Die geen VVD-er was?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:06 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit van Den Uyl gehoord?
Dat viel wel mee hoor. Ik heb het een tijdje geleden op Fok! neergezet, zoek maar eens op hoe groot de staatsschuld toen was.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:06 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Lees dit eens: Staatsschuld, Begrotingstekort en de Linkse Kabinettenquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:06 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Hier moet overigens wel bij worden gezegd dat Nederland het in de jaren '80 in economisch opzicht ongelofelijk zwaar had. Het is dus niet vreemd dat de staatsschuld flink toenam.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees dit eens: Staatsschuld, Begrotingstekort en de Linkse Kabinetten
Nou nee. De meeste mensen gaan juist meer belasting betalen, terwijl de rijksten veel minder betalen. Gevolg is een gigantische daling aan belastinginkomsten, wat weer hele grote gevolgen voor de maatschappij gaat hebben. Ik weet dat mensen als Bolkesteijn daar op geilen, die kan niet wachten tot we een samenleving hebben die op Victoriaans Engeland lijkt, met een overheid die actief een hele bekrompen moraal afdwingt maar mensen wel laat creperen in de straten onder het mom van eigen verantwoordelijkheid (zeg maar het conservatief-liberalisme wat ook de VVD nu uitstraalt).quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gaan we weer. De vlaktaks is voor iedereen goed, mits het vrije basisinkomen verhoogd wordt. En ja, dan gaat de top ook minder betalen. Waarom is elke maatregel pas goed in jouw ogen als er genivelleerd wordt. Zeg dan gewoon dat je rijkdom wil herverdelen, maakt het een stuk duidelijker.
Dat is de andere kant van het verhaal. Al of niet nivelleren door middel van overheidsuitgaven is wat anders dan nivelleren door middel van belastinginning.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar je moet ook kijken bij wie de uitgaven van de overheid terecht komen. Per saldo zal er nog sprake zijn van herverdeling van de welvaart bij een vlaktax, en dus ook waarschijnlijk nivellering.
En toen Den Uyl net een paar maanden premier was brak de eerste oliecrisis uit. Ook geen makkelijke omstandighedenquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier moet overigens wel bij worden gezegd dat Nederland het in de jaren '80 in economisch opzicht ongelofelijk zwaar had. Het is dus niet vreemd dat de staatsschuld flink toenam.
Dat klopt, maar dat had niet zo'n grote invloed op de staatsschuld. Onder Van Agt I nam de werkloosheid gigantisch toe, de zaken stonden er toen wel even anders voor. Maar inderdaad: Den Uyl krijgt van veel zaken ten onrechte de schuld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
En toen Den Uyl net een paar maanden premier was brak de eerste oliecrisis uit. Ook geen makkelijke omstandigheden.
Maar goed het blijft populair om dat ene kabinet de schuld van alles te geven
Dus nog zonder invloed van het (radio 1) debat?quote:
???quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Is daarin al verwerkt dat Rutte niet wil dat Kroes MP wordt?
Hij zei in het debat dat HIJ de premierskandidaat was (jij hebt toch ook geluisterd?)..quote:
Dat denk ik niet (denk dat het zonder invloed vh debat is).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet dat hij niet wil dat Kroes premier wordt, wel dat hij zelf het premierschap ambieert.quote:
quote:VVD-leider Mark Rutte wordt premier als zijn partij bij de verkiezingen op 9 juni de grootste wordt. Dat heeft Rutte vrijdag gezegd tijdens het lijsttrekkersdebat op Radio 1.
"Ik ben kandidaat-premier", zei Rutte op de vraag wie er minister-president zal worden als de VVD de grootste wordt, hij of eurocommissaris Neelie Kroes.
De afgelopen tijd wordt in politiek Den Haag gespeculeerd over een mogelijk premierschap van Kroes, mocht de VVD de grootste worden. Kroes zelf heeft die mogelijkheid tot nu toe niet uitgesloten.
Tijdens het debat viel Rutte PvdA-leider Job Cohen aan omdat die een slechte burgemeester van Amsterdam zou zijn geweest. Zo zou hij niet hebben ingegrepen toen bewoners van de Diamantbuurt door Marokkanen werden weggepest.
Cohen zei dat hij juist heel veel heeft gedaan voor een veiliger Amsterdam. "Ik heb ervoor gezorgd dat er straatcoaches zijn gekomen, dat de drugsoverlast is afgenomen, en dat heel veel overlast veroorzakende jongeren nu naar school gaan, aan het werk zijn of in de gevangenis zitten."
Niet op die manier, wel dat hij de premierskandidaat van de VVD is, dus als de VVD de premier levert hij het gaat worden. Remlof zal vast wel doorhebben dat zoiets niet na een paar uur al in een peiling is verwerkt/meegenomen.quote:
toen belde mn zusquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij zei in het debat dat HIJ de premieskandidaat was (jij hebt toch ook geluisterd?)..
Ja uiteraard. Daarom ben ik benieuwder naar de volgende peilingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet op die manier, wel dat hij de premierskandidaat van de VVD is, dus als de VVD de premier levert hij het gaat worden. Remlof zal vast wel doorhebben dat zoiets niet na een paar uur al in een peiling is verwerkt/meegenomen.
Ach, dan weet je het nu...quote:
Ik ga er niet vanuit dat het een schokkend effect zal hebben, maar we zullen zien volgende weekquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Daarom ben ik benieuwder naar de volgende peiling
Maar zijn er dan inmiddels niet meer debatten e.d. geweest ("premiersdebat" RTL4, Lagerhuis en zo nog wat)? Dan valt de impact vh radio 1 debat niet meer te peilen toch?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat het een schokkend effect zal hebben, maar we zullen zien volgende week
Nee, want dat zei die helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:42 schreef remlof het volgende:
Die 2 idd, maar nee, staat niet op het programma.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Komen Cohen en Balkende (of welke 2 waren het??) nu vanavond bij Ivo Niehe?
Ook al zouden die andere debatten er niet zijn, dan valt op basis van alleen de cijfers die we krijgen van de peilingen nog niet te zeggen wat het effect van dit ene debat was en al helemaal niet het effect van een enkele uitspraak uit het debat. Ik denk alleen niet dat de VVD volgende week ineens onderuit gaat in de peilingen, er vanuit gaande dat er niet iets buitengewoons gebeurt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar zijn er dan inmiddels niet meer debatten e.d. geweest ("premiersdebat" RTL4, Lagerhuis en zo nog wat)? Dan valt de impact vh radio 1 debat niet meer te peilen toch?
Dat zie ik dan vannacht wel in de herhaling op Politiek24quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die 2 idd, maar nee, staat niet op het programma.
Thanx voor de info!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die 2 idd, maar nee, staat niet op het programma.
Maar goed dat kun je natuurlijk niet los van elkaar zien. Ook bij een vlaktax zal er gewoon inkomensherverdeling plaats vinden. Trouwens, de meeste 'vlaktaxen' die worden voorgesteld kennen een vast bedrag dat aan iedere belastingplichtige wordt teruggegeven, per saldo betalen de lagere inkomens dan nauwelijks belasting.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is de andere kant van het verhaal. Al of niet nivelleren door middel van overheidsuitgaven is wat anders dan nivelleren door middel van belastinginning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |