abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81504086
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe heet die groep, Sempron?
PDD ?
Autisme Ten Top
pi_81504172
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel dat er een tijdmachine zou bestaan en je zou de klok 25 jaar terug kunnen zetten, zouden jullie het dan doen?

Ik begin: ja!
Ik zou niet terug willen naar die tijd, ook niet met de kennis die ik nu allemaal heb.
pi_81504256
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja die meet was leuk Gezellig met z'n drieën door Blijdorp gelopen. Je hebt wat gemist.

Trouwens jouw dag was ook leuk zo te zien.
volgende keer als ik nog in nederland benwaar het erg op begint te lijken ga ik zeker mee Tenzij er iets heel belangerijks opspeelt!

Btw dat over terug de tijd ingaan, waar doelt dat op.
Ik zou denk ik gezien mijn persoonlijkheid echt niet in die tijd willen leven.
pi_81504418
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:29 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Autisme Ten Top
Dank je. Ik ga kijken.
pi_81504485
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ga daar toch een kijken. Maar met dit voorbeeldje heb ik geen moeite

Ik heb niet echt het idee dat ik iets an die opleiding heb gehad. In geld uitgedrukt heeft het mij meer dan een ton gekost en zo goed als niks heeft opgeleverd.
Klinkt als een dure opleiding, misschien dat je de "opportunity loss" meerekent, namelijk dat je in die jaren dat je studeerde niet hebt gewerkt.
Autisme is nu eenmaal zwaar, je loopt altijd weer tegen muren op waar normale mensen vrijwel nooit tegenaan lopen. Voor de ene tist kan dat werk zijn, de ander heeft moeite met groepen en de meeste autistische mannen hebben geen relatie.
pi_81504666
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef francis998 het volgende:
En dat rechtvaardigheidsgevoel werkte haar dus vaak genoeg tegen.
Mijn punt is dat we een gammel systeem hebben. We onze mond vol over het milieu en spaarzaam leven. Rentmeesterschap.

Maar kennelijk niet als het over mensen gaat. Ik vraag me dan af, zijn mensen dan niks waard?

We zijn niet eens in staat om met zijn alleen een systeem te verzinnen dat fatsoenlijk kan draaien.
pi_81504831
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Klinkt als een dure opleiding, misschien dat je de "opportunity loss" meerekent, namelijk dat je in die jaren dat je studeerde niet hebt gewerkt.
Autisme is nu eenmaal zwaar, je loopt altijd weer tegen muren op waar normale mensen vrijwel nooit tegenaan lopen. Voor de ene tist kan dat werk zijn, de ander heeft moeite met groepen en de meeste autistische mannen hebben geen relatie.
Dat is ook zo. De ene tist is de andere niet.

Het is absoluut zwaar. Werk is al een onneembare vesting. Een relatie al helemaal en de wetenschap dat je geen kinderen nalaat. Ik moest er van de week weer aan denken, toen dat jongetje na de ramp in z'n eentje overbleef.
pi_81504873
Ik zou de tijd niet terug willen draaien, althans geen 25 jaar. Toen was ik nog niet geboren
Soms denk ik wel dat ik de tijd 5 jaar had willen terug draaien, en mijn ex nooit had leren kennen. Dat had mij veel geld en verdriet gescheeld. Maar aan de andere kant.. Alles wat ik heb meegemaakt heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en daar ben ik trots op
Ik heb vanuit de breuk een van mijn beste vrienden leren kennen, en mij in mijn interesses kunnen verdiepen. Op die manier ben ik op dit forum terecht gekomen (een van de interesses was nl. ass)
Van daaruit weer een fobo aangemaakt en van daar uit weer Detroit leren kennen.
Via heel wat omwegen heb ik bereikt wat ik nu allemaal heb en dat zou ik nooit willen terugdraaien.
pi_81504947
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:29 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Autisme Ten Top
Ik zie dat je moet aanmelden. Kosteloos?
pi_81504974
Ik blijf een relatie of autisme geen hindernis vinden. Dat is misschien mijn idealistische kijk
  zondag 16 mei 2010 @ 20:44:30 #161
298726 Dalf03
Mijn wereld..
pi_81505136
Ik heb ADHD en Autisme, ik heb werk.. Ook al gaat dit zeer moeizaam, en hoelang ik nog werk heb weet ik niet. Ik werk 2 jaar bij McDonalds maar het is me allemaal soms net iets te gaotisch.. Ik heb dit met een wajong uitkering, die de helft van mijn salaris betaald. Mcdonalds hoeft dus maar 50 procent te betalen.
Maar ik heb de laatste maanden veel uitbarstingen. Een relatie heb ik helemaal niet, vrienden wil ik dolgraag maar alles gaat moeilijk. Autisme is inderdaad iets heel moeilijks..
pi_81505145
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel dat er een tijdmachine zou bestaan en je zou de klok 25 jaar terug kunnen zetten, zouden jullie het dan doen?

Ik begin: ja!
5 jaar dan, dan was ik nu misschien op het niveau waar ik in werkelijkheid pas ben in 2015.

Ook al zou je de klok 25 jaar kunnen terugzetten, de vraag blijft: ben je, gegeven je ASS, in staat om te werken?
pi_81505379
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zou de tijd niet terug willen draaien, althans geen 25 jaar. Toen was ik nog niet geboren
Soms denk ik wel dat ik de tijd 5 jaar had willen terug draaien, en mijn ex nooit had leren kennen. Dat had mij veel geld en verdriet gescheeld. Maar aan de andere kant.. Alles wat ik heb meegemaakt heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en daar ben ik trots op
Ik heb vanuit de breuk een van mijn beste vrienden leren kennen, en mij in mijn interesses kunnen verdiepen. Op die manier ben ik op dit forum terecht gekomen (een van de interesses was nl. ass)
Van daaruit weer een fobo aangemaakt en van daar uit weer Detroit leren kennen.
Via heel wat omwegen heb ik bereikt wat ik nu allemaal heb en dat zou ik nooit willen terugdraaien.
Mooi, Cassandra. Soms lopen dingen inderdaad zoals ze lopen. Ik geloof ook niet dat we het leven moeten proberen begrijpen. Je hebt natuurlijk gelijk dat die eerdere relatie je ook heeft gevormd en je sterker heeft gemaakt.

Ik vraag me wel af waar je 25 jaren gelden was.... Ik vraag me af, waar ben je voor je geboorte

Ik kan me niet voorstellen wat het is om niet te zijn....
pi_81505703
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

5 jaar dan, dan was ik nu misschien op het niveau waar ik in werkelijkheid pas ben in 2015.

Ook al zou je de klok 25 jaar kunnen terugzetten, de vraag blijft: ben je, gegeven je ASS, in staat om te werken?
Goeie.

Het enige is dat ik dan een andere opleiding zou gaan volgen. Was ik radioloog geworden. Of dan toch verkeersvlieger.

Met ASS was dat laatste never nooit gelukt. Radioloog misschien weer wel. Althans de opleiding. Voor de rest dezelfde geschiedenis als nu het geval. Vrees ik.

Nee, dan moet ik verder terug. Maar het blijft denken in een verboden gebied.
pi_81505717
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi, Cassandra. Soms lopen dingen inderdaad zoals ze lopen. Ik geloof ook niet dat we het leven moeten proberen begrijpen. Je hebt natuurlijk gelijk dat die eerdere relatie je ook heeft gevormd en je sterker heeft gemaakt.

Ik vraag me wel af waar je 25 jaren gelden was.... Ik vraag me af, waar ben je voor je geboorte

Ik kan me niet voorstellen wat het is om niet te zijn....
Soms hoor ik mijn schoonfamilie of mijn vriend zelf praten en dan wilde ik wel dat ik hem eerder had leren kennen. Ook nog om een andere reden.
Maar verder vermoed ik dat ik dezelfde fouten zou maken, je maakt immers fouten om ervan te leren.

En 25 jaar terug was ik vermoedelijk een 'misschien ooit' gedachte. Ik geloof dat mijn ouders toen niet zo lang bij elkaar waren.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:52:52 #166
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81505747
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:31 schreef francis998 het volgende:

[..]

volgende keer als ik nog in nederland benwaar het erg op begint te lijken ga ik zeker mee Tenzij er iets heel belangerijks opspeelt!

Btw dat over terug de tijd ingaan, waar doelt dat op.
Ik zou denk ik gezien mijn persoonlijkheid echt niet in die tijd willen leven.
Volgende meet een picknick in een park?

Trouwens terug gaan in de tijd is een slecht idee. Sommige dingen kan je niet veranderen ook al zou je dat willen. En wat als je het veranderd wie zegt dat het beter wordt. Ik wilde ook terug in de tijd om het verleden te veranderen maar ik weet dat het onzin is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81505748
@Sempron, ja ik ben heel druk.. maar mijn hersens zijn ook helemaal open en ik ben heerlijk bezig.
Alleen "mijn" internet is nu wel best traag en s'nachts heb ik daar geen last van, maar misschien dat ik die router straks toch ff ga "ownen" Want ik heb ff bandbreedte nodig..

En, EG, ik zou zéker 25 jaar terug gaan.. niets liever, eerlijk gezegd.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81505890
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Trouwens terug gaan in de tijd is een slecht idee. Sommige dingen kan je niet veranderen ook al zou je dat willen. En wat als je het veranderd wie zegt dat het beter wordt. Ik wilde ook terug in de tijd om het verleden te veranderen maar ik weet dat het onzin is.
Hebben jullie ooit the butterfly effect gezien? Met Ashton Kutcher. Is nog een vervolg opgemaakt en soortgelijke ideeen maar de butterfly effect is echt een steengoed verhaal over dit idee en de gevolgen ervan
pi_81505931
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mijn punt is dat we een gammel systeem hebben. We onze mond vol over het milieu en spaarzaam leven. Rentmeesterschap.

Maar kennelijk niet als het over mensen gaat. Ik vraag me dan af, zijn mensen dan niks waard?

We zijn niet eens in staat om met zijn alleen een systeem te verzinnen dat fatsoenlijk kan draaien.
Let OP: dit is geen kritiek.

Eg, ik snap wel dat je heel veel moeite hebt met het systeem. Maar bedenk maar dat het erger zou kunnen zijn. Waar mijn moeder vandaan komt heb je werk of je hebt geen inkomsten.
Je hebt niet altijd een zorgverzekering en andere voorzieningen, psychologische hulp moe tje maar kunnen betalen.
Dus hier heb je het in vergelijking nog niet zo heel errug slecht .
Maar goed, hier is het ook niet wat het was.
En wat klopt is dat mensen overal steeds vaker gewoon een nummerjte worden.

Maar goed, het zou wel wat persoonlijker mogen, maar dat is in de realiteit weer onmogelijk, want het kapitalistische wint terrijn, en het consumisme ook
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef Dalf03 het volgende:
Ik heb ADHD en Autisme, ik heb werk.. Ook al gaat dit zeer moeizaam, en hoelang ik nog werk heb weet ik niet. Ik werk 2 jaar bij McDonalds maar het is me allemaal soms net iets te gaotisch.. Ik heb dit met een wajong uitkering, die de helft van mijn salaris betaald. Mcdonalds hoeft dus maar 50 procent te betalen.
Maar ik heb de laatste maanden veel uitbarstingen. Een relatie heb ik helemaal niet, vrienden wil ik dolgraag maar alles gaat moeilijk. Autisme is inderdaad iets heel moeilijks..
hoi .
Tja, dat je bij de mac werkt is leuk, aangezien je toch een baan hebt. Maar let wel op dat je gezondheid eerst gaat, dus let vooral op je gezondheid! en of je het nog uithoudt.
iig, veel succes
pi_81505982
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vondelpark Amsterdam, ik ken daar een spot dat is een soort rustig cultureel hippie achtig centrum waar je ook kan zitten en drinken en terasje.. met hippie thee enzo, maar ook cola e.d... en vlakbij natuurlijk genoeg gras en park.. Ik had daar een keer een meeting met borderliners.. was echt erg rustig en goede omgeving, ondanks de stad.. maar de plek zelf was super.
pi_81506056
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Hebben jullie ooit the butterfly effect gezien? Met Ashton Kutcher. Is nog een vervolg opgemaakt en soortgelijke ideeen maar de butterfly effect is echt een steengoed verhaal over dit idee en de gevolgen ervan
ja die herinner ik me nog!. Was wel een goede film, soms iets te kreepy . Maar toch een super goede film, met nog een serieuze boodschap erachter!
pi_81506099
Park in amsterdam
  zondag 16 mei 2010 @ 20:57:40 #173
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_81506165
quote:

[..]

Tistjes "overleven" al 10000 jaren, en dat is niet mogelijk zonder werk.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik blijf een relatie of autisme geen hindernis vinden. Dat is misschien mijn idealistische kijk
Sterker nog zonder autisme zaten we nu nog ergens in de jaren 1500 of nog erger. Je hebt nou eenmaal mensen nodig die zich vrijwillig willen afscheiden van de maatschappij, niet alleen om kennis te vergaren en hele levens in dienst van de wetenschap te stellen. Maar ook einzelgangers die als voorbeeld dienen voor de rest. Wat heb je nou werkelijk aan alleen maar sociale mensen, die zouden toch nooit op een zolderkamertje/laboratorium/bibiliotheek gaan zitten om kennis te vergaren( of produceren) over het alles & niets.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 16 mei 2010 @ 21:00:05 #174
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81506387
quote:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus. Steel dat je Hitler vermoord. Zou de tweede wereld oorlog dan niet gebeuren? Of nog iets veel ergers?
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Autidude het volgende:

[..]

Vondelpark Amsterdam, ik ken daar een spot dat is een soort rustig cultureel hippie achtig centrum waar je ook kan zitten en drinken en terasje.. met hippie thee enzo, maar ook cola e.d... en vlakbij natuurlijk genoeg gras en park.. Ik had daar een keer een meeting met borderliners.. was echt erg rustig en goede omgeving, ondanks de stad.. maar de plek zelf was super.
Klikt goed
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81506417
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Park in amsterdam
precies goed idee. Als ik mijn chileense paspoort verlooptoeps dat mag niemand weten moet ik toch in a'dam wezen bij 't consulaat in A'dam.
Alleen januari is daar geen goed moment voor, midden in de winter in een park picknicken
pi_81506604
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Soms hoor ik mijn schoonfamilie of mijn vriend zelf praten en dan wilde ik wel dat ik hem eerder had leren kennen. Ook nog om een andere reden.
Maar verder vermoed ik dat ik dezelfde fouten zou maken, je maakt immers fouten om ervan te leren.

En 25 jaar terug was ik vermoedelijk een 'misschien ooit' gedachte. Ik geloof dat mijn ouders toen niet zo lang bij elkaar waren.
Weet je, ik vraag me het volgende vaak af. Stel nou dat je pa en ma elkaar nooit hadden ontmoet. Dan had je niet eens bestaan. Of andere ouders gehad. Met of zonder ASS.

Er zijn een tal van gedachte experimenten. Hoe meer ik er doe, des minder ik begrijp van het leven en de bedoelingen ervan.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:04:22 #177
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81506732
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:00 schreef francis998 het volgende:

[..]

precies goed idee. Als ik mijn chileense paspoort verlooptoeps dat mag niemand weten moet ik toch in a'dam wezen bij 't consulaat in A'dam.
Alleen januari is daar geen goed moment voor, midden in de winter in een park picknicken
Misschien ipv een picknick sneeuwballen gevecht
14 SHADES OF GREY
pi_81506743
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Autidude het volgende:
En, EG, ik zou zéker 25 jaar terug gaan.. niets liever, eerlijk gezegd.
Tja, ik merk dat de meningen hierover verdeeld zijn. De ene zou het graag willen, de andere moet er weer niet aan denken
pi_81506784
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef Dalf03 het volgende:
Hoi, ik heb ook ADHD en Autisme, en blijkbaar nog steeds Borderline erbij.. maarja.. welkom!!!
Als ik mijn autipas laat zien bij jou bij de mcdrive, krijg ik dan gratis frietjes?
Maar McDonalds is wel een lastige plek om te werken hoor, ik vind het knap dat je dat al 2 jaar doet.
Echt waar, dat is heel knap, zeker voor een ASS'er met ADHD.. dat betekent dat je best nog wel
aardig stressbestendig bent. Maar dat moet je niet opkroppen hoor!!! Want dat is echt slecht.
pi_81506891
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef francis998 het volgende:

[..]

Let OP: dit is geen kritiek.

Eg, ik snap wel dat je heel veel moeite hebt met het systeem. Maar bedenk maar dat het erger zou kunnen zijn. Waar mijn moeder vandaan komt heb je werk of je hebt geen inkomsten.
Je hebt niet altijd een zorgverzekering en andere voorzieningen, psychologische hulp moe tje maar kunnen betalen.
Dus hier heb je het in vergelijking nog niet zo heel errug slecht .
Maar goed, hier is het ook niet wat het was.
En wat klopt is dat mensen overal steeds vaker gewoon een nummerjte worden.

Maar goed, het zou wel wat persoonlijker mogen, maar dat is in de realiteit weer onmogelijk, want het kapitalistische wint terrijn, en het consumisme ook
Goede post. Zie hier de betrekkelijkheid van alles.
pi_81507009
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weet je, ik vraag me het volgende vaak af. Stel nou dat je pa en ma elkaar nooit hadden ontmoet. Dan had je niet eens bestaan. Of andere ouders gehad. Met of zonder ASS.

Er zijn een tal van gedachte experimenten. Hoe meer ik er doe, des minder ik begrijp van het leven en de bedoelingen ervan.
Weet je, t leven hangt van toevalligheden aan elkaar.
Een collega van mijn ex was ziek, hij nam de postronde over en wist zo van mijn bestaan af. als die collega niet ziek was, had ik mijn ex nooit leren kennen.
T is toeval dat Detroit op mijn fobo keek, anders hjad ik hem ook nooit leren kennen.
Mijn moeder liep achter mijn vader aan, als hij niet inging op haar verzoeken om samen de trein te nemen, was ik er waarschijnlijk niet eens. Of toch wel, in de vorm van een andere ik. Maar die ik had niet beter geweten, evenmin dat ik nu beter weet.
Oftewel, t heeft geen zin om hier over na te denken en je druk te maken (al is t enigszins herkenbaar
  zondag 16 mei 2010 @ 21:07:42 #182
247161 ikke043
pi_81507016
quote:

[..]

Ik heb die film gezien, net in de periode dat ik aan het filosoferen was over de invloed van het individu. Dus wat gebeurt er als ik dit blokje op die mier laat vallen.

Gaat die dood of niet? -- JA, wat voor gevolg heeft dat op zijn kolonie, komen er nu 3 mieren minder tot leven? 3 meer? blijft het hetzelfde. en als die Niet tot leven komen wat gebeurt er dan met de pissebedden?? .........extrapoleren........

En toen zag ik op een avond die film, en toen werd ik helemaal hyper(heb toen ook nauwelijks geslapen) en ging ik er alleen maar meer over na denken totdat ik tot de conclusie kwam dat de invloed van het individu beangstigend groot was.

Mede daardoor kwam ik persoonlijk zwaar psychisch in de problemen, en ben ik met spoed bij een soort jeugdzorg terechtgekomen. Waarna ik het stempeltje kreeg
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_81507075
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:57 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Tistjes "overleven" al 10000 jaren, en dat is niet mogelijk zonder werk.
[..]
Interessant. Het is zeer de vraag hoe lang het syndroom bestaat. Mutatie is denk ik behoorlijk recent.
pi_81507259
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien ipv een picknick sneeuwballen gevecht
jaren geen sneeuwballnegecht meer gehouden
  zondag 16 mei 2010 @ 21:11:51 #185
247161 ikke043
pi_81507387
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Interessant. Het is zeer de vraag hoe lang het syndroom bestaat. Mutatie is denk ik behoorlijk recent.
Mensen met klassiek autistische trekken werden enkele duizenden jaren al vereerd(ff opzoeken in welke samenleving). Dus ja, wie weet he
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 16 mei 2010 @ 21:12:20 #186
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81507418
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:10 schreef francis998 het volgende:

[..]

jaren geen sneeuwballnegecht meer gehouden
Volgende keer als er sneeuw ligt en jij bent nog hier een sneeuwballengevecht houden als meet? De rest mag ook komen hoor
14 SHADES OF GREY
pi_81507718
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Volgende keer als er sneeuw ligt en jij bent nog hier een sneeuwballengevecht houden als meet? De rest mag ook komen hoor
ja...leuk, en daarna warme kop thee ofzo drinken met koekje erbij
  zondag 16 mei 2010 @ 21:21:23 #188
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81508134
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef francis998 het volgende:

[..]

ja...leuk, en daarna warme kop thee ofzo drinken met koekje erbij
14 SHADES OF GREY
pi_81508149
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ga daar toch een kijken. Maar met dit voorbeeldje heb ik geen moeite

Ik heb niet echt het idee dat ik iets an die opleiding heb gehad. In geld uitgedrukt heeft het mij meer dan een ton gekost en zo goed als niks heeft opgeleverd.
Huh? Collegegeld en boeken samen is niet meer dan 2000 per jaar over het algemeen. Maal 4, voor een volledige studie. Zit je nog lang niet aan een ton.
pi_81508379
Ik vraag mij af of het mogelijk is om een soort `universitaire opleiding` kan volgen waardoor het mogelijk is tekortkomingen op communicatief gebied volledig zou kunnen ondervangen.

Met het verstand ipv gevoel gaan communiceren zodat de ander niets doorheeft.
pi_81508412
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Huh? Collegegeld en boeken samen is niet meer dan 2000 per jaar over het algemeen. Maal 4, voor een volledige studie. Zit je nog lang niet aan een ton.
Inkomstenderving
  zondag 16 mei 2010 @ 21:25:16 #192
247161 ikke043
pi_81508446
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt wat een studie echt kosten en dat licht tussen ¤5000 en ¤25000 per jaar, daar boven de tijd die je niet werkt maar wel studiefinanciering ontvangt. Dan kun je redelijk makkelijk op een ton uitkomen.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_81508656
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt wat een studie echt kosten en dat licht tussen ¤5000 en ¤25000 per jaar, daar boven de tijd die je niet werkt maar wel studiefinanciering ontvangt. Dan kun je redelijk makkelijk op een ton uitkomen.
Yep.
pi_81508676
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef ikke043 het volgende:

[..]

een mbo studie 3 jaar heeft mij tot een schuld van 6000¤ gebracht, zonder basisbeurs+av mee te rekenen, en aanvullende kosten zoals materialen, dus er gaat toch wel wat in zitten, maar goed dis was MBo, HBo+uni zullen echt veel meer gaan kosten!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:29:41 #195
247161 ikke043
pi_81508771
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag mij af of het mogelijk is om een soort `universitaire opleiding` kan volgen waardoor het mogelijk is tekortkomingen op communicatief gebied volledig zou kunnen ondervangen.

Met het verstand ipv gevoel gaan communiceren zodat de ander niets doorheeft.
Ja, het uitgaansleven dat er normaal gesproken bijkomt. Ik als asperger ben altijd met vrienden uitgegaan en feestjes/filmavonden/............ georganiseerd(ook bij mij thuis). En ik durf toch wel te zeggen dat ik meer dan voldoende sociale vaardigheden heb om mij in een sterk sociale omgeving te kunnen redden.
Ik heb alleen wel moeite met begrijpen waarom sommige dingen zo lastig zijn voor autisten.

En als vergelijksmateriaal heb ik een vriend die ook asperger heeft en die in dezelfde periode in een sociaal isolement is weggegleden.

Zet Comedy central trouwens eens op, acteurs die tistjes spelen bij malcolm in the middle. Nu denk ik dta malcolm zelf ook een tistje(hoog functionerend) moet voorstellen.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_81508799
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inkomstenderving
Ja, maar dat is hypothetisch. Want dan ga je er al vanuit dat je werk zou hebben als je niet had gestudeerd en dat dat meer zou zijn dan een uitkering. Want een uitkering is iets van 16000 per jaar of zo? Dus zelfs dan, 4 x 16.000 kun je dus maar rekenen (minder zelfs, stufi eraf) want verder weet je niet wat je gedaan zou hebben zonder studie.
quote:

[..]

Het zou wel geholpen hebben als ik al eerder had geweten dat ik autistisch was, dan had ik dingen toch makkelijker kunnen leren denk ik, en betere begeleiding kunnen krijgen en ook een andere opleiding gaan doen denk ik. Ik zie nu wel in hoe ik het allemaal beter kan maken, maar ik heb het gevoel dat de tijd dringt. Ik ben dan nog niet zo oud, maar ik heb ook geen leeftijd meer dat ik nog even tien jaar rond kan flierefluiten vind ik. Ik wil ondertussen wel ergens heen en iets gaan opbouwen en dat zit er nog niet echt in nu.

Maar echt terug zou ik niet willen hoor.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:40:03 #197
247161 ikke043
pi_81509607
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef francis998 het volgende:

[..]

een mbo studie 3 jaar heeft mij tot een schuld van 6000¤ gebracht, zonder basisbeurs+av mee te rekenen, en aanvullende kosten zoals materialen, dus er gaat toch wel wat in zitten, maar goed dis was MBo, HBo+uni zullen echt veel meer gaan kosten!
klopt helemaal.

Een mbo kost eigenlijk ¤4000 per jaar dacht ik, een bachelor(ongeacht HBO of WO) ¤5000 - ¤1200, en een master ¤12000 tot ¤25000.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_81510819
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Autidude het volgende:

[..]

Lijkt me ook een heel leuke plek.
Doet me denken aan de stadsparken in Parijs. Groene, en rustige omgeving en dat in een grote stad.

Misschien ben ik wel geweest bij dit spot. Is het aan de rand van het Vondelpark op loopafstand van het Museumplein (dus aan de oostkant van het park)?
pi_81513792
WtF nu zit ik dus gewoon in de mcdonalds.. lekker eten hoor.. maar hoe nieuw, en hoe onverwacht..
Maar goed.. Malcolm moet geen tistje voorstellen maar gewoon hoogbegaafd.. ik zie er niets herkenbaars ASS in.

En ik zal eens opzoeken hoe dat tentje in het vondelpark heet.. ligt ff aan hoe snel het internet hier nu is in de Mac.. Mc Flurry Stroopwafel hmmmmm... HAHHAAHHA!!
Dit doe ik echt nooit, in een slechte wijk.. paar weken terug is er hier nog geschoten.
pi_81514584
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:55 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Lijkt me ook een heel leuke plek.
Doet me denken aan de stadsparken in Parijs. Groene, en rustige omgeving en dat in een grote stad.

Misschien ben ik wel geweest bij dit spot. Is het aan de rand van het Vondelpark op loopafstand van het Museumplein (dus aan de oostkant van het park)?
Ik kan niet precies vinden hoe het heet of wat het nu precies was, maar het zit inderdaad aan de rand, aan het einde van de PC en dan een stukje naar benee. Was een heel rustig tentje,en je kan zo het park in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')