quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef mediacurator het volgende:[..]
Laten we 3 soorten botsingen nemena) een auto rijdt met een flinke vaart tegen een meter dikke boom
b) een auto rijdt met een flinke vaart tegen een andere auto vh zelfde merk, model en bouwjaar
c) een auto rijdt met een flinke vaart tegen een vlieg
in geval a. - wordt de auto in zijn geheel af geremd door de massa vd boom
in geval b. - wordt de auto gedeeltelijk geremd en rijdt gedeeltelijk door
in geval c. - wordt de auto niet af geremd en rijdt gewoon door met zelfde snelheid
je vergeet geval d. een auto wordt voortgesleept met een versnelling van 9.81 meter per seconde, terwijl vlak voor deze auto een stuk of 10 fietsen met dezelfde snelheid voortgesleept worden. dit alles(dus de fietsen eerst, vlak daarna de auto) rijd tegen een massa van fietsen. elk van deze fietsen zit met een mooie kettting aan elkaar, maar zodra deze breekt krijgen ze ook elk een versnelling van 9.81 meter per seconden, omdat hun steun weg is.
in geval d wordt de auto misschien een heel klein beetje afgeremd omdat hij op de fietsen vlak voor hem botst, maar deze deuken in, en het hele geval stort als een soort kaartenhuis in. de auto wordt op momenten wel degelijk afgeremd, maar als een fiets de auto voor 0.1 seconden(voordat deze zelf doorvalt) afremt met 2 meter per seconden, dan zal dit niet op een filmpje te zien zijn wat van deze idiote botsing gemaakt is.
oke, de vergelijking met een auto wordt nu een beetje focked op, maar dat is ook het probleem, het blijft een eenvoudige beschrijving van de werkelijkheid.
om dus 9/11 te beschrijven, moet je bedenken dat het niet gaat om object a wat tegen object b botst. het gaat erom dat de bovenkant van de toren inzakt, en er, zodra deze begint met inzakken, op de plaats waar hij begon met instorten allemaal brokstukken komen. deze vallen keihard op de volgende verdieping, worden iets afgeremd, maar worden door de zwaartekracht gelijk na de botsing weer versnelt. ook het brokstuk wat geraakt is breekt los, en zal door de zwaartekracht worden versnelt. als een brokstuk de gehele bovenkant van het gebouw raakt, zal deze iets afremmen, maar ondertussen wordt de bovenkant nog steeds door de zwaartekracht versnelt.
jou vergelijking met een vliegje gaat al een beetje op, maar reken maar dat als jij een filmpje maakt van een auto die een hert ramt, je die auto niet of nauwelijks zal zien afremmen, in elk geval niet met een filmpje van de kwaliteit(beelden/seconden) als die van het wtc. voor echte nauwkeurige expirimenten gebruik je een camera van bijvoorbeeld 1000 beelden/seconde, om nauwkeurig een versnelling of afremming te bepalen.
quote:
als je dit allemaal optelt, zul je in elk geval aan dat filmpje niet zien dat het controlled demolition was of niet.
Nu gaan we naar het filmpje ---->
1) waar ik het over had was namelijk het filmpje omdat het het meest duidelijk een hiaat in de officiële verklaring van 9/11 illustreert voor zover mij bekend dusver.
als dit je grootste hiaat is kan je wat mij betreft met een gerust hart gaan slapen. zoals net uitgelegd is het heel goed te verklaren.
quote:
2) in het filmpje richten we onze aandacht op het bovenste deel van het gebouw
3) het bovenste deel van het gebouw zou zijn los gesmolten
ook al fout. het staal is opgewarmd. niet genoeg om te smelten, maar genoeg om zo ver te verzwakken dat het staal het gewicht niet meer hield, en de bovenkant in beweging is gekomen.
quote:
4) zonder dit in twijfel te trekken nemen we aan dat het zo gegaan is
ja niet dus, verzwakt, niet gesmolten, maar ok.
quote:
5) het bovenste deel van het gebouw zou door het gewicht de gehele torens eronder vermorzeld hebben
niet door het gewicht. door de impuls. zodra het gebouw een beetje een snelheid heeft gekregen van de zwaartekracht(hoeft maar een heel kleine snelheid te zijn), krijgt deze ongeloofelijk veel energie mee, die het gebouw niet aankan. als jij met je auto tegen een muurtje aan staat, en je geeft gas, krijg je het muurtje nooit omver. rij je er met een vaartje tegenaan krijg je het wel omver.
en denk wel, stel dat er 2 verdiepingen inzakken door de hitte, dan heeft de top van de toren een snelheid van 10 meter per seconde zodra hij de volgende verdieping raakt. zie dat maar eens te stoppen met een constructie die gebouwd is om een snelheid van 0 m/s tegen te houden.
