Ik heb een scheepslasser die dit voor mij doet. Op een van de foto's kan je het gat zien dat we aan de achterkant gemaakt hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:36 schreef Klonterpot het volgende:
Nu ook inhoudelijk: Hang de buitenboordmotor in de beugel achterop maar zorg wel voor een draaihoek die groot genoeg is. Ik weet niet of je al wat op het oog hebt maar Suzuki 4-takt motoren uit 2009 hebben een gigantische draaihoek zodat je lekker kunt sturen.
Stom, heb die foto over het hoofd gezien. Heel veel succes!quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb een scheepslasser die dit voor mij doet. Op een van de foto's kan je het gat zien dat we aan de achterkant gemaakt hebben.
De boot is gebouwd voor een BB motor, later hebben ze die inboordmotor geplaatst. Dat draaien we nu terug.
Volgens hem is de ruimte goed genoeg, maar ik moet nu dus eerst op zoek naar een motor.
Het zal een 20 PK langstaart 4takt motor worden.
Als ik jou was zou ik minimaal 40 pk en liever nog meer. Anders krijg je er later spijt van.quote:......
De boot is gebouwd voor een BB motor, later hebben ze die inboordmotor geplaatst. Dat draaien we nu terug.
Volgens hem is de ruimte goed genoeg, maar ik moet nu dus eerst op zoek naar een motor.
Het zal een 20 PK langstaart 4takt motor worden.
Mij is door verschillende mensen 15 PK geadviseerd en dit heb ik naar 20 PK opgeschroefd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik minimaal 40 pk en liever nog meer. Anders krijg je er later spijt van.
Je kan beter wat over hebben dan te weinig. En je wilt natuurlijk wel vooruit komen.
Met 20 pk mag je blij zijn dat je 10 km/h vaart.
Conflict, wat weegt die boot? Afhankelijk van het gewicht en het doel van het bootje kun je je natuurlijk afvragen hoeveel PK je nodig hebt. Twintig PK icm. een werkschroef moet genoeg zijn voor een rustige vaarsnelheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik minimaal 40 pk en liever nog meer. Anders krijg je er later spijt van.
Je kan beter wat over hebben dan te weinig. En je wilt natuurlijk wel vooruit komen.
10km/u zal ook ongeveer wel de romsnelheid zijn van dat ding. 40PK erachter hangen resulteert alleen maar in een gigantische golf als je het gas open zal trekken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
[..]
Ze zeggen dat die boot niet meer dan drie ton weegt, ik heb er mijn bedenkingen bij. Een werkschroef stond al op de planningquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:50 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Conflict, wat weegt die boot? Afhankelijk van het gewicht en het doel van het bootje kun je je natuurlijk afvragen hoeveel PK je nodig hebt. Twintig PK icm. een werkschroef moet genoeg zijn voor een rustige vaarsnelheid.
Het werd stil omdat ik het er zo druk mee hadquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:51 schreef StephanL het volgende:
Ah, twee maanden terug je oude topics nog bekeken, tot dat het opeens stil werd. Blij te zien dat je er weer wat aan doet
Drie ton lukt - afhankelijk van plaatdikte en interieur - snel hoor. Toch heb ik ervaren dat het verschil in snelheid tussen 10 en 20 PK (met werkschroef) niet eens zo gek groot is. Het is vooral het reactievermogen wat je ervoor terugkrijgt. Een dergelijke boot met 10PK leg je niet 1-2-3 even stil als er wat dreigt te gebeuren. Echter, met 20PK ligt de boot binnen enkele seconden stil nadat je vol gas achteruit hebt gegeven.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ze zeggen dat die boot niet meer dan drie ton weegt, ik heb er mijn bedenkingen bij. Een werkschroef stond al op de planning
De meeste vergelijkbare boten in mijn haven hebben 10 PK
Ik heb de 110 PK Penta motor eruit gehaald om bovenstaande redenen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef B4llistic het volgende:
[..]
10km/u zal ook ongeveer wel de romsnelheid zijn van dat ding. 40PK erachter hangen resulteert alleen maar in een gigantische golf als je het gas open zal trekken.
Die boot zal zal pas meer snelheid maken als hij in plane gaat, waar je 100pk+ voor nodig gaat hebben.
25PK met een lage pitch propeller is voldoende. Al zal een motor met een hoger vermogen natuurlijk wel rustiger draaien voor de zelfde snelheid, maar harder zal hij er niet echt van gaan.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus dit lawaai is straks verleden tijd ?
De zijkant had ik in een paar uur kaalquote:Wat doet Tercoo?
Tercoo® is een natuurrubberen schijf voorzien van 12 hardmetalen pennen. De pennen staan onder een bepaalde hoek ten opzichte van het midden waardoor deze door de centrifugale kracht naar buiten willen komen. Doordat de natuurrubberen schijf buigzaam is zal het natuurrubber de hardmetalen pennen terugtrekken waardoor een pendelende beweging ontstaat van deze hardmetalen pennen. Deze beweging zorgt ervoor dat de hardmetalen pennen gaan hameren op het schoon te maken oppervlak. Hierdoor zullen alle verontreinigingen en overige oude opgebrachte beschermlagen verwijderd worden. Door de hamerende werking ontstaat er geen warmte, waardoor ook taaie materialen zoals teer, lijm en kit ook makkelijk verwijderd kunnen worden, dit in tegentelling tot gereedschappen waar bij gebruik wrij-ving ontstaat. Met andere woorden: het maakt niet uit wat de verontreiniging is, Tercoo® maakt het altijd schoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |