abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101146207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:05 schreef Omnifacer het volgende:
Weinig verhaal? Ben je wel helemaal lekker?
Nou natuurlijk zit er verhaal in, maar de serie moet het toch vooral hebben van de sfeer en het acteren en zo....en de humor..Of zeg ik nu iets heel verkeerds? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:11:32 #127
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101146546
Ja :D
pi_101146700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou natuurlijk zit er verhaal in, maar de serie moet het toch vooral hebben van de sfeer en het acteren en zo....en de humor..Of zeg ik nu iets heel verkeerds? :P
Nee, maar het verhaal van the Sopranos is juist briljant omdat het wellicht lijkt alsof er geen verhaal is. In werkelijkheid gaat het - als je van episode 1 t/m de laatste kijkt - gewoon continu over het dubbelleven van Tony Soprano. De hele structuur van de Cosa Nostra, met zijn captains en hulpjes (en uiteraard de grote mannen) zorgt voor een verhaal waarin op elke laag van die piramide wordt ingegaan en als kijker weet je dat de ene laag de andere bewust of onbewust kan beïnvloeden. Het gaat dus echt niet enkel om de machtspositie die Tony in wil nemen, het raakt heel veel boeiende onderwerpen die je vaak ook als een spiegel worden voorgehouden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101147464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar het verhaal van the Sopranos is juist briljant omdat het wellicht lijkt alsof er geen verhaal is. In werkelijkheid gaat het - als je van episode 1 t/m de laatste kijkt - gewoon continu over het dubbelleven van Tony Soprano. De hele structuur van de Cosa Nostra, met zijn captains en hulpjes (en uiteraard de grote mannen) zorgt voor een verhaal waarin op elke laag van die piramide wordt ingegaan en als kijker weet je dat de ene laag de andere bewust of onbewust kan beïnvloeden. Het gaat dus echt niet enkel om de machtspositie die Tony in wil nemen, het raakt heel veel boeiende onderwerpen die je vaak ook als een spiegel worden voorgehouden.
Ja natuurlijk is dat het verhaal, maar ik zie dat niet direct als een verhaal. Dat is de serie, dat is de hele sfeer. Dat is het hele gevoel dat je krijgt :) Een verhaal noem ik iets als met Dexter, dat er een heel seizoen naar iets specifieks wordt toegewerkt en het daar in de laatste ep mee eindigt. Dat heb je met sopranos ook, maar veel subtieler. Seizoen 1 draaide echt niet alleen maar om Junior, seizoen 2 echt niet alleen om Pussy, seizoen 3...daar kan ik niet eens wat bedenken...Er zit gewoon zoveel in en dat maakt het gewoon zo'n legendarische serie.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101148937
Je moet deze serie tot aan de laatste aflevering kijken. Dan pas zie je wat een meesterwerk het echt is. Elk klein detail waar je nu misschien niet eens op let bouwt op naar de laatste aflevering en scene.

Ik ben deze serie trouwens nu in 720p aan het downloaden en het ziet er prachtig uit vergeleken bij de normale SD versie.

Als HBO The Sopranos nou eindelijk eens compleet op Blu Ray uitbrengt betaal ik er met plezier elk bedrag voor wat ze er maar voor willen hebben.
pi_101166785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef rcco het volgende:
Je moet deze serie tot aan de laatste aflevering kijken. Dan pas zie je wat een meesterwerk het echt is. Elk klein detail waar je nu misschien niet eens op let bouwt op naar de laatste aflevering en scene.

Ik ben deze serie trouwens nu in 720p aan het downloaden en het ziet er prachtig uit vergeleken bij de normale SD versie.

Als HBO The Sopranos nou eindelijk eens compleet op Blu Ray uitbrengt betaal ik er met plezier elk bedrag voor wat ze er maar voor willen hebben.
Is er dan 720p bronmateriaal voor de hele serie? of hebben ze het gewoon geupscaled?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_101168718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:00 schreef Norrage het volgende:
Ben nu eindelijk eens Sopranos aan het kijken., Zit nu aan het einde van seizoen 4 en vooral seizoen 3 vond ik fenomenaal goed. 4 tot nu toe wel het minste, maar nu tegen het einde (ben nu bij ep 10 na het Tony/Ralphie verhaal) en het begint weer op te pakken :D

Kon er vroeger nooit inkomen, maar je moet er gewoon echt even inzitten en een beetje de karakters leren kennen. Ook de eerste serie waar ik maar de ondertitels bij heb gedownload, en ik check na elke aflevering even de samenvatting van de ep om te kijken of ik het begrepen had _O- (in seizoen 1 ging ik nog wel een paar keer de mist in, had totaal niet door dat het gesprek tussen Junior en Livia ging over het doodmaken van Tony _O- _

Beste ep tot nu toe vind ik bij verre de eerste ep van seizoen 3, dat ze die lamp gaan installeren in de kelder :D En die ep waarin Dr. Melfi verkracht wordt..dat einde...wow. Maar verder echt een topserie. "weinig" verhaal wat mij betreft, maar ohzo veel sfeer :)

Nu doorkijken :)
Ik snap wel wat je bedoelt met 'geen verhaal'. In seizoen 1 zit nog wel een hele duidelijke verhaallijn ("wie wordt de nieuwe baas nadat Jackie Aprile sterft aan kanker") maar verder gebeurt er zo ontzettend veel en zijn er zoveel details waar je op moet letten dat je inderdaad niet kan spreken van een duidelijke rode draad; er spelen allerlei kleine verhaallijnen door elkaar in seizoenen 1, 2 en 3 en dat zal in seizoen 4, 5 en 6 ook nog zo blijven. Dat maakt de serie wat mij betreft ook zo briljant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2011 13:52:24 ]
pi_101172325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef rcco het volgende:

Helaas zijn er te weinig mensen die dat ook denken, seizoen 1 en 6 zouden niet goed genoeg verkocht zijn op blu-ray dus waarschijnlijk komen 2 - 5 niet.

Ik hoop op de WEB-DL versies, maar die zijn er nu alleen voor seizoen 2 en 3 :(
pi_101173512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Helaas zijn er te weinig mensen die dat ook denken, seizoen 1 en 6 zouden niet goed genoeg verkocht zijn op blu-ray dus waarschijnlijk komen 2 - 5 niet.

Ik hoop op de WEB-DL versies, maar die zijn er nu alleen voor seizoen 2 en 3 :(
het houdt natuurlijk ook een keer op. De dvd's van alle seizoenen heeft me al klauwen met geld gekost, dat is het ook zeker waard maar om nu ook nogeens de blu ray's aan te schaffen...
pi_101187348
Om nou te zeggen dat er van begin tot eind een doordachte verhaallijn in zit gaat me iets te ver. Soms wordt er acuut een verhaalelement geïntroduceerd om een nieuwe verhaallijn te introduceren. Zie de in één aflevering ontstane gokverslaving van Tony. Je ontkomt er niet aan met zoveel afleveringen, maar het is soms wel storend.
pi_101190047
"Shit runs downhill, money goes up."

Volgens mij is het rond die periode, wanneer ze ook bij de maffia zware financiële tijden kennen, dat Tony dit kortstondige gokgevoel krijgt. Het is ook erg goed voor de relatie tussen hem en Carmela :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101207061
quote:
3s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Om nou te zeggen dat er van begin tot eind een doordachte verhaallijn in zit gaat me iets te ver. Soms wordt er acuut een verhaalelement geïntroduceerd om een nieuwe verhaallijn te introduceren. Zie de in één aflevering ontstane gokverslaving van Tony. Je ontkomt er niet aan met zoveel afleveringen, maar het is soms wel storend.
Nouja, Tony hield natuurlijk altijd al van gokken. Maar toen de overige inkomsten een tijdje achter bleven kreeg hij daar problemen mee. Oftewel, de verslaving was er misschien al langer, maar openbaarde zich pas toen hij te weinig geld binnen kreeg om die verslaving te onderhouden.
pi_101368871
Pffff dat einde van seizoen 5 :o (de een na laatste ep dan, de laatste moet nog :P) Goed seizoen maar het is lastig om te volgen wat er nou allemaal gebeurt en wie nou wie vermoordt en zo :P
pi_101369210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:00 schreef Norrage het volgende:
Pffff dat einde van seizoen 5 :o (de een na laatste ep dan, de laatste moet nog :P) Goed seizoen maar het is lastig om te volgen wat er nou allemaal gebeurt en wie nou wie vermoordt en zo :P
Klopt. Er is veel aan de hand inderdaad. Een tip is om na het kijken van een aflevering nog even de wikipediapagina van die betreffende aflevering door te lezen. Dat maakt het soms allemaal wat duidelijker.
pi_101369468
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt. Er is veel aan de hand inderdaad. Een tip is om na het kijken van een aflevering nog even de wikipediapagina van die betreffende aflevering door te lezen. Dat maakt het soms allemaal wat duidelijker.
Dat is precies ook wat ik de hele serie al doe :D Anders is het echt niet te volgen, ook zoveel personages die op elkaar lijken waarbij je totaal niet weet bij welke familie ze zitten.
pi_101374673
het is dan ook totaal geen straf om de complete serie nóg een keer te kijken. Dan zie je al veel eerder wie iemand is en wat voor band hij heeft met welke familie :)

al vind ik The Sopranos geen ingewikkelde serie, de hoofdkarakters ken je toch wel na verloop van tijd. Dat was bij The Wire wel anders
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:03:28 #142
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_101393181
Ben afgelopen week weer van voor af aan begonnen en zit nu in het begin van seizoen 3.

Open deur:
Wat een fantastische televisie is dit toch. Alles klopt: sfeer, verhaallijnen, referenties naar eerdere afleveringen. Geniaal!

Ben er nog niet uit wie m'n favo personage is. Ik neig naar Paulie....
pi_101395177
Zeker weten Paulie. Heheh.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:26:32 #144
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_101405336
Silvio is ook een koning, wist niet dat little Steven zo goed kon acteren :D
pi_101405629
quote:
''before i was just breakin balls but now you'r starting to worry me''
en hoe die dan ook kijkt _O_
pi_103344876
Heb de eerste 5 + eerste deel van 6 seizoenen in een maand of wat gekeken, maar ik blijf nu toch echt al een paar weken haken bij S06E15...Het is echt heel langdradig, het gezeik met Vito is erg irritant, er gebeurt weinig, het is een herhaling van zetten...en tsja...ik weet dat het tegen het eind toch heel erg vet gaat worden, maar ik vind het jammer dat de serie me niet van begin tot einde heeft weten te boeien....
pi_103345627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:17 schreef Norrage het volgende:
Heb de eerste 5 + eerste deel van 6 seizoenen in een maand of wat gekeken, maar ik blijf nu toch echt al een paar weken haken bij S06E15...Het is echt heel langdradig, het gezeik met Vito is erg irritant, er gebeurt weinig, het is een herhaling van zetten...en tsja...ik weet dat het tegen het eind toch heel erg vet gaat worden, maar ik vind het jammer dat de serie me niet van begin tot einde heeft weten te boeien....
Hoe kun je nou weken blijven haken bij één aflevering? :?
pi_103345816
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe kun je nou weken blijven haken bij één aflevering? :?
Ok, ik doe al anderhalve maand over de laatste 3 afleveringen die ik gekeken heb :P omdat ze gewoon saai zijn en ik me niet gedwongen voel door te kijken.
pi_103346136
misschien heb je even een overdosis.
Heb ik meestal als ik te veel van een serie achter elkaar kijk :P
heb het nu bijvoorbeeld met 24. Heb de eerste twee seizoenen bijna in een week uitgekeken. En loop nu halverwege seizoen 3 even vast.

Maar de Sopranos blijft een mooie serie. Misschien maar weer eens vanaf het begin beginnen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')