abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:27:23 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81397996
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
13 en 17 is 30 saampjes iig

En voorts voor elke 2 zesjes minder, 3 viertjes meer. Dus 19 viertjes (76 bakken) en 13 zesjes (78 bakken) = 32 stellen (154 bakken)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 mei 2010 @ 22:33:26 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81398280
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
ze bestellen in principe in totaal 1 viertje meer dan een zesje. Basisbestelling was 17 viertjes en 16 zesjes. Daarnaast zijn er drie opties opgenomen van ieder 16 viertjes en 16 zesjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:56:41 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81399333
Nou dat wordt dus nog puzzelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81399839
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Mag wel hoor, ik hou je niet tegen.
Ik vind de stoelen niet ideaal zitten in ieder geval, en je word gestoord van het geluid als de deuren sluiten..
EENS !

vooral op utrecht en den haag ... die automatische deuren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 mei 2010 @ 23:07:44 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81399878
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

EENS !

vooral op utrecht en den haag ... die automatische deuren
Het valt wel mee. Bij de GTW stoor ik me er al niet eens meer aan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:09:29 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81399949

Te Oberhausen tijdens Bebra unter Volldampf genomen.
Foto Š Bart de Beer (SSN)

Ik neem aan dat die locs niet meer in gebruik zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 13-05-2010 23:16:44 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:20:54 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81400448
Nou "niet meer in gebruik" gaat wat ver. In Nederland niet meer idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:25:56 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81400674
Nja, als Duitsland ze nog wel gewoon kan/mag gebruiken, zijn het wel veel die daar geparkeerd staan/stonden..
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:34:12 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81400972
Misschien en bepaalde deelserie of zo? Zeker in het oosten van Duitsland rijden er echt nog wel hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81405088
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dubbeldeks ICE

Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Hier kun je voor 17.50 dagkaarten halen http://www.webwinkel.tctu(...)gkaart-trein-p-2252/ misschien heb je daar wat aan..
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:39:35 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81407154
quote:
Prorail: hoofdoorzaak storingen op Arnhem-Winterswijk gevonden

Spoorbeheerder ProRail denkt de hoofdoorzaak van de storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk gevonden te hebben. De magneetremmen van de Syntus-treinen zouden ‘inwerken’ op de zogeheten assentellers in het spoor, waardoor die niet goed werken.

“We zijn er vrij zeker van dat dat de belangrijkste oorzaak is”, aldus woordvoerster Babet Verstappen van ProRail. “We hebben vandaag (donderdag, red.) aan machinisten gevraagd de magneetremmen niet te gebruiken en we hebben vrijwel geen storingen gehad.”

Vrijdagnacht worden er testritten uitgevoerd. Afhankelijk van de resultaten hoopt ProRail vrijdagmiddag te kunnen vertellen hoe lang het nog duurt voordat de problemen zijn opgelost. De spoorbeheerder houdt wel een slag om de arm. “We denken dat dit de hoofdoorzaak is, maar dat neemt niet weg dat we nog te maken kunnen krijgen met andere, kleinere storingen.”

Woensdag was er nog een storing waardoor de vertraging opliep tot een uur. De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren is woedend over de gang van zaken. Ze dreigt ProRail met een schadeclaim.

Volgens Van Haaren communiceert zowel ProRail als Syntus slecht over de vertragingen. Beide partijen hebben beterschap beloofd.
De Gelderlander


Ze verwachtten dat dit het probleem is Konden ze dat niet eerder bedenken
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 mei 2010 @ 10:17:00 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81408861
Passt wel weer in het rijtje EPIC FAILS
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:58:04 #163
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81412071
Slim dat ze hier bij hebben nagedacht. Maar, magneetremmen worden in Nederland toch sowieso nooit gebruikt, ivm wervelstromen die de ATB beīnvloeden? Of is er op dat traject geen ATB?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:56:54 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81414132
Die wervelstromen waar jij op doelt beīnvloeden de spoorstroomloop van ATB-EG. Tussen Zevenaar en Winterswijk is daar geen sprake van, want daar ligt ATB-NG en dat maakt geen gebruik van spoorstroomlopen.
pi_81415467
Opmerkelijke combinatie in groningen



Icm komt aan in groningen


Nieuwe SLT staan uit te rusten in groningen



sorry voor de brakke foto's zijn van me mobiel

[ Bericht 2% gewijzigd door dan13lv op 14-05-2010 13:35:13 (fotos deden het niet) ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:27:24 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81419701
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den Haag Best een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 mei 2010 @ 15:29:47 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81419768
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den Haag Best een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:32:11 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81419840
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Ik had een 1e klas kaartje he en om nou WEER in een SLT het dubbele voor rode als voor blauwe stoeltjes te gaan betalen... uh-uh EN nog een kwartier wachten op een ICMm, die vergelijkbare 1e klas heeft, heeft ook geen zin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:33:07 #169
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81421911
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:38:04 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81422028
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
Omdat ik rustig foto's wil kunnen maken, ook van binnen. Zonder mensen die daar bezwaar tegen maken en zonder security muppets die zouden kunnen dromen over mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:48:15 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81429067
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het rood Daar betaal je dan 70% extra voor Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus ). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.

Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.

Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT



2. De infodisplay



3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle



4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)



5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen



6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein


Toch een leuk ritje voor een keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:58:39 #172
258802 Yreal
henk..!
pi_81429516
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het rood Daar betaal je dan 70% extra voor Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus ). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.

Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.

Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT
[ afbeelding ]


2. De infodisplay
[ afbeelding ]


3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle
[ afbeelding ]


4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)
[ afbeelding ]


5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen
[ afbeelding ]


6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein
[ afbeelding ]

Toch een leuk ritje voor een keer
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:06:17 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81429908
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:12:33 #174
258802 Yreal
henk..!
pi_81430193
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzo Er is alleen nog nooit iets of iemand dat de overstap zoetermeer-> amsterdam aangeeft op gouda
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:13:02 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81430220
Gratis kop koffie en een voucher voor 'De Brooodzaak'? Even een enquęte bij NS Hispeed invullen over de InterCity Brussel.

Fles: leuke foto's van een trein die ik ook nog niet heb meegemaakt. Wat me alleen wel opvalt is de hoofdletter U in de laatste foto, dat moet tegenwoordig alleen nog als je het over God hebt. Kennelijk is dat schermpje geschreven door iemand die dat nog niet weet

Daarnaast is het klokicoontje ook een beetje zinloos, als het altijd op 3 uur staat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')