abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 20:59:56 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81432878
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Amerika geeft ook wapens en miljarden dollars aan Pakistan, die het NPT ook niet heeft ondertekend. Dus dat Amerika alleen maar het 'joodse vriendje' voortrekt, is onzin.
The Foreign Assistance Act of 1961 was amended by the Symington Amendment (Section 669 of the FAA) in 1976. It banned U.S. economic, and military assistance, and export credits to countries that deliver or receive, acquire or transfer nuclear enrichment technology when they do not comply with IAEA regulations and inspections.

http://en.wikipedia.org/wiki/Symington_Amendment

Voor steun aan bijvoorbeeld India of Pakistan is telkens speciale presidentieel ingrijpen nodig. De president heeft de macht om deze wet te negeren. Bush heeft bijvoorbeeld een paar jaar terug een deal met India gemaakt over hulp bij het bouwen van nieuwe kernreactors. Maar zoek maar eens naar de presidentiele beslissingen voor hulp aan Israel. Zijn er niet of nauwelijks. Het wordt steeds door het congres gedaan en dat is illegaal.
pi_81433763
Hoe wil je Noord-Korea, India en Pakistan dwingen? En wat te doen aan vermoedelijk in het bezit van kernwapens zijn? Iran is in het bezit van de papieren (dat wel honderd% zeker) die het mogelijk maken kernwapens te maken. Ik weet niet of zij ze al hebben. Zullen ze ook niet zeggen. Israël idem. Het is allemaal vermoedelijk, maar niets is bewezen.

Eerlijk gezegd geloof ik geen enkele regering. Heb echt steeds het idee dat de wapens gewoon te duur gaan kosten en ze de minst nodige weghalen.

Kan nu beter in BNW posten, maar dit is mijn mening.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 21:18:29 #23
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_81433886
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:09 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Israel mag niet eens een kerncentrale hebben, want ze hebben het NPT niet getekend. (non-proliferatieverdrag). Dat weigeren ze tot op de dag van vandaag.
dat ze het niet getekend hebben houdt niet in dat ze geen kerncentrale mogen hebben. Het verdrag tekenen betekent dat je je er aan houdt, niet tekenen betekent dat je je er ook niet aan hoeft te houden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_81434768
Misschien gekke vraag, maar hoeveel wereldmachten hebben we nu?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81435761
quote:

[..]

Israel mag niet eens een kerncentrale hebben, want ze hebben het NPT niet getekend. (non-proliferatieverdrag). Dat weigeren ze tot op de dag van vandaag. Dat jij vervolgens zelfs hun illegale bezit en ontwikkeling van kernwapens goedpraat is - een beetje vaag.
Misschien moet je eens opzoeken wat het NPT betekent. Het is namelijk precies andersom. De mensen die er voor getekend hebben verplichten zich ertoe geen wapens (meer) te ontwikkelen. Als je niet tekent verplicht je je tot niks.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_81439832
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat er dus geen druk is op Israel.
Het heeft ook niets te maken met Israel.
Jouw titel slaat dus alweer nergens op Hakim.
[..]

Ga eens naar een bibliotheek, of sla een echte papieren krant open, dan leer je nog eens wat.
net wel Mr. Snugger.

Als Israel een verdedigingssysteem heeft dan heeft het die kernwapens (wat nu hun verdedigingsmiddel is) niet nodig
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_81440808
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:14 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Internationale betrekkingen veranderen met de tijd.

Figuren als Netanyahu, Lieberman etc. mogen van mij lekker doorgaan waar ze mee bezig zijn. Ze graven hun eigen graf.

http://www.haaretz.com/pr(...)voodoo-doll-1.290274
Goed artikel! Dat durft tenminste belangrijke kwesties aan de orde te stellen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:36:16 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81441544
Laten de supermachten eerst zelf maar eens het goede voorbeeld geven door hun eigen kernwapens de deur uit te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_81443306
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:36 schreef Megumi het volgende:
Laten de supermachten eerst zelf maar eens het goede voorbeeld geven door hun eigen kernwapens de deur uit te doen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:24:17 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81444113
quote:

[..]

Israel mag niet eens een kerncentrale hebben, want ze hebben het NPT niet getekend. (non-proliferatieverdrag). Dat weigeren ze tot op de dag van vandaag. Dat jij vervolgens zelfs hun illegale bezit en ontwikkeling van kernwapens goedpraat is - een beetje vaag.
Van wie niet? Israel is een soevereine staat en mag dat prima zelf beslissen. Helemaal omdat ze het verdrag niet getekend hebben en er dus ook niet aan gehouden zijn. Je kan ze hooguit door sancties proberen te dwingen een kant op te gaan die jij wil maar echte dwangmiddelen heb je niet.

Zo hebben ze ook geen illegaal bezit van kernwapens.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:25:35 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81444159
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Van wie niet? Israel is een soevereine staat en mag dat prima zelf beslissen. Helemaal omdat ze het verdrag niet getekend hebben en er dus ook niet aan gehouden zijn. Je kan ze hooguit door sancties proberen te dwingen een kant op te gaan die jij wil maar echte dwangmiddelen heb je niet.

Zo hebben ze ook geen illegaal bezit van kernwapens.
Het zelfde geld dan natuurlijk ook voor Iran.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:27:41 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81444248
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het zelfde geld dan natuurlijk ook voor Iran.
In principe wel al heeft Iran het NPT getekend en kan je dus op basis daarvan nog sanctioneren.
Noord Korea ook maar die heeft zich eruit teruggetrokken en is er dus niet meer aan gebonden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:39:50 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81444792
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In principe wel al heeft Iran het NPT getekend en kan je dus op basis daarvan nog sanctioneren.
Noord Korea ook maar die heeft zich eruit teruggetrokken en is er dus niet meer aan gebonden.
Je hebt gelijk wat dat aangaat. Laten we het er maar op houden dat er blijkbaar achter de schermen mensen zijn die de inzet al dan niet tactisch of strategisch van kernwapens voorlopig onverstandig vinden en die zijn er ook blijkbaar in Noord-Korea. Inzetten van dit soort wapens is zelfmoord voor een staat.
pi_81446109
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:50 schreef Nemephis het volgende:
En als Israël niet meedoet... atoombom erop?
Graag.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81446487
Alsof Iran kernwapens wil ivm Israel, ze zijn veel bevreesder dat China/VS/India eens om de olie komt of dat een geschil met Pakistan uit de hand loopt.
pi_81446690
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof Iran kernwapens wil ivm Israel, ze zijn veel bevreesder dat China/VS/India eens om de olie komt of dat een geschil met Pakistan uit de hand loopt.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81446787
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Daar heb je wel een punt, ja. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar dan wordt het plaatje wel veel ingewikkelder.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81447525
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, ja. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar dan wordt het plaatje wel veel ingewikkelder.
Nog maar eens Welk punt heeft hij dan?
pi_81455763
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Misschien moet je eens opzoeken wat het NPT betekent. Het is namelijk precies andersom. De mensen die er voor getekend hebben verplichten zich ertoe geen wapens (meer) te ontwikkelen. Als je niet tekent verplicht je je tot niks.
Het NPT heeft (ook) betrekking op de ontwikkeling van bv. kerncentrales voor de energiebehoefte. Als een land tekent, dan heeft het IAEA recht om de installaties te bezoeken en te inspecteren. Iran heeft regelmatig inspecties laten uitvoeren, waarbij volgens het IAEA niets aan de hand was.

Energie voor vreedzame doeleinden.

[ Bericht 11% gewijzigd door HAKIM_1988 op 15-05-2010 14:27:50 ]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:10:12 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81456253
Net alsof Israel die kernwapens gaat opgeven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: