Hehe die is ook tof.quote:Op maandag 11 april 2011 12:18 schreef fratsman het volgende:
[..]
Die kop ook als ie dat tegen die negerin zegt!
"FUCKIN' QUEERS!!!"![]()
![]()
Life imitating art imitating life is het danquote:Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef NoCigar het volgende:
Dit was al bekend, hoewel ik vergeten was dat er een dode bij was gevallen.
En nu is de volgende acteur in moeilijkheden, Anthony Borghese.
Ik vond zijn rol in Goodfellas wel wat memorabeler, maar goed.
Life imitates art.
Nou ik heb wat scenes van die serie meegekregen via de Engelse tv (BBC 3 dacht ik), en ik blijf toch het gevoel hebben dat ik naar Carmella Soprano zit te kijken die zich, na wat er gebeurt is in de laatste aflevering, heeft omgeschoold tot zuster.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:40 schreef planethugo het volgende:
'Men ziet me nu als zuster ipv Carmella Soprano'
Nee, dat heb ik bij meerdere hbo series, maar als je er eenmaal inzit blijf je kijken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:12 schreef daankes het volgende:
Is het raar dat ik met heel veel moeite de eerste afleveringen doorkom? (4~5 ofzo)?
De eerste aflevering kwam ik redelijk moeilijk doorheen, daarna ging het echt direct een stuk beter. In retrospect vind ik die eerste 5 afleveringen extreem goed; de dood van Jackie Aprile, de strijd tussen Junior en Tony, de opkomende brutaliteit van Christopher en Larry Barese redelijk veel in beeld als capo.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:12 schreef daankes het volgende:
Is het raar dat ik met heel veel moeite de eerste afleveringen doorkom? (4~5 ofzo)?
Dit is inderdaad iets waar ik me in herken. De eerste paar afleveringen zijn inderdaad traag en gooien je nogal in het diepe, waardoor het afstotend kan werken. Als je straks de hele serie hebt gezien zul je merken dat deze eerste afleveringen juist extra veel waarde hebben!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:12 schreef daankes het volgende:
dat gezicht dat die jood er dan ook bij trekt, geweldigquote:Op vrijdag 17 juni 2011 07:47 schreef Nielsch het volgende:
Jood: "and now, so many years later, the Jews are still here, but what about the Romans?"
Tony: "YOU'RE LOOKING AT THEM!"
anders lees je even wat posts boven je ofzo...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:08 schreef Flanx het volgende:
klopt dat s01e01 fucking slecht is?
want ik vond er niet zo veel aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 05:47 schreef Nielsch het volgende:
Ah seizoen 5, waar Tony Blundetto het zaadje legt voor de oorlog tussen de DiMeo family en de Lupertazzi family.
Persoonlijk vond ik seizoen 5 het minste van allemaal (wat het in een serie als The Sopranos nog steeds wel een goed seizoen maakt). Wat ik jammer vond aan seizoen 5 was dat Ralphie er niet meer was, hierdoor verloor de serie wat mij betreft echt wat kleur. Ook vond ik het jammer dat de rol van Feech La Manna eigenlijk maar marginaal was. Het was echt een beetje een tussenseizoen en een opzet naar seizoen 6, hierdoor vond ik dat het allemaal wat richting mistte. Ook dat gezeik met die strontvervelende AJ was na een paar seizoenen ook wel klaar voor mij.het minste? Geweldig seizoen imo, met de laatste 2 afleveringen als misschien wel hoogtepunt van de serie. Met Adriana enzo...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank u wel. De film is absoluut 1 van mijn favoriete gangsterfilms maar had zo mijn twijfels over de serie. Misschien toch maar is een keer checken.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:10 schreef planethugo het volgende:
gisteren begonnen met Romanzo Criminale. Een italiaanse maffiaserie over een groepje criminelen die zich in de jaren 70 opwerken tot de bazen van Rome. Aflevering 1 gezien en die is niet misselijk. Veel actie en geweld, nog een beetje warrig wie nu wie is maar wel aan te raden.
Dacht, is misschien wel leuk voor Sopranos liefhebbers
meer info hier:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4235
Nou natuurlijk zit er verhaal in, maar de serie moet het toch vooral hebben van de sfeer en het acteren en zo....en de humor..Of zeg ik nu iets heel verkeerds?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:05 schreef Omnifacer het volgende:
Weinig verhaal? Ben je wel helemaal lekker?
Nee, maar het verhaal van the Sopranos is juist briljant omdat het wellicht lijkt alsof er geen verhaal is. In werkelijkheid gaat het - als je van episode 1 t/m de laatste kijkt - gewoon continu over het dubbelleven van Tony Soprano. De hele structuur van de Cosa Nostra, met zijn captains en hulpjes (en uiteraard de grote mannen) zorgt voor een verhaal waarin op elke laag van die piramide wordt ingegaan en als kijker weet je dat de ene laag de andere bewust of onbewust kan beïnvloeden. Het gaat dus echt niet enkel om de machtspositie die Tony in wil nemen, het raakt heel veel boeiende onderwerpen die je vaak ook als een spiegel worden voorgehouden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou natuurlijk zit er verhaal in, maar de serie moet het toch vooral hebben van de sfeer en het acteren en zo....en de humor..Of zeg ik nu iets heel verkeerds?
Ja natuurlijk is dat het verhaal, maar ik zie dat niet direct als een verhaal. Dat is de serie, dat is de hele sfeer. Dat is het hele gevoel dat je krijgtquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het verhaal van the Sopranos is juist briljant omdat het wellicht lijkt alsof er geen verhaal is. In werkelijkheid gaat het - als je van episode 1 t/m de laatste kijkt - gewoon continu over het dubbelleven van Tony Soprano. De hele structuur van de Cosa Nostra, met zijn captains en hulpjes (en uiteraard de grote mannen) zorgt voor een verhaal waarin op elke laag van die piramide wordt ingegaan en als kijker weet je dat de ene laag de andere bewust of onbewust kan beïnvloeden. Het gaat dus echt niet enkel om de machtspositie die Tony in wil nemen, het raakt heel veel boeiende onderwerpen die je vaak ook als een spiegel worden voorgehouden.
Is er dan 720p bronmateriaal voor de hele serie? of hebben ze het gewoon geupscaled?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef rcco het volgende:
Je moet deze serie tot aan de laatste aflevering kijken. Dan pas zie je wat een meesterwerk het echt is. Elk klein detail waar je nu misschien niet eens op let bouwt op naar de laatste aflevering en scene.
Ik ben deze serie trouwens nu in 720p aan het downloaden en het ziet er prachtig uit vergeleken bij de normale SD versie.
Als HBO The Sopranos nou eindelijk eens compleet op Blu Ray uitbrengt betaal ik er met plezier elk bedrag voor wat ze er maar voor willen hebben.
Ik snap wel wat je bedoelt met 'geen verhaal'. In seizoen 1 zit nog wel een hele duidelijke verhaallijn ("wie wordt de nieuwe baas nadat Jackie Aprile sterft aan kanker") maar verder gebeurt er zo ontzettend veel en zijn er zoveel details waar je op moet letten dat je inderdaad niet kan spreken van een duidelijke rode draad; er spelen allerlei kleine verhaallijnen door elkaar in seizoenen 1, 2 en 3 en dat zal in seizoen 4, 5 en 6 ook nog zo blijven. Dat maakt de serie wat mij betreft ook zo briljant.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:00 schreef Norrage het volgende:
Ben nu eindelijk eens Sopranos aan het kijken., Zit nu aan het einde van seizoen 4 en vooral seizoen 3 vond ik fenomenaal goed. 4 tot nu toe wel het minste, maar nu tegen het einde (ben nu bij ep 10 na het Tony/Ralphie verhaal) en het begint weer op te pakken
Kon er vroeger nooit inkomen, maar je moet er gewoon echt even inzitten en een beetje de karakters leren kennen. Ook de eerste serie waar ik maar de ondertitels bij heb gedownload, en ik check na elke aflevering even de samenvatting van de ep om te kijken of ik het begrepen had(in seizoen 1 ging ik nog wel een paar keer de mist in, had totaal niet door dat het gesprek tussen Junior en Livia ging over het doodmaken van Tony
_
Beste ep tot nu toe vind ik bij verre de eerste ep van seizoen 3, dat ze die lamp gaan installeren in de kelderEn die ep waarin Dr. Melfi verkracht wordt..dat einde...wow. Maar verder echt een topserie. "weinig" verhaal wat mij betreft, maar ohzo veel sfeer
Nu doorkijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2011 13:52:24 ]
Helaas zijn er te weinig mensen die dat ook denken, seizoen 1 en 6 zouden niet goed genoeg verkocht zijn op blu-ray dus waarschijnlijk komen 2 - 5 niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef rcco het volgende:
Je moet deze serie tot aan de laatste aflevering kijken. Dan pas zie je wat een meesterwerk het echt is. Elk klein detail waar je nu misschien niet eens op let bouwt op naar de laatste aflevering en scene.
Ik ben deze serie trouwens nu in 720p aan het downloaden en het ziet er prachtig uit vergeleken bij de normale SD versie.
Als HBO The Sopranos nou eindelijk eens compleet op Blu Ray uitbrengt betaal ik er met plezier elk bedrag voor wat ze er maar voor willen hebben.
het houdt natuurlijk ook een keer op. De dvd's van alle seizoenen heeft me al klauwen met geld gekost, dat is het ook zeker waard maar om nu ook nogeens de blu ray's aan te schaffen...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Helaas zijn er te weinig mensen die dat ook denken, seizoen 1 en 6 zouden niet goed genoeg verkocht zijn op blu-ray dus waarschijnlijk komen 2 - 5 niet.
Ik hoop op de WEB-DL versies, maar die zijn er nu alleen voor seizoen 2 en 3
Nouja, Tony hield natuurlijk altijd al van gokken. Maar toen de overige inkomsten een tijdje achter bleven kreeg hij daar problemen mee. Oftewel, de verslaving was er misschien al langer, maar openbaarde zich pas toen hij te weinig geld binnen kreeg om die verslaving te onderhouden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Om nou te zeggen dat er van begin tot eind een doordachte verhaallijn in zit gaat me iets te ver. Soms wordt er acuut een verhaalelement geïntroduceerd om een nieuwe verhaallijn te introduceren. Zie de in één aflevering ontstane gokverslaving van Tony. Je ontkomt er niet aan met zoveel afleveringen, maar het is soms wel storend.
Klopt. Er is veel aan de hand inderdaad. Een tip is om na het kijken van een aflevering nog even de wikipediapagina van die betreffende aflevering door te lezen. Dat maakt het soms allemaal wat duidelijker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:00 schreef Norrage het volgende:
Pffff dat einde van seizoen 5(de een na laatste ep dan, de laatste moet nog
) Goed seizoen maar het is lastig om te volgen wat er nou allemaal gebeurt en wie nou wie vermoordt en zo
Dat is precies ook wat ik de hele serie al doequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt. Er is veel aan de hand inderdaad. Een tip is om na het kijken van een aflevering nog even de wikipediapagina van die betreffende aflevering door te lezen. Dat maakt het soms allemaal wat duidelijker.
''before i was just breakin balls but now you'r starting to worry me''quote:
Hoe kun je nou weken blijven haken bij één aflevering?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:17 schreef Norrage het volgende:
Heb de eerste 5 + eerste deel van 6 seizoenen in een maand of wat gekeken, maar ik blijf nu toch echt al een paar weken haken bij S06E15...Het is echt heel langdradig, het gezeik met Vito is erg irritant, er gebeurt weinig, het is een herhaling van zetten...en tsja...ik weet dat het tegen het eind toch heel erg vet gaat worden, maar ik vind het jammer dat de serie me niet van begin tot einde heeft weten te boeien....
Ok, ik doe al anderhalve maand over de laatste 3 afleveringen die ik gekeken hebquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe kun je nou weken blijven haken bij één aflevering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |