abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95381904
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Die kop ook als ie dat tegen die negerin zegt! _O-

"FUCKIN' QUEERS!!!" :D _O- :')
Hehe die is ook tof.

Wat mij ook is bijgebleven is dat Paulie een keer tegen Christopher refereerde naar Albert Barese als een 'fucking parakeet'. Ik snapte die referentie nooit, totdat ik een filmpje zag met een gesprek tussen Richie Aprile en Albert Barese waarin Larry telkens de zin van Richie herhaalt voordat hij antwoord geeft. Richie probeert dan de steun te krijgen van de Barese Crew om een hit op Tony uit te voeren, wat uiteindelijk niet lukt omdat Larry Barese (die op dat moment vast zit) het niet wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 10:53:30 ]
pi_95382389
quote:
3s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef NoCigar het volgende:
Dit was al bekend, hoewel ik vergeten was dat er een dode bij was gevallen.
En nu is de volgende acteur in moeilijkheden, Anthony Borghese.
Ik vond zijn rol in Goodfellas wel wat memorabeler, maar goed.
Life imitates art ;) .
Life imitating art imitating life is het dan

Tsja, niet slim van Borghese. Zijn rol was niet echt groot natuurlijk, maar ik kan me wel een vermakelijke quote van hem herinneren tijdens het diner waarin Junior werd voorgesteld als nieuwe boss. Tony zei toen zoiets van: "I'm not good at speeches..." waarop Larry zei: "except when you owe him money!"
pi_96628715
Hahaha! :D Iedere keer weer als ik Ginny Sack zie flauwvallen op die bruiloft zit ik van "WOOWOOWOWWWWW!!!" en zoek ik dekking! :D _O- :')
pi_98268663
quote:
Nou ik heb wat scenes van die serie meegekregen via de Engelse tv (BBC 3 dacht ik), en ik blijf toch het gevoel hebben dat ik naar Carmella Soprano zit te kijken die zich, na wat er gebeurt is in de laatste aflevering, heeft omgeschoold tot zuster.

Maar dat ligt misschien aan mij en mijn fantasie. :')
pi_98279000
Is het raar dat ik met heel veel moeite de eerste afleveringen doorkom? (4~5 ofzo)?
pi_98280575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 01:12 schreef daankes het volgende:
Is het raar dat ik met heel veel moeite de eerste afleveringen doorkom? (4~5 ofzo)?
Nee, dat heb ik bij meerdere hbo series, maar als je er eenmaal inzit blijf je kijken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_98281870
quote:
De eerste aflevering kwam ik redelijk moeilijk doorheen, daarna ging het echt direct een stuk beter. In retrospect vind ik die eerste 5 afleveringen extreem goed; de dood van Jackie Aprile, de strijd tussen Junior en Tony, de opkomende brutaliteit van Christopher en Larry Barese redelijk veel in beeld als capo.
pi_98281889
Met name de strijd tussen Tony en zijn oom is een basis voor de rest van de serie. En die aflevering met die joden is toch ook briljant. Dat die ene jood een historisch verhaal vertelt over een oorlog tussen de joden en Romeinen.

Jood: "and now, so many years later, the Jews are still here, but what about the Romans?"

Tony: "YOU'RE LOOKING AT THEM!"
pi_98281922
Ben nu seizoen 3 weer eens aan het kijken. Wat is Ralph Cifaretto toch een briljant personage. Die humor, dat sadistische, die slappe lulverhalen, die sarcastische opmerkingen ten koste van Paulie en Gigi. Misschien wel mijn favoriete personage uit de hele serie. Hoe hij ook staat te lachen op het moment dat Silvio zijn goomah terugslaat naar de Bada Bing...
pi_98283811
quote:
Dit is inderdaad iets waar ik me in herken. De eerste paar afleveringen zijn inderdaad traag en gooien je nogal in het diepe, waardoor het afstotend kan werken. Als je straks de hele serie hebt gezien zul je merken dat deze eerste afleveringen juist extra veel waarde hebben!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:29:29 #112
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98285040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 07:47 schreef Nielsch het volgende:

Jood: "and now, so many years later, the Jews are still here, but what about the Romans?"

Tony: "YOU'RE LOOKING AT THEM!"
dat gezicht dat die jood er dan ook bij trekt, geweldig :)

en ralphie is idd een heerlijk karakter. Zo fout
pi_98299929
klopt dat s01e01 fucking slecht is?

want ik vond er niet zo veel aan.
pi_98301349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:08 schreef Flanx het volgende:
klopt dat s01e01 fucking slecht is?

want ik vond er niet zo veel aan.
anders lees je even wat posts boven je ofzo...
pi_98591544
Weer eens seizoen 5 aan het bekijken, na een hele tijd.
Prima seizoen tot nu toe: de meeste dingen weet ik nog wel als ik ze zie, maar wat me opvalt is hoezeer de verdorvenheid van het zootje hier geëtaleerd wordt: geen romantisering, maar gewoon het recht van de gewelddadigste zoals b.v. de tuinman die best vaak in beeld komt achteraf. De volstrekt gestoorde Cwistopher die zijn sponsor in de AA tegelijkertijd kan afpersen en steunen.
En dan natuurlijk het gezeur met Johnny Sack, Philly en Carmine jr.: alledrie fantastische figuren, hoewel Johnny Sack wel de beste is ( en niet alleen maar vanwege de McDonald's reclame of de Clinton-filmpjes.).

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 24-06-2011 13:58:02 ]
anonieme razernist
pi_98592564
Ah seizoen 5, waar Tony Blundetto het zaadje legt voor de oorlog tussen de DiMeo family en de Lupertazzi family.

Persoonlijk vond ik seizoen 5 het minste van allemaal (wat het in een serie als The Sopranos nog steeds wel een goed seizoen maakt). Wat ik jammer vond aan seizoen 5 was dat Ralphie er niet meer was, hierdoor verloor de serie wat mij betreft echt wat kleur. Ook vond ik het jammer dat de rol van Feech La Manna eigenlijk maar marginaal was. Het was echt een beetje een tussenseizoen en een opzet naar seizoen 6, hierdoor vond ik dat het allemaal wat richting mistte. Ook dat gezeik met die strontvervelende AJ was na een paar seizoenen ook wel klaar voor mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98592579
Joseph Peparelli aka Joe Peeps. Een kleine rol in de serie, echter diens dood had grote implicaties.

Tony: "Peeps? It's a fucking nickname! Family name is Peparelli!"
Silvio: *sigh* "I gotta re-do it. Fucking JC, he's dyslexic."
Tony: "What's that gotta do with it?"

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2011 05:58:39 ]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:49:28 #118
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98598887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 05:47 schreef Nielsch het volgende:
Ah seizoen 5, waar Tony Blundetto het zaadje legt voor de oorlog tussen de DiMeo family en de Lupertazzi family.

Persoonlijk vond ik seizoen 5 het minste van allemaal (wat het in een serie als The Sopranos nog steeds wel een goed seizoen maakt). Wat ik jammer vond aan seizoen 5 was dat Ralphie er niet meer was, hierdoor verloor de serie wat mij betreft echt wat kleur. Ook vond ik het jammer dat de rol van Feech La Manna eigenlijk maar marginaal was. Het was echt een beetje een tussenseizoen en een opzet naar seizoen 6, hierdoor vond ik dat het allemaal wat richting mistte. Ook dat gezeik met die strontvervelende AJ was na een paar seizoenen ook wel klaar voor mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het minste? Geweldig seizoen imo, met de laatste 2 afleveringen als misschien wel hoogtepunt van de serie. Met Adriana enzo...
pi_98599891
Mee eens, seizoen 5 was top!
pi_98677570
Damn als ik dit topic weer eens lees heb ik echt weer zin om alles te bekijken :D
  maandag 4 juli 2011 @ 15:10:47 #121
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_99022693
gisteren begonnen met Romanzo Criminale. Een italiaanse maffiaserie over een groepje criminelen die zich in de jaren 70 opwerken tot de bazen van Rome. Aflevering 1 gezien en die is niet misselijk. Veel actie en geweld, nog een beetje warrig wie nu wie is maar wel aan te raden.

Dacht, is misschien wel leuk voor Sopranos liefhebbers :)

meer info hier:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4235
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:07:51 #122
349918 TylerMayhem
Spacemonkey
pi_99109907
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:10 schreef planethugo het volgende:
gisteren begonnen met Romanzo Criminale. Een italiaanse maffiaserie over een groepje criminelen die zich in de jaren 70 opwerken tot de bazen van Rome. Aflevering 1 gezien en die is niet misselijk. Veel actie en geweld, nog een beetje warrig wie nu wie is maar wel aan te raden.

Dacht, is misschien wel leuk voor Sopranos liefhebbers :)

meer info hier:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4235
Dank u wel. De film is absoluut 1 van mijn favoriete gangsterfilms maar had zo mijn twijfels over de serie. Misschien toch maar is een keer checken.
In Tyler We Trusted
pi_101145703
Ben nu eindelijk eens Sopranos aan het kijken., Zit nu aan het einde van seizoen 4 en vooral seizoen 3 vond ik fenomenaal goed. 4 tot nu toe wel het minste, maar nu tegen het einde (ben nu bij ep 10 na het Tony/Ralphie verhaal) en het begint weer op te pakken :D

Kon er vroeger nooit inkomen, maar je moet er gewoon echt even inzitten en een beetje de karakters leren kennen. Ook de eerste serie waar ik maar de ondertitels bij heb gedownload, en ik check na elke aflevering even de samenvatting van de ep om te kijken of ik het begrepen had _O- (in seizoen 1 ging ik nog wel een paar keer de mist in, had totaal niet door dat het gesprek tussen Junior en Livia ging over het doodmaken van Tony _O- _

Beste ep tot nu toe vind ik bij verre de eerste ep van seizoen 3, dat ze die lamp gaan installeren in de kelder :D En die ep waarin Dr. Melfi verkracht wordt..dat einde...wow. Maar verder echt een topserie. "weinig" verhaal wat mij betreft, maar ohzo veel sfeer :)

Nu doorkijken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:05:56 #124
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101146099
Weinig verhaal? Ben je wel helemaal lekker?
pi_101146171
Weinig verhaal _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')