Volgens mij was jij even de weg kwijt op je toetsenbord. Gokje, grapefruits?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:51 schreef Perruche het volgende:
[..]mijn vriendje is vooral geergerd als 'ie boodschappen moet doen ;') hij heeft liever dat ik het doe.
Fruit vind ik wel OK; vooral citrusvruchten (verse sinaasappel of graoegruis, mandarijn) en peren, zomerfruit, etc. Maar niet te vaak.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij was jij even de weg kwijt op je toetsenbord. Gokje, grapefruits?
[..]
Ahw, das naar! beterschapquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:55 schreef LadyBlack het volgende:
Mogge
Ik begin langzaam een beetje op te knappenMaar het is wel echt een heftige verkoudheid zeg, tering.....
Ik heb echt alles wat je kunt krijgen nu wel gehad. Ook al 3 dagen ontstoken ogen, ik zie er niet uit
!
Mini, ging jij ook al weg!! Als je al onderweg bent naar de States: goeie reis en heel veel plezier!!! Spannend hoor
Er zijn wel winkels open, ben net nog naar de AH geweest!quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef neen het volgende:
Ik zou vandaag m'n vader dus helpen met wat klusjes thuis, dacht ik. Is het dus morgen want vandaag zijn ze er niet, toen dacht ik: "Oo, dat kan ik mooi wat lekkers voor mezelf koken met spinazie" maar toen besefte ik dat de winkels gesloten zijn
dus nu moet ik kijken wat er allemaal in huis is en dan iets verzinnen.
Enig wat ik zeker weet dat er is is: Rode koolbah straks maar zoeken
[..]
Ik heb ook echt zoveel plastic tasjes omdat ik vaak weer vergeet een mee te nemen
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:44 schreef -marz- het volgende:
Mijn vriend maakt er ook zo'n happening van als hij een keer boodschappen doet. Is hij helemaal trots dat hij heeft gedacht aan het muntje dat in het karretje moet en zelf een boodschappentas meeneemt
Eigenlijk is dit al begonnen nadat ik op skeelers voor een auto moest uitwijken en op m'n stuit landde, daarna lag ik plat op het wegdek en kon ik me een paar minuten niet bewegen. Denk dat er toen iets verschoven is in m'n nek ofzo, en het verergert onder stress.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef loveli het volgende:
Het kan een teken zijn van beginnende trombose. Komt heel weinig voor, maar wel iets om voorzichtig mee te zijn.
Kleine stolseltjes die even in je hersenen dingen blokkeren.
die van mij doet sowieso meestal de boodschappen, al gaan we de laatste tijd weer samen.quote:
cool. Ik vind het lastig het officieel te laten klinken, maar ook persoonlijk te maken...quote:
mootje, ik wil best naar je vorige essay en t commentaar kijken, en naar dit essay om je te helpen hoor! academisch engels schrijven is mijn vak, en ik heb ook essays becijferd en nagekeken. als ik weet waar deze docent specifiek op let kan ik je vast wel helpen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die van mij doet sowieso meestal de boodschappen, al gaan we de laatste tijd weer samen.
Net even flink zitten janken om het commentaar op mijn essay. Snap er geen flikker van waarom dezelfde wijze van schrijven, quoten en refereren ineens een 5,6 is in plaats van een 7,5. Ben echt heel teleurgesteld, en had liever dat ze me niet 'het voordeel van de twijfel' had gegeven zoals ze zelf zei en gewoon een 5 had gegeven, zodat ik 't over kon doen en wel een 7 kon scoren...![]()
bah! En dan moet ik nu met die voor morgen gaan beginnen en nu durf ik helemaal niets meer!
ik zou even nakijken of t bij jullie uni mag om je directe begeleiders te bedanken. ik kreeg een gezellige uitbrander op mijn afstudeerpraatje omdat ik mn begeleidster had bedankt terwijl dat tegen de leidse mores is, omdat het gewoon hun werk is, ofzo.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:42 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben aan het werk. Omdat het niet ging, heb ik de acknowledgements maar geschreven. Wat vinden jullie, kan dit?
I would like to thank assistant-professors Erik ** and Magnus ** for valuable advise and critiques, Thimna ** and Jonas ** for insightful and humorous comments on draft versions of this thesis, as well as companionship in the writing-process. With regards to companionship, Jurriën ** and Laureline ** also deserve to be mentioned: thank you for the numerous lunch- and coffee breaks and the open and distracting conversations. A special thanks to Johannes ** for stimulating me to set the bar higher and pushing myself, for all the discussions on the topic and for helpful, yet sometimes overwhelming, critiques on my work.
Ja, dat mag. Ik zit te twijfelen of ik diegene zal bedanken die het hele proces begeleid: ik heb veel discussies met hem gebracht die me ook geholpen en gestimuleerd hebben, maar hij zal me waarschijnlijk ook een cijfer geven...quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou even nakijken of t bij jullie uni mag om je directe begeleiders te bedanken. ik kreeg een gezellige uitbrander op mijn afstudeerpraatje omdat ik mn begeleidster had bedankt terwijl dat tegen de leidse mores is, omdat het gewoon hun werk is, ofzo.
bij sommige uni's mag het wel/hoort het wel. even navragen of in andere scripties nakijken zou ik doen...
dat zou fijn zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mootje, ik wil best naar je vorige essay en t commentaar kijken, en naar dit essay om je te helpen hoor! academisch engels schrijven is mijn vak, en ik heb ook essays becijferd en nagekeken. als ik weet waar deze docent specifiek op let kan ik je vast wel helpen.
niet bang zijn, gewoon schrijven! en pm me maar voor hulp, ik doe het graag.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik wilde 'Het is volbracht!' aan het einde van m'n voorwoord schrijven (waarin ik iedereen ook bedankte), maar ik denk niet dat m'n ouders dat leuk hadden gevonden.
Haha, als je het zo stelt... Maar ik probeer als afstudeerbegeleider toch echt the extra mile te gaan; ik weet hoe complex zo'n groot project is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:58 schreef -marz- het volgende:
Ik had helemaal niet zo'n bedanktoestand in m'n thesis staan.
Wat mij betreft doen die begeleiders gewoon hun werk?! Ik word ook niet bedankt voor m'n werk, ik krijg gewoon betaald.
ah ja sommige docenten zijn heel streng op lay-out. mijn allereerste docent ook. we hadden een stylesheet en als je je daar niet aan hield, dan kostte dat je zeker twee punten op je cijfer, ook taalfouten was ie heel streng op. ik heb t daardoor wel echt heel snel geleerd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou fijn zijn
ik weet wel dat 't essay geen 8 of 9 waard was in dit geval, en als ze inhoudelijk ontzettend commentaar zou hebben, dan ook prima. Had ze ook wel, maar daar wijdde ze niet echt over uit.
Er stond vooral "YOUR LAYOUT IS ALL WRONG. This is a basic blablabla". Wellicht heb ik een paar enters teveel gebruikt ofzo? Heb iig een standaardindeling (Inleiding met 3 dingen die ik wil bespreken, dan per 3 dingen een grote alinea met daarin weer een driedeling met een topic sentence, uitleg en een voorbeeld, en dan een conclusie)
Ook heb ik 2 samentrekkingen over het hoofd gezien ( wouldn't) en ik wéét dat dat niet mag, maar kommop, eerstejaars essay. En verder ben ik gewoon niet blij met de manier van commentaar. Gewoon een klein stukje tekst zonder concrete voorbeelden waar het dan fout is gegaan, dus wat er PRECIES mis is met mijn lay-out naar haar mening, weet ik niet.
Omdat dat niet netjes is of omdat je ouders bedankt wilden worden?quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik wilde 'Het is volbracht!' aan het einde van m'n voorwoord schrijven (waarin ik iedereen ook bedankte), maar ik denk niet dat m'n ouders dat leuk hadden gevonden.
ja ik had ook gewoon de "gewoonte in Leiden" kunnen zeggen, maar wat betreft academische gebruiken hebben ze t zelf ook over mores hier... heel wat anders dan de mores bij het corps hoor!quote:
Klinkt een beetje als een voorstukje van... Komt een vrouw bij de dokter. Wel leuk om te lezen als je er tussen staat maar ik sla dat altijd overquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:42 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben aan het werk. Omdat het niet ging, heb ik de acknowledgements maar geschreven. Wat vinden jullie, kan dit?
I would like to thank assistant-professors Erik ** and Magnus ** for valuable advise and critiques, Thimna ** and Jonas ** for insightful and humorous comments on draft versions of this thesis, as well as companionship in the writing-process. With regards to companionship, Jurriën ** and Laureline ** also deserve to be mentioned: thank you for the numerous lunch- and coffee breaks and the open and distracting conversations. A special thanks to Johannes ** for stimulating me to set the bar higher and pushing myself, for all the discussions on the topic and for helpful, yet sometimes overwhelming, critiques on my work.
Ik denk omdat Jezus dat zei toen ie doodging.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Omdat dat niet netjes is of omdat je ouders bedankt wilden worden?
[..]
Oh wel grappig dat zijn laatste worden NLs waren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:07 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik denk omdat Jezus dat zei toen ie doodging.
whehequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef P.F het volgende:
[..]
Oh wel grappig dat zijn laatste worden NLs waren.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:11 schreef -marz- het volgende:
Niet, maar voor de Nederlandse lezer wel zo prettig.
Mijn hoofdpijn zit vooral aan de voorkant van mijn hoofd, niet specifiek meer links of rechts. Dat klopte volgens de fysio ook met de spanningshoofdpijn en het feit dat mijn schouders en nek een gespannen zooitje zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:13 schreef -marz- het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij hier last van?
Ik heb dit ook, waarbij de hoofdpijn vanuit m'n nek/schouder (meestal links) optrekt tot achter m'n linkeroog, en ik zie ook lichte vlekken aan de linkerkant, soms tintelingen in de vingers aan m'n linkerhand.
Vraag me soms af of dit nou spierspanningshoofdpijn is of lichte migraine. Denk het eerste. Maar ik vraag me af hoe dit bij jou is?
Beetje offtopic wel... sorry.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef P.F het volgende:
[..]
Oh wel grappig dat zijn laatste worden NLs waren.
Idd dus. Ze hadden het echt niet gewaardeerd als ik dat uit z'n context had gerukt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:07 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik denk omdat Jezus dat zei toen ie doodging.
Whehe. Maar je ouders zijn toch Fries? Konden ze het dan sowieso wel lezen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd dus. Ze hadden het echt niet gewaardeerd als ik dat uit z'n context had gerukt.
Hoe durf ik het voltooien van een scriptie ook gelijk te stellen aan gekruisigd worden?.
Dat is wel heel vervelend ja! Bij mij helpt paracetamol wel goed gelukkig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:30 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Mijn hoofdpijn zit vooral aan de voorkant van mijn hoofd, niet specifiek meer links of rechts. Dat klopte volgens de fysio ook met de spanningshoofdpijn en het feit dat mijn schouders en nek een gespannen zooitje zijn
Ik heb ook last van migraine, alleen veel minder. 3x per jaar is veel. Bij migraine heb ik echt veel meer pijn, en ben ik gevoelig voor licht, geluid en zelfs geur (kan ik zelfs van over m'n nek gaan). Als ik jou was zou ik er eens over praten met je huisarts, vooral als je het veel hebt. Ik heb zelf nu vrij veel spanningshoofdpijn. Het belemmert me ook (niet kunnen studeren/werken op dagen dat ik het heb), heel vervelend
Mijn ouders kunnen ook gewoon Nederlands, hoorquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Whehe. Maar je ouders zijn toch Fries? Konden ze het dan sowieso wel lezen?
Ik ben ook niet vrij, maar ik heb wel zin om te werken vandaagquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:40 schreef de_nachtwacht het volgende:
Tvp. Ik ben niet vrij helaas, dus zo maar weer eens met de scriptie bezig.
Sorry ik ben een beetje flauw vandaagquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mijn ouders kunnen ook gewoon Nederlands, hoor.
Ik ook dus ik ga maar helpen verhuizenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:51 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik zou gaan mountainbiken, maar dat gaat niet door. Nu verveel ik mij en moet ik eigenlijk wielrennen, maar heb nog geen zin![]()
En ik heb behoefte aan mensen om me heen, maar mijn vriendinnetjes nemen niet op
Klopt, hij ging om een uur of 3 weg en ik was nog even aan het klooien op de pc en opeens werd ik om een uur of 6 wakker op de bank.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nachtwacht slaapt volgens mij nog maar net. Ik werd om 5:15 wakker en toen brandde het licht nog, dus z'n vriend was blijkbaar nog niet weg. Of hij is weer eens op de bank in slaap gevallen, dat kan ook nog
.
Ik ben te lang blijven liggen: ik stel het opstaan steeds uit en dan op een gegeven moment voel ik me nóg duffer en kost het nóg meer moeite om op te staan.
Wat voor jurkje? Ik ga zo dineren in een net pakje maar ik weet nog niet wat haha..quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:35 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben kleding aan het uitzoeken. Ik vind nu een heel mooi jurkje, maar erm... hoe ga ik dat ooit met goed fatsoen kunnen dragen
Met een foto kunnen we tips gevenquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:35 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben kleding aan het uitzoeken. Ik vind nu een heel mooi jurkje, maar erm... hoe ga ik dat ooit met goed fatsoen kunnen dragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |