quote:
Op dinsdag 18 mei 2010  21:32 schreef Sobraine het volgende:[..]
Wil graag even alsnog reageren. Zaterdag is mijn oma overleden, maar er werden nog steeds grapjes gemaakt op tv, ik was zwaar ontstemd.
Weet jij wel dat er vandaag een 14-jarige jongen is overleden aan de gevolgen van een motorcross ongeluk, weet je wel, weet je wel...... Er overlijden dagelijks mensen maar dit is wat groter in het nieuws, en omdat het nederlanders zijn al helemaal groot. Ander mooi voorbeeld is Boele, meisje vermoord, buurman begraaft haar, drinkt daarna pils etc. etc. etc. Wat hebben we daar nou nog over gehoord?!?!? Niks!!! Het is allemaal
 FUCKING HYPOCRIET!!!!!!!Zo!!! Dat vind ik ervan!!

Ook al is het overlijden van een oma een verdrietig iets, ondanks dat is het wel de normale gang van zaken en daardoor goed te accepteren. Alle oma's gaan een keer dood.
Maar dat overlijden is eigenlijk alleen triest voor familie en vrienden, die haar gekend hebben.
Bij dit vliegtuigongeluk waar 70 Nederlanders uit het hele land bij omgekomen zijn, is er een grote kans dat jij of iemand uit je kennissenkring wel 1 of meer slachtoffers kent. Daardoor komt dit bij iedereen erg dichtbij. En dan zijn het niet eens allemaal oma's op leeftijd, maar ook zat jonge kinderen. Op tv heb je kunnen horen dat er bv een oma is die haar kinderen en kleinkinderen kwijt is. Dat is erger dan dat wij onze oma verliezen.
Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar, of je dat nou hypocriet noemt of niet. Jij zit er mee dat jouw oma overleden is, maar jij zal er niet mee zitten als het mijn oma is. En zo is dat ook omgedraaid. Je trekt het je pas aan wanneer het dicht bij je komt. En dat is in dit geval van dit vliegtuig voor veel mensen het geval.
Het gaat trouwens niet zozeer om het aantal slachtoffers. Ik kan me nog herinneren dat ik1,5 jaar terug in de krant las dat er in Belgïe 3 Nederlandse meisjes met de auto verongelukt waren, 2 zusjes van 21 en 17, en hun buurmeisje van 21 (
LINK)
Ook al heb ik die meisjes nooit gekend, als je dat verhaal toen las zit je dat ook bijna met tranen in de ogen te lezen. Al denk je alleen maar aan de ouders die het bericht thuis krijgen. Dat is niet te vergelijken met een overleden oma. En dat ik dit bericht me nog herinner, geeft aan dat zoiets wel een indruk op je maakt.
Het hele verhaal heeft dus niets met wel of niet hypocriet zijn te maken.
Juist het idee van 'ach er gebeurt wel vaker wat in de wereld' is een niet te begrijpen gedachtegang.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010  21:35 schreef Sobraine het volgende:TS, heb je geld gedoneerd aan die stakkers in Haïti?? Als er midden op de dag in Amsterdam in mekaar word geschopt grijp je dan ook in?? 
Vraag 1: Ja,
Vraag 2: Nee.
Dan ben je 
HYPOCRIET!!!! 
1: Nee
2: Nee
Ben ik dan half hypocriet?

Op dinsdag 16 maart 2010  18:45 schreef henrydg het volgende:Wat is er mis met de Prius?
[ 
afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.