Een beetje dit idee:quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:44 schreef TheGaffer het volgende:
[..]
Maar hoe duidelijk zien wij ze in het straatbeeld. In de straten van Parijs zie je volledig uitgeruste soldaten + Famas en bijbehorende goodies. En dan niet Kmar/Gendarmerie stijl.
Niet dat ik zeg dat de Kmar een slechte taak levert, maar als in.. Een paar Landmacht soldaten zien er gewoon stoer uit voor Amsterdam Centraal.
Dan doen we dat, Eens wat anders dan de eeuwige politieagent met zijn bonnenboekje in zijn borstzak.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Carabinieri heeft van para's tot voetvolk tot alpinisten en grenadiers... 100% kans dat jij gewoon carabinieri hebt zien staan. Hun wetgeving omtrend volautomatische wapens is wat makkelijker door problemen die ze daar hebben
Zet overigens KMar neer met een diemaco en je hebt het zelfde effect ebreikt als de landmachtsoldaat
+1quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik dagdroom zelf wel eens over manieren om die anti-militair mentaliteit in Nederland te verminderen. Lijkt me erg fijn... Bijvoorbeeld flyby's van de Luchtmacht bij grote (sport-)evenementen. Militairen moeten meer in het straatbeeld verschijnen.
Doe maar neit... Volautomatische wapens zijn gelukkig in Nederland overbodigquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:07 schreef TheGaffer het volgende:
[..]
Dan doen we dat, Eens wat anders dan de eeuwige politieagent met zijn bonnenboekje in zijn borstzak.
engeland heeft ook meer goodwill onder de bevolking door het verleden..quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef TheGaffer het volgende:
Het zal ook grotendeels aan de cultuur liggen. Ik kom uit Engeland waar bijna iedereen de troepen steunt in hun strijd tegen het terrorisme. Dat zie je hier ook veel minder. Naja.. jammer eigenlijk.
Parijs ligt wat noordelijker dan Italië.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Carabinieri heeft van para's tot voetvolk tot alpinisten en grenadiers... 100% kans dat jij gewoon carabinieri hebt zien staan. Hun wetgeving omtrend volautomatische wapens is wat makkelijker door problemen die ze daar hebben
Zet overigens KMar neer met een diemaco en je hebt het zelfde effect ebreikt als de landmachtsoldaat
Ik merk toch wel veel dat steun een hoop doet hoor. Ook al komt het pas laat. Wat men met deze stickers en zooi wilt bereiken, lijkt me toch een hart onder de riem steken voor militairen en hun eventuele thuisfront.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:59 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar wat wil men dan zien aan die steun?!
Oja sorry parijs.. zelfde verhaal eigenlijk. De gendarmee heeft bijvoorbeeld zo'n 65 EIGEN helikopters. Even ter visualisatie...quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Parijs ligt wat noordelijker dan Italië.
En jij moet toch eens echt even gaan dimmen vrind, anders loop je hier niet lang meer rond.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Je hebt schijnbaar zo'n sad leven dat ik je doodswens niet meld omdat ik denk dat een ban je leven ernstig zal beschadigen.
Om te spuwen op lijken moet ik je helaas doorverwijzen naar de diverse uitvaarten van gevallen Nederlandse soldaten aangezien de kans dat ik vandaag onder een vrachtwagen kom statistisch verwaarloosbaar is.
Misschien moet je dan ook even consequent zijn en die doodswensen lezen. En daar dan adequaat op reageren in plaats van mij persoonlijk aan te vallen op een ordinaire wijze.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En jij moet toch eens echt even gaan dimmen vrind, anders loop je hier niet lang meer rond.
wat is dit nou voor kinderachtig raar gedrag?
Als je niets met Afghanistan vind Fine, als je je opstelt als een Paardelul, oke prima lekker zelf weten, maar als je je op gaat stellen als 1 of andere respectloos stuk varkensvlees tegenover lui die hier een normale discussie proberen te voeren zorg ik dat daar wat aan wordt gedaan
Neem toch lekker een enkeltje Afghanistan en ga je blotevoetenvrienden lekker helpen. Dan hebben we een legitieme reden om je kop van je romp te knallen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:05 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook even consequent zijn en die doodswensen lezen. En daar dan adequaat op reageren in plaats van mij persoonlijk aan te vallen op een ordinaire wijze.
Dat ik blij ben met elke Nederlandse soldaat die uitgeschakeld is heb jij geen fuck mee te maken en als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je nodig eens uit je blije wereldje stappen en je realiseren dat en duizenden mensen zijn die het NL militaire apparaat liever ziet verdwijnen dan verschijnen.
Idd. Maar Nederland is de afgelopen 100 jaar ook niet echt militaristisch geweest. Ooit, tijdens de gouden eeuw bijv., was het wel anders. Maar in ons collectief geheugen is de krijgsmacht meer een lastpost gebleven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:31 schreef Northside het volgende:
Het is trouwens vooral een cultuurding hoor. In Nederland moet je vooral niet te gek doen en van helden moeten we al helemaal niets hebben. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg, etc. In Amerika hebben ze er geen problemen mee mensen op een voetstuk te zetten. Heb je daar voor het vaderland gevochten dan ben je een held, mag je gratis pretparken in en krijg je applaus in theaters enzo voor de voorstelling begint.
In mijn ogen DE grote reden dat je in Nederland weinig openlijke uitingen van waardering voor het NL leger ziet.
Zou je zelf ook eens moeten proberenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef RonaldV het volgende:
Nuance op FOK!Er is hoop
, maar ik vrees dat dit topic òf verbaggert, of een bash-topic wordt.
Dan ook graag het hele verhaal van Nederlands-Indië.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:25 schreef TheGaffer het volgende:
Flyby's, Grote militaire parades, Soldaten in volle uitrusting op straat (zoals in Londen en Parijs die fungeren als back-up politie). Meer aandacht op middelbare scholen voor wat het leger voor ons land betekent en betekende.
Het is dat zo'n beetje al ideeën als provocerend worden gezien. Alleen in Duitsland vind je meer mensen die tegen het leger zijn dan in Nederland (maar die hebben dan ook zo hun redenen.)
`quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:50 schreef waht het volgende:
[..]
Idd. Maar Nederland is de afgelopen 100 jaar ook niet echt militaristisch geweest. Ooit, tijdens de gouden eeuw bijv., was het wel anders. Maar in ons collectief geheugen is de krijgsmacht meer een lastpost gebleven.
en precies hier wringt de schoen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:20 schreef Zwansen het volgende:
Wat hebben ze nu echt betekend de afgelopen jaren voor Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |