abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91433503
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

[Darkwolf
- myxomatosekonijn
- Raug
- Michielos
- LaFemmeFatale
- Moja
- plieneminie
- Bla_Bla_Bla
- Yvonne
- Min-e
- saaw
- terror623
- heroine
- Nikmans

---------------------------------------
Ik sta na blabla, dus ik zóu aan de beurt kunnen zijn :')
Ik sta voor blabla, dus ik denk dat ik aan de beurt ben. ( tenzij myxo en darkwolf nog moeten ) *O*
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
pi_91438043
Ja ik heb er al een van rats gehad, maar stond ook nog op jou lijstje omdat die toch wat uitgebreider is en op een andere manier :)
  Admin zondag 16 januari 2011 @ 23:53:26 #228
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91443690
quote:
5s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

[..]

Nu ga ik toch echt terugbladeren.. maar jullie zijn toch geweest dan? :D
Ik wil een Bastard original!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 16 januari 2011 @ 23:54:05 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91443726
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja ik heb er al een van rats gehad, maar stond ook nog op jou lijstje omdat die toch wat uitgebreider is en op een andere manier :)
En dat :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 17 januari 2011 @ 20:29:27 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91482683
Ok.. Raug, jij hebt werkelijk beschamend lang moeten wachten, het was jou mailtje wat ik inderdaad nog ongelezen in de folder had staan.. ik ga voor jou zo de kaarten schudden, ben benieuwd wat er gaat komen.

Je hebt een algemene vraag, een vraag voor een tijdsperiode van een jaar..
Ik ga er even goed voor zitten en de kaarten schudden....

Goed.. ik heb 10 kaarten voor jou neergelegd het gaat zo op het eerste zicht om ambities verwezenlijken..
We hebben kaart 1, een mooie kaart op de eerste positie, die van het nu. Het is de kaart kracht, nummer 8 in mijn deck van de grote arcana. Het is kaart wat weergeeft dat je de schaduwzijde van jezelf erkend, of de begeerten die je van binnen voelt onder controle hebt. Het is een sterke balans kaart met je innerlijke zelf, het is een hele levenslustige kaart, JA zeggen tegen het leven. Keerzijde zou zijn dat je daar iets te ver in door kan slaan maar ik het het idee dat je er wel een balans in kan vinden. Het is een sterke kaart van zelfinzicht hebben, zelfanalyse verrichten en een innerlijk weten. Het onbewuste weten dat het in orde is, of het onbewuste wat misschien zelfs waarzeggende boodschappen kan doorgeven aan je.

Kaart 2 ligt er op, kruist het pad en kan behulpzaam zijn of tegenwerken. Dit is de munten 2, we zien een man als het ware jongleren met 2 munten. Ook op deze kaart zien we net als op de vorige kaart sterk het teken "de lemniscaat" uitgebeeld. Het is het teken van de eeuwige cyclus, het yin yang teken, het teken van balans. We zien dat je als het ware je balans aan het zoeken bent, op de achtergrond zien we water afgebeeld, en het is een woelig water met golven, water geeft emotie weer maar met je emoties ben je volgens mij gezien je vorige kaart prima in balans. Je kent jezelf maar je bent toch altijd op zoek naar het evenwicht zou je kunnen denken. Het is een kaart van flexibiliteit tonen ten aanzichte van opkomende situaties, het is ook een kaart wat een stormachtig begin van een nieuwe onderneming weergeeft maar nogmaals, diep van binnen, jij kan het aan gezien de vorige kaart.

Wat zien we in het verleden, aan de basis als het ware, dat is wederom een grote arcana kaart, een les wat we geleerd hebben wat we in de knapzak van de dwaas hebben gedaan. Het is de kaart de zegewagen op de kop.
De balans die je nu kent, de kracht die je hebt was vroeger erg ver te zoeken denk ik zomaar, ik zou haast willen zeggen tegenovergesteld. We zien in de kaart een verlies, een verlies van jezelf misschien doordat je je liet meeslepen in een negatieve spiraal, het zou zo maar kunnen zijn dat je heel diep bent gegaan om jezelf weer te kunnen worden. Ondernemingen die niet door gaan, reizen die niet door gaan, toegeven aan verslavingen, geestelijk was je verre van jezelf misschien zeg ik nu iets stoms maar misschien geestelijk niet eens in je lichaam of door drugsgebruik?

Daarna krijgen we bekers 4 op het recente verleden. Vermoedelijk na die voorstelling van de vorige kaart ben jij bij jezelf te raden gegaan. Je bent spreekwoordelijk onder een boom gaan zitten, gaan nadenken en je bent waarschijnlijk naar je gevoel gaan luisteren. Er is je een (tweede) kans gegeven. Er is iets aangereikt, advies misschien en je hebt er misschien even over moeten denken wat dan het beste om te doen is. Het is een kaart van zelfbezining. Een kaart van pas op de plaats maken, tot jezelf komen "wat gaan we nu doen"

Kaart 5 is die van de mogelijke uitkomst. Deze kaart geeft je een waarschuwing omtrent financiele acties. Lees eerst iets voordat je tekent want het kan je moeilijkheden gaan besparen..
Als je een verzekering afsluit, lees de kleine lettertjes, is alles gedekt?
Als je een aankoop gaat doen, kijk dan of het goed werkt, zeker voor de prijs waar het voor staat, is er geen addertje onder het gras? Wees voorzichtig met je uitgave, dat wil deze kaart meegeven.
Ook het verkeerde opdelen van goederen, bij het uitelkaar van mensen, let op dat je ondanks alles niet teveel weg gaat geven waar je later spijt van krijgt. Of hou er rekening mee dat de belastingterugave niet zoveel is als dat je verwacht had.. meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk.

In de nabije toekomst zien we een ridder ondersteboven, ridder van munten.
Ridders kunnen een persoonlijkheid uitbeelden in ons leven zoals we dat zeker wel kunnen doen bij de koningen en en koninginnen. Maar evengoed situaties uitbeelden die met mensen te maken hebben. Deze ridder ondersteboven geeft weer die omschrijving weer dat er met financieen het beter zou kunnen. Deze ridder kan sneaky spelletjes spelen uit zelfgewin, en tuin er dus niet in (gewaarschuwd mens telt voor 2) instabiliteit met geld zegt de kaart. Hebzuchtigheid van een persoon waar je deel van uitmaakt, onverantwoorde uitgave zouden voorkomen moeten worden.
Ik weet niet hoe je het moet plaatsen en of je het kan herkennen. Zit er iets met financiele transacties aan te komen?

Goed, de 7e kaart is van hoe je er in staat. Nou de kracht gaf het al aan en de tweede kaart gaf het al aan, jij voelt je waarschijnlijk prima. Mogelijk denk je zelfs aan samen met iemand iets opbouwen? Is er rede voor een feestje? Dat geeft staven 4 weer, het is ook een sterke familiebandkaart, het samen zijn. Kan wijzen op het gaan samenwonen of een brug slaan naar iemand toe wat vruchtbaar blijkt te zijn, goed gevoel kaart, misschien goed nieuws omtrent je gezondheid?

Dan krijgen we de kaart van de omgeving, de koningin van staven. Een sterk vrouwelijk persoon, zij heeft de zaakjes wel op orde inmiddels en wil je graag vertellen hoe je zou moeten handelen om er beter op te worden.
Ze is een heel huiselijk type, is close voor de geliefde ik denk aan zussen , ze heeft het hart van een leeuw, maar evengoed als katten een groot hart hebben kunnen ze ook sluw uit de hoek komen met haar charmes zorgen dat ze iets voor elkaar krijgt. Ze heeft een hart van goud, zorgzaam, zonnetje, amitieus, ondernemend, sociaal begaan, een leidster, competatief.
Lastig om de kaart te plaatsen, aangezien deze op de omgeving ligt ben ik geneigd om naar een persoon te zoeken waar je veel steun aan hebt in je omgeving, moeder, zus of een thuis ergens waar je goed jezelf kan wezen.

De volgende kaart is hoop en vrees, bekers 7 ondersteboven. Dit is een DOEN kaart, zonder twijfel op je doel afgaan. Je hoeft er niet over na te denken, lang genoeg over nagedacht en je wil de actie gaan ondernemen. Ik wil je dan alleen nog fijntjes op die financiele tegenslag kaarten wijzen, let op dat er geen dubbel bodem in de doos zit. Mogelijk ga je een doel achterna die helemaal op je lijf geschreven is, word je er naar toe getrokken, misschien heb je er over gedroomd en werd je doel duidelijk en wist je het, dat gaan we doen.
Het is de positie van hoop en vrees, ik weet niet of deze actie nu plaats vind, anders zeer binnenkort, misschien na een gesprek met die koningin? Ik hooop op de juiste keus.

De laatste kaart, ja beeld uit wat ik een beetje zie in de besluitvorming van deze legging samen.
Een sterke persoonlijkheid die door dalen is gegaan maar nu nog steeds of juist nu fier kan staan.
Natuurlijk heeft ze een pleister op dr hoofd, dr hoofd gestoten, maar een verbandje zit er om en we kijken nu 2x uit dat het niet weer gebeurt. En dat is ook het wijste.. de kaart geeft aan dat er een ronde 2 zou kunnen komen, de kaart zegt wees op je hoede.. misschien, wees meer kat, dat zijn oplettende wezens. Het zou kunnen wezen dat je je positie moet verdedigen die je verworven hebt ook samen met die financieen kaarten, let goed op, dat blijft toch wel een beetje terug komen.

Als ik het moet samenvatten.. je bent zo sterk van binnen vlgs mij, juist omdat je jezelf ontmoet hebt, er is sprake van in balans zijn maar zeker ook naar balans moeten gaan zoeken. Niet onmogelijk dat je rekening moet houden met een financiele achteruitgang, weeg de zaken dus goed af. Die ridder is wat onaardig, misschien druk ik mij nog zacht uit, misschien valt het mee, nu je deze informatie hebt weet ik zeker dat je het in je achterhoofd houdt en dat de laatste kaart, wees op je hoede kaart je zal helpen.
Vermoedelijk heb je een zuster.. hartsvriendin waar je op kan steunen, heeft ze goede raad voor je?
Er zal een keuze gemaakt worden vermoed ik, ik loop toch ook tegen een keuze in relatie met iets aan, ik denk aan werkomstandigheden eerder dan een relatie, misschien het opzeggen van een baan om je droom achterna te gaan omdat die keuze het beste voelt voor je. Dat zou dan de financiele onzekerheden ook verklaren.

Goed.. dat is m voor je. Ik hoop dat ik duidelijkheid gaf, of misschien geef ik heel veel onduidelijkheden dat kan natuurlijk ook. Dit is wat de kaarten voor me op tafel kunnen zeggen aan je, ik hoor graag je reactie. Hier of op pm ofzo ;)
The truth was in here.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:34:19 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91483103
quote:
Ik geloof dat ik morgenavond weer tijd heb gekregen, wil je mij je vraag en het liefst een foto van jezelf zenden. Mag op de PM (nee ik heb ook geen idee hoe ik een plaatje in de PM stop) je m ook mailen bastardATfok.nl ;)
The truth was in here.
pi_91486678
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik morgenavond weer tijd heb gekregen, wil je mij je vraag en het liefst een foto van jezelf zenden. Mag op de PM (nee ik heb ook geen idee hoe ik een plaatje in de PM stop) je m ook mailen bastardATfok.nl ;)
Pb verstuurd :)
pi_91495371
Ik ben echt sprakeloos. Ik was een beetje bang dat ik me er helemaal niet in zou kunnen vinden, hoewel ik dat niet verwachtte. Zou het misschien nog het meest jammer vinden als het een beetje raak was maar ook op veel punten niet. Dat is toch meestal het geval bij leggingen ed heb ik het idee.

Het tegendeel is echter waar.
Ik moest halverwege echt stoppen met lezen omdat ik helemaal hartkloppingen en zweethanden kreeg van wat ik las.

Bij de uitleg van elke kaart die je getrokken hebt wist ik meteen om welke situatie het ging. Sterker nog je beschrijft bepaalde situaties in precies dezelfde bewoordingen als dat ik ze beschrijf aan anderen.

Voor hier vind ik zo wel voldoende uitleg. Ik PM je morgen even rustig uitgebreid. Moet dit echt even goed laten bezinken.

Mijn dank is echt groot, ben hier heel erg blij mee. O+
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  dinsdag 18 januari 2011 @ 06:22:39 #234
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91501333
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef Raug het volgende:
Ik ben echt sprakeloos. Ik was een beetje bang dat ik me er helemaal niet in zou kunnen vinden, hoewel ik dat niet verwachtte. Zou het misschien nog het meest jammer vinden als het een beetje raak was maar ook op veel punten niet. Dat is toch meestal het geval bij leggingen ed heb ik het idee.

Ik moest halverwege echt stoppen met lezen omdat ik helemaal hartkloppingen en zweethanden kreeg van wat ik las.

Bij de uitleg van elke kaart die je getrokken hebt wist ik meteen om welke situatie het ging. Sterker nog je beschrijft bepaalde situaties in precies dezelfde bewoordingen als dat ik ze beschrijf aan anderen.

Voor hier vind ik zo wel voldoende uitleg. Ik PM je morgen even rustig uitgebreid. Moet dit echt even goed laten bezinken.

Dank je wel voor je enorme compliment! :@
Ik vond dit een lastige reading voor je ook hoor. vooraf voor ik begon al ;) . Omdat ik er zo de extremen in moest gaan. Voor hetzelfde geldt heb je een geweldig verleden gehad en zijn geldzorgen helemaal niet aan de orde. Maar voelde goed tijdens de lezing, moest het zo benoemen.
The truth was in here.
pi_91510957
hallo Bastard

Zou je ook een legging voor mij willen doen? Andere mensen zijn natuurlijk ook welkom die een legging willen doen voor mij.

Ben benieuwd.
pi_91534639
Baterd, reading en vraag mag gewoon hier. Lukt me niiet om via de telefoon op pm te reageren :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:47:47 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91537311
quote:
Ok doen we nu dan. ;)
Je hebt voor mij een aparte vraag, een vraag die ik nooit eerder gelegd heb, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe ik je vraag kan vertalen.
Gezinsuitbreiding om het bondig te zeggen.. nu hoop ik niet dat de komende legging je keuze al te veel zal beinvloeden. Wel of niet is geen zaak voor de tarot of van mij om te bepalen voor jullie, ik hoop dan ook dat de tarot zal doen wat ze goed kan doen, een spiegel tonen, situatie uitleggen. Verder blijft het toch een kwestie van gewoon de afwegingen zelf maken.

Goed.. spannend. Ik heb een wierrookje aangedaan, sfeertje gemaakt. En inmiddels de kaarten geschud en gelegd.
Ook nu geen kaart die er uit viel, dus ik heb 10 kaarten voor je liggen.
De eerste kaart, van het nu, het heden. De koningin van zwaarden. Ik zeg het iedere keer als ik een legging doe, dus nu ook; hofkaarten beelden vaak een persoon uit, en vermoedelijk zullen deze eigenschappen je bekend voorkomen. De Koningin van zwaarden heeft een goed stel hersenen en een scherp verstand, zij bepaalt wat juist is niet op gevoel maar meer op ratio, ze is een denker namelijk en zal zich bij gestelde keuzes meer laten leiden door het verstand "wat is een verstandig besluit" dan laten leiden door het gevoel.
We zien haar afgebeeld met een rouwsnoer om dr pols, ze heeft in het verleden mogelijk pijn gekend doordat ze verkeerde besluiten heeft genomen of door het verlies van geliefde, daar heeft ze van geleerd. Haar hand is stevig geklemd om een zwaard wat recht omhoog staat, het spreekt rechtvaardigheid uit zoals we dat ook zien bij de kaart gerechtigheid in de grote arcana. Zij kan gebonden zijn in een relatie toch kan zij daarin geheel op eigen benen staan, haar eigen boontjes doppen, haar mening weergeven. En zij word misschien ook wel gezien als de meest verstandige persoon in het gezin. Analyseren, definieren, discipline, geduld en strijdlustig zijn wat kernwoorden bij haar. Als beroep zou ze iets kunnen uitoefenen waar communicatie bij komt kijken. Let op voor roddelen, of vergeldingsdrang uit zelfbescherming, dat zijn zo wat negatieve eigenschappen
Mogelijk zetten we hier jou al meteen mee op de kaart, ik vind het altijd krachtig om te zien dat er een hofkaart op de 1e positie naar voren komt.

Kaart 2, wat kruist het pad. Staven 3. We zien een man die uitkijkt vanaf een klif over een meer of rivier. Hij kijkt naar de boten die voorbij komen.
We zien min of meer iemand die aan het mijmeren is, over verre landen, zaken die nog aan moeten komen varen, ideeen passeren de revu, een idee kan in de hand genomen worden, hij houdt in 1 hand een staf vast. Hij heeft een lauwerkrans om zich heen geslagen, mogelijk een eerder victorie gekregen, is een besluitvorming aan het nemen voor een tweede stap. Het thema bij de kaarten met een 3 is groei, er groeit hier een gedachte, er groeit een onderneming, er is groei in teamwork.
Tesamen met de vorige kaart zou ik kunnen stellen dat deze vraag eigenlijk behoorlijk op de voorgrond speelt, er word in ieder geval genoeg met het idee gespeeld zo te zien, zaken worden afgewogen?

Wat zien we in het verleden, het is bekers 10 ondersteboven, zoals de staat voor groei, staat de 10 voor voltooing of het behalen van iets. Bekers zijn gevoel, emotie, liefde, en we zien op de kaart een man en een vrouw onder een regenboog van bekers, de handen in de lucht, we zien 2 spelende kinderen op de voorgrond, een heel gelukzalig plaatje.
Harmonie en ware liefde spreekt hier uit, een hechte band, een huwelijk of een verbintenis.
Echter, de kaart ligt ondersteboven, wat een hoop van die glans afhaalt, de voltooing lijkt daar en toch is er ontevredenheid, het zou zelfs een spanning in de relatie kunnen betekenen, ruzieen, onenigheden.. ik zou nu geneigd zijn om te denken dat je wel blij bent, maar het gevoel hebt dat het niet af is toch zou je heel blij moeten wezen met het geluk wat je hebt. Kunnen er zelfs ruzies of spanningen van ontstaan waardoor je niet werkelijk kunt genieten van wat je nu hebt.. de vraag ligt nog open natuurlijk..

Ook zien we het geschil wat zich doorzet in het meer recente verleden. We zien daar staven 5, de 5 heeft wat dramatiek over zich heen. Hier op de kaart zien we een roe mensen die elkaar min of meer te lijf gaan met de staven. Het is een strijd, geen bloedige strijd ofzo maar er word gekissebist als ik dat goed schrijf. Discussies, twisten, conflicten in omstandigheden, andere meningen waar we mee om moeten gaan. De kaart kan een strijd aangeven met een externe factor, de plaats of mening verdedigen tegen iemand maar kan ook een innerlijke strijd zijn.
Misschien is het zo .. dat je partner het wel best vind zo, en dat jij meer zou willen, of misschien is dat juist andersom en komt daar het geschil vandaan maar evengoed kan de kaart duiden op een innerlijk conflict. Ik kan dat zo nog niet duiden, jij zal dat beter kunnen invullen.

De mogelijke toekomst, waar zou het naartoe kunnen leiden. We zien een pracht van een kaart, kaart 17 uit de grote arcana, een hoge kaart, de ster heet hij.
We zien een hermafrodiet (man en vrouw) zij leunt op een knie bij een water. Gek genoeg staat hij of zij met de andere voet op het water, ze valt niet voorover maar heeft er steun in. Ik heb eens gelezen dat het de bron is van de eeuwige jeugd waar ze bij knielt.
In beide handen houdt ze een kan water, de ene kan giet zij in het water uit en de andere kan op het land. Verder zeer opvallend een grote 8 puntige ster en nog 7 sterren wat ook het totaal op 8 sterren maakt. In een boom zit een vogel.
Nu.. het verhaal van de grote arcana ga ik niet helemaal vertellen, pracht van een verhaal maar dit is het moment dat de dwaas (de hoofdpersoon) uit het verschrikkelijke dal naar buiten komt en voor de tweede maal het daglicht weer aanschoudt. Hij is ver gegaan en heeft uiteindelijk het inzicht verworven en ziet het licht.. begrijp je waar ik naar toe wil gaan?
Nadat de gevangenis van de gedachte is afgevallen, de kettingen van angsten zijn neergelegd is er daar de werkelijke wijsheid verkregen. Je kan je voorstellen dat zulke momenten ware geluksmomenten zijn. We zien de sterren weer.
We zien enorm veel symboliek in de kaart terug, de sterren staan voor de astrologie, de juiste tijd van.... we zien de vogel als boodschapper uit de hemel, het getal 8 (lemniscaat) en van de regel zo boven zo beneden. Het is deze kaart wat aangeeft "aanschouw hier uw nieuwe toekomst"
Het water word uitgegoten over de grond, de grond word vruchtbaar, we zien overdaad van water, uitvloeien, voortvloeien, we zien de kosmische krachten aan de gang. Overigens, de kaart 17 heeft 2 kaarten bij zich die samen de 17 vormen, de 1, de kaart van de krachtige wil, en de 7 de zegewagen, de wil met verstandelijke beheersing krijgt vorm in 17.
Ik had vooraf geen mooiere kaart kunnen bedenken om een eventuele geboorte uit te beelden, laat ik het op die manier afronden.

Goed, de nabije toekomst. Staven aas ondersteboven. Een aas staat aan de wieg (hihi) van een nieuw pad. Een idee, word gevormd en word een besluit. (waar de 10 dus de uiteindelijke voltooing weer is) Een idee of onderneming word met de nodige enthausiasme gestart, dat is wat deze kaart eigenlijk in het kort aangeeft. Echter, hij ligt ondersteboven.. besluitvorming is nog niet rond. De tekeningen liggen er, de plannen zijn er, maar het woord bij de letterlijke daad voegen.. er is wat oponthoud.

Mogelijk zie ik waar die oponthoud vandaan komt in de volgende kaart, positie van de vraagsteller. Wederom een kaart uit de grote arcana, het is de kaart de duivel.
Ik sprak zojuist kort over de weg die de dwaas aflegt, door de diepste spelonken en grotten van de aarde, in totale duisternis waar hij uit naar boven komt. Midden in die grot woont juist je raad het al de duivel.
We zien de duivel afgebeeld met zijn bekende hoorns, en hij heeft vleugels als een vleermuis. Zijn rechterhand in de lucht, vingers gespreid. In de andere hand een fakkel.
Op de voorgrond in de boeien (losjes zijn die boeien) een man en een vrouw, geketend aan een blok waar de duivel op zit.
Je vraagt je af waarom die boeien losjes om hun hoofden hangen, ze kunnen zich toch los maken? Dat doen ze echt niet omdat ze angstig zijn, bang, en angst is een slechte raadgever. Er worden zoveel vragen gesteld er word zoveel overdacht maar door de angst die steeds naar voren komt, het blijven lopen in cirkels zien ze het licht niet, niet de oplossing, ze blijven gebonden ook al zien ze niet dat het slechts een kwestie is van de schakels afwerpen. De angst, de donkere schaduw zal in de ogen aangekeken moeten worden, letterlijk bij de hoorns gevat moeten worden om er overheen te komen anders word je een speelbal van gedachten, chaos dat heerst.. sommige mensen komen niet verder dan dit punt in hun leven. Wennen er aan, nemen er genoegen mee, doen leugentjes voor bestwil. Hadden hele andere ideen en plannen staan maar denken steeds ach dat kan ik toch niet. Denken er te negatief over en blijven erin hangen. Geven andere de schuld, voelen zich onderdrukt, denken graag negatief.
Een moedig mens gaat die angsten te lijf. Kaart 15 dit.. 1 en 5 maakt 6, 6 is de geliefde we zien er adam en eva op afgebeeld, zo ook op deze kaart, kaart 1 is de sterke wil om iets te manifsteren met kaart 6 maakt het de weg van de hartsbeslissing.

De volgende kaart .. de omgeving.
Bekers 8 ondersteboven. We zien iemand die wegloopt van 8 bekers op de voorgrond. Netjes opgestapeld, er mist 1 beker in het midden. Hij heeft dat bereikt maar is niet te tevreden, hij dacht er te zijn, maar mist iets. Hij gaat nu elders heen om datgene te zoeken wat hij mist.
We zien de maan en de zon in 1 figuur gevangen, een cycli, wisselen van de macht. De kaart ligt ondersteboven dus ik hoef gelukkig niet verder in te gaan op de vrij negatieve inslag van de kaart want ondersteboven geld het omgekeerde en dat is dat er geluk gevonden word. Een feestje gevierd zou kunnen worden, een gezellige tijd, het vinden van een nieuwe geliefde.
... dit is een aparte kaart op deze positie. Je omgeving, ik neem nu je partner in het hoofd mbt je vraag ziet een geboorte wel zitten, heeft daar wel zin in, of een ander lid van de familie ziet dat wel zitten, reden voor feest, het vinden van wat ze dachten verloren te zijn..
Laat ik zeggen dat ik blij ben dat de kaart ondersteboven ligt, anders had ik verteld dat de situatie de boel op de spits aan het drijven is ...

Hoop en vrees. Jawel natuurlijk, een materiekaart.. waarom verbaast mij dat niet. Kaart 6 van munten. Munten staan voor geld of werk. We doen investeringen en zien winst, we zien een weegschaal prima in balans, er word niet teveel en ook niet te weinig uitgegeven, er word gedeeld aan de armen. Financieel zal het wel in balans wezen mocht jullie besluiten om door te zetten, dat komt wel goed zegt deze kaart wees daar niet ook nog bang voor (zie duivel).

Als laatste kaart heb ik schildknaap staven voor je. Deze schildknapen beelden een situatie uit. Deze beeld staven uit dat zijn ambities. Dit is een jongeman, staat nog onderaan de ladder en zal zich door te doen kunnen groeien en uiteindelijk zelf ook een koning kunnen worden.
Ambiteuse man, enthausiast, vitaal, neemt een risico, moedig. De schildknaap staat voor de boodschap uit een bemoedigend gesprek, met durf en vastbeslotenheid word een stap gezet.

Dat was je reading.. ik had van te voren echt een idee van .. hoe kan de tarot hier nu mee omgaan, met zulke vragen.. en ik zeg eerlijk waar, de kaarten hadden niet nog duidelijker kunnen wezen voor je.
En inderdaad, het is een spiegel geworden ook.. jullie denken teveel, twijfelen teveel, doen te weinig terwijl de cosmos zich allang heeft voorbereid (de ster). Jullie kunnen je angsten loslaten, of ook niet natuurlijk, blijf je lekker warm onderin de grotten dolen.. zul je altijd de vraag overhouden what if.. en misschien uiteindelijk groei je verder, en maak je mooie leugens die je zelf bent gaan geloven "de tijd was niet juist" "we konden het financieel niet aan" "we hadden niet een extra kamer over" leugentjes om bestwil.
Jij bent de verstandige van jullie 2, je denkt heel veel.. ik gok maar zo dat je partner meer het gevoelstype zal wezen, als die bekers 8, die ziet het wel zitten. Kom nou eens samen, neem wat meer gevoel aan misschien, wees als de schildknaap moedig en enthausiast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 18-01-2011 21:53:33 ]
The truth was in here.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:50:14 #238
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91537494
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Baterd, reading en vraag mag gewoon hier. Lukt me niiet om via de telefoon op pm te reageren :)
Gelukkig. :*
The truth was in here.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:08:44 #239
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91538875
quote:
16s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik wil een Bastard original!
Yvonne, zou je mij een charmante foto van jezelf kunnen sturen en een vraag die je hebt? Ik hoop er morgenavond tijd voor te kunnen maken!
The truth was in here.
pi_91540616
Wauw!, kijk en daarom wou ik nou graag een legging van jou ;)

Een en al herkenbaarheid!
Het klopt inderdaad dat mijn man het gevoelstype is ..en ik de eeuwige denker :)

Ik ga hier mogen nog wat uitgebreider op terugkomen.
Echt, super legging :)
Heel erg bedankt :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 18-01-2011 22:46:54 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:16:39 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91549856
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wauw!, kijk en daarom wou ik nou graag een legging van jou ;)

Een en al herkenbaarheid!
Het klopt inderdaad dat mijn man het gevoelstype is ..en ik de eeuwige denker :)

Ik ga hier mogen nog wat uitgebreider op terugkomen.
Echt, super legging :)
Heel erg bedankt :*
Heel graag gedaan, bedankt voor je lieve reactie ;)
The truth was in here.
pi_91552196
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef Raug het volgende:

Leuk zeg! :) Ik wilde hier ook nog even vermelden dat de legging die Bastard voor mij gedaan had op vrijwel alle punten leek te kloppen. Erg leuk om te lezen!

Hier Bastard, een pluim!
  Admin woensdag 19 januari 2011 @ 10:54:45 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91553196
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Yvonne, zou je mij een charmante foto van jezelf kunnen sturen en een vraag die je hebt? Ik hoop er morgenavond tijd voor te kunnen maken!
Oh jeetje, charmant, dat wordt zoeken _O-

pi_91581164
Ik had beloofd nog wat uitgebreider op de legging te reageren, dus bij deze :)

allereerst beloof ik dat ik mijn uiteindelijke keus niet teveel door de legging zal laten beinvloeden ;)

De kaarten laten mij dan ook geen nieuwe of verassende dingen zien, maar bevestigen alleen de zaken zoals ze zijn en houden mij zoals je zelf ook al zegt een spiegel voor :)

Ik was begonnen met op elke kaart een uitgebreide beschrijving te geven, maar dan ga ik er te diep op in en dat hoeft niet perse ;)

Waar het op neer komt in het kort is dat de Koning van de zwarden inderdaad mij lijkt aan te duiden. Hetgeen kaart 5 aangeeft, mening verdedigen, ja. dat klopt. Zoals ik al aangaf staat mijn man er meer voor open als ik en hij kan mijn redenen om het niet te doen nog wel eens als "egoistisch" zien waardoor ik dus het gevoel heb me te moeten verdedigen. Maar gelukkig ziet hij ook wel logica in de meeste bezwaren ;)

En van de twijfels is natuurliijk het financiele plaatje. Dus munten 6 bij hoop en vrees ligt daar geheel terecht ;)

jullie denken teveel, twijfelen teveel, doen te weinig terwijl de cosmos zich allang heeft voorbereid (de ster).
>> Ja, dit is iets wat vooral voor mij geldt :')

Nogmaals een mooie legging die inderdaad niet duidelijker had kunnen zijn :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:46:52 #245
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91630187
Yvonne, jouw beurt nu (eindelijk he). Je hebt een ietswat moeilijke vraag voor mij, wat je de komende tijd gaat doen tot het einde des levens is lastig in te vullen misschien. Er zal niet staan dat je nog een pad van loodgieter te gaan hebt om maar iets te noemen. ;)
Ik ga het open houden, zien er of er grote veranderingen aankomen, misschien een verrassing in petto dat soort zaken. Wat gaat er nog gebeuren in dit leven van Yvonne?

Ik zal de kaarten eens gaan schudden..

Als vast lezeres van dit topic weet je dat ik altijd 10 kaarten neerleg, allemaal hebben ze hun eigen boodschap die ik probeer af te stemmen op de positie waarin de kaart ligt. Soms valt er tijdens het schudden er 1 kaart uit, deze kaart benoem ik dan graag want ik bemerk dat het vaak de toon kan aangeven. Deze kaart viel er niet uit maar sprong er uit... het is de kaart staven 7.
We zien een man op een heuvel staan, met een stok in zijn hand en van onderaf worden er met stokken naar hem gezwaaid. Hij moet zijn positie op die heuvel goed verdedigen, hij heeft vermoedelijk zijn best gedaan om die positie te bemachtigen en laat het zich verdikke niet afpakken! Er is een strijd te zien op deze kaart, strijd leveren, het zichzelf moeten verdedigen naar andere mensen, het opkomen voor een onderwerp. Met hart en ziel een onderneming verdedigen, tegenwerkende krachten te baas moeten gaan..
Dat lijkt de toon te zijn dus..

Dan verder met de kaarten in de posities. Kaart 1 die van het heden, wat speelt er nu, wat is je gevoel op dit moment in het leven zou je kunnen zeggen.
Wederom een kaart van een krachtmeting, staven 5. Ook hierin staven, ambities of idealen of ideen staan ze voor worden in een krachtmeting gezet. Het is niet een gevecht misschien van leven of dood, maar wel vele discussies moeten voeren, Conflicten in omstandigheden, verschillende meningen die onenigheid geven in belangrijke kwesties. Het kan zowel een strijd zijn die je levert met je omgeving, zie ook de vorige kaart die wel meer op de omgeving gesteld is dan wel innerlijk je strijd hebben, wikken en wegen , ik ben geneigd te zeggen de strijd met de buitenwereld.

Wat kruist daarop, wat kan de hulp zijn of juist de belemmering, in dit geval een zeer krachtige hulpkaart, een kaart uit de grote arcana nummer 1 de magier.
De magier is van zeer sterke wil, hij wil iets en hij geeft kracht om zaken te gaan doen, hij gebruikt alle middelen die in zijn bereik liggen om de onderneming die er is aan te drijven.
We zien op de kaart een krachtig signaal met 1 hand in de lucht en 1 vinger naar de grond, zijn wil zal heersen over het onderwerp. Het zou zomaar kunnen wezen dat je een idee op poten aan het zetten bent, dat je daarover de strijd hebt maar alles in het werk stelt om de onderneming te gaan starten. En dan niet alleen het idee starten, maar ook met vakmanschap je plan ten uitvoer gaan brengen. Vermogen om ideen vorm te gaan geven dus, staat vaak voor een leider, manager, iemand die controle heeft. Als je een vraag zou stellen over een bepaald traject wat je mogelijk zou moeten starten dan is dit zeker een goede wind in de rug.
Zoals de vraag nu ligt ben ik geneigd te denken dat je heel veel strijd levert in je omgeving, maar dan ook met een ijzersterke wil, heel erg gedreven zijn.

De volgende kaart is die van het verleden. In het verleden zien we een mooie tijd, misschien een mooiere tijjd die we gekend hebben. Staven 4. Tijd van oogsten, tijd van een feestje vieren, gezin speelt hier een rol in, goed voor elkaar hebben. Diploma is gehaald, de hobbel is genomen, we zijn aangekomen waar we wilde gaan komen, harmonie, beloning na inspanningen. Een rustige periode.

Ook in het recente verleden zien we toch een reden voor een feestje, daar word ook getoost op het leven met bekers 3. 3 vrouwen om elkaar heen met de glazen in de lucht, ze dragen allen bloemen in het haar en het lijkt alsof ze dansen. Deze kaart staat voor groei, groeien in relatie, liefdevolle betrekkingen met elkaar, boeken van een goed resultaat, herwinnen van gezondheid, familie of vrienden die dichter bij elkaar komen, dat zijn zaken die onder deze kaart vallen.
Ik kan het gezien de vraag niet verder defineren, dat zou je zelf wellicht kunnen invullen voor mij.

Wat zegt de mogelijke toekomst, ook hier een kaart uit de grote arcana (er volgt er straks nog 1) dat maakt 3, dat maakt dat je vraag toch gewicht heeft of een hoge mate belangrijk is. Logisch ook, we hebben het over je leven en de doelen die er misschien nog aankomen.
We hebben hier de keizer liggen, ze zeggen dat het de kracht van de wereld is.. je hebt de keizerin als moedertje natuur, en je hebt de keizer die de groei van haar strakkere vormen geeft.
Wat we zien is dus rechte lijnen op de kaart, er moeten zaken vorm gegeven worden, en we zien ramskoppen op de kaart voorkomen wat duidt op koppigheid, vooral in het verwezenlijken van iets.
Organiseren en duidelijk zaken daarin afkaderen, taken uitdelen en de regie behouden. Deze kaart op deze positie geeft vaak een verwezenlijking van een doel aan.
Waar we dus de magier hebben, die met zijn enorme wil een onderneming gaat starten, geeft de keizer daar heel duidelijke vormen aan, wellicht een voltooing aan. Krijg ik toch weer sterk een idee dat je iets op touw aan het zetten bent. Nee geen geraniums voor jou voorlopig.
Redeneren, analyseren, verantwoordelijkheidsgevoel, onafhankelijkheid, de self made man (vrouw) . Gezagsfiguur, verpersoonlijking van vader waar de keizerin moeder is, trots, heersen zijn wat kernpunten van de kaart.

Koning van pentakels op de nabije toekomst. Een man zou het kunnen wezen, want de hofkaarten zijn vaak werkelijk personen waar we mee te maken hebben.
Deze man behaald ook zijn doelen in de wereld, kan terugkijken op een vruchtbaar succesvol leven. De man zit temidden van al zijn bezittingen op zijn troon in een rustpunt, overzien wat hij vergaard heeft. Hij heeft vermoedelijk goed geboerd, omdat het de kaart van de munten is wat vaak wijst op geld of materie zaken zouden we kunnen zeggen dat hij de juiste investeringen gedaan heeft en er nu de vruchten van plukt.
Heetf ook graag de touwtjes in handen, gelooft wat hij ziet, is niet zo even voor de gek te houden. Is een man die vaak goed is in techniek of bouwkunde, als hij maar zaken kan bouwen in deze fysieke wereld. Vaak een wat traditionele man, conservatief misschien, loyaal, respectvol, voorzichtig tot hij zeker weet dat er wat te winnen valt dan zou een risico genomen kunnen worden. Verder een rustig persoonlijkheid. Ik zou in de gedachte van je vraag kunnen zeggen dat je deze man in de komende tijd gaat leren kennen, of dat je hem al kent maar er meer mee gaat samenwerken. Samen zijn jullie zo te zien wel een sterk team. Jij hebt je idee, je enorme wil en doorzettingsvermogen, en hij de rustige doch zeer pientere man die weet hoe zaken aangepakt moeten worden, hoe er iets opgebouwd moet gaan worden om een succes te vormen.. dan mag je van goeie huizen komen als tegenwerkende kracht want anders kun je het beter laten.

Wat zien we op de positie van de vraagsteller ten opzichte van de situatie, we hebben ook weer een grote arcana kaart, het oordeel ondersteboven.
Waar het recht op staand een zeer mooie kaart is waarin we door kunnen pakken, loskomen van een stramien, persoonlijke groei verwezenlijken, transformeren, verhuizen of veranderen van baan... zien we dat ondersteboven net anders. Het is het weigeren afstand te doen zelfs van iets (en blijkbaar heb je nogal een wil) negeren van adviezen en raad, dat hoeft niet perse een verkeerd oordeel te zijn hoor, maar je gaat je eigen pad, kiest misschien daarmee het moeilijkere pad waarmee de groei of verandering zich nog niet aanbiedt. Als we het over gezondheid hebben, wijst deze kaart op geen verbetering, de situatie stagneerd misschien. De kaart is met zijn getal 20 ook verweven met de hogepriesteres, en zij staat weer voor het onderbewustzijn, misschien zegt je onderbewustzijn tegen je wat je wel zou kunnen doen om die persoonlijke transformatie voor elkaar te krijgen? Voel je je zo dat er geen veranderingen zijn?
Waar ik ook aan denk met deze kaart is een stuk karma, ik weet niet of je er van gehoord hebt, je onderbewustzijn weet waarom je deze periode te verduren hebt.
Toch gezien de vorige kaarten zit er nog wel iets in het vat denk ik.

De omgeving, munten 5. We hadden in het verleden die mooie staven 4 liggen, dat zien we nu anders, de omgeving staat in het teken van armoe of tegenslag. We kunnen het gevoel hebben dat we van ons geloof af zijn gevallen, dat we het vertrouwen ergens in hadden en dat het ons heeft laten vallen. Een verstoring in het dagelijkse leven, gezondheid die achteruit gaat, een stuk armoe door verlies van inkomsten, verraden zijn door dat waar we in geloofde, tegenslagen, een negatieve kijk vormen.. waar we bij moeten waken dat we niet verbitterd gaan worden natuurlijk. Ook al is de leraar uiteindelijk niet zo slim als we hadden gedacht, of lijkt het alsof de hoop word weggeslagen, we moeten er niet in vast blijven zitten. Misschien komt op deze kaart ook die tegenwerking vandaan van die staven kaarten.

Koning van staven ondersteboven op hoop en vrees, ondersteboven ook geen leuke man om te kennen. "nu doen we het op mijn manier" (weer die tegenwerkingen) "ik bepaal wat er goed is en hoe we dat gaan aanpakken bepaal ik" .. we weten dat je vlgs de kaarten zelf ook je behoorlijke stempel kan drukken, dit kan vuurwerk geven met deze man. Temperamentvol is hij, onverbiddelijk , bazig, uit op eigen gewin en er nog trots op zijn, kan vertellen zie je wel ik heb gelijk, arrogante persoonlijkheid, dominant. Ik wil eigenlijk niet vragen of je zo iemand kent maar hij lijkt nog een belangrijke rol te spelen misschien in je leven.. of en ja het blijft een lastige vraag zo open voor de rest van je leven, of je hoopt zo iemand niet te gaan worden.. dat ze jou niet zo gaan zien. Waak op dit figuur.

Als afsluiting komt toch weer die startende onderneming naar voren hoor, het doel waar we over denken, (zwaarden aas) de heuvels die we al genomen hebben zorgen dat we een goede ondergrond hebben en met de nodige ervaring wellicht, iets goeds van de grond kunnen gaan krijgen. Met wellicht zelfs goddelijke inspiratie (gouden vonken op de kaart) mentale inspanningen worden geleverd, rechtvaardige besluiten worden genomen.

Ja dat is m dan, vrij woelige legging zou ik willen zeggen.. ik voel een enorme drijfveer hierin, veel vuurkracht van binnenuit, een sterke wil die er op de zaken gelegd word, door jou, misschien ook door die koning van staven, en daar tussenin zit die goeie koning van pentakels de man die groei kan bewerkstelligen.. misschien degene die je tempert zo nu en dan met zijn rustige inslag.
Ik zie in het verleden de lol die we gehad hebben, de tegenwerkingen die we van alle kanten kennen en de armoe die we dan nu af en toe lijken te hebben. Ik zie nu ook waar je vraag vandaan komt, het oordeel ondersteboven, word het ook nog anders, word dit nog omgedraaid of blijven we zo doorgaan. Mogelijk het karma waarom we dit moeten of willen meemaken. Zeker is dat het geen kalme rit is, tis allemaal geen bloemetjes en vlindertjes er worden zaken bedreven en daarbij staat gevoel wat op de achtergrond. En over zaken gesproken, zie ik daar toch nog een weg open liggen om verandering te bewerkstelligen, het zou zomaar kunnen zijn dat er nog iets op touw gezet gaat worden waar je de leiding in zal hebben, zal bepalen wat juist is of hoe de onderneming moet gaan worden. Samen met die koning een prima combinatie, en ook de aas geeft succes aan daarin.

Ik hoop dat je er wat herkenning in ziet, misschien dat je er wat op wil aanvullen of misschien dat je zegt dit herken ik niet zo, of zou het ook kunnen wezen dat de kaart dit of dat bedoelt.. ik hoor het graag. Hier of op PM mag ook ;)

Liefs,
D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 21:08:53 ]
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:57:32 #246
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91634396
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 09:41 schreef wendytje het volgende:
Ik zou hrrl graag een sessie willen. Mag ik me bij deze hiervoor aanmelden?
Ik ben een beetje kwijt wat nou de lijst is, en of die mensen die erop staan nog een legging willen, aangezien jij actief bent .. en als je wilt dat ik je kaarten leg, zou ik willen vragen om een foto van jezelf en een (specifieke) vraag te sturen aan mij per pm.
The truth was in here.
  Admin vrijdag 21 januari 2011 @ 07:31:47 #247
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91646773
Oh, een hele mooie, deze ga ik eerst eens rustig lezen en laten bezinken voor ik reageer.
Maar enorm bedankt!

pi_91652042
Bastard,

Ik heb een hele tijd geleden een reading van je gekregen, daar was ik heel blij mee.

Graag zou ik er nog een van je krijgen. Ik heb ooit ergens voor een 2e reading op een lijstje gestaan, maar dat kan ik niet meer vinden.

Zou je dat willen doen?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:59:48 #249
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91653009
Staat mij ook iets van bij inderdaad Lonaa dat je je nogmaals aangemeld had.. maar omdat het allemaal zo'n tijd terug is maak ik even een nieuw geupdate lijstje aan:

=======================
Lonaa
wendytje
vogeltjesdans
Precious00
=======================

Aangezien jij dus bovenaan staat (vanuit een vorige lijst) zou je mij dan een foto van jezelf en een (specifieke) vraag willen zenden aan mij per PM? :)

wendytje heb ik nog niets van ontvangen, neem aan dat het nog komt. Verwacht geen tijd te hebben voor een reading dit weekend, zal ergens volgende week worden dus. (beloofd)
The truth was in here.
pi_91653339
Verzonden Bastard. :)
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')