Geachte heer Mouse,
Ik heb een dringend verzoek. Het luidt als volgt: tyft op uit de Donald Duck!!!
Ondergetekende wordt een beetje niet goed van al die onrealistische verhalen waar je elke keer zogenaamd in belandt. Elke keer dat je bijna dood gaat. Elke keer dat vervelende en om aandacht vragende mokkel van je. En elke keer dat je weer met die zeer getalenteerde dingo naar een of ander exotisch oord gaat waar je dan weer de bevolking moet redden van een schurk als Boris Boef.
Deze Boris Boef heeft al een keer of duizend de kans gehad om je vervelende bek met lood te doorboren. Aangezien hij dit nog steeds niet heeft gedaan mag je hem de komende ontmoetingen best eens met wat meer respect behandelen.
En godverdomme man, DOE EENS EEN KEER IETS WAT NIET MAG! Zo braaf als jij bent, is niemand. Ongeloofwaardig noem ik het.
Ik vind jou je reinste papierverspilling van de Donald Duck. Waar ik liever, en met mij een hoop anderen, wekelijks ‘Panchito’ of ‘Joe Carioca’ zie, denk jij dat de lezer vrolijk wordt van het zoveelste Mickey Mouse vervolgverhaal. Is dus niet waar, kutmuis! Dus nogmaals een verzoek: of je alsjeblieft eens als de gesmeerde bliksem je biezen wilt pakken en de lezer eens geeft waar het recht op heeft; realistische en interessante verhalen met inhoud.
Was getekend,
Jack de Vries