Het is juist zeer slim omdat ze zo hun betrokkenheid tonen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik vind het loze symboolpolitiek. Maar goed.
De CDA zit erachterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, dit komt de CDA wel (weer) verdomd goed uit, met het hele Jack de Vries-gedoe.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, dit komt de CDA wel (weer) verdomd goed uit, met het hele Jack de Vries-gedoe.
Ja, en Jack de Vries heeft contacten met defensie he...quote:
^^ Dat dus. De rest van het land legt toch ook niet hun werk neer?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Komt omdat wij het land draaiend houden, zij niet op dit moment.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus. De rest van het land legt toch ook niet hun werk neer?
Wil ik best doen hoor, als dat moet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oh, als dát een optie is ben ik wel voor!quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"zij".quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Netsplitter het volgende:
Komt omdat wij het land draaiend houden, hun niet op dit moment.
Er werden explosies gehoord.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en Jack de Vries heeft contacten met defensie he...
Ik gok dat elk programma in het teken van de vliegramp zal staan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wordt Het Lagerhuis vanavond nog wel uitgezonden dan (debat Halsema en Verhagen)?
Omdat dat momenteel het merendeel de studiefinanciering en de hyypotheekrente geen flikker kan schelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef NJ het volgende:
Waarom mogen lijsttrekkers niet uitleggen wat ze met de studiefinanciering en de hypotheekrente gaan doen als er ergens Nederlanders overlijden?
Jack de Vries moet zo snel mogelijk een oplossing vinden voor zijn priveproblemen. Dus het is nog niet helemaal klaar. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig met deze ramp te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hebben ze al afgehandeld door te zeggen dat dat een prive aangelegenheid is.
Daarmee is voor hun de kous af geloof ik.
Waarom prima? Campagne voeren voor verkiezingen en een vliegtuigcrash hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik vermoed dat we vanavond prime-time toch wel doodgegooid worden, dus campagne voeren kan nu heus wel. Het leven gaat door.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Toad het volgende:
[..]
Jack de Vries moet zo snel mogelijk een oplossing vinden voor zijn priveproblemen. Dus het is nog niet helemaal klaar. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig met deze ramp te maken.
Ik vind het prima dat de campagnes tijdelijk zijn opschort. Niet gepast op dit moment. Net of er dan niet wordt gewerkt bij de politieke partijen of in 'Den Haag'. Weer lekker makkelijk allemaal.
Op de partijbureaus gaat het werk heus wel door hoor. Maar het is een beetje raar om vandaag of morgen aandacht te vragen voor campagnebijeenkomsten of mediaoptredens. Net of politici op dit moment iets nuttigs hebben te melden. Nog genoeg dagen over om te praten over de hypotheekrenteaftrek of de economie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waarom prima? Campagne voeren voor verkiezingen en een vliegtuigcrash hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik vermoed dat we vanavond prime-time toch wel doodgegooid worden, dus campagne voeren kan nu heus wel. Het leven gaat door.
Wat bovendien overigens dagelijks gebeurt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef NJ het volgende:
Waarom mogen lijsttrekkers niet uitleggen wat ze met de studiefinanciering en de hypotheekrente gaan doen als er ergens Nederlanders overlijden?
Grappen die net over het randje zijn, behoren tot mijn favorieten. De scheidslijn tussen goede "foute" grappen en gewoon ongepast is heel dun, en wat mij betreft hier overschredenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik wist dat Jack de Vries goed kon spinnen, maar om een heel vliegtuig vol Nederlanders neer te laten storten om het publiek af te leiden ....
Beter zo'n matig grapje op een internetforum dan met ballonnen en feestmuziek campagne gaan zitten voeren terwijl de meeste Nederlanders met een van de ergste vliegtuigrampen uit onze geschiedenis in hun hoofd zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Grappen die net over het randje zijn, behoren tot mijn favorieten. De scheidslijn tussen goede "foute" grappen en gewoon ongepast is heel dun, en wat mij betreft hier overschreden
Zo kan je alles wel relativeren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat bovendien overigens dagelijks gebeurt.
Ik denk tot na het weekend. Uiterlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Arcee het volgende:
Dat werd gezegd in het NOS Journaal. Er werd niet bij verteld voor hoe lang.
Klopt. Netzoals messentrekkende idioten in basisscholen. Maar dan gaan de campagnes wel gewoon doorquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel relativeren.
Omvang, impact.. dit is echt van andere orde.
Feitelijk zijn het misschien twee losstaande gebeurtenissen. Maar het beïnvloed juist wel de campagne, zie ook de post van freako.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:32 schreef Amos_ het volgende:
Maar het heeft geen impact op verkiezingen, hoe bot het ook mag klinken.
Voor de meeste mensen in Nederland heeft het evenveel impact als wat in China gebeurt. Dit soort kwalificaties komen mij dan ook altijd compleet hypocriet over. Het zou de politiek gesierd hebben hier niet aan mee te doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:22 schreef Toad het volgende:
Tsja, het gaat hier over een ramp met tientallen Nederlandse slachtoffers en dus Nederlandse nabestaanden. Wat in China gebeurt is ook erg, maar dat heeft natuurlijk minder impact in Nederland.
En over een week of twee zijn we het weer vergeten en zijn de eerder genoemde onderwerpen weer belangrijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat dat momenteel het merendeel de studiefinanciering en de hyypotheekrente geen flikker kan schelen.
Het gaat toch alleen maar over de vliegtuigramp.
Het is "niet chic" (om Wilders maar even te quoten) om campagne te voeren als er net tientallen landgenoten overleden zijn door een vliegtuigcrash.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:32 schreef Amos_ het volgende:
Er zijn nu tientallen mensen in onzekerheid die niet weten of hun familie of vrienden betrokken zijn bij dit ongeluk. Dat is echt wat anders dan een ramp waar geen Nederlanders bij betrokken zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:35 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen in Nederland heeft het evenveel impact als wat in China gebeurt. Dit soort kwalificaties komen mij dan ook altijd compleet hypocriet over. Het zou de politiek gesierd hebben hier niet aan mee te doen.
Totdat ineens blijkt dat de huidige nek-aan-nek race tussen Cohen en Rutte neerkomt op een verschil van 60 stemmen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:32 schreef Amos_ het volgende:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:44 schreef NJ het volgende:
[..]
Totdat ineens blijkt dat de huidige nek-aan-nek race tussen Cohen en Rutte neerkomt op een verschil van 60 stemmen.
Is helemaal niks sociaals aan. Wat er is gebeurd is vreselijk, maar het staat volledig los van de verkiezing. Als er nou een van de lijsttrekkers of een andere hoge politicus aan boord zat dan kan ik het me voorstellen, maar nu niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
Helpen niet, maar wel zo sociaal.
Tientallen op miljoenen Nederlanders ja, dat is precies mijn punt. Met alle respect voor directe betrokkenen. Persoonlijk, als ik direct betrokken was, zou ik overigens ook zien dat de media zich met iets anders bezig hield. Dat dit toch gebeurt en dat dit, zoals hier geopperd wordt, de oorzaak is dat verkiezingscampagnes worden opgeschort maken deze consideraties m.i. juist wel on-topic. Het is "symboolpolitiek", en nog van een pragmatisch soort ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Er zijn nu tientallen mensen in onzekerheid die niet weten of hun familie of vrienden betrokken zijn bij dit ongeluk. Dat is echt wat anders dan een ramp waar geen Nederlanders bij betrokken zijn.
...
Ik snap je probleem eigenlijk niet. Wat is er mis met het tijdelijk opschorten van de campagne?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Tientallen op miljoenen Nederlanders ja, dat is precies mijn punt. Met alle respect voor directe betrokkenen. Persoonlijk, als ik direct betrokken was, zou ik overigens ook zien dat de media zich met iets anders bezig hield. Dat dit toch gebeurt en dat dit, zoals hier geopperd wordt, de oorzaak is dat verkiezingscampagnes worden opgeschort maken deze consideraties m.i. juist wel on-topic. Het is "symboolpolitiek", en nog van een pragmatisch soort ook.
Dat dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:04 schreef freako het volgende:
[..]
Ik denk tot na het weekend. Uiterlijk.
Campagnevoeren heeft de komende dagen toch geen nut. De hele TV- en radioprogrammering ligt in ieder geval vandaag nog op z'n gat, nu spiegeltjes en kraaltjes uitdelen op braderieën wordt door sommigen als ongepast beschouwd, en feestelijke activiteiten ook.
Bovendien is het doel van de campagne om aandacht te genereren. Momenteel gaat de aandacht niet naar de verkiezingen uit.
Oftewel: ik vind het begrijpelijk.
Ik denk dat het van de politieke partijen evenzeer sociaal naar elkaar toe is. CU en CDA zitten in de regering. De regering zal hier druk mee bezig zijn. Verhagen heeft het Lagerhuis al afgezegd omdat hij zoveel moest regelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Het is heel triest en vervelend voor die paar duizend mensen die iemand in hun omgeving hebben verloren, maar ik denk dat voor de meeste Nederlanders het leven vanavond of in ieder geval morgen gewoon verder gaat. Die verkiezingscampagnes kunnen wat mij betreft ook gewoon doorgaan, waarbij enige versobering wel zo respectvol is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
terwijl de meeste Nederlanders met een van de ergste vliegtuigrampen uit onze geschiedenis in hun hoofd zitten.
Denk je nou echt dat de familieleden van die slachtoffers ook maar een ruk geven om wat die politieke partijen doen op dit moment?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:48 schreef Casos het volgende:
Ik zou mij vreselijk kut voelen als ik familie in dat vliegtuig had zitten. Dat er dan ook nog mensen zijn die op condoleance register doen alsof ze het nog erger vinden dan ik, naja, ok, maar dat de rest van NL de hele avond met het bord op schoot zit te smullen van deze sensatie en verkiezingscampagnes stil gelegd worden, strooit alleen maar een lading zout in de wonden die al ondragelijk zijn.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:27 schreef Arcee het volgende:
Ook Partij voor de Dieren negeert campagnestop
De kleintjes tellen duidelijk niet mee.quote:Maar de Partij voor de Dieren was niet bij dat besluit betrokken.
Dat soort onzinpartijen horen nergens bij betrokken te worden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
De kleintjes tellen duidelijk niet mee.
Daar laat ik liever de kiezers op 9 juni over oordelen, of dat onzinpartijtjes zijn. De PvdD is dat kennelijk niet, gezien hun aanwezigheid in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat soort onzinpartijen horen nergens bij betrokken te worden.
Oh kom op, de massa heeft altijd gelijk? Kan je niets beters verzinnen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daar laat ik liever de kiezers op 9 juni over oordelen, of dat onzinpartijtjes zijn. De PvdD is dat kennelijk niet, gezien hun aanwezigheid in de Tweede Kamer.
En nu is twee zetels hebben ineens gelijk aan 'de massa'?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh kom op, de massa heeft altijd gelijk? Kan je niets beters verzinnen?
Nee, dat zei ik niet. Maar de 'massa' is wel verantwoordelijk voor de samenstelling van het parlement. Klein verschil.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En nu is twee zetels hebben ineens gelijk aan 'de massa'?
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dus dat die twee zetels ook meewegen in onderwerpen waar de partij gewoon totaal geen standpunten heeft.quote:De partij voor de dieren is ook zeker niet mijn partij, maar ze zijn heel duidelijk in waar ze voor staan en waarvoor niet, en dat maakt ze geen onzinpartij. En ik denk dat de gemiddelde aanhanger van de PvdD met heel wat meer overweging op die partij heeft gestemd dan pakweg de gemiddelde ('dat-doe-ik-altijd-al') CDA-stemmer.
Je reageerde op iemand die zei dat zoiets aan de keizer was. Als zij twee zetels krijgen zijn er blijkbaar keizers die achter hen staan, niet de massa, maar ook zeker niet mensen die zomaar op hen stemmen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet. Maar de 'massa' is wel verantwoordelijk voor de samenstelling van het parlement. Klein verschil.
En dat is voor jou een probleem, begrijp ik, dus dus zul je nooit op zo'n partij stemmen, begrijp ik ook, heel goed. Nogmaals, het is zeker niet mijn partij en ik zal er ook zeker niet op stemmen. Neemt niet weg dat die partij nog altijd staat voor iets wat een aantal mensen belangrijk vinden en wat deze mensen bij een gevestigde partij blijkbaar niet vinden. En juist omdat zij vanwege zo'n soort onvrede op zo'n partij stemmen vind ik niet dat je ze zomaar moet negeren.quote:Dat is allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dus dat die twee zetels ook meewegen in onderwerpen waar de partij gewoon totaal geen standpunten heeft.
Goed, andere woordkeuze dan. 'De kiezer' heeft altijd gelijk. Dat is min of meer zijn punt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je reageerde op iemand die zei dat zoiets aan de keizer was. Als zij twee zetels krijgen zijn er blijkbaar keizers die achter hen staan, niet de massa, maar ook zeker niet mensen die zomaar op hen stemmen.
Dat zal allemaal wel. Als je goed had gelezen had je gezien dat mijn punt was dat juist op de onderwerpen waar de partij niet voor staat zij nog steeds grote invloed kunnen uitoefenen. En aangezien dat voor de PvdD bijna alles is wat niet met dieren te maken heeft, kunnen de stemmers nooit weten of zij wel achter het standpunt van de partij kunnen staan.quote:En dat is voor jou een probleem, begrijp ik, dus dus zul je nooit op zo'n partij stemmen, begrijp ik ook, heel goed. Nogmaals, het is zeker niet mijn partij en ik zal er ook zeker niet op stemmen. Neemt niet weg dat die partij nog altijd staat voor iets wat een aantal mensen belangrijk vinden en wat deze mensen bij een gevestigde partij blijkbaar niet vinden. En juist omdat zij vanwege zo'n soort onvrede op zo'n partij stemmen vind ik niet dat je ze zomaar moet negeren.
Als we toch zo bezig zijn met mierenneuken , heb ik liever dat een partij geen standpunt inneemt dan een foutieve.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet. Maar de 'massa' is wel verantwoordelijk voor de samenstelling van het parlement. Klein verschil.
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dus dat die twee zetels ook meewegen in onderwerpen waar de partij gewoon totaal geen standpunten heeft.
Dat is wat jij er van maakt. Maar wat is jouw punt dan? Niet iedere keizer heeft evenveel recht van spreken? Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik vind dat de PvdD-stemmers in ieder geval nog met een duidelijke reden stemmenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed, andere woordkeuze dan. 'De kiezer' heeft altijd gelijk. Dat is min of meer zijn punt.
Grote invloed, met twee zetels?quote:Dat zal allemaal wel. Als je goed had gelezen had je gezien dat mijn punt was dat juist op de onderwerpen waar de partij niet voor staat zij nog steeds grote invloed kunnen uitoefenen.
Alsof het gros van de kiezers die op de gevestigde partijen stemt wel weet of ze achter ieder standpunt staan, of überhaupt ieder standpunt kent. Sommigen stemmen op een partij om nauwelijks politieke redenen. Velen stemmen omdat de standpunten op de gebieden die zij belangrijk vinden overeenkomen en hebben nauwelijks weet van de rest. Blijkbaar vinden de PvdD-stemmers dierenwelzijn belangrijk en die andere punten niet. Wie ben jij dan om dat onzin te noemen alleen omdat het niet jouw mening is?quote:En aangezien dat voor de PvdD bijna alles is wat niet met dieren te maken heeft, kunnen de stemmers nooit weten of zij wel achter het standpunt van de partij kunnen staan.
Dat is het probleem met de wereld. Opkomen voor mensenrechten, dierenrechten, een beter milieu, meer én behoud van biodiversiteit, schone lucht, schoon water... kortom een betere wereld wordt bestempeld als 'onzin'.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
Dat soort onzinpartijen horen nergens bij betrokken te worden.
Dat is niet echt correct. Als je je verdiept in de partij hebben ze een brede visie waaruit je de standpunten van andere onderwerpen heel goed kan destilleren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dus dat die twee zetels ook meewegen in onderwerpen waar de partij gewoon totaal geen standpunten heeft.
Klopt, maar iemand vond de PvdD een onzinpartij die niet perse meegenomen hoefde te worden in het debat over de campagnestop en hiermee is duidelijk dat de PvdD net zo veel bestaansrecht heeft als andere partij en dus net zo serieus genomen dient te worden.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef Ferdo het volgende:
Maar de rol die de PvdD inneemt in het politieke landschap kan natuurlijk ook uitgebreid besproken worden in het centrale topic over de partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |