abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:57:55 #76
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_81363759
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:44 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Maar hoe duidelijk zien wij ze in het straatbeeld. In de straten van Parijs zie je volledig uitgeruste soldaten + Famas en bijbehorende goodies. En dan niet Kmar/Gendarmerie stijl.

Niet dat ik zeg dat de Kmar een slechte taak levert, maar als in.. Een paar Landmacht soldaten zien er gewoon stoer uit voor Amsterdam Centraal.
Een beetje dit idee:

Maar wel iets minder dan
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:07:58 #77
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81364251
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef Esses het volgende:

[..]

Carabinieri heeft van para's tot voetvolk tot alpinisten en grenadiers... 100% kans dat jij gewoon carabinieri hebt zien staan. Hun wetgeving omtrend volautomatische wapens is wat makkelijker door problemen die ze daar hebben

Zet overigens KMar neer met een diemaco en je hebt het zelfde effect ebreikt als de landmachtsoldaat
Dan doen we dat, Eens wat anders dan de eeuwige politieagent met zijn bonnenboekje in zijn borstzak.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_81364857
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik dagdroom zelf wel eens over manieren om die anti-militair mentaliteit in Nederland te verminderen. Lijkt me erg fijn... Bijvoorbeeld flyby's van de Luchtmacht bij grote (sport-)evenementen. Militairen moeten meer in het straatbeeld verschijnen.
+1
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:34:56 #79
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81365602
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:07 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Dan doen we dat, Eens wat anders dan de eeuwige politieagent met zijn bonnenboekje in zijn borstzak.
Doe maar neit... Volautomatische wapens zijn gelukkig in Nederland overbodig
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:42:50 #80
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81365946
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef TheGaffer het volgende:
Het zal ook grotendeels aan de cultuur liggen. Ik kom uit Engeland waar bijna iedereen de troepen steunt in hun strijd tegen het terrorisme. Dat zie je hier ook veel minder. Naja.. jammer eigenlijk.
engeland heeft ook meer goodwill onder de bevolking door het verleden..
Of het nu de massale poppies zijn voor de veteranen van de eerste Wereldoorlog, de verschrikkingen van de tweede oorlog of de Falklands, de bevolking stond er in ieder geval vierkant achter.
Wij waren neutraal in de eerste, tijdens de tweede Wereldoorlog werden we 'laf overvallen' maar vonden we het in vergelijking met andere landen allemaal nog wel meevallen, en kregen daarna een zure koloniale oorlog. Hierdoor is er toch een algemene anti-miltaire sfeer, gesterkt door de anti-authoritaire sixties...

Stel dat engeland neutraal was in de eerste, na 5 dagen moeten capituleren in de tweede, en daarna een conflict als de Boerenoorlog kreeg, dan zou de sfeer ook compleet anders zijn.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:46:44 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81366135
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef Esses het volgende:

[..]

Carabinieri heeft van para's tot voetvolk tot alpinisten en grenadiers... 100% kans dat jij gewoon carabinieri hebt zien staan. Hun wetgeving omtrend volautomatische wapens is wat makkelijker door problemen die ze daar hebben

Zet overigens KMar neer met een diemaco en je hebt het zelfde effect ebreikt als de landmachtsoldaat
Parijs ligt wat noordelijker dan Italië.
pi_81366456
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:59 schreef Maitje het volgende:

[..]

Maar wat wil men dan zien aan die steun?!
Ik merk toch wel veel dat steun een hoop doet hoor. Ook al komt het pas laat. Wat men met deze stickers en zooi wilt bereiken, lijkt me toch een hart onder de riem steken voor militairen en hun eventuele thuisfront.
  donderdag 13 mei 2010 @ 00:49:41 #83
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81368467
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Parijs ligt wat noordelijker dan Italië.
Oja sorry parijs.. zelfde verhaal eigenlijk. De gendarmee heeft bijvoorbeeld zo'n 65 EIGEN helikopters. Even ter visualisatie...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  donderdag 13 mei 2010 @ 02:26:58 #84
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_81370616
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:39 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je hebt schijnbaar zo'n sad leven dat ik je doodswens niet meld omdat ik denk dat een ban je leven ernstig zal beschadigen.

Om te spuwen op lijken moet ik je helaas doorverwijzen naar de diverse uitvaarten van gevallen Nederlandse soldaten aangezien de kans dat ik vandaag onder een vrachtwagen kom statistisch verwaarloosbaar is.
En jij moet toch eens echt even gaan dimmen vrind, anders loop je hier niet lang meer rond.
wat is dit nou voor kinderachtig raar gedrag?

Als je niets met Afghanistan vind Fine, als je je opstelt als een Paardelul, oke prima lekker zelf weten, maar als je je op gaat stellen als 1 of andere respectloos stuk varkensvlees tegenover lui die hier een normale discussie proberen te voeren zorg ik dat daar wat aan wordt gedaan
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_81372470
Als ik het de komende tijd wat rustiger krijg op werk wil ik in de toekomst wel eens wat meer energie in de PR machine stoppen en misschien kijken hoeveel van mijn dagdromen ik werkelijkheid kan maken. Dromen moeten realiteit worden, maar dat zal niet zomaar en makkelijk gaan. Zal een hoop geregel bij komen kijken. Lijkt mij in ieder geval geweldig.
pi_81372596
Yeah! SUPPORT THE TROOPS!

Fuck the politicians!
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:05:33 #87
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81372696
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

En jij moet toch eens echt even gaan dimmen vrind, anders loop je hier niet lang meer rond.
wat is dit nou voor kinderachtig raar gedrag?

Als je niets met Afghanistan vind Fine, als je je opstelt als een Paardelul, oke prima lekker zelf weten, maar als je je op gaat stellen als 1 of andere respectloos stuk varkensvlees tegenover lui die hier een normale discussie proberen te voeren zorg ik dat daar wat aan wordt gedaan
Misschien moet je dan ook even consequent zijn en die doodswensen lezen. En daar dan adequaat op reageren in plaats van mij persoonlijk aan te vallen op een ordinaire wijze.

Dat ik blij ben met elke Nederlandse soldaat die uitgeschakeld is heb jij geen fuck mee te maken en als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je nodig eens uit je blije wereldje stappen en je realiseren dat en duizenden mensen zijn die het NL militaire apparaat liever ziet verdwijnen dan verschijnen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:11:16 #88
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81372817
Je realiseert je toch hopelijk wel dat 'blij zijn dat Nederlandse soldaten om het leven komen' voor veel mensen hier gelijk staat aan een doodswens naar hen toe van jou uit? Dus wie begint er hier nou kinderachtig te roepen?

Fucking Calimero.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81373326
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:05 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Misschien moet je dan ook even consequent zijn en die doodswensen lezen. En daar dan adequaat op reageren in plaats van mij persoonlijk aan te vallen op een ordinaire wijze.

Dat ik blij ben met elke Nederlandse soldaat die uitgeschakeld is heb jij geen fuck mee te maken en als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je nodig eens uit je blije wereldje stappen en je realiseren dat en duizenden mensen zijn die het NL militaire apparaat liever ziet verdwijnen dan verschijnen.
Neem toch lekker een enkeltje Afghanistan en ga je blotevoetenvrienden lekker helpen. Dan hebben we een legitieme reden om je kop van je romp te knallen.
pi_81375110
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:31 schreef Northside het volgende:
Het is trouwens vooral een cultuurding hoor. In Nederland moet je vooral niet te gek doen en van helden moeten we al helemaal niets hebben. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg, etc. In Amerika hebben ze er geen problemen mee mensen op een voetstuk te zetten. Heb je daar voor het vaderland gevochten dan ben je een held, mag je gratis pretparken in en krijg je applaus in theaters enzo voor de voorstelling begint.

In mijn ogen DE grote reden dat je in Nederland weinig openlijke uitingen van waardering voor het NL leger ziet.
Idd. Maar Nederland is de afgelopen 100 jaar ook niet echt militaristisch geweest. Ooit, tijdens de gouden eeuw bijv., was het wel anders. Maar in ons collectief geheugen is de krijgsmacht meer een lastpost gebleven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:54:30 #91
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81375218
Wat Nederland wat dat betreft nodig heeft is een paar echt succesvolle interventies. Net na Vietnam was de Amerikaanse Krijgsmacht ook niet echt iets waar de Amerikanen vertrouwen in had. In de jaren tachtig begon dat met een paar kleine operaties te veranderen (Grenada, Haïti) en tijdens de Eerste Golfoorlog genoot het weer een groot aanzien.

We zitten nog steeds een beetje opgescheept met een trauma veroorzaakt door de Politionele Acties en Srebrenica denk ik.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:48:23 #92
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_81376853
Het initiatief met die lintjes loopt al jaren hoor. Het gaat je ook pas opvallen als je het weet
Ik zag ze voor het eerst in 2007.
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:49:40 #93
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_81377361
En toch zou het een meer algemeen teken moeten zijn zonder melding van een speciale missie. Vind ik dan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_81377441
Oh trouwens, denk je niet dat jullie die stickers niet gewoon meer opvallen maar dat jullie ze, zo in en om de kazerne, gewoon ook daadwerkelijk meer zien?

Kan me zo voorstellen dat de meeste mensen die met zo'n sticker rondrijden ook zelf in het leger zitten of een partner of familielid in het leger hebben.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 13:06:59 #96
230491 Zith
pls tip
pi_81377474
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef RonaldV het volgende:
Nuance op FOK! Er is hoop , maar ik vrees dat dit topic òf verbaggert, of een bash-topic wordt.
Zou je zelf ook eens moeten proberen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:20:02 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81377927
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:25 schreef TheGaffer het volgende:
Flyby's, Grote militaire parades, Soldaten in volle uitrusting op straat (zoals in Londen en Parijs die fungeren als back-up politie). Meer aandacht op middelbare scholen voor wat het leger voor ons land betekent en betekende.

Het is dat zo'n beetje al ideeën als provocerend worden gezien. Alleen in Duitsland vind je meer mensen die tegen het leger zijn dan in Nederland (maar die hebben dan ook zo hun redenen.)
Dan ook graag het hele verhaal van Nederlands-Indië.

Maar het wekt alleen maar agressie op, denk ik. Niet bij mij, maar wel bij een hoop ander volk. Overigens denk ik ook dat de rol van het leger in Nederland misschienw el een beetje overschat wordt door jullie. Wat hebben ze nu echt betekend de afgelopen jaren voor Nederland?
pi_81378158
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:50 schreef waht het volgende:

[..]

Idd. Maar Nederland is de afgelopen 100 jaar ook niet echt militaristisch geweest. Ooit, tijdens de gouden eeuw bijv., was het wel anders. Maar in ons collectief geheugen is de krijgsmacht meer een lastpost gebleven.
`

Idd is de krijgsmacht in veel ogen onzin, maar als de dijken door breken, een ziekenhuis geen OK's meer heeft, als er evenementen zijn of weet ik veel wat word er wel verwacht dat defensie komt helpen.

Ik verwonder me toch ook altijd weer over de gigantische druktes bij de diverse open dagen, ik weet geen aantallen maar ik denk dat het toch bij de drukst bezochte evenementen van het jaar zijn.

En het is natuurlijk zo lekker makkelijk op ergens op te zeiken en defensie is nou eenmaal een makkelijk doelwit denk ik. schreeuwen dat het zonde van het geld is.... tsja, de antillen kosten meer en leveren al helemaal niks op, ontwikkelingshulp is ook zoiets. Of dingen als kunst en cultuur enzo. Op hoeveel plaatsen in nederland staan er wel niet idiote dingen die eruit zien alsof ze door een kind van 1,5 zijn getekend? en daar heeft één of andere kunstenaar dan weer idioot veel geld voor gekregen....

Al moet ik ook zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die ondanks bedenkingen over Afghanistan WEL normaal kunnen doen tegen defensie personeel.

En dan hebben we de media nog.... Goed nieuws over defensie(of politie om maar wat te noemen) is niet interessant. Pas als er een militair iets fout doet is het opeens voorpagina nieuws
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:48:11 #99
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81378897
Het mooiste is, bij die duinbranden lees je in de krant: De brandweer bekijkt met onbemande vliegtuigjes....

Niet vertellen dat daarvoor militairen er zijn die met die dingen werken enz enz.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:49:27 #100
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81378948
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:20 schreef Zwansen het volgende:
Wat hebben ze nu echt betekend de afgelopen jaren voor Nederland?
en precies hier wringt de schoen.

Des te langer wij ervoor zorgen dat alles normaal blijft, des te luider wordt de schreeuw dat wij niet nodig zijn. Maar dat geldt ook voor politie en andere instanties waar de Nederlander naar dient te luisteren als de situatie daar om vraagt.
Juist omdat wij het hier goed voor elkaar hebben, verbreden we onze horizon om daar te helpen, assisteren of desnoods in te grijpen.
Of dat nu Tsjaad, Haïti, New Orleans, Suriname, de zeeën rond Somalië, de Caribische zee of zelfs Irak en Afghanistan is, het blijft ver van het bed van de Nederlander.

En het kost geld, dus de Nederlander doet waar hij het best in is, hij klaagt en hij kankert.

En dan wordt er een oogje toegeknepen naar miljarden subsidie voor hopeloze culturele projecten maar alle pijlen worden gericht op de defensiesector.

Want iedere Nederlander heeft een mening, wat goed is, maar iedere Nederlander heeft de afgrijselijke gewoonte om dit te ventileren en dan het liefst zo hard en onbesuist mogelijk, zodat iemand anders er wat van gaat zeggen zodat je daarna je tirade op hem kan richten.

Zo wordt er gekankerd op de Nederlandse marine, voor het vrijlaten van piraten en wordt er lekker lacherig over gedaan, maar iedereen schijnt te vergeten dat door absurde internationale wetgeving we ze verplicht zijn vrij te laten, maar dat is niet intressant genoeg dus we houden het lekker bij die achterlijke Nederlandse marine, want jonge jonge jonge, dat is toch wat, van ónze belastingcenten.

Zo word er gekankerd op de Nederlandse rol in Srebrenica, want wij als laffe homo's zijn verantwoordelijk voor een genocide.
Dat het vervolgens wederom door verstikkende internationale afspraken zo ver komt dat ze simpelweg niets konden doen door een gebrek aan wapens, munitie, mankracht en internationale steun om een harde toon te zetten, wordt wederom genegeerd. Wat een stelletje watjes zijn het toch hè.

En nu in Afghanistan gaat de discussie dat we daar niets te zoeken hebben wordt zelfs hier op het forum niet gesuggereerd dat we de politiek compleet moeten veranderen om niet weer in een 'onrechtmatige oorlog' terecht te komen, nee, er wordt lacherig over gedaan dat sommigen 'juichen en geld overmaken bij elke Nederlandse dode'...

Dan ben ik een militair, volgens de Fok!-standaard dus gelijk een hersenloze robot (mét een piem0l van >25cm). Maar ik hoef hopelijk hier niet te vertellen dat als ik diegene ooit in levende lijve tegenkom en hij durft met droge ogen te herhalen wat hij hier als anonieme toetsenboedheld klakkeloos neerploft, ik hoogstpersoonlijk zijn kop van zijn romp afscheur en zijn hoofd zo hard in zijn eigen reet ram dat hij zijn eigen blindedarm kan likken.

Nee, wij zijn godzijdank geen alledaags straatbeeld, en ik hoop van harte dat dat zo blijft zodat niet jij, maar mijn kinderen en kleinkinderen veilig in dit land kunnen leven.
Want hun lot wil ik met jullie opvattingen niet aan jullie overlaten.

En meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')