ik mis de gulden nogal, maar MSM komt met de info niet ikquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is meer een topic van een Euro-hater die wild om zich heen schopt zonder zich te bekommeren voor de economische gevolgen van dit soort non-nieuws. (Geruchten vespreiden om het vertrouwen in een munt te verminderen is een zeer oude taktiek.)
In het Engels?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef mediacurator het volgende:
De rede waarom ik vraag is vanwege een aantal opmerkingen bij praatprogramma's met politici en een email die ik zojuist heb ontvangen
[..]
Heeft iemand iets vergelijkbaars gehoord?
En waarom zou de 'Deutsche Bank' die biljetten leveren? De Duitse centrale bank heet Bundesbank, niet Deutsche Bank.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef mediacurator het volgende:
De rede waarom ik vraag is vanwege een aantal opmerkingen bij praatprogramma's met politici en een email die ik zojuist heb ontvangen
[..]
Heeft iemand iets vergelijkbaars gehoord?
Zo simpel zal het beslist niet zijn...ik zit in het testvak, en geloof me, dat gaat meer problemen opleveren dan het nu waard is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het tekentje voor de munt vervangen is niet zo moeilijk, je stapt uiteraard op pariteit uit, en niet op 2,12345
Ja een pilsje van zes gulden, dan ben je gelijk nuchterquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:12 schreef Boldface het volgende:
Mocht Duitsland uit de euro stappen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dan volgt Nederland onmiddellijk. Want economisch gezien zijn we niet veel meer dan een provincie van Duitsland.
Overigens schrikken we ons massaal het leplazerus als we dan de prijzen van nu in guldens zien.
tegen pariteit nietquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zo simpel zal het beslist niet zijn...ik zit in het testvak, en geloof me, dat gaat meer problemen opleveren dan het nu waard is.
Je bedoelt dat alle prijzen in euro's 1 op 1 naar guldens worden omgezet? Theoretisch moet dat weinig problemen opleveren ja...maar elke IT kwestie op deze schaal is niet simpel. Dus ik zie het nog steeds somber inquote:
Ach wie heeft er nog contant geld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef ultra_ivo het volgende:
En dan nog hou je het probleem over dat je al die guldens bij de klant moet brengen. En de Euro's terug naar de Nederlandse Bank. Dat zijn behoorlijk wat vrachtwagens.
Laaggeschoolden voornamelijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:15 schreef mediacurator het volgende:
Wie zou liever de gulden weer terug zien en die euro maar snel zien verdwijnen?
ftalphaville.ft.comquote:The financial backstop package for Greece and the ECB’s climb-down on its collateral rules have clearly reduced the short-term liquidity risks for Greece. However, as our European economists have emphasised, long-term solvency risks remain firmly in place. More broadly, and more worryingly, recent developments significantly raise the (long-term) risk of a euro break-up, in our view.
The bail-out and the ECB’s softer collateral stance set a bad precedent for other euro area member states and make it more likely that the euro area degenerates into a zone of fiscal profligacy, currency weakness and higher inflationary pressures over time. If so, countries with a high preference for price stability, such as Germany, might conclude that they would be better off with a harder but smaller currency union.
And because the Maastricht Treaty does not provide for the possibility of expelling euro area members, the only way Germany could achieve this would be by leaving the euro to introduce a stronger currency.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:15 schreef mediacurator het volgende:
Wie zou liever de gulden weer terug zien en die euro maar snel zien verdwijnen?
[ afbeelding ]
de gelegenheid wordt nu ook aangegrepen door de EU om zich nu met de nationale budgetten te mogen bemoeien van al de EU deelstatenquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zeg Slacker, met dit soort onzinnige plaatjes zwengel je nou niet echt een discussie aan he
quote:Senior administrators of the European Union proposed on Wednesday that they be given unprecedented power to scrutinize the spending plans of countries before national parliaments vote on those budgets.
The EU's executive commission's bid was a move to crack down on widespread government overspending and to begin to deal with the debt crisis that threatens the exchange value of the euro.
The commission is the administrative arm of the European Parliament and is independent of national governments.
It also proposed serious financial penalties for countries that break the rules — essentially forcing governments to pay a financial penalty that could eventually be returned to them.
The move came as European governments scramble to deal with their deficits.
Spain announced Wednesday it will cut civil servants' salaries this year by an average of five per cent starting in June.
Prime Minister Jose Luis Rodriguez Zapatero also told parliament his government would suspend automatic inflation adjustments for civil service pensions, cut foreign aid and domestic spending by $7.6 billion US and eliminate a tax break for couples that have babies or adopt a child.
Britain's newly formed coalition government pledged to begin tackling the U.K.'s record $236 billion US deficit, beginning with an immediate cut in government spending of $9 billion.
More Greek strikes planned
At the same time, Greece's two main public and private sector unions announced a new general strike to protest pension reforms for May 20.
The proposal by the EU commission would deepen the ties that bind Europe's currency union just when some analysts predict the debt crisis will eventually cause its disintegration.
Olli Rehn, the EU commissioner for economic affairs, said the EU's moves would ensure that national governments' spending plans were "consistent with European objectives."
The commission would need the backing of EU governments before it can draft more detailed rules for them to vote on and put in place.
De EMU is wat anders dan de EU héquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:58 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik geloof niet dat een land alleen uit de euro kan stappen, volgens mij moet je dan ook uit de EU. Mocht Duitsland eruit stappen zal Nederland snel volgen, dat is een ding dat zeker is. De vraag is dan of we een nieuwe gulden, dmark of neuro krijgen.
Eerder de indruk dat de dollar de euro verdringt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:49 schreef DeParo het volgende:
Nu de Euro langzaam de Dollar aan het verdringen is zal het zeker voordelig worden/zijn.
Europa groeit hoe we het wenden of keren, met of zonder Engeland, dichter naar elkaar toe.
Daar hoort ook deze munt bij, en ja, dan zullen er slechte periodes zijn.
Maar die zijn er ook met een eigen nationale munt denk bv aan de 'Dutch Disease'.
Dat zal wel niet kloppen he? Met zo'n koers zou de euro meer dan 3 dollar waard zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:05 schreef mediacurator het volgende:
En nog een link waarop een koers waarde van de DM te zien is ten opzichte vd US $
De waarde zou momenteel 1,5798 USD zijn
geupdate door de wereld bank op de 14de mei
finanzen100.de
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |