Helemaal weet ik niet? Of de links- of rechtsvariant?quote:
Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat er maar eens kwaliteitseisen aan het stemmen gesteld moeten worden. En stemgewicht naar belasting. Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:17 schreef Foundation het volgende:
Ik ben pas 18 geworden dus ik mag stemmen, maar ik weet niet eens waarop ik denk ik stem wel niet hoef ik ook niet naar die stemlocatie . hehe
Het concept van 'recht van de sterkste' proberen we al zo'n beetje sinds de oertijd af te breken.quote:Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.
Hoe wou je dat doen eriksd?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat er maar eens kwaliteitseisen aan het stemmen gesteld moeten worden. En stemgewicht naar belasting. Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.
Maarja, het is natuurlijk niet de bedoeling van links om ze op alle gebieden zwaarder te belasten
Het is praktisch onuitvoerbaar, dat geef ik meteen toe. Maar het wringt bij mij bijvoorbeeld dat iemand die teveel leent doormiddel van een of ander oerdom doorlopend krediet om die prachtige Opel Astra en LCD TV te kopen, tegelijkertijd een oordeel kan gaan vellen over de hoogte van een begrotingstekort.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe wou je dat doen eriksd?
Naar vermogen? Naar opleiding? Naar IQ? Naar een combi van EQ en IQ??
Ach, het kan nóg erger.. Iemand die keurig met zijn/haar inkomen is omgegaan en heeft gespaard.. Bijv met het oog op het begeven van een auto, tv, wasmachine, droger, vaatswasser etc.. Die moet dat "oppassende" spaargeld moet opeten als die persoon werkeloos wordt tijdens een economische crisis (en uiteindelijk in de bijstand komt) t.o. iemand die er een sport van maakt schulden te maken, een "kale kip" wordt waar niet van te plukken valt.. En alle subsidies en uitkeringen krijgt die er in NL zijn..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is praktisch onuitvoerbaar, dat geef ik meteen toe. Maar het wringt bij mij bijvoorbeeld dat iemand die teveel leent doormiddel van een of ander oerdom doorlopend krediet om die prachtige Opel Astra en LCD TV te kopen, tegelijkertijd een oordeel kan gaan vellen over de hoogte van een begrotingstekort.
Dat is inderdaad waar. De reden waarom helaas die eisen er zijn, is omdat er zoveel mensen tegenwoordig een of andere uitkering genieten, ze maar gaan bezuinigen op de groep waarbij meer te halen valt, en waar minder snel een stempel "allerzwakste" op te drukken is. Want die zijn uiteraard onaantastbaar voor elke kritische blik.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, het kan nóg erger.. Iemand die keurig met zijn/haar inkomen is omgegaan en heeft gespaard.. Bijv met het oog op het begeven van een auto, tv, wasmachine, droger, vaatswasser etc.. Die moet dat "oppassende" spaargeld moet opeten als die persoon werkeloos wordt tijdens een economische crisis (en uiteindelijk in de bijstand komt) t.o. iemand die er een sport van maakt schulden te maken, een "kale kip" wordt waar niet van te plukken valt.. En alle subsidies en uitkeringen krijgt die er in NL zijn..
En tóch ben ik voor een socialer beleid dan de VVD voorstaat..
Weet je, het is HEEL dubbel wat mij betreft.. Ik snap dat er eisen zijn voor uitkeringen ed. Dat is logisch.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. De reden waarom helaas die eisen er zijn, is omdat er zoveel mensen tegenwoordig een of andere uitkering genieten, ze maar gaan bezuinigen op de groep waarbij meer te halen valt, en waar minder snel een stempel "allerzwakste" op te drukken is. Want die zijn uiteraard onaantastbaar voor elke kritische blik.
De volgende stap die in de zorg genomen zal worden is bijvoorbeeld dat mensen die "rijk" zijn, dus meer dan 30.000 euro, eerst alles op moeten souperen.
Je weet wel waar díe voor staat?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:37 schreef Foundation het volgende:
ik stem miss niet.
ik weet niet eens wat voor wat staat.
mis stem ik op de partij voor de dieren![]()
interessant als in nooit te formeren ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 01:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
De fok-coalitie is wel duidelijk he? Een VVD-PVV-D66 variant. Dat kan best een interessant kabinet worden.
Ow?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
interessant als in nooit te formeren ja.
Ja, denk je nou echt dat D66 met de PVV in 1 kabinet stapt? Ik zie nog eerder de SP en de VVD samen regeren.quote:
Mwaaaaah... Als je de politieke stroming ziet dan is alles rechts. Tuurlijk, veel verschil. Tevens het principe: PVVquote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, denk je nou echt dat D66 met de PVV in 1 kabinet stapt? Ik zie nog eerder de SP en de VVD samen regeren.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie is degene die op de SGP sekte gaat stemmen?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik heb SGP gestemd want ik heb een hekel aan vrouwen (zoals mijn zusje).
qua standpunten zou het te overbruggen moeten zijn. hoewel de verschillen tussen d66 en pvv groot zijn, is het nou niet heel veel groter dan bijv. vvd en groenlinks, of cu en d66, die ook in coalities samen worden genoemt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
interessant als in nooit te formeren ja.
Dat zou perfect zijn!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:08 schreef Asphias het volgende:
liberaal haalt trouwens ook een meerderheid op fok(gl, vvd, d66). lijkt me ook nog wel n leuke coalitie
Ik denk dat het gros van de partijen het daarmee eens is: idealen zijn bij elke partij aanwezig. Je hebt echter ideologie nodig om die doelen te bewerkstelligen. En die ideologie uit zich in voorstellen en voornemens. En Cohen heeft nog weinig concreets gezegd, behalve een vrije dag erbijquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:15 schreef Dingess het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet je AFKOMST, maar je TOEKOMST telt!
Beter kan je het niet 'verzinnen'.
Dat is inderdaad moeilijk omdat Pechtold daar niet aan wil zonder wisselgeld te krijgen in de vorm van voor D66 gunstige toegewezen partijstandpunten, maar het is niet onmogelijk. Pechtold komt al klaar bij de gedachte in de regering plaats te kunnen nemen, en als hij Geert daarvoor moet pijpen zal hij dat doen ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, denk je nou echt dat D66 met de PVV in 1 kabinet stapt? Ik zie nog eerder de SP en de VVD samen regeren.
De meeste partijen zeggen dat inderdaad, maar of ze dat ook werkelijk menen is weer wat anders. De PvdA houdt tenminste de burgers (arm-rijk, autochtoon-allochtoon) bij elkaar, een belangrijke taak van de overheid die vaak wordt vergeten.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de partijen het daarmee eens is: idealen zijn bij elke partij aanwezig. Je hebt echter ideologie nodig om die doelen te bewerkstelligen. En die ideologie uit zich in voorstellen en voornemens. En Cohen heeft nog weinig concreets gezegd, behalve een vrije dag erbij![]()
Met andere woorden: open deuren intrappen, daar is de PvdA momenteel goed in.
Ook als ze blijven flirten met de PVV?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:01 schreef Jac0bus het volgende:
VVD. Helder programma, uitstekende politici. Mijn stem hebben ze (opnieuw)
Klopt, schitterende doekjes voor het bloeden in plaats van iets aan de problemen te doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:11 schreef Dingess het volgende:
[..]
De meeste partijen zeggen dat inderdaad, maar of ze dat ook werkelijk menen is weer wat anders. De PvdA houdt tenminste de burgers (arm-rijk, autochtoon-allochtoon) bij elkaar, een belangrijke taak van de overheid die vaak wordt vergeten.
En de mijne.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:01 schreef Jac0bus het volgende:
VVD. Helder programma, uitstekende politici. Mijn stem hebben ze (opnieuw)
Jaquote:
Mark Rutte sluit ze niet uit. Net zoals hij de PvdA niet definitief uitsluit. Ik vind het wel verklaarbaar, het zal namelijk dom zijn om een partij voor de verkiezingen al uit te sluiten. Maar mocht Rutte echt openlijk toenadering zoeken tot de PVV waardoor een PVV/VVD kabinet wel heel waarschijnlijk wordt, dan zal zelfs ik overwegen om uit strategisch oogpunt te stemmen op D66.quote:
Hij zegt dat een kabinet met de PvdA "heel moeilijk" worst, en een kabinat met de PVV "goed mogelijk" is. Dat is voor mij genoeg mijn stem op de VVD nog eens te overdenken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mark Rutte sluit ze niet uit. Net zoals hij de PvdA niet definitief uitsluit. Ik vind het wel verklaarbaar, het zal namelijk dom zijn om een partij voor de verkiezingen al uit te sluiten. Maar mocht Rutte echt openlijk toenadering zoeken tot de PVV waardoor een PVV/VVD kabinet wel heel waarschijnlijk wordt, dan zal zelfs ik overwegen om uit strategisch oogpunt te stemmen op D66.
Ik haal niet uit het interview dat het "goed mogelijk" is, maar dat hij het niet uitsluit. Voor mij is het interview in ieder geval nog niet voldoende reden om mijn stem te overdenken.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij zegt dat een kabinet met de PvdA "heel moeilijk" worst, en een kabinat met de PVV "goed mogelijk" is. Dat is voor mij genoeg mijn stem op de VVD nog eens te overdenken.
Iets wat een PVV/VVD/CDA regering wel snel zal doen genezen.quote:
Regeren met een worstenpartij wordt inderdaad heel moeilijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:19 schreef timmmmm het volgende:
Hij zegt dat een kabinet met de PvdA "heel moeilijk" worst, en een kabinat met de PVV "goed mogelijk" is. Dat is voor mij genoeg mijn stem op de VVD nog eens te overdenken.
Ach, alsof een PvdA/SP/GL regering het wel goed zal doen. Siiiinterklaasje kom maar binnen met je knecht...quote:Op zondag 16 mei 2010 12:25 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Iets wat een PVV/VVD/CDA regering wel snelzal doen genezen.
En waar baseer je dat op? Je onderbuik zeker?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ach, alsof een PvdA/SP/GL regering het wel goed zal doen. Siiiinterklaasje kom maar binnen met je knecht...
En het grote weggeven is weer begonnen. Hou je dan maar vast, want met links aan het roer gaat Nederland pas goed naar de kloten.
Wat gaat er dan weggegeven worden? En zijn "linkse "landen zoals Zweden naar de kloten gegaan?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ach, alsof een PvdA/SP/GL regering het wel goed zal doen. Siiiinterklaasje kom maar binnen met je knecht...
En het grote weggeven is weer begonnen. Hou je dan maar vast, want met links aan het roer gaat Nederland pas goed naar de kloten.
Nee, maar die zaten dan ook niet in de euro. En die geven ook geen bakken met geld aan "asiel"zoekers en ontwikkelingshulp. Die landen helpen zichzelf.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:35 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Wat gaat er dan weggegeven worden? En zijn "linkse "landen zoals Zweden naar de kloten gegaan?
Eh, wat zullen we zeggen... 40 jaar lang sinterklaas spelen over de grens, hetgeen uiteindelijk geen zak heeft uitgemaakt?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Je onderbuik zeker?
Toch knap, want 40 jaar lang heeft rechts de touwtjes in handen gehad in Nederland.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eh, wat zullen we zeggen... 40 jaar lang sinterklaas spelen over de grens, hetgeen uiteindelijk geen zak heeft uitgemaakt?
Wat versta jij dan onder rechts?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch knap, want 40 jaar lang heeft rechts de touwtjes in handen gehad in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |