quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:39 schreef Puala het volgende:[..]
Exact wat ik had verwacht eigenlijk. Het gebrek aan communicatie is hoogstwaarschijnlijk een zeer groot probleem bij je zoontje.
Bij ons thuis was het namelijk zo dat als ik vertelde wat ik van Pa gehad had dat moeders 'm flipte. Belachelijk, vervelend en blabla. Terwijl dat als ik bij Pa iets vertelde over wat ik bij moeders had gedaan of meegemaakt had hij haar weer neer haalde. Zo is het bij beide zo dat je niet lekker je verhaal kan doen, maar ook niet gewoon lekker een keer praten. Je moet altijd letten op je woorden etc. Nu was ik op dat moment ouder als 6, zegmaar het dubbele

. Maar dat was iets wat ik zeer storend vond en wat me echt moedeloos maakte.
Ik wil nu niet zeggen dat je dit automatisch ook doet, maar let er eens op. Spreek je negatief over je ex waar je zoontje bij is? Probeer dat in ieder geval eens te veranderen. En zet je eigen gevoelens opzij als je met je ex praat. Zorg dat jij degene bent die goed initiatief toont en die een volwassen houding neer zet. Dit is zo veel fijner voor je zoontje. Dan merkt hij dat papa en mama wel goed met elkaar kunnen praten over hem. Ik zeg niet dat je gezellig met je ex bij de speeltuin moet gaan zitten, maar zorg er in ieder geval voor dat je over de opvoeding van je zoontje kan praten. Dat is echt belangrijk voor je mannetje.
Als ze thuiskomen met leuke verhalen ben ik enthousiast en dat is niet eens gespeeld want ik ben blij als mijn kinderen iets leuks hebben gedaan. Ook als er iets leuks op stapel is.
Praten met mijn ex kan dus echt niet. Als ik de kinderen bij hem breng en ik heb bijv, een tasje met schoolwerkjes mee dan pakt hij dat niet eens aan, en dan geef ik het maar aan de kinderen. Hij kijkt mij niet aan en zegt geen boe of bah zelfs niet als er bijeenkomsten op school zijn waar ook de kinderen bijzijn. Hoop dat de psych. die ons kind gaat helpen ook gesprekken met de ouders gaat voeren, misschien dat daar iets in gaat verbeteren dan.