quote:
6) de torens eronder waren niet zoals het topje beschadigd door brandende kerosine of vliegtuig inslag
nee. maar tegen die tijd had de top van de toren een zo'n grote snelheid dat het weinig meer uitmaakte.
quote:
7) het stalen geraamte van de onderliggende structuur verkeerde niet in gesmolten toestand omdat daar geen vuurhaard was
wel op de kritieke verdiepingen, die vliegtuigen vlogen er in en zo ongeveer aan de andere kant er weer uit.
quote:
8) de onderliggende structuur die niet door de vliegtuigen werd geraakt vertegenwoordigde daarom nog wel een opwaartse weerstand
die berekend is op een statische belasting, niet op een toren die met een vaart van 10 meter per seconden, en na elke verdieping nog een stuk sneller, naar beneden komt razen.
quote:
9) we gaan dus uit van een topje dat ineens los lijkt te komen
suggestieve taal. we gaan uit van twee a drie verdiepingen waar het staal zo verzwakt is dat deze bezwijken, waardoor het topje van de toren begint met vallen.
quote:
10) het eenmaal los gekomen stukje vh gebouw lijkt eerst zijwaarts te bewegen op de beelden
blijkbaar was het gebouw op een stukje iets verder verzwakt, waardoor het daar begon met zakken.
quote:
11) daarna lijkt het ineens los te schieten
huh? hoe bedoel je, leg uit?
quote:
12) eenmaal vrijgekomen bouwt het ogenblikkelijk momentum op
wat te verwachten is als twee verdiepingen bezwijken, en er ongeveer 100.000 kilo bovenop leunt(grove gok. 250m^2 vloeroppervlak, 10 verdiepingen, dus zon 40 kg per m^2 vloeropp. en dan nog muren etc. beetje aan de conservatieve kant lijkt me.)
quote:
13) de neerwaartse val is nu in gang gezet
bingo.
quote:
14) eenmaal in gang gezet wordt deze val schijnbaar door niets in de weg gezeten
bingo. hij heeft na 5 meter vallen(de 2 sterk verzwakte verdiepingen) een snelheid van 10 meter per seconden. hou jij maar eens een gevaarte tegen wat 100.000 kilo weegt en 10 meter/seconde valt. en ook nog een versnelling van de zwaartekracht ondervind.
quote:
15) er zijn met het blote oog geen momenten te zien dat het topje vh gebouw botst met onderliggende structuur
met het blote oog. there you go.
het gebouw raakt dus(uitgaande van mijn grove berekening) na ong. 1 seconde een nog in stand staande verdieping, met een snelheid van 10 m/s. deze botsing is zo groot dat de volgende verdieping gelijk als een kaartenhuis inzakt. een klein deel van de energie is verloren, maar het begint nu toch al sterk te lijken op jou vlieg + auto verhaal. en probeer maar eens in die milisecondes die het duurt om de verdieping te raken en te laten bezwijken een nauwkeurige meting te doen, met een beeld wat je een keer per 10 seconden stilzet.
quote:
16) er zijn met het blote oog geen momenten te dat zien dat het topje vh gebouw af-remt door die botsing
na de eerste in tacte verdieping wordt het gebouw iets afremd, maar ook nauwelijks. bij de volgende botsing heeft het gebouw dan al een grotere snelheid, dus nóg meer kinetische energie(die kwadratisch groter word met de snelheid) dus als de eerste botsing al niet te zien is met een gemiddelde camera/het blote oog, zijn volgende botsingen helemaal niet te zien.
quote:
17) de val zou iets moeten worden afgeremd door de onderliggende structuur
"iets". maar een brokstuk van 100.000 kilo, met een snelheid van 10 m/s en hoger, rem je echt niet af met een gebouw die bedoelt was om een stilstaande 100.000 kilo te houden. daarnaast zou je een nauwkeurige camera nodig hebben, die ongelooflijk veel beeldjes per seconde maakt, liefst met een gemarkeerde achtergrond zodat je objectief de plaats kan bepalen. filmpjes op youtube zijn niet voldoende.
quote:
18) al zou het maar heel even zijn, zou de val iets moeten worden vertraagd door de massa van het onderliggende gebouw.
iets. iets is te klein om met het blote oog te zien, helaas.
quote:
19) we zien niet dat het topje vh gebouw door maar iets in de weg wordt gezeten
jawel, anders zou hij niet scheef zakken aan t begin. maar idd, er is ook weinig wat dit geval nog kan tegenhouden.
quote:
20) de val is immers constant en vloeiend
neu-euh. de val is met het blote oog gezien constant en vloeiend. zet er nauwkeurige meetappartuur neer(wat toevallig dat niemand dat gedaan had! conspiracy?!?!

)en je zou het wel opmerken.
quote:
21) het zou dan een botsing zijn zoals in voorbeeld c. auto vs vlieg
klopt
quote:
22) we weten dat de verhoudingen niet zoals in voorbeeld c. waren
je moest eens weten. probeer jij eens een auto die stilstaat met een paar vrienden tegen te houden, zou goed kunnen lukken. probeer het nu eens met een auto die 10m/s gaat(36km/h). ik bel je in het ziekenhuis wel hoe het ging, en hoeveel effect jou poging had om het te stoppen. vooral als jij, zodra je voeten de grond verlaten, ook mee zou vallen.
quote:
23) want de onbeschadigde onderliggende structuur was geen vlieg
en de top van het gebouw geen auto.
quote:
24) waar een auto tegen aan botste
25) blijven alleen voorbeelden a. of b. over
drogrede. er is ook nog voorbeeld d. of e. of f. of g. dat jij alleen voorbeeld 1 2 en 3 kan bedenken betekend niet dat er niet meer mogelijkheden zijn. ik stem voor voorbeeld z. een top van een toren valt met 36 km/h op een gebouw wat bedoelt is om deze stilstaant tegen te houden. resultaat: zie het wtc
quote:
26) botsingen zoals voorbeeld a en b hebben bijbehorende kenmerken
mijn botsing z. ook. kenmerken: de top wordt nauwelijks meer afgeremd omdat zijn kinetische energie te groot is, als de top al wordt afgeremt is dit zeker niet met het blote oog of op youtubefilmpjes zichtbaar.
quote:
27) de bijbehorende kenmerken van v.b. a & b waren totaal niet zichtbaar
vb. z wel!
quote:
28) dat de bijbehorende kenmerken van v.b. a & b wegvallen zijn nooit in een natuurkundig experiment eerder aangetoond
jij doet toch echt te weinig natuurkundige expirimenten. probeer eens, een groter model te maken, metertje of 10 groot, zwaar, maar toch niet te massief. eigenlijk zelfs relatief ligt. teveel beton is namelijk verspilling, dus gebouwen nemen een ruime zekerheidsmarge in acht, zolang de bovenkant van het gebouw niet met 10 m/s naar beneden komt rammen.
quote:
29) omdat de bijbehorende kenmerken van v.b. a & b die wegvallen nooit in een natuurkundig experiment eerder zijn aangetoond MOETEN wij ook aannemen dat een dergelijk botsing NIET bestaat
ahum?
botsing Z anyone? en kijk terug naar je auto vs vlieg, daar vallen die kenmerken ook weg als je met het blote oog kijkt. dus een dergelijke botsing bestaat wel.
quote:
30) willen wij geloven dat een dergelijke botsing WEL bestaat MOETEN wij dit dan door middel van een natuurkundig experiment AAN KUNNEN TONEN
auto -> vlieg
of auto-> hert voor mijn part. ik wed dat je er op youtube filmpjes weinig aan ziet. auto-> auto is ook goed, zolang je maar beseft dat de 2e auto ook gelijk begint te gassen zodra het maar net aangetikt wordt. iets wat je leuk vergeet in je vergelijkingen.
quote:
31) dit is nooit gedaan omdat het niet mogelijk is
beperkte visie.
quote:
32) of experimenten uit het verleden sluiten die mogelijkheid uit
33) I rest my case
i'll rest mine.

nb: nog n paar dingetjes:
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:18 schreef mediacurator het volgende:Ground Zero: betekend volgens de Engelse woordenboeken nog steeds de plek waar een nucleaire bom ingeslagen is en waar de maximale schade is te vinden als gevolg daarvan.
wiki zegt:
The term ground zero (sometimes also known as surface zero[1] as distinguished from zero point[2]) may be used to describe the point on the Earth's surface where an explosion occurs. In the case of an explosion above the ground, ground zero refers to the point on the ground directly below an explosion (see hypocenter).
The term has often been associated with nuclear explosions and other large bombs, but
is also used in relation to earthquakes, epidemics and other disasters to mark the point of the most severe damage or destruction. The term is often re-used for disasters that have a geographic or conceptual epicenter.
ten slotte zou ik graag willen verwijzen naar
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&ei=zjNySe-6Bouk-wGi06TkCw&q=Screw+Loose+Change+Movie&hl=en#loose change is een van de eerste conspiration films, en hier wordt precies uitgelegd wat voor leugens er allemaal vertelt worden.
als er zoveel onzin wordt geroepen om maar een conspiration te verzinnen, zou je toch vraagtekens moeten gaan zetten.
[ Bericht 2% gewijzigd door Asphias op 18-05-2010 00:28:20 ]