abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81693865
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Kom maar met een bron, aan die wilde beweringen van jou heb ik niets.
[..]

Yeah right, dat zal het zijn, hij kon de verantwoordelijkheid niet aan .. dat die gewoon de leugens zat was is natuurlijk onmogelijk.
[..]

Is die op eigen gewin uit? Hoe weet jij dat, hoe durf jij dat zo stellig te beweren? Ten eerste is het goed mogelijk om ergens dik aan te verdienen terwijl dat niet het uitgangspunt was, een leuke bijkomstigheid maar niet de opzet, en ten tweede kan een boek dat wel geschreven is met een winstoogmerk heel waarheidsgetrouw zijn .. maw, die logica van jou slaat nergens op.
[..]

Waarom zou ik in een topic dat over Israël gaat moeten beginnen over bovenstaande? Zal ik dan maar beginnen over de bondgenoot van onze bondgenoot, de bakermat van het terrorisme of zo, de zwartmakerij van Iran om toch maar ajb een oorlog te kunnen beginnen (gaat wat moeilijker tegenwoordig, na dat debacle van de WMD's), over de door de oliemaatschappijen betaalde privélegers in diverse Afrikaanse staten?
[..]

ooh dat ze die man willen bestraffen snap ik heus wel, maar 11 van de 18 jaar in een isoleercel en daarna huisarrest zonder communicatie is van de zotte, net zoals het van de zotte is dat ze niet vrijwillig met die informatie komen maar met het 'hebben we nou wel of niet' een potje blufpoker gaan spelen
[..]

Ik begrijp hieruit dat jij hoofdzakelijk de Telegraaf leest? Die checken hun bronnen idd amper lijkt het, als het maar sappig is wordt het geprint .. maar een beetje serieuze journalist checkt zijn bronnen nou echt wel.
[..]
[..]

Omg, als het niet de waarheid is is hij noch verrader noch dief, dan heeft die alleen maar een leuk verhaal bedacht. En nee, het zijn geen dieven, ze hebben geen technologie gestolen en door verkocht.

Maar vertel, hoezo kwalijker dan Khan, het zijn landverraders of zo?
Dus als je vaderland iets doe dat in jouw ogen moreel niet door de beugel kan en jij bent in een positie daar iets aan te kunnen doen, dan doe jij niets? Want anders ben jij een landverrader, kwalijker dan ene Khan die met het stelen van die gegevens gezorgd heeft dat diverse bananenrepublieken een atoomwapen hebben/kunnen maken?
Enzovoorts, als ik jou was zou ik dat stuk over de bouwfraude en wat er met meneer is gebeurd nog maar doorlezen, dan praten we een andere keer daar wel weer over verder.
En over Khan, nogmaals, misschien heel moeilijk te begrijpen maar het ligt er aan uit welk perspectief je het bekijkt. En je belediging had betrekking op de Telegraaf, dat vatte ik zo op, want ik lees die krant niet.
En tsja je bent mild over andere landen maar hier doe je of het allemaal zo bijzonder is. Je kan jezelfde argument dan tien keer herhalen maar als ik hem al tien keer onderuit heb gehaald dan begint het te vervelen.

Onze meningen over de twee schrijvers zijn te ver uiteen gelegen om daarover door te gaan, we zijn allebei al tig keer hetzelfde aan het zeggen, als je echt nog iets wilt weten of zeggen dan reageer ik daar gewoon op.
pi_81721299
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Enzovoorts, als ik jou was zou ik dat stuk over de bouwfraude en wat er met meneer is gebeurd nog maar doorlezen, dan praten we een andere keer daar wel weer over verder.[quote]

Ik kan het wel 10 keer lezen, dan nog zie ik niet dat deze meneer voor zijn afschuwelijke verraad 18 jaar in de gevangenis heeft gezeten, sterker nog, hij heeft binnen 10 jaar een schadevergoeding gekregen omdat zijn openbaarmakingen in het algemeen belang worden geacht.

[quote]En over Khan, nogmaals, misschien heel moeilijk te begrijpen maar het ligt er aan uit welk perspectief je het bekijkt.
yeah right, bedrijfsspionage is hetzelfde als klokkenluiden ..
quote:
En je belediging had betrekking op de Telegraaf, dat vatte ik zo op, want ik lees die krant niet.
Jij had het over journalisten die hun bronnen niet checken, nou, die publiceren meestal in de Telegraaf
quote:
En tsja je bent mild over andere landen maar hier doe je of het allemaal zo bijzonder is.
pff, hier gaat het dan ook over Israël .. en van mijn 'milde reactie' taz van andere landen die in soortgelijke omstandigheden soortgelijke misdaden plegen wil ik toch graag even quotes zien
quote:
Je kan jezelfde argument dan tien keer herhalen maar als ik hem al tien keer onderuit heb gehaald dan begint het te vervelen.

Onze meningen over de twee schrijvers zijn te ver uiteen gelegen om daarover door te gaan, we zijn allebei al tig keer hetzelfde aan het zeggen, als je echt nog iets wilt weten of zeggen dan reageer ik daar gewoon op.
Jij hebt alleen helemaal niets onderuit gehaald .. je blijft gewoon stug volhouden dat het stelen van productieprocessen van een vreemde mogendheid hetzelfde is als het uit morele overwegingen publiceren van staatsgeheimen van je eigen land ..
Je zegt dat dat een kwestie is van perspectief, ik zeg dat je op die manier wel alles wat krom is recht kan praten, in het een of andere perspectief is het vast wel 'goed' .. en zo worden dan ook de meest afschuwelijke dingen maar goed gepraat, dingen als G-bay etc
pleased to meet you
pi_81721522
update
quote:
Rebranding Israel as a state headed for fascism

SHEIKH JARRAH, East Jerusalem - No one knows fascism better than Israelis. They are schooled, drilled in the history, the mechanics, the horrendous potential of fascist regimes. Israelis know fascism when they see it. In others.

They might well have expected when fascism began taking root here, it would arise at a time of a national leadership of galvanizing charisma and sweeping, powerfully orchestrated modes of action.

But that would have been much too obvious to deny. And it would take denial, inertia, selective memory, a sense that things – bad as they are - can go on like this indefinitely, for fascism to be able gain its foothold in a country founded in its very blood trail.

In fact, it has taken the most dysfunctional, the most rudderless government Israel has ever known, to make moderates uncomfortably aware of the countless but largely cosmetized ways in which the right in Israel and its supporters abroad have come to plant and nurture the seeds of fascism.

Wrote Boaz Okun, the mass-circulation Yedioth Ahronot's legal affairs commentator and a retired Israeli judge, of Israel's ban on Noam Chomsky: "The decision to shut up Professor Chomsky is a decision to shut down freedom in the state of Israel.

"I'm not speaking of the stupidity of supplying ammunition to those who claim that Israel is fascist," Okun wrote, "rather, of our fear that we may actually be turning that way."

At the weekend, Israeli police riot troops waded into a thoroughly non-violent sit-in near the entrance to this East Jerusalem settlement zone, where Palestinian residents were expelled by Israeli court order, to allow their homes to be taken over by Jews.

What was curious here was not the neck-wrenching brutality of the Yasam riot police in their gunmetal gray uniforms, bristling with assault rifles, clubs, tear gas and helmets, arrayed against the demonstrators, most of of them Israeli Jews, some of them well past retirement age.

What was surprising was not the fact that several burly officers, seeing a young Reshet Bet (Israel State Radio news) reporter - his microphone clearly and unmistakably marked, interview one of the seated demonstrators - jump him and drag him away in a headlock to a police custody van.

In the end, what was peculiar was that the police seemed so entirely bewildered, so completely lacking in clear orders, left on their own to decide how to proceed in an arena of hair-trigger sensitivity. Fascism with a confused face.

Why should we be concerned by any of this? Perhaps because we have made our peace with a number of factors that can turn a society toward fascism as a solution.

1. Losing a War.
We've lost two in the space of less than three years. Our targets, Hezbollah and Hamas, are better armed and entrenched than ever. Our strategic and diplomatic standing is in decline. Iran and Syria are ascendant. And there is abundant reason to suspect that the Gaza War, a major factor in the loss of our international standing, may have been altogether avoidable, the huge civilian death toll indefensible and unconscionable. This has, in turn, led to

2. International quarantine.
A sense of being scapegoated, and a search for an internal fifth column.

3. A radical redefinition of positive values.
Look no further than the name of Jerusalem's obscene Museum of Tolerance project.

4. Olfactory fatigue
We have grown desensitized to the consequences of actively denying basic staples and construction supplies to 1.5 million people in Gaza, many of them still waiting to rebuild homes we destroyed.

We have grown inured to the appropriation of Palestinian-owned West Bank land, to abusive treatment of law-abiding Palestinians at checkpoints, to the ill-treatment and summary expulsion of foreign workers, to racist, anti-democratic and, yes, fascistic rulings by extreme rightist rabbis, especially some of those holding official positions in the West Bank.

5. Fascism by rubber stamp.
"There are a million reasons why someone would be denied entry into Israel,” Interior Ministry spokeswoman Sabine Hadad said Monday, when asked about the ministry’s border policies in the wake of the Chomsky ban.

“There may be a million reasons, but try to find a single criterion for entry refusal and you’ll hit a blank wall,” said Association for Civil Rights in Israel attorney Oded Feller. "The Interior Ministry simply doesn’t publish them, despite a court ruling that ordered them to do so.”

6. The sense that despite everything, all is well.
There will be those who argue that the fact that I, or my Haaretz colleagues, are allowed to publish what we do, is proof that there is no fascism here, nor evidence of a police state.

The fact is that were we not Israeli Jews, and part of an establishment institution, any of us could find ourselves tossed out on the same pavement, and with the same lack of due process and due explanation, as Noam Chomsky.

7. The sense that there is a war on now, when there isn't.

8. Selective enforcement of court rulings. Routine defiance of same, in particular by radical settlers.

9. The 180-degree untruth that officials allow Israeli and Jerusalem Arabs to do what they want, while cracking down on their Jewish neighbors.

10. Equating criticism of the government with favoring the destruction of Israel.

This has become increasingly felt beyond Israel's borders. In San Francisco, the canary in the coal mine of free discourse within the Jewish community, the Jewish Federation [JCF] recently revised and tightened the terms under which it agrees to grant funds to organizations.

"The JCF does not fund organizations that through their mission, activities or partnerships … advocate for, or endorse, undermining the legitimacy of Israel as a secure independent, democratic Jewish state, including through participation in the Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) movement, in whole or in part."

The guidelines go on to state that "Presentations by organizations or individuals that are critical of particular Israeli government policies but are supportive of Israel’s right to exist as a secure independent Jewish democratic state" are "generally in accord with the policy statement," but "early JCRC [Jewish Community Relations Council] consultation is strongly encouraged and the programming should be presented within an overall program strategy that is consistent with JCF’s core values."

Can all this have spread this far, this fast? Because of Israel, have Bay Area Jews who do not believe in a specifically Jewish state, now forfeited their right to be part of the Jewish community? Have Jews who love Israel but are seen as too critical, or who support a boycott to make their criticisms manifest, been effectively excommunicated?

It's a free country, I guess.
http://www.haaretz.com/bl(...)for-fascism-1.290977
pi_81748480
Wat knap om zo scherp naar je eigen situatie te kunnen kijken!
Gnosis seautoon: Ken Uzelve, stond boven de deur naar het Orakel van Delphi.
Chapeau!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81748664
"a national leadership of galvanizing charisma"

Olmert?
Lipi?
Barak?
Bibi?

Nou het zal wel aan mij liggen maar ik zie het niet hoor.
pi_81756388
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
"a national leadership of galvanizing charisma"

Olmert?
Lipi?
Barak?
Bibi?

Nou het zal wel aan mij liggen maar ik zie het niet hoor.
Je moet wel de hele zin lezen
'They might well have expected when fascism began taking root here, it would arise at a time of a national leadership of galvanizing charisma and sweeping, powerfully orchestrated modes of action.'

dit is wat men zou verwachten ..

'In fact, it has taken the most dysfunctional, the most rudderless government Israel has ever known, to make moderates uncomfortably aware of the countless but largely cosmetized ways in which the right in Israel and its supporters abroad have come to plant and nurture the seeds of fascism.'

en dit is wat er is gebeurt ..
geen charismatische leiding ala Hitler dus, maar een disfunctionele, stuurloze overheid
pleased to meet you
pi_81756485
Allemaal lekker boeiend. Die hele regio is een grote fascistische tering bende. Maar het vereist een bepaald type persoon om daar alleen in het geval van Israël een probleem van te maken.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_81757541
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:03 schreef SeculasStatius het volgende:
Allemaal lekker boeiend. Die hele regio is een grote fascistische tering bende. Maar het vereist een bepaald type persoon om daar alleen in het geval van Israël een probleem van te maken.
yeah, daar issie dan .. ja maar hunnie doen het ook ..
En omdat 'hunnie' het ook doen moet je er maar niet over vallen dat Israël, dat betiteld wordt als 'beschaafde westerse staat' en 'enige democratie in de regio', fascistische trekjes vertoont?
pleased to meet you
pi_81757828
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:40 schreef moussie het volgende:

[..]

yeah, daar issie dan .. ja maar hunnie doen het ook ..
En omdat 'hunnie' het ook doen moet je er maar niet over vallen dat Israël, dat betiteld wordt als 'beschaafde westerse staat' en 'enige democratie in de regio', fascistische trekjes vertoont?
Je mag er prima over vallen. In ieder geval wel als je overzichtelijke doelstelling is tot in het oneindige te tamboeren dat Israël 'o zo slecht' is.

Heb je echter een probleem met bedenkelijke regimes, dan pak je in de regel de problemen eerst aan waar ze het ergst zijn. En dat is niet dat vliege poepje op de kaart genaamd 'Israël'.

Dus het is niet zozeer een hunnie doen het ook, nee het is de voor de hand liggende verbazing dat crypto jodenhaters zoals jij van mening zijn dat de wereld verbeteren moet beginnen bij, Israël

En Israël is al tijden aan het afglijden. Dan worden ze toch een 2de China, wat op zich ook een bedenkelijk regime is, maar waar het voor de rest prima kersen eten mee is? Allemaal lekker belangrijk.
pi_81758209
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je mag er prima over vallen. In ieder geval wel als je overzichtelijke doelstelling is tot in het oneindige te tamboeren dat Israël 'o zo slecht' is.

Heb je echter een probleem met bedenkelijke regimes, dan pak je in de regel de problemen eerst aan waar ze het ergst zijn. En dat is niet dat vliege poepje op de kaart genaamd 'Israël'.

Dus het is niet zozeer een hunnie doen het ook, nee het is de voor de hand liggende verbazing dat crypto jodenhaters zoals jij van mening zijn dat de wereld verbeteren moet beginnen bij, Israël

En Israël is al tijden aan het afglijden. Dan worden ze toch een 2de China, wat op zich ook een bedenkelijk regime is, maar waar het voor de rest prima kersen eten mee is? Allemaal lekker belangrijk.
Crypto-jodenhaters .. lol ..
Fyi, zo ik überhaupt iemand haat dan zijn dat die Joodse extremisten, de kolonisten die met hun doorgaande getreiter zorgen dat er nooit vrede zal komen, en niet het Joodse volk, of 'de Jood', of de staat Israël.

En tja, voor mij maakt het nu eenmaal een groot verschil of je jezelf 'westers beschaafd' noemt of niet, als je jezelf zo noemt, handel er dan ook na ipv wat krom is recht te praten door je af te meten aan je naaste omgeving
pleased to meet you
pi_81758468
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Crypto-jodenhaters .. lol ..
Ja. Jij bent met enige regelmaat te betrappen op ideeën die regelrecht op genociden uitdraaien. Maar je verpakt het altijd mooi, vandaar crypto.
quote:
Fyi, zo ik überhaupt iemand haat dan zijn dat die Joodse extremisten, de kolonisten die met hun doorgaande getreiter zorgen dat er nooit vrede zal komen, en niet het Joodse volk, of 'de Jood', of de staat Israël.
Ik ben niet zo vooringenomen als jij, zodat ik het uitblijven van vrede eenzijdig bij de joden neerleg.
quote:
En tja, voor mij maakt het nu eenmaal een groot verschil of je jezelf 'westers beschaafd' noemt of niet, als je jezelf zo noemt, handel er dan ook na ipv wat krom is recht te praten door je af te meten aan je naaste omgeving
Jawel, maar ook niemand kwam met het argument dat de DDR niet echt democratisch was. Dat namen we ter kennisgeving aan. Het is het stokje zodat onze crypto jodenhater lekker kan blijven slaan

In realiteit moet het begrijpelijk zijn dat Israël om te overleven langzaam afdaalt richting wat ze bevechten. Mooi is inderdaad anders.

Maar volgens jou is de oplossing dat Israël 'nog beschaafder' moet zijn. En de rest hebben we het natuurlijk niet over.
pi_81759041
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja. Jij bent met enige regelmaat te betrappen op ideeën die regelrecht op genociden uitdraaien. Maar je verpakt het altijd mooi, vandaar crypto.
Yeah right ..
quote:
Ik ben niet zo vooringenomen als jij, zodat ik het uitblijven van vrede eenzijdig bij de joden neerleg.
Ooh, er zitten daar in de regio naast Hamas en Fatah legio van terroristische islamitische groeperingen die als het even kan aanslagen zullen plegen, de ellende is alleen dat die groeperingen steun zullen blijven krijgen zolang als dat die kolonisten, met steun van de regering (Lieberman) door blijven treiteren.
quote:
Jawel, maar ook niemand kwam met het argument dat de DDR niet echt democratisch was. Dat namen we ter kennisgeving aan. Het is het stokje zodat onze crypto jodenhater lekker kan blijven slaan
Huh .. dus omdat het hier in Nederland ter kennisgeving werd aangenomen ga jij er maar van uit dat de rest van de wereld dat ook heeft gedaan?
quote:
In realiteit moet het begrijpelijk zijn dat Israël om te overleven langzaam afdaalt richting wat ze bevechten. Mooi is inderdaad anders.

Maar volgens jou is de oplossing dat Israël 'nog beschaafder' moet zijn. En de rest hebben we het natuurlijk niet over.
Ach, ze zouden om te beginnen eens eerlijk kunnen zijn en gewoon toegeven dat ze dat land doodordinair en met behulp van moorden en terroristische aanslagen veroverd hebben op de plaatselijke bevolking.
So what als die grond tig duizend jaar geleden beloofd is door ene G'd, so what als je al 2000 jaar droomt daar ooit weer te wonen, wat zijn dat voor argumenten? En waarom moet de plaatselijke bevolking daar de prijs betalen voor ons antisemitisme waarvoor het Joodse volk op de vlucht is geslagen?
pleased to meet you
pi_81759372
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right ..
Inderdaad. Je wil toch niet dat ik ze op ga zoeken hé?
quote:
Ooh, er zitten daar in de regio naast Hamas en Fatah legio van terroristische islamitische groeperingen die als het even kan aanslagen zullen plegen, de ellende is alleen dat die groeperingen steun zullen blijven krijgen zolang als dat die kolonisten, met steun van de regering (Lieberman) door blijven treiteren.
Mijn stelling: ook zonder een Lieberman blijven die aanslagen wel komen.

Wat vind jij daarvan:

Waar
Niet waar

En:

Waarom?
quote:
Huh .. dus omdat het hier in Nederland ter kennisgeving werd aangenomen ga jij er maar van uit dat de rest van de wereld dat ook heeft gedaan?
Wat heb ik met de rest van de wereld te maken? En: kun je aangeven waar het besef dat Israel behoorlijk afglijd niet aanwezig is en ook wat de relevantie van het gebrek aan dat besef is?
quote:
Ach, ze zouden om te beginnen eens eerlijk kunnen zijn en gewoon toegeven dat ze dat land doodordinair en met behulp van moorden en terroristische aanslagen veroverd hebben op de plaatselijke bevolking.
Ach, crypto jodenhaters zoals jij zouden om te beginnen ook eens toe kunnen geven dat niet al het land geroofd is, maar een boel ook gekocht, en crypto joden haters zoals jij zouden ook eens gewoon toe kunnen geven wat de hand van de palestijnen zelf was in hun lot, door doodleuk gehoor te geven aan de oproep van al die arabische landen om te vluchten omdat de arabiertjes in de 6daagse oorlog de joden wel even een poepie zouden laten ruiken, wat nogal anders is afgelopen.
quote:
So what als die grond tig duizend jaar geleden beloofd is door ene G'd, so what als je al 2000 jaar droomt daar ooit weer te wonen, wat zijn dat voor argumenten? En waarom moet de plaatselijke bevolking daar de prijs betalen voor ons antisemitisme waarvoor het Joodse volk op de vlucht is geslagen?
Ben jij zelf soms joods ofzo? Een joodje met zelfhaat ofzo? Die noemen namelijk god consequent g'd, vanwege dat die zo heilig is dat je ze naam niet mag noemen en wat dies meer zij.

En dat zijn argumenten die ik niet gebezigd heb, dus verwacht van mij geen antwoord.

En pleur op met je ons. Spreek voor jezelf. Ik haat joden niet, dat doe jij
pi_81760219
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:47 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

[..]

Wat vind jij daarvan:

Waar
Niet waar

En:

Waarom?
[..]

Wat heb ik met de rest van de wereld te maken? En: kun je aangeven waar het besef dat Israel behoorlijk afglijd niet aanwezig is en ook wat de relevantie van het gebrek aan dat besef is?
[..]

Ach, crypto jodenhaters zoals jij zouden om te beginnen ook eens toe kunnen geven dat niet al het land geroofd is, maar een boel ook gekocht, en crypto joden haters zoals jij zouden ook eens gewoon toe kunnen geven wat de hand van de palestijnen zelf was in hun lot, door doodleuk gehoor te geven aan de oproep van al die arabische landen om te vluchten omdat de arabiertjes in de 6daagse oorlog de joden wel even een poepie zouden laten ruiken, wat nogal anders is afgelopen.
[..]

Ben jij zelf soms joods ofzo? Een joodje met zelfhaat ofzo? Die noemen namelijk god consequent g'd, vanwege dat die zo heilig is dat je ze naam niet mag noemen en wat dies meer zij.

En dat zijn argumenten die ik niet gebezigd heb, dus verwacht van mij geen antwoord.

Wat maakt het uit wie hij is? Ipv inhoudelijk in te gaan op de kritiek tegen israel (waar dit topic over gaat), speel je het op de man. 'Joodje' klinkt btw best denigrerend. Voor iemand die elk puntje kritiek afwendt met een standaard reactie 'jodenhaters', komt dat best hypocriet over iig.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:02:18 #140
303723 Topmodelz
Cohen slechtste debater 2010
pi_81761264
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wie hij is? Ipv inhoudelijk in te gaan op de kritiek tegen israel (waar dit topic over gaat), speel je het op de man. 'Joodje' klinkt btw best denigrerend. Voor iemand die elk puntje kritiek afwendt met een standaard reactie 'jodenhaters', komt dat best hypocriet over iig.
Mensen met kritiek op israel zijn niet per definitie 'jodenhaters'. Voor veel angsthazen als pvda/d66, SP en GL stemmers is dit het echter wel
"Wat Job Cohen Amsterdam aandeed, wil hij nu heel Nederland aandoen."
pi_81761653
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik dat niet zomaar, maar heb ik een goede reden om daar mee te komen. Voorbeeldje: jij lijkt hier ook kritisch, toch maak ik jou niet uit voor joden hater. Misschien omdat jij het ook nog wel eens over wat anders hebt, of dat als ik op jouw naam klik er niet een beeld opdoemt wat 'jodenhaat' spelt.

Daarbij heb ik hier ook nergens gezegd dat Israël heilig is. Als je goed had gelezen had je geweten dat ik ook wel vind dat Israël het een en het ander anders zou kunnen doen.

En denigrerend, zal best. Maar volgens mij zit er ook veel inhoudelijks bij, waar onze crypto hater niet eens op reageert.
pi_81763695
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:03 schreef SeculasStatius het volgende:
Allemaal lekker boeiend. Die hele regio is een grote fascistische tering bende.
Vandaar dus dat Israel de problemen terecht niet oplost met het drinken van thee.
pi_81764325
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:47 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij beweert het, bewijs het maar, bewijs maar dat mijn kritiek zou leiden tot genocide.
quote:

Wat vind jij daarvan:

Waar
Niet waar

En:

Waarom?
Voorlopig waarschijnlijk wel ja, je hebt aan beide kanten van die 'Baruch Goldsteins' die eigenlijk geen vrede willen, geen oplossing maar het hele land terug. Maar als jij het rechtvaardig/begrijpelijk vindt dat de joden na 2000 jaar nog terroristische aanslagen plegen om 'hun' land eindelijk terug te krijgen zou je daar eigenlijk niet over mogen vallen toch? Of hebben de Joden een alleenrecht daarop, als hun het doen(gedaan hebben) is het ineens wel acceptabel en begrijpelijk? Zij zijn de enigen die zover mogen gaan om hetgeen ze als 'hun land beschouwen 'terug te veroveren?
quote:
Als je met de rest van de wereld niets te maken hebt, wat doe je dan hier in dit topic? Het gaat toch niet over Nederland ..

En de relevantie van het gebrek aan besef, omg, is die vraag serieus bedoeld? Je hebt er geen problemen mee om een staat met fascistische trekjes te steunen, no matter what, zowel moreel als militair? Dus je zou een Hitler ook hebben gesteund, zeker in het begin ..
quote:
Ach gut, zo'n 10% van het geheel is eerlijk gekocht, wauw woopie, nou nou, dat is echt wel een steekhoudend argument om de rest te mogen inpikken.
En ja, veel Palestijnen zijn gevlucht na oproepen van hun leiders, het is niet dat ze het even op konden zoeken op het internet of zo .. en dat grote groeperingen Joden dat gebied wilden zuiveren was al langer bekend, dus zo vreemd is dat niet. Daarnaast, diegenen die dat niet deden werden alsnog verdreven .. ooit gehoord van Lydd (of Lot) en Ramla?

Misschien zouden diegenen die anderen zonder meer voor (crypto)jodenhater, antisemiet of whatever uitmaken zich eerst even in moeten lezen in de materie en het geheel bekijken vanuit de situatie toen .. te zot voor woorden om te denken dat een of andere Palestijnse leider van toen de mogelijkheid had na te gaan wat wel of niet waar is aan de verhalen die die hoort
quote:
Ik heb toevallig wel een aardige druppel joods bloed in mijn aderen, incluis dat typische uiterlijk en heimwee naar een land dat ik niet ken, maar nee, de spelling heeft niets te maken met Joods zijn of zelfhaat, ik ben noch door Joden noch Joods opgevoed, ik ben overtuigd ongelovig. Het heeft te maken met het respect dat je voor de ander hebt, net zoals ik in mijn ongeloof gerespecteerd wil worden wil de ander dat in zijn geloof.
quote:
Dat zijn de argumenten die regelmatig terugkomen bij de pro-zionisten, de culturele gebondenheid met dat land, reden numero uno waarom die staat juist daar, ondanks alle tegenstand van de reeds aanwezige plaatselijke bevolking in, gesticht moest worden
quote:
Pleur jij eens een pokkeneind heen, ik heb antisemitisme aan mijn eigen lijf ervaren, van lelieblanke kaaskoppen tot in de tigste generatie ..
dus ja, ons Europees antisemitisme, daarvoor is het Joodse volk uiteindelijk gevlucht .. of wou je soms al die eeuwen extra regeltjes voor Joden, al die pogroms, de holocaust ontkennen?
pleased to meet you
pi_81764511
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vandaar dus dat Israel de problemen terecht niet oplost met het drinken van thee.
Je zou ook kunnen overwegen om in ieder geval een lont uit het kruitvat te halen .. de illegale nederzettingen ontruimen.

Oftewel, je aan de afspraken houden die je gemaakt hebt in ruil voor wapenleveranties, de wegenkaart naar vrede was het toch ..
pleased to meet you
pi_81766511
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:02 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Mensen met kritiek op israel zijn niet per definitie 'jodenhaters'. Voor veel angsthazen als pvda/d66, SP en GL stemmers is dit het echter wel
Het woordje 'jodenhater' is behalve een kennelijk juiste constatering ook een propagandatechniek. Door iemand een jodenhater te noemen geef je aan dat het probleem dus kennelijk bij hem ligt.

Vandaar dat dat woordje regelmatig misbruikt wordt door zionistisch gespuis.
pi_81766913
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Het woordje 'jodenhater' is behalve een kennelijk juiste constatering ook een propagandatechniek. Door iemand een jodenhater te noemen geef je aan dat het probleem dus kennelijk bij hem ligt.

Punt is natuurlijk wel dat het vaak ook Jodenhaters zijn, hoe verklaar je immers anders de immense aandacht voor dit conflict bv op Fok in verhouding tot de genocide in Soedan?
Dat is omdat:

A) In Soedan de slachtoffers geen moslims zijn in de perceptie van zeker lieden.

B) In Israel de daders in de perceptie van lieden Joden zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2010 @ 18:50:31 #147
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81767262
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Plus dat het voor henzelf weer een bevestiging is van de joodse uitzonderingspositie. 'Joden zijn speciaal want ze krijgen speciale aandacht.' Zoiets. Zie reactie boven mij oa.
pi_81767659
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat het vaak ook Jodenhaters zijn, hoe verklaar je immers anders de immense aandacht voor dit conflict bv op Fok in verhouding tot de genocide in Soedan?
Dat is omdat:

A) In Soedan de slachtoffers geen moslims zijn in de perceptie van zeker lieden.

In principe zeg jij dat een crimineel zijn handen schoon kan wassen van kritiek, door telkens naar 'andere conflicten' te wijzen en in een calimerorol te schieten. Israel presenteert zichzelf als een baken van democratie en westerse waarden, maar is van binnen verrot. Het financiert illegale nederzettingen. Het pleegt oorlogsmisdaden. Het werkt illegaal aan kernwapens. Het heeft inmiddels meer dan 68 VN resoluties geschonden. Het onderdrukt (en arresteert) dissidenten. Geen volledige vrijheid van meningsuiting.

Om dit alles te realiseren houdt het regime nog steeds haar handje op bij de Amerikaanse belastingbetaler.

De kritiek die soms als jodenhaat wordt bestempeld door mensen die de aandacht af willen leiden van die kritiek, lees je gewoon uit de boeken van prominente joden (Noem een Chomsky of Finkelstein).

Joden hebben dezelfde kritiek. Hoe kan het dan in godsnaam jodenhaat zijn?
pi_81767805
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:02 schreef HAKIM_1988 het volgende:

In principe zeg jij dat een crimineel zijn handen schoon kan wassen van kritiek, door telkens naar 'andere conflicten' te wijzen en in een calimerorol te schieten.
Welnee, ik wijs slechts op de beweegreden van zekere lieden die kritiek leveren op bv Israel.
pi_81768989
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is omdat:

Wat jij vergeet is dat dit niet zomaar een conflict is tussen A en B, van twee reeds aanwezige bevolkingsgroepen die dankzij een willekeurige lijn die door vreemde mogendheden over de kaart getrokken werd met elkaar overhoop liggen ..
in Israël gaat het sec bekeken om redelijk vers geïmporteerde allochtonen uit Europa en Rusland die dat stukje grond claimen op basis van het abrahamistische geloof, het aan hun beloofde land. Een geloof dat in zijn diverse vormen nogal wijd verspreidt is op deze planeet, vandaar dat bijna niemand de claim op juist dat stukje grond absurd vindt .. maar dat is die in feite dus wel. Zie jij dat elders gebeuren, een volk dat na dik 2000 jaar hun koninkrijk van toen terug gaat claimen omdat een of andere hogere macht dat ooit aan hun beloofd zou hebben?

Ergens is dat best grappig, dat de visioenen van Mohammed worden afgedaan als hallucinaties behorend bij epileptische aanvallen, maar zo'n verhaal van een paar duizend jaar eerder over splijtende zeeën zodat Mozes het volk kan leiden naar het beloofde land, dat gaat er wel in als zoete koek .. en op basis daarvan is het blijkbaar ineens wel rechtvaardig om dat gebied te claimen als het jouwe
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')