abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:23:48 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81383867

De Somalische piraten die donderdag door Russisch mariniers gevangen werden genomen, zijn hoogstwaarschijnlijk verzopen. Dat meldt een bron binnen het Russische leger vandaag.

De criminelen hadden olietanker Moscow University gekaapt voor de kust van Jemen. Omdat er geen gronden waren om ze te berechten, moesten ze worden vrijgelaten. De Russen gaven de Somaliërs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord. Bewapening of een navigatiesysteem wilden ze de piraten niet cadeau doen. Geen van de mannen haalde de kust, aldus de bron

http://www.spitsnieuws.nl(...)raten_verzuipen.html

Probleem |oplossing

Hier weer verder
pi_81383900
Russische mariniers en "vrijgelaten piraten verzuipen"

Hmmm
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_81383922
terugvindpiraat
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_81385540
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:25 schreef StateOfMind het volgende:
terugvindpiraat
Blup TVP

Perfect
Geen lood aan verspilt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_81385645
Ik blijf het een goede actie vinden van die Russen!
pi_81387439
wat zullen die jongens gezwommen hebben
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81387538
Hebben de haaien ook weer wat te vreten.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:12:27 #8
21467 franske19
Hit the deck!
pi_81387704
Lost niets op. De criminele organisaties die achter deze kapingen zitten blijven buiten schot, die huren gewoon weer nieuwe piraten in en gaan vrolijk verder. Je kunt beter piraten arresteren en vervolgens zoveel mogelijk te weten komen over wie, wat en waar. Vervolgens stuur je wat speciale eenheden om inlichtingen te verzamelen en de doelwitten te verifiëren en elimineer je ze met een drone strike, ac130 of iets dergelijks.

Je kunt de piraten die je oppakt naar een land ergens in de regio sturen wat al miljoenen aan OSW krijgt, daar kunnen ze dan berecht worden. Weigering betekent geen OSW meer. Het executeren dan wel overboord zetten met 0,0 overlevingskans is net zo crimineel als schepen kapen. We leven niet meer in de jaren 1600.
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:15:21 #9
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81387794
Dit is nu het zelfde als sloebers ala ketelbinkie verzuipen terwijl Piet Hein zelf buiten schot blijft.
Daar red je de zilvervloot niet mee.
Wie dit leest is gek
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:15:46 #10
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_81387815
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:11 schreef Halcon het volgende:
Ik blijf het een goede actie vinden van die Russen!
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_81388243
Veel beter zou het zijn om orde op zaken te stellen in Somalië; een land dat wordt verscheurd door geweld, fundamentalisme (moslim-extremisten) en criminaliteit. Geen wonder dat mensen geen andere uitweg zien.
pi_81388369
Interessant om te zien dat er mensen zijn die moord een goede oplossing vinden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:34:30 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81388520
Die Russen zijn ook altijd zo lekker subtiel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81388572
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:26 schreef Boldface het volgende:
Veel beter zou het zijn om orde op zaken te stellen in Somalië; een land dat wordt verscheurd door geweld, fundamentalisme (moslim-extremisten) en criminaliteit. Geen wonder dat mensen geen andere uitweg zien.
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:36:31 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81388592
Ik praat het niet goed maar het is toch wel een beetje een gevalletje Darwin Award.
Piraatje spelen met de Russische marine
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81401984
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:12 schreef franske19 het volgende:
Lost niets op. De criminele organisaties die achter deze kapingen zitten blijven buiten schot, die huren gewoon weer nieuwe piraten in en gaan vrolijk verder. Je kunt beter piraten arresteren en vervolgens zoveel mogelijk te weten komen over wie, wat en waar. Vervolgens stuur je wat speciale eenheden om inlichtingen te verzamelen en de doelwitten te verifiëren en elimineer je ze met een drone strike, ac130 of iets dergelijks.

Je kunt de piraten die je oppakt naar een land ergens in de regio sturen wat al miljoenen aan OSW krijgt, daar kunnen ze dan berecht worden. Weigering betekent geen OSW meer. Het executeren dan wel overboord zetten met 0,0 overlevingskans is net zo crimineel als schepen kapen. We leven niet meer in de jaren 1600.
Sommigen leven nog in de oertijd, zo te lezen.
Beschaving is voor de meesten hier een mythe.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81402052
Zo doe je dat.
pi_81402591
Die mannen die vechten voor hun onderkomen, hun familie, tegen die rijke bedrijven met hun dikke schepen die Afrika of welk ander gebied dan ook leeg blijven plukken. Door de piraten wordt er nauwelijks gedood, als je ze geld geeft, dan weet je vrij zeker dat ze toch niets zullen doen en rustig weer vertrekken maar in plaats van een oplossing voor deze mensen, een reden geven waardoor ze niet meer hoeven te roven, nee dan worden ze maar verzopen.
pi_81403255
Zelfs in deel 2 vind ik
pi_81403284
Kijk anders naar de oorzaken van de piraterij. De multinationals die even de zeeën leeg kwamen vissen met hun grote netten.

Ja verder is het een teringzooi in Somalië, maar die piraterij heeft toch echt wel een directe aanwijsbare oorzaak.
pi_81403298
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:14 schreef DeParo het volgende:
Die mannen die vechten voor hun onderkomen, hun familie, tegen die rijke bedrijven met hun dikke schepen die Afrika of welk ander gebied dan ook leeg blijven plukken. Door de piraten wordt er nauwelijks gedood, als je ze geld geeft, dan weet je vrij zeker dat ze toch niets zullen doen en rustig weer vertrekken maar in plaats van een oplossing voor deze mensen, een reden geven waardoor ze niet meer hoeven te roven, nee dan worden ze maar verzopen.
pi_81403314
Niemand zal ze missen.
Lekker voer voor de vissen.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81403344
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:36 schreef IHVK het volgende:
Kijk anders naar de oorzaken van de piraterij. De multinationals die even de zeeën leeg kwamen vissen met hun grote netten.

Ja verder is het een teringzooi in Somalië, maar die piraterij heeft toch echt wel een directe aanwijsbare oorzaak.
De enige direct aanwijsbare oorzaak voor de piraterij zijn de Somaliers die vanaf schepen denken onschuldigen te moeten dwarszitten met geweld.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_81403375
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De enige direct aanwijsbare oorzaak voor de piraterij zijn de Somaliers die vanaf schepen denken onschuldigen te moeten dwarszitten met geweld.
Ik zie dat je je echt hebt verdiept in deze materie.
pi_81403421
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik zie dat je je echt hebt verdiept in deze materie.
Ja inderdaad.

De schuld afschuiven op anderen voor geweld van piraten is natuurlijk heel leuk, makkelijk en "lekker links" (de crimineel heeft nooit schuld, hij is immers altijd slachtoffer van zijn omgeving), maar slaat uiteraard nergens op.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')