abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81307012
Onze Bikkel is vader geworden van een nest prachtige schapendoezen! Een van de schapendoezen van mijn zus is de moeder en zij houdt er zelf ook twee. Zij is fokker en heeft meerdere schapendoezen en wil met deze twee uiteindelijk ook de lijn doorzetten. (lees: ze heeft af en toe een nestje met een van de honden, met stamboom, keuringen en de hele rataplan)

Wij houden zelf een van de reutjes die ons al vanaf het begin heel erg aan Bikkel deed denken zowel qua gedrag als uiterlijk.

Dit is ons monster Wammes:

We hebben afgelopen weekend op de pups gepast en dat ging prima maar daarbij viel me ook op dat die kleine niet bang is uitgevallen. Mijn honden waren ook mee en dat ging allemaal prima (de grotere honden kennen elkaar erg goed en hebben de rangorde onderling allang bepaald) maar Wammes is nu, met zes weken, al brutaal genoeