quote:
Op zondag 16 januari 2011 22:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:Ja ik heb er al een van rats gehad, maar stond ook nog op jou lijstje omdat die toch wat uitgebreider is en op een andere manier

Ok doen we nu dan.

Je hebt voor mij een aparte vraag, een vraag die ik nooit eerder gelegd heb, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe ik je vraag kan vertalen.
Gezinsuitbreiding om het bondig te zeggen.. nu hoop ik niet dat de komende legging je keuze al te veel zal beinvloeden. Wel of niet is geen zaak voor de tarot of van mij om te bepalen voor jullie, ik hoop dan ook dat de tarot zal doen wat ze goed kan doen, een spiegel tonen, situatie uitleggen. Verder blijft het toch een kwestie van gewoon de afwegingen zelf maken.
Goed.. spannend. Ik heb een wierrookje aangedaan, sfeertje gemaakt. En inmiddels de kaarten geschud en gelegd.
Ook nu geen kaart die er uit viel, dus ik heb 10 kaarten voor je liggen.
De eerste kaart, van het nu, het heden. De koningin van zwaarden. Ik zeg het iedere keer als ik een legging doe, dus nu ook; hofkaarten beelden vaak een persoon uit, en vermoedelijk zullen deze eigenschappen je bekend voorkomen. De Koningin van zwaarden heeft een goed stel hersenen en een scherp verstand, zij bepaalt wat juist is niet op gevoel maar meer op ratio, ze is een denker namelijk en zal zich bij gestelde keuzes meer laten leiden door het verstand "wat is een verstandig besluit" dan laten leiden door het gevoel.
We zien haar afgebeeld met een rouwsnoer om dr pols, ze heeft in het verleden mogelijk pijn gekend doordat ze verkeerde besluiten heeft genomen of door het verlies van geliefde, daar heeft ze van geleerd. Haar hand is stevig geklemd om een zwaard wat recht omhoog staat, het spreekt rechtvaardigheid uit zoals we dat ook zien bij de kaart gerechtigheid in de grote arcana. Zij kan gebonden zijn in een relatie toch kan zij daarin geheel op eigen benen staan, haar eigen boontjes doppen, haar mening weergeven. En zij word misschien ook wel gezien als de meest verstandige persoon in het gezin. Analyseren, definieren, discipline, geduld en strijdlustig zijn wat kernwoorden bij haar. Als beroep zou ze iets kunnen uitoefenen waar communicatie bij komt kijken. Let op voor roddelen, of vergeldingsdrang uit zelfbescherming, dat zijn zo wat negatieve eigenschappen
Mogelijk zetten we hier jou al meteen mee op de kaart, ik vind het altijd krachtig om te zien dat er een hofkaart op de 1e positie naar voren komt.
Kaart 2, wat kruist het pad. Staven 3. We zien een man die uitkijkt vanaf een klif over een meer of rivier. Hij kijkt naar de boten die voorbij komen.
We zien min of meer iemand die aan het mijmeren is, over verre landen, zaken die nog aan moeten komen varen, ideeen passeren de revu, een idee kan in de hand genomen worden, hij houdt in 1 hand een staf vast. Hij heeft een lauwerkrans om zich heen geslagen, mogelijk een eerder victorie gekregen, is een besluitvorming aan het nemen voor een tweede stap. Het thema bij de kaarten met een 3 is groei, er groeit hier een gedachte, er groeit een onderneming, er is groei in teamwork.
Tesamen met de vorige kaart zou ik kunnen stellen dat deze vraag eigenlijk behoorlijk op de voorgrond speelt, er word in ieder geval genoeg met het idee gespeeld zo te zien, zaken worden afgewogen?
Wat zien we in het verleden, het is bekers 10 ondersteboven, zoals de staat voor groei, staat de 10 voor voltooing of het behalen van iets. Bekers zijn gevoel, emotie, liefde, en we zien op de kaart een man en een vrouw onder een regenboog van bekers, de handen in de lucht, we zien 2 spelende kinderen op de voorgrond, een heel gelukzalig plaatje.
Harmonie en ware liefde spreekt hier uit, een hechte band, een huwelijk of een verbintenis.
Echter, de kaart ligt ondersteboven, wat een hoop van die glans afhaalt, de voltooing lijkt daar en toch is er ontevredenheid, het zou zelfs een spanning in de relatie kunnen betekenen, ruzieen, onenigheden.. ik zou nu geneigd zijn om te denken dat je wel blij bent, maar het gevoel hebt dat het niet af is toch zou je heel blij moeten wezen met het geluk wat je hebt. Kunnen er zelfs ruzies of spanningen van ontstaan waardoor je niet werkelijk kunt genieten van wat je nu hebt.. de vraag ligt nog open natuurlijk..
Ook zien we het geschil wat zich doorzet in het meer recente verleden. We zien daar staven 5, de 5 heeft wat dramatiek over zich heen. Hier op de kaart zien we een roe mensen die elkaar min of meer te lijf gaan met de staven. Het is een strijd, geen bloedige strijd ofzo maar er word gekissebist als ik dat goed schrijf. Discussies, twisten, conflicten in omstandigheden, andere meningen waar we mee om moeten gaan. De kaart kan een strijd aangeven met een externe factor, de plaats of mening verdedigen tegen iemand maar kan ook een innerlijke strijd zijn.
Misschien is het zo .. dat je partner het wel best vind zo, en dat jij meer zou willen, of misschien is dat juist andersom en komt daar het geschil vandaan maar evengoed kan de kaart duiden op een innerlijk conflict. Ik kan dat zo nog niet duiden, jij zal dat beter kunnen invullen.
De mogelijke toekomst, waar zou het naartoe kunnen leiden. We zien een pracht van een kaart, kaart 17 uit de grote arcana, een hoge kaart, de ster heet hij.
We zien een hermafrodiet (man en vrouw) zij leunt op een knie bij een water. Gek genoeg staat hij of zij met de andere voet op het water, ze valt niet voorover maar heeft er steun in. Ik heb eens gelezen dat het de bron is van de eeuwige jeugd waar ze bij knielt.
In beide handen houdt ze een kan water, de ene kan giet zij in het water uit en de andere kan op het land. Verder zeer opvallend een grote 8 puntige ster en nog 7 sterren wat ook het totaal op 8 sterren maakt. In een boom zit een vogel.
Nu.. het verhaal van de grote arcana ga ik niet helemaal vertellen, pracht van een verhaal maar dit is het moment dat de dwaas (de hoofdpersoon) uit het verschrikkelijke dal naar buiten komt en voor de tweede maal het daglicht weer aanschoudt. Hij is ver gegaan en heeft uiteindelijk het inzicht verworven en ziet het licht.. begrijp je waar ik naar toe wil gaan?
Nadat de gevangenis van de gedachte is afgevallen, de kettingen van angsten zijn neergelegd is er daar de werkelijke wijsheid verkregen. Je kan je voorstellen dat zulke momenten ware geluksmomenten zijn. We zien de sterren weer.
We zien enorm veel symboliek in de kaart terug, de sterren staan voor de astrologie, de juiste tijd van.... we zien de vogel als boodschapper uit de hemel, het getal 8 (lemniscaat) en van de regel zo boven zo beneden. Het is deze kaart wat aangeeft "aanschouw hier uw nieuwe toekomst"
Het water word uitgegoten over de grond, de grond word vruchtbaar, we zien overdaad van water, uitvloeien, voortvloeien, we zien de kosmische krachten aan de gang. Overigens, de kaart 17 heeft 2 kaarten bij zich die samen de 17 vormen, de 1, de kaart van de krachtige wil, en de 7 de zegewagen, de wil met verstandelijke beheersing krijgt vorm in 17.
Ik had vooraf geen mooiere kaart kunnen bedenken om een eventuele geboorte uit te beelden, laat ik het op die manier afronden.
Goed, de nabije toekomst. Staven aas ondersteboven. Een aas staat aan de wieg (hihi) van een nieuw pad. Een idee, word gevormd en word een besluit. (waar de 10 dus de uiteindelijke voltooing weer is) Een idee of onderneming word met de nodige enthausiasme gestart, dat is wat deze kaart eigenlijk in het kort aangeeft. Echter, hij ligt ondersteboven.. besluitvorming is nog niet rond. De tekeningen liggen er, de plannen zijn er, maar het woord bij de letterlijke daad voegen.. er is wat oponthoud.
Mogelijk zie ik waar die oponthoud vandaan komt in de volgende kaart, positie van de vraagsteller. Wederom een kaart uit de grote arcana, het is de kaart de duivel.
Ik sprak zojuist kort over de weg die de dwaas aflegt, door de diepste spelonken en grotten van de aarde, in totale duisternis waar hij uit naar boven komt. Midden in die grot woont juist je raad het al de duivel.
We zien de duivel afgebeeld met zijn bekende hoorns, en hij heeft vleugels als een vleermuis. Zijn rechterhand in de lucht, vingers gespreid. In de andere hand een fakkel.
Op de voorgrond in de boeien (losjes zijn die boeien) een man en een vrouw, geketend aan een blok waar de duivel op zit.
Je vraagt je af waarom die boeien losjes om hun hoofden hangen, ze kunnen zich toch los maken? Dat doen ze echt niet omdat ze angstig zijn, bang, en angst is een slechte raadgever. Er worden zoveel vragen gesteld er word zoveel overdacht maar door de angst die steeds naar voren komt, het blijven lopen in cirkels zien ze het licht niet, niet de oplossing, ze blijven gebonden ook al zien ze niet dat het slechts een kwestie is van de schakels afwerpen. De angst, de donkere schaduw zal in de ogen aangekeken moeten worden, letterlijk bij de hoorns gevat moeten worden om er overheen te komen anders word je een speelbal van gedachten, chaos dat heerst.. sommige mensen komen niet verder dan dit punt in hun leven. Wennen er aan, nemen er genoegen mee, doen leugentjes voor bestwil. Hadden hele andere ideen en plannen staan maar denken steeds ach dat kan ik toch niet. Denken er te negatief over en blijven erin hangen. Geven andere de schuld, voelen zich onderdrukt, denken graag negatief.
Een moedig mens gaat die angsten te lijf. Kaart 15 dit.. 1 en 5 maakt 6, 6 is de geliefde we zien er adam en eva op afgebeeld, zo ook op deze kaart, kaart 1 is de sterke wil om iets te manifsteren met kaart 6 maakt het de weg van de hartsbeslissing.
De volgende kaart .. de omgeving.
Bekers 8 ondersteboven. We zien iemand die wegloopt van 8 bekers op de voorgrond. Netjes opgestapeld, er mist 1 beker in het midden. Hij heeft dat bereikt maar is niet te tevreden, hij dacht er te zijn, maar mist iets. Hij gaat nu elders heen om datgene te zoeken wat hij mist.
We zien de maan en de zon in 1 figuur gevangen, een cycli, wisselen van de macht. De kaart ligt ondersteboven dus ik hoef gelukkig niet verder in te gaan op de vrij negatieve inslag van de kaart want ondersteboven geld het omgekeerde en dat is dat er geluk gevonden word. Een feestje gevierd zou kunnen worden, een gezellige tijd, het vinden van een nieuwe geliefde.
... dit is een aparte kaart op deze positie. Je omgeving, ik neem nu je partner in het hoofd mbt je vraag ziet een geboorte wel zitten, heeft daar wel zin in, of een ander lid van de familie ziet dat wel zitten, reden voor feest, het vinden van wat ze dachten verloren te zijn..
Laat ik zeggen dat ik blij ben dat de kaart ondersteboven ligt, anders had ik verteld dat de situatie de boel op de spits aan het drijven is ...
Hoop en vrees. Jawel natuurlijk, een materiekaart.. waarom verbaast mij dat niet. Kaart 6 van munten. Munten staan voor geld of werk. We doen investeringen en zien winst, we zien een weegschaal prima in balans, er word niet teveel en ook niet te weinig uitgegeven, er word gedeeld aan de armen. Financieel zal het wel in balans wezen mocht jullie besluiten om door te zetten, dat komt wel goed zegt deze kaart wees daar niet ook nog bang voor (zie duivel).
Als laatste kaart heb ik schildknaap staven voor je. Deze schildknapen beelden een situatie uit. Deze beeld staven uit dat zijn ambities. Dit is een jongeman, staat nog onderaan de ladder en zal zich door te doen kunnen groeien en uiteindelijk zelf ook een koning kunnen worden.
Ambiteuse man, enthausiast, vitaal, neemt een risico, moedig. De schildknaap staat voor de boodschap uit een bemoedigend gesprek, met durf en vastbeslotenheid word een stap gezet.
Dat was je reading.. ik had van te voren echt een idee van .. hoe kan de tarot hier nu mee omgaan, met zulke vragen.. en ik zeg eerlijk waar, de kaarten hadden niet nog duidelijker kunnen wezen voor je.
En inderdaad, het is een spiegel geworden ook.. jullie denken teveel, twijfelen teveel, doen te weinig terwijl de cosmos zich allang heeft voorbereid (de ster). Jullie kunnen je angsten loslaten, of ook niet natuurlijk, blijf je lekker warm onderin de grotten dolen.. zul je altijd de vraag overhouden what if.. en misschien uiteindelijk groei je verder, en maak je mooie leugens die je zelf bent gaan geloven "de tijd was niet juist" "we konden het financieel niet aan" "we hadden niet een extra kamer over" leugentjes om bestwil.
Jij bent de verstandige van jullie 2, je denkt heel veel.. ik gok maar zo dat je partner meer het gevoelstype zal wezen, als die bekers 8, die ziet het wel zitten. Kom nou eens samen, neem wat meer gevoel aan misschien, wees als de schildknaap moedig en enthausiast.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 18-01-2011 21:53:33 ]