adelante het volgende:
Rijst eet je met je vingers, dikkop, niet met stokjes
op ze hondjes naturlk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Het wordt steeds beterquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |