Dat bleek een andere Airbus 330 van Afriqiyah te zijn, niet de gecrashte.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:09 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Klopt, spiksplinternieuwe kist, maar de winglet lag er ook al af.
Dat kan tochquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:17 schreef Carmw het volgende:
Wat is dat nou voor vaag verhaal? Dat ze een 'he' wel eens een 'she' noemen?
doe je nu met opzet zo naief?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef Wii-Style het volgende:
Het gebeurde toch om 6 uur in de ochtend ongeveer, Nederlandse tijd? (Hoorde ik eerder op NOS) Dan is het uitgesloten dat het kind daar rondliep, lijkt mij.
Want?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef Wii-Style het volgende:
Het gebeurde toch om 6 uur in de ochtend ongeveer, Nederlandse tijd? (Hoorde ik eerder op NOS) Dan is het uitgesloten dat het kind daar rondliep, lijkt mij.
Het is een redeljik grote stad, dus hoezo uitgesloten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef Wii-Style het volgende:
Op het filmpje van CNN zie je wel mensen worden weggedragen op een brancard. Wel met laken er over, dus sowieso dood, maar of ze 'heel' zijn of niet zie je dus niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Sorry als dit wat luguber klinkt, maar waarom zie je dan nérgens lichaamsdelen op die foto's? Hoe goed je ook kijkt? Dat kunnen ze toch niet zo snel al opgeruimd hebben?
Zoals elke ramp: het is een combinatie van gebeurtenissen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:09 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Klopt, spiksplinternieuwe kist, maar de winglet lag er ook al af. Dus weet niet precies wat er met het toestel gebeurd is, hij was sowieso niet meer 100% in tact. Daarnaast is de a330 een van de meest geavanceerde technologische vliegtuigen ter wereld. Een defect in technische hoek zou mij ook niks verbazen.
Maar zoals bij alle vliegrampen zal het vooral een kwestie zijn van een combinatie van factoren, fout op fout, die tot de crash geleid hebben. Onderhoud, technische errors, piloten, verkeersleiding, etc.
Ik heb ook het vermoeden dat dit heel goed zou kunnen!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Het vliegtuig stortte neer in de buurt van het vliegveld van Tripoli, en dat is een redelijk grote stad. ALS het iemand van de grond zou geweest kunnen zijn, dan is een vliegtuigspottertje niet onwaarschijnlijk..... en er zullen best ook wel woonwijken in de buurt van het vliegveld zijn natuurlijk.
Edit: Volgens Google Earth is er minstens een dorp/plaats heel vlakbij, en veel boerenland. Dat er iemand rond zou KUNNEN lopen is dus niet raar.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik wil trouwens niet weten wat deze meneer in zijn hand heeft:
[ afbeelding ]
Dat viel mij ook al op ja!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt op een pluk haarquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
volgensmij gaat het om hetzelfde kindquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef jack4ya het volgende:
Over welk kind hebben jullie het nu?
Begrijp ik dat men vermoedt dat het kind een local is wat daar ongelukkigerwijs was. Of hebben we het over het 'nederlandse 8/9 jarige meisje/jongen'.?
Vliegtuig schijnt naast een moskee gecrashed te zijn, misschien met vader mee naar ochtend gebed.. zo kan je wel blijven speculeren, beter is gewoon af te wachten tot officiele bevestiging.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef Wii-Style het volgende:
Dat het zou kunnen dat er toch geen overlevende is van die vliegtuigcrash, maar dat dit kind zich op het moment van het ongeluk in de buurt van het vliegtuig bevond.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef jack4ya het volgende:
Begrijp ik dat men vermoedt dat het kind een local is wat daar ongelukkigerwijs was. Of hebben we het over het 'nederlandse 8/9 jarige meisje/jongen'.?
Over dat nederlandse kind idd. Iemand suggereerde hier, of op tv, opeens dat het misschien wel helemaal geen passagier was en daar mede dus ook geen Nederlander. Wat ik gek vind is dat het allereerste bericht vanmorgen van deze crash was dat 1 kind het had overleefd, die de NL nationaliteit had. Dus hoe zou dat de wereld in zijn gekomen dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef jack4ya het volgende:
Hersenen?quote:
Waarom zou de arts dan de Nederlandse ambassade hebben gebeld?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat het zou kunnen dat er toch geen overlevende is van die vliegtuigcrash, maar dat dit kind zich op het moment van het ongeluk in de buurt van het vliegtuig bevond.
Het kind zag er inderdaad niet Nederlands uit, maar ook niet als een neger. Getint, zoals mensen in Libie uitzien.
Maakt dat het minder erg?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:28 schreef Tegan het volgende:
Nou, het is dus een getinte Nederlander.
quote:'Geen as boven Tripoli tijdens crash'
BRUSSEL - Op het moment van de vliegtuigcrash in Libië hing er geen as van de IJslandse vulkaan boven Tripoli. Wel was er sprake van slecht zicht door laaghangende wolken.
Het Belgische meteorologische instituut KMI heeft dat woensdag gezegd op VRT radio.
''De as hing wel boven de Azoren en boven een deel van Frankrijk. Maar we hebben geen aanwijzingen dat er boven Tripoli as aanwezig was'', aldus een deskundige van het KMI. ''De foto's tonen wel veel nevel en laaghangende bewolking."
"Zelf zou ik denken dat slecht zicht door de bewolking een oorzaak kan zijn.''
Of hij kwam gewoon terug van vakantie? Je weet wel, zonneschijn, bruin worden etc?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:27 schreef Mutant01 het volgende:
Het jongetje was "getint" omdat het in de Saharazand is gevallen.. (en dus vies is door zand, roet en aarde).
Neequote:
Dat zou inderdaad ook heel goed kunnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Of hij kwam gewoon terug van vakantie? Je weet wel, zonneschijn, bruin worden etc?
Weet ik niet?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou de arts dan de Nederlandse ambassade hebben gebeld?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:26 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Vliegtuig schijnt naast een moskee gecrashed te zijn, misschien met vader mee naar ochtend gebed.. zo kan je wel blijven speculeren, beter is gewoon af te wachten tot officiele bevestiging.
volgens buitenlandse zaken, dat direct contact heeft gehad met de behandelende arts is het inderdaad een 10 jarig nederlands jongetjequote:Op woensdag 12 mei 2010 16:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee![]()
, ik zei het omdat nu bevestigd is dat het daadwerkelijk een Nederlands jongetje was.
* Tegan is zelf een getinte Nederlander.
Ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:31 schreef Qebbel het volgende:
Net of er alleen maar blanke, blonde kinderen in NL wonen![]()
Wil niet zeggen overigens dat het mij ook heel logisch lijkt als dadelijk blijkt dat het een local kind is. Maar dat baseer ik dan alleen op de rest van het beeld van de crash en dat niemand het heeft overleefd.
Volgens mij heeft de ambassade hem gebeld. Daarnaast is het sowieso standaard om de ambassade te bellen als er een buitenlander in het ziekenhuis ligt door een ongeluk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou de arts dan de Nederlandse ambassade hebben gebeld?
Nee, maar er werden zoveel dingen gezegd dat duidelijkheid wel fijn is nu.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Een kind heeft het overleefd. Maakt het dan nog wat uit wat voor nationaliteit het heeft en of het een jongen of meisje is? Krijg een Nederlands kind meer sympathie en is een meisje zieliger dan een jongen? Hoe werkt zoiets precies?
Ze weten het waarschijnlijk zelf nog niet eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, maar er werden zoveel dingen gezegd dat duidelijkheid wel fijn is nu.
Het is net dus meerdere keren bevestigdquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze weten het waarschijnlijk zelf nog niet eens.
Waarom? Heb je familie in dat vliegtuig dat je NU duidelijkheid moet hebben?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Tegan het volgende:
Nee, maar er werden zoveel dingen gezegd dat duidelijkheid wel fijn is nu.
Haram! Dokter moet een man zijn!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Hij wordt overigens geholpen door een gehoofddoekte vrouw. Verschrikkelijk!
Dat dit kan in... Libië!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Hij wordt overigens geholpen door een gehoofddoekte vrouw. Verschrikkelijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |