abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81335607
Ik vind het wel eens jammer dat wij in Nederland niet een symbool hebben als de 'yellow ribbon' in de VS. Een teken dat men, ondanks de eigen opvattingen over beleid en politiek, de manschappen steunt in hun werk.

Ik ben tegen de missie in Afghanistan.
Ik vind dat het leger veel teveel geld opslurpt en dat dit allemaal wel wat minder mag.

Maar:

Ik vind ook dat de mannen en vrouwen die uitgezonden zijn naar Afghanistan goed werk doen en daar respect voor verdienen.
Ik vind ook dat als er dan in de politiek besloten wordt dat onze mensen uitgezonden worden, zij hiervoor ook voldoende middelen, training en goed materiaal moeten krijgen om dit werk zo goed mogelijk en zo veilig mogelijk te kunnen doen.

En zo zijn er wel meer nuances te maken. Nuances die nogal eens vergeten worden lijkt het. Tegen bepaald beleid zijn staat niet gelijk aan tegen militairen zijn hoewel dat blijkbaar nog wel eens zo opgevat wordt. En respect of waardering uitspreken voor het werk dat de manschappen op een missie doen staat ook niet gelijk aan achter de beslissing voor die missie staan.

Ik mis dus wel eens zo'n symbool. Iets dat uitdraagt: ik steun de manschappen die uitgezonden zijn bij het werk dat ze doen binnen de opdracht en richtlijnen die ze daarvoor gekregen hebben, ik hoop dat ze niet gedood worden of gewond of getraumatiseerd raken en veilig terug komen.
Ongeacht wat je van het politieke besluit over de missie zelf vindt.

Mening?

N.B: Het is nadrukkelijk NIET mijn bedoeling dat dit topic verzandt in een discussie over de zin of onzin van een willekeurige missie of over budgetten. Die opmerkingen waren puur illustratief.
We weten ook allemaal wel dat een militair een groter risico loopt om gedood, gewond of getraumatiseerd te raken tijdens zijn werk en dat deze daar zelf voor gekozen heeft door dit beroep te kiezen. Die open deur hoeft dus ook niet ingetrapt te worden.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:33:08 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81335644
Oke.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81335785
Ik ben van mening dat wij daar totaal niets te zoeken hebben en beter vandaag nog vertrekken.

Leuk dat die militairen zelf vinden dat ze goed werk verrichten, ik vind dat niet.
Een groot deel van de bevolking daar wil ons niet hebben.

Laat dat derderangs gare kutland maar verrekken.
Lullig voor de paar goeie die er wonen.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:37:44 #4
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81335815
Nuance op FOK! Er is hoop , maar ik vrees dat dit topic òf verbaggert, of een bash-topic wordt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_81335816
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:36 schreef vosss het volgende:
Ik ben van mening dat wij daar totaal niets te zoeken hebben en beter vandaag nog vertrekken.

Leuk dat die militairen zelf vinden dat ze goed werk verrichten, ik vind dat niet.

Zo. Kom maar binnen met je knecht.
pi_81335867
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef Frishe het volgende:

[..]

Zo. Kom maar binnen met je knecht.
Dat het niet subtiel is weet ik, maar zo denk ik er gewoon over.

Genuanceerd is aan mij niet besteed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81335871
Ik zou zeggen, maak het symbool, maak een site, ontwerp een logo... Verzamel mensen die er eentje voor 50 cent bestellen, dan laat je voor 100¤ die dingen drukken en klaar!
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:39:29 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81335887
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:36 schreef vosss het volgende:

Ik stort 9,11 euro per paypal voor elke dode Nederlander. Kunnen die Taliban jongens ook een keer kerst vieren.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:39:57 #9
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81335906
Als je wil dat militairen goed materiaal meekrijgen en daar ook mee overweg weten te gaan, begeef je je op vrij glad ijs als je tegelijkertijd ook bent voor sterke bezuinigingen op defensie. Ter illustratie, we geven momenteel iets van 1,4% van ons BNP uit aan defensie. Dat is helemaal niet zo veel in vergelijking met andere posten.

Anyway, voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt. Prima dat je tegen de missie bent, maar ga dan schoppen tegen de beleidsmakers, niet tegen de mensen die voor hetzelfde geldt de Rwandese genocide hadden kunnen voorkomen, of jou van het dak van je huis halen als het weer eens overal blank staat.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:40:22 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_81335920
Op zich eens met TS, al vind ik het compleet onnodig om door middel van een kenmerk uit te dragen hoe ik erover denk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_81335931
ik vind de missie onzin en de budgetten reiken de pan uit, maar vind toch dat militairen een eigen risico nemen met hun beroep en daarom een groter risico lopen op gedood, gewond of getraumatiseerd te raken en dat wij als maatschappij niet voor moeten opdraaien.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81336113
Het leger an sich is een goeie werkgever voor al het hersenloze volk wat er in NL rondloopt.
En verder gun ik niemand de dood of een trauma. Respect voor mensen in het leger kan ik niet echt opbrengen.
Je laat je toch niet als een pion in een zogenaamde vredesmissie inzetten terwijl je weet dat het enkel om economische belangen en garanties gaat.
Ik heb echter wel respect voor de shit die ze moeten doen met trainingen dat is wel bittere shit en moet je ook echt doorzettingsvermogen voor hebben.
.
pi_81336221
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:39 schreef Vortix het volgende:
Anyway, voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt. Prima dat je tegen de missie bent, maar ga dan schoppen tegen de beleidsmakers, niet tegen de mensen die voor hetzelfde geldt de Rwandese genocide hadden kunnen voorkomen, of jou van het dak van je huis halen als het weer eens overal blank staat.
Dit is wat ik bedoel inderdaad.

Het is niet zo dat in Nederland wil beplakken met gele lintjes o.i.d. Het gaat niet om het object dat als symbool gekozen wordt maar om het idee er achter.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:50:16 #14
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81336285
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:45 schreef Golden_Pauper het volgende:
Het leger an sich is een goeie werkgever voor al het hersenloze volk wat er in NL rondloopt.
En verder gun ik niemand de dood of een trauma. Respect voor mensen in het leger kan ik niet echt opbrengen.
Je laat je toch niet als een pion in een zogenaamde vredesmissie inzetten terwijl je weet dat het enkel om economische belangen en garanties gaat.
Ik heb echter wel respect voor de shit die ze moeten doen met trainingen dat is wel bittere shit en moet je ook echt doorzettingsvermogen voor hebben.
Je moet toch een boterham verdienen en het is best een aardig beroep lijkt me.

Alleen eisen bepaalde lieden ons respect vanwege hun keuze, en daar ga ik dan weer niet in mee.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:53:55 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81336418
Eens met TS. Militairen melden zich dan wel vrijwillig aan, maar echt niet omdat ze het grappig vinden om 20 burgerlijken te zien liggen in een of ander woestijndorp. Als je er tegen bent (ik vind ook dat we ons terug moeten trekken) strijdt dan tegen het beleid, niet tegen de persoon.

En Vosss is dan weer een goed voorbeeld van welke kant TS het NIET op wou laten gaan, maar ja het is fok he, we hebben schijt aan iedereen behalve onszelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:04:48 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81336791
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind dat het leger veel teveel geld opslurpt en dat dit allemaal wel wat minder mag.
Als je dit vindt, kan je vast uit je hoofd vertellen hoeveel geld het leger kost?

Ontopic: In Nederland hebben we inderdaad geen "support the troops"-traditie, en ik denk ook niet dat het de betreffende militairen veel uitmaakt wat MinderMutsig van ze vindt...
censuur :O
pi_81336958
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 13-05-2010 20:33:47 ]
pi_81337564
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je dit vindt, kan je vast uit je hoofd vertellen hoeveel geld het leger kost?

Ontopic: In Nederland hebben we inderdaad geen "support the troops"-traditie, en ik denk ook niet dat het de betreffende militairen veel uitmaakt wat MinderMutsig van ze vindt...
Wellicht. Ik denk dat een dergelijk blijk van waardering door het merendeel wel op prijs gesteld wordt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:27:26 #19
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81337740
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:39 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik stort 9,11 euro per paypal voor elke dode Nederlander. Kunnen die Taliban jongens ook een keer kerst vieren.
Ik stort 100 euro als jij nu met een blok beton aan je poten in een kanaal springt.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_81337991
Oneens, aangezien we een beroepsleger hebben. De mensen die er nu zijn, zitten er min of meer vrijwillig en niet omdat het moet door dienstplicht.
ijs_beer fan!
pi_81338359
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef Verbal het volgende:
Op zich eens met TS, al vind ik het compleet onnodig om door middel van een kenmerk uit te dragen hoe ik erover denk.

V.
Maar draag je dat wel eens uit? Want dát is eigenlijk voornamelijk wat ik mis.
Ik ben niet van plan om mijn auto of huis of het hele land te bedelven onder gele lintjes of andere symbolen. Symbolen verliezen als ze teveel gebruikt worden uiteindelijk ook hun waarde. Het gaat mij om de achterliggende gedachte die ik zelden of nooit uitgesproken hoor worden. Is dat omdat anderen die gedachte niet delen of zijn wij gewoon te onverschillig om de moeite te nemen deze uit te spreken?
pi_81338523
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:31 schreef NanKing het volgende:
Oneens, aangezien we een beroepsleger hebben. De mensen die er nu zijn, zitten er min of meer vrijwillig en niet omdat het moet door dienstplicht.
Datzelfde geldt ook voor politieagenten en brandweermannen maar die krijgen die waardering wel. (of in ieder geval veel vaker)
pi_81338658
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Datzelfde geldt ook voor politieagenten en brandweermannen maar die krijgen die waardering wel. (of in ieder geval veel vaker)
Ik vind dat niet te vergelijken met het leger die in een land zit waar ze eik helemaal niet welkom zijn en imo ook niet echt iets fundamenteels kunnen oplossen.
ijs_beer fan!
pi_81339592
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:46 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind dat niet te vergelijken met het leger die in een land zit waar ze eik helemaal niet welkom zijn en imo ook niet echt iets fundamenteels kunnen oplossen.
Je snapt het niet.

De politiek heeft die keuze gemaakt. Niet de militairen zelf. Je kunt dus de militairen niet beoordelen op waar ze hun werk doen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:31:45 #25
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81340730
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat wij in Nederland niet een symbool hebben als de 'yellow ribbon' in de VS. Een teken dat men, ondanks de eigen opvattingen over beleid en politiek, de manschappen steunt in hun werk.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')