13 en 17 is 30 saampjes iigquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
ze bestellen in principe in totaal 1 viertje meer dan een zesje. Basisbestelling was 17 viertjes en 16 zesjes. Daarnaast zijn er drie opties opgenomen van ieder 16 viertjes en 16 zesjes.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
EENS !quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Mag wel hoor, ik hou je niet tegen.
Ik vind de stoelen niet ideaal zitten in ieder geval, en je word gestoord van het geluid als de deuren sluiten..
Het valt wel mee. Bij de GTW stoor ik me er al niet eens meer aanquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
EENS !
vooral op utrecht en den haag ... die automatische deuren![]()
![]()
![]()
Hier kun je voor 17.50 dagkaarten halen http://www.webwinkel.tctu(...)gkaart-trein-p-2252/ misschien heb je daar wat aan..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
De Gelderlanderquote:Prorail: hoofdoorzaak storingen op Arnhem-Winterswijk gevonden
Spoorbeheerder ProRail denkt de hoofdoorzaak van de storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk gevonden te hebben. De magneetremmen van de Syntus-treinen zouden ‘inwerken’ op de zogeheten assentellers in het spoor, waardoor die niet goed werken.
“We zijn er vrij zeker van dat dat de belangrijkste oorzaak is”, aldus woordvoerster Babet Verstappen van ProRail. “We hebben vandaag (donderdag, red.) aan machinisten gevraagd de magneetremmen niet te gebruiken en we hebben vrijwel geen storingen gehad.”
Vrijdagnacht worden er testritten uitgevoerd. Afhankelijk van de resultaten hoopt ProRail vrijdagmiddag te kunnen vertellen hoe lang het nog duurt voordat de problemen zijn opgelost. De spoorbeheerder houdt wel een slag om de arm. “We denken dat dit de hoofdoorzaak is, maar dat neemt niet weg dat we nog te maken kunnen krijgen met andere, kleinere storingen.”
Woensdag was er nog een storing waardoor de vertraging opliep tot een uur. De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren is woedend over de gang van zaken. Ze dreigt ProRail met een schadeclaim.
Volgens Van Haaren communiceert zowel ProRail als Syntus slecht over de vertragingen. Beide partijen hebben beterschap beloofd.
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den HaagBest een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Ik had een 1e klas kaartje hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Omdat ik rustig foto's wil kunnen maken, ook van binnen. Zonder mensen die daar bezwaar tegen maken en zonder security muppets die zouden kunnen dromen over mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen makenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het roodDaar betaal je dan 70% extra voor
Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht
Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
![]()
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.
Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.
Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT
[ afbeelding ]
2. De infodisplay
[ afbeelding ]
3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle
[ afbeelding ]
4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)
[ afbeelding ]
5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen
[ afbeelding ]
6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein
[ afbeelding ]
Toch een leuk ritje voor een keer
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerdenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |