abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81788506
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:59 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Is gewoon te vinden hoor. Hoeveel? weet ik niet. Was tijdens de Britse Mandaat periode dat veel Arabieren die daarvoor nooit in Palestina hebben gewoond naar Palestina zijn geëmigreerd. Ze kwamen o.a uit de Hauran regio in Syrië.
Palestijnen zijn een nomadenvolk, maar opeens met een claim van duizenden jaren wat nergens op kan slaan, ze zijn geemigreerd en genoeg Joodse mensen, ondanks verdrijvingen, die er dus langer wonen.

Bovendien was land buiten de grote steden in Israel heel erg dun bevolkt. Dit werd overgekocht, voor eerlijke prijzen, na WOI, tijdens de periode na WOII, eisten Arabiere/Palestijnen opeens gratis hun land terug.

Abba Eban - My Country: The Story of Modern Israel
pi_81790993
De klokkenluider des klokkenluiders - Vanunu - is inmiddels wederom door de Shin Bet gearresteerd.
quote:
'Shame on you, democracy,' Vanunu yells as he returns to prison

After having served 18 years for leaking Israeli nuclear secrets, Mordechai Vanunu begins serving additional 3 months for violating terms of his parole.

Nuclear whistleblower Mordechai Vanunu, released in 2004 after 18 years in prison for leaking Israeli nuclear secrets, began serving an additional 3-month sentence on Sunday for refusing to carry out court-mandated community service.

"I survived 18 years - I could survive another six," Vanunu called out outside the Jerusalem District Court. "Are you trying to discipline me? You cannot take my freedom of expression away"

"Freedom is freedom. You won't get from me in three months what you didn't get in 18 years," he added.

He warned that the Shin Bet security service "controls the prisons" and that they will try to torture him psychologically, the same way they did the last time he was incarcerated.

"Shame on you Israel," he continued. "The stupid Shin Bet and Mossad spies are putting me back in prison after 24 years of speaking nothing but the truth. Shame on you democracy, the Knesset, synagogues and the world media. Shame on you all the Arabs that are allowing me to be put back in prison. Shame on you Senate, congress, and the chairman of the International Atomic Energy Agency for not protecting my freedom. Shame on you all the world's religions, the stupid spies, the Jews, Christians and Muslims.

"Everyone knows that Israel has nuclear weapons," he went on to say, "but no one is talking about it… The world doesn't want nuclear weapons – not in Israel, not in the Middle East and not anywhere in the world."

A panel of High Court Judges returned the 56-year-old Moroccan-born Israeli to jail after he failed to fulfill a community service order, punishment for breaching his parole terms by contacting foreigners without authorization.

The former nuclear technician had asked to be assigned community duties in Arab-majority East Jerusalem after claiming he risked attack by angry Israelis, many of whom see him as a traitor, in the city's Jewish-populated west.

http://www.haaretz.com/ne(...)s-to-prison-1.291687

zondag 23 mei 2010 @ 16:00:20 #178
303723 Topmodelz
Cohen slechtste debater 2010
pi_81792672
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:58 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De klokkenluider des klokkenluiders - Vanunu - is inmiddels wederom door de Shin Bet gearresteerd.
[..]

Wallah!

Maar ga eens in dan op de posts van Halcon, of is dat teveel gevraagd?
"Wat Job Cohen Amsterdam aandeed, wil hij nu heel Nederland aandoen."
pi_81804850
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:47 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Grappig. Jij hebt het nu ineens wel weer over de gazastrook i.p.v van heel Israël ? Jeruzalem?[quote]

Ik heb het over het huidige Israël

[quote]Zo denk ik erover. Ik vind de ellende voor de gewone burger dus erg. Ik snap alleen niet dat iedereen doet alsof het altijd allemaal de huidige Palestijnen zijn. De meeste palestijnen (heb ik het over die tijd en niet nu) zijn er komen wonen (geëmigreerd) Zijn dus niet de oorspronkelijke bewoners, zoals ook veel nazaten van de vroegere bevolking terug zijn geëmigreerd. En ik raak in de war. De ene keer heb je het over heel Israël, en de andere keer weer over de westelijke jordaanoever?
Het gebied is al dik 1000 jaar islamitisch zei ik. En als ik het over Israël heb heb ik het niet over Gaza of de bezette gebieden, uiteraard ..
quote:
Wie drijft wie weg.Jij haalt vaak de tijd aan vanaf het Ottomaanse rijk, maar het ligt daar zo moeilijk. Het is daar gewoon een rotzooi van haat, die blijkbaar niet oplosbaar is. Voor beide partijen zijn er heilige plekken die blijkbaar de bron zijn van alle ellende. Mensen in die landen neigen blijkbaar meer waarde te hechten aan gebouwen en grond dan aan God/Allah. Israël gaat daar niet weg, net zo min als de arabieren die zich nu Palestijnen noemen.
1844
Bij de eerste Ottomaanse volkstelling wonen in Jeruzalem 7.120 joden, 5.760 moslims en 3.390 christenen. Andere Joodse gemeenschappen leven onder meer in Hebron en Safed; in heel Palestina wonen zo'n 17.000 joden. Jeruzalem en Safed tellen in 1880 een Joodse meerderheid. Ongeveer een half miljoen Arabieren wonen tegen die tijd in Palestina.
http://www.israel-palesti(...)alestina_en_Zionisme

Zo te zien viel het dus mee met die haat, in de voor Joden heilige steden telden ze zelfs een meerderheid onder islamitisch bestuur, ze hebben daar eeuwen in vrede samengewoond tot de Joden uit Europa besloten dat hun dat stukje grond wel willen hebben, het aan hun 'beloofde' land.

Maaruh, in 1844 waren het dus een half miljoen Arabieren. Bij de Britse volkstelling in 1922 was 78% moslim, 11% Joods en 9,6% christelijk, totale bevolking 757.182. Dat zijn dus dik 590.000 moslims en dik 83.000 Joden. Nou denk ik toch dat je een bevolkingsgroei van 90.000 over 75 jaar kan zien als natuurlijke aanwas, er zijn eerder mensen weg getrokken dan bijgekomen, weinig import bij dus, dat in tegenstelling tot de Joden.

Het klopt dat er later import bij is gekomen, ja, maar dat betekent dus niet dat het land voor die tijd leeg was, of dat het allemaal bedoeïenen waren die van hot naar her trokken zoals De Paro zit te beweren
quote:
In 1920, the majority of the approximately 750,000 people in this multi-ethnic region were Arabic-speaking Muslims, including a Bedouin population (estimated at 103,331 at the time of the 1922 census
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Mandate_of_Palestine
quote:
En als je goed hebt gelezen vind ik het helemaal niet grappig dat wie dan ook uit huizen verdreven worden. Zeggen dat er eeuwen moslims hebben gewoond, en dan zeggen dat mensen excuses verzinnen dat joden daar gewoond hebben wat volgens die posts dan overkomt alsof de geëmigreerde moslims uit andere landen meer rechten hebben op dat gebied vind ik grappig. De meeste mensen daar zijn oorspronkelijk import. Van joodse als ook de Palestijnse kant. Import vanaf dat Engeland daar de machthebber was. de datum weet ik niet meer.
Nou nee, dat zijn ze dus niet, er is wel een gedeelte import bij gekomen, later, maar dat is dus geen excuus om het bestaan van die bijna 600.000 moslims die er wel al die tijd, min of meer honkvast, gewoond hebben te negeren ..
quote:
Ja, heb medelijden met beide kanten. En ik vind de hele verdeling van het land al fout. Dat was geen verdeling, maar een uitlokking tot nog meer moorden. Het ging alleen niet zoals Engeland verwacht had. De grootste hater van de joden waren de mensen die Israël verdeeld hebben in losse stukjes zodat ze eenvoudig weer te verslaan waren.

Dat in zo'n enorm klein stipje op deze aardbol zoveel ellende is.

Ik zag een Palestijnse moeder zingen op tv in Gaza vlak na de oorlog in januari was dat geloof ik. Ze had het tegen de joden. Dat deed mij wat. Heel wat. En denk echt dat er ook gezinnen in Israël zitten die net zo willen denken. Er was zelfs een vrouw van betekenis (een joodse) die moeite had met de ellende. De boeren die niet bij hun oogst konden komen. Het is alleen niet zo dat ik maar één kant van deze ellende zie zoals sommigen. Dus zout lekker op, om te doen alsof ik het grappig vind dat mensen uit gebieden uit hun huizen verdreven worden. Gewone gezinnen hun hele huis kwijt raken. De plek waar kinderen zich goed voelden. Nee, ik ben nooit voor bouwen op grond wat zogenaamd als bufferzone moest dienen geweest. Nooit en praat dat ook niet goed. Doe alleen a.u.b niet alsof de ene groep meer rechten heeft dan de andere, want dat is niet zo. Ze zijn samen geweldig fout bezig.

Ik weet het, lang verhaal maar laat me geen mening in de maag gooien die ik niet heb..
Rustig maar hoor, ik heb inmiddels echt wel begrepen dat jij geen idee had dat de plaatselijk islamitische bevolking al zo groot was voor al die import aan beide kanten begon, dat het dus geen excuus-Palestijnen zijn maar echte mensen die echt al generaties lang op die grond hebben geleefd .. het was geen leeg land. Dun bevolkt, dat wel, maar mogen ze dat even zelf weten? En tja, de oudste afspraak is die van hun met de Britten (McMahon), zelfbestuur in ruil voor hulp tegen de Ottomanen, die afspraak zijn de Britten niet nagekomen. Sec bekeken hebben zij dus zowel als zijnde de oorspronkelijke plaatselijke bewoners alsook op basis van gemaakte afspraken niet alleen meer rechten, ze hebben zelfs alleenrecht!!
Het is uiteraard inmiddels allemaal water onder de brug, maar dat dat voor de plaatselijke bevolking een wel erg bittere pil is is toch hopelijk wel te begrijpen?

En ja, velen zijn al die strijd zo verschrikkelijk zat, aan beide kanten .. maar dan komt er weer zo'n idioot, of een dolgedraaide Palestijn die met een bulldozer amok maakt, of een Joodse kolonist die een kind doodschiet, of ..

Het is al met al te hopen dat het niet net zo lang duurt als de strijd van de Indianen tegen hun bezetter die hun land kwam inpikken .. dan hebben we nog wel even te gaan
pleased to meet you
pi_81816845
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:47 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Grappig. Jij hebt het nu ineens wel weer over de gazastrook i.p.v van heel Israël ? Jeruzalem?
Nee, dar hjad ze het niet over.
quote:
[..]

Zo denk ik erover. Ik vind de ellende voor de gewone burger dus erg. Ik snap alleen niet dat iedereen doet alsof het altijd allemaal de huidige Palestijnen zijn. De meeste palestijnen (heb ik het over die tijd en niet nu) zijn er komen wonen (geëmigreerd) Zijn dus niet de oorspronkelijke bewoners, zoals ook veel nazaten van de vroegere bevolking terug zijn geëmigreerd. En ik raak in de war. De ene keer heb je het over heel Israël, en de andere keer weer over de westelijke jordaanoever?
[..]

Bron

Wie drijft wie weg.Jij haalt vaak de tijd aan vanaf het Ottomaanse rijk, maar het ligt daar zo moeilijk. Het is daar gewoon een rotzooi van haat, die blijkbaar niet oplosbaar is. Voor beide partijen zijn er heilige plekken die blijkbaar de bron zijn van alle ellende. Mensen in die landen neigen blijkbaar meer waarde te hechten aan gebouwen en grond dan aan God/Allah. Israël gaat daar niet weg, net zo min als de arabieren die zich nu Palestijnen noemen.

En als je goed hebt gelezen vind ik het helemaal niet grappig dat wie dan ook uit huizen verdreven worden. Zeggen dat er eeuwen moslims hebben gewoond, en dan zeggen dat mensen excuses verzinnen dat joden daar gewoond hebben wat volgens die posts dan overkomt alsof de geëmigreerde moslims uit andere landen meer rechten hebben op dat gebied vind ik grappig. De meeste mensen daar zijn oorspronkelijk import. Van joodse als ook de Palestijnse kant. Import vanaf dat Engeland daar de machthebber was. de datum weet ik niet meer.

Ja, heb medelijden met beide kanten. En ik vind de hele verdeling van het land al fout. Dat was geen verdeling, maar een uitlokking tot nog meer moorden. Het ging alleen niet zoals Engeland verwacht had. De grootste hater van de joden waren de mensen die Israël verdeeld hebben in losse stukjes zodat ze eenvoudig weer te verslaan waren.

Dat in zo'n enorm klein stipje op deze aardbol zoveel ellende is.

Ik zag een Palestijnse moeder zingen op tv in Gaza vlak na de oorlog in januari was dat geloof ik. Ze had het tegen de joden. Dat deed mij wat. Heel wat. En denk echt dat er ook gezinnen in Israël zitten die net zo willen denken. Er was zelfs een vrouw van betekenis (een joodse) die moeite had met de ellende. De boeren die niet bij hun oogst konden komen. Het is alleen niet zo dat ik maar één kant van deze ellende zie zoals sommigen. Dus zout lekker op, om te doen alsof ik het grappig vind dat mensen uit gebieden uit hun huizen verdreven worden. Gewone gezinnen hun hele huis kwijt raken. De plek waar kinderen zich goed voelden. Nee, ik ben nooit voor bouwen op grond wat zogenaamd als bufferzone moest dienen geweest. Nooit en praat dat ook niet goed. Doe alleen a.u.b niet alsof de ene groep meer rechten heeft dan de andere, want dat is niet zo. Ze zijn samen geweldig fout bezig.

Ik weet het, lang verhaal maar laat me geen mening in de maag gooien die ik niet heb..
Verwarrend.
Maar er valt te discussiëren.

Edit: moussie had je al van repliek gediend, zie ik nu.

Edit2: En nu ik jouw post en haar repliek lees: begripvol ook nog. Hulde aan beiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 25-05-2010 00:11:39 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81839492
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:00 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Wallah!

Maar ga eens in dan op de posts van Halcon, of is dat teveel gevraagd?
Ik denk dat hij gelooft in zijn eigen feiten. Nagenoeg nutteloos om op iemand te reageren die rechtse oogkleppen op heeft.

Dit geldt overigens zowel voor de hamas-aanhangers als de likud-aanhangers.
pi_81843577
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:01 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gelooft in zijn eigen feiten. Nagenoeg nutteloos om op iemand te reageren die rechtse oogkleppen op heeft.

Dit geldt overigens zowel voor de hamas-aanhangers als de likud-aanhangers.
Hakim en de retoriek van het zwaktebod.
pi_81844553
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Palestijnen zijn een nomadenvolk, maar opeens met een claim van duizenden jaren wat nergens op kan slaan, ze zijn geemigreerd en genoeg Joodse mensen, ondanks verdrijvingen, die er dus langer wonen.

Bovendien was land buiten de grote steden in Israel heel erg dun bevolkt. Dit werd overgekocht, voor eerlijke prijzen, na WOI, tijdens de periode na WOII, eisten Arabiere/Palestijnen opeens gratis hun land terug.

Abba Eban - My Country: The Story of Modern Israel
Onzin, dat is propaganda om te laten merken dat Israel op een vrijwel onbewoond en leeg land is ontstaan. Boeken als dat van 'From Time Immemorial: The Origins of the Arab-Jewish Conflict over Palestine' hebben nog van deze onzinnige beweringen verteld. Gelukkig zijn er boeken verschenen die dit onzin onderuit halen, uiterdaad gebruikmakend van documenten.

De overgrote meerderheid Israeliers hoort ergens anders te zijn dan in Israel. Als Europa/VS joden lief vindt en een land wil geven... laat ze ergens anders een ander land overkopen i.p.v stelen.
pi_81844915
quote:
From Time Immemorial ... was a big scholarly-looking book with lots of footnotes, which purported to show that the Palestinians were all recent immigrants ... And it was very popular — it got literally hundreds of rave reviews, and no negative reviews: the Washington Post, the New York Times, everybody was just raving about it. Here was this book which proved that there were really no Palestinians! Of course, the implicit message was, if Israel kicks them all out there's no moral issue, because they're just recent immigrants who came in because the Jews had built up the country. ... That was the big intellectual hit for that year: Saul Bellow, Barbara Tuchman, everybody was talking about it as the greatest thing since chocolate cake. Well, one graduate student at Princeton, a guy named Norman Finkelstein, started reading through the book. He was interested in the history of Zionism, and as he read the book he was kind of surprised by some of the things it said. He's a very careful student, and he started checking the references — and it turned out that the whole thing was a hoax, it was completely faked: probably it had been put together by some intelligence agency .
http://www.serendipity.li/zionism/joan_peters.htm
pi_81855208
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hakim en de retoriek van het zwaktebod.
Nou nee: hij heeft geen zin om op rotsige bodem te zaaien of parels voor de zwijnen te gooien.
En gelijk heeft hij.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81869040
quote:
There are doubts by people including Noam Chomsky that Joan Peters is a real person. Chomsky was doubtful that the book From Time Immemorial was genuinely written by a person named Joan Peters and believed that "probably it had been put together by some intelligence agency or something like that".

Joseph Goebbels zou jaloers zijn.
pi_81869550
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

There are doubts by people including Noam Chomsky that Joan Peters is a real person. Chomsky was doubtful that the book From Time Immemorial was genuinely written by a person named Joan Peters and believed that "probably it had been put together by some intelligence agency or something like that".

Joseph Goebbels zou jaloers zijn.
Als Israel 1 ding in grote aantallen heeft dan zijn het wel historici en academici (schrijvers eventueel) die zowel de geschiedenis na als voor het conflict in Israelisch voordeel verdedigen
dus waarom zouden zij of iemand anders dan verzinnen
slaat weer nergens op.

http://www.harrywalker.com/speaker/Joan-Peters.cfm?Spea_ID=495

En zo te zien bestaat ze gewoon echt hoor.
Dus kap aub met je complotgezeik Hakim het slaat nergens meer op.
pi_81879034
Mooi dat steeds meer landen stelling nemen tegen de schandalige misdaden en walgelijke moordpartijen van Israel!
pi_81879444
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef Nielsch het volgende:
Mooi dat steeds meer landen stelling nemen tegen de schandalige misdaden en walgelijke moordpartijen van Israel!
kunnen we gelijk hele midden oosten laten vervolgen
pi_81892353
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef Nielsch het volgende:
Wat wil je? Het woord 'antisemiet' is inmiddels tot een eretitel verheven. Change.

pi_81904339
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:00 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

kunnen we gelijk hele midden oosten laten vervolgen
Daar kun je nou wel om lachen.
Maar enerzijds wordt Israel verdedigd als een westerse, democratische staat (iets wat kennelijk zonder nadere argumentatie als zeer waardevol wordt gezien) temidden van oosterse, ondemocratische staten, terwijl anderzijds Israel in gedrag, staatsinrichting en bejegening van de burgers vrijwel gelijk blijkt te zijn aan die omringende staten.
Dus wat valt er nou te lachen?
pi_81904399
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 26-05-2010 17:10:40 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:09:50 #193
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81904694
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onder een normale bevolking is pakweg 10 % gestoord en heeft vreemd ideeën.
Israelische mensen zijn geen normale bevolking.
Is je werk zo saai dat je naar een bedenkelijk niveau zakt???

Kees, je doet erg goed je best om op het randje van het betamelijke te balanceren, waar het om Joden en Israël gaat, maar je bent nu (hier en bij een aantal andere posts) weer even over het randje gekukeld. Denk even na voordat je weer post.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_81904829
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Is je werk zo saai dat je naar een bedenkelijk niveau zakt???

Kees, je doet erg goed je best om op het randje van het betamelijke te balanceren, waar het om Joden en Israël gaat, maar je bent nu (hier en bij een aantal andere posts) weer even over het randje gekukeld. Denk even na voordat je weer post.
De scheidslijn is dun.
Maar wederzijds en wederkerig.

En het antwoord op die vragen hangt af van de vraag: "Wie is de norm?"
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:34:31 #195
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81934371
Edit: wordt er nu dwars door mijn post heen gemod

Hallo modje

[ Bericht 37% gewijzigd door Frutsel op 26-05-2010 19:36:10 (hoi :W ) ]
bron
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 19:35:29 #196
8781 crew  Frutsel
pi_81934424
Kunnen we weer terug naar de kern van de OP?
"dat de internationale druk toeneemt op Israel? "

Zo niet, dan stevenen we af op een vervolg van het centrale Israel/Palestina topic... want veel nieuws komt er niet meer bij en het lijkt weer een persoonlijke strijd te worden.

Niet doen aub
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:38:04 #197
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81934544
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:35 schreef Frutsel het volgende:

Zo niet, dan stevenen we af op een vervolg van het centrale Israel/Palestina topic... want veel nieuws komt er niet meer bij en het lijkt weer een persoonlijke strijd te worden.

Niet doen aub
Dat zou voor het eerst zijn in een Israël-topic, maar ik zal mijn best doen
bron
pi_81934631
quote:

Niet doen aub
Dank u
pi_81953012
quote:

Niet doen aub
Sorry!
Overigens valt die persoonlijke strijd wel mee. Persoonlijk wel, strijd minder.

Edit: En ik ben wel blij dat de internationale druk op Israel roeneemt of lijkt toe te nemen.
Het land gedraagt zich al de grootste pestkop op het schoolplein.
Er zijn tegenwoordig mooie projecten die schoolkinderen laten inzien wat hun gedrag, zowel pestkop als gepeste, aanricht in mensen. En die projecten lijken te werken.

Maar zolang de grootste pestkop niet meewerkt, moet hij stevig gecorrigeerd worden. Als hij geen empathie toont, kan de omgeving niet veel anders dan antipathie tonen.
Begrenzen, op de vingers tikken.

[ Bericht 30% gewijzigd door Kees22 op 27-05-2010 00:29:09 ]
pi_81969540
quote:
Rahm Emanuel (chief of staff, white house) door israeliers uitgescholden voor 'anti-semiet'.

White House Chief of Staff Rahm Emanuel and his family toured the Old City of Jerusalem on Thursday for a celebratory tour to mark his son's bar mitzvah.

The family, surrounded by heavy security, was met during the visit by a crowd of angry far-rightists who accused him of being an "anti-Semite" and "hating Israel". Police forces were on hand to dispel the demonstrators and to arrest their leaders, Itamar Ben-Gvir and Baruch Maezel.

While news of Emanuel's visit to Israel has buzzed over the last week, it was unclear whether President Barack Obama's top adviser would be able to receive the necessary security to hold the traditional celebration at the Western Wall.

Emmanuel arrived in Israel last weekend for a family visit to mark the religious ceremony which symbolizes a Jewish boy's passage to manhood at the age of 13.

Although the visit has been defined as "private," Emmanuel met Wednesday with Prime Minister Benjamin Netanyahu.

Emmanuel, said to be the model for the Josh Lyman character in the successful "West Wing" television series, is believed by many in Israel to be the architect of President Obama's tougher stance toward Israel.
http://www.haaretz.com/je(...)anti-semite-1.292519
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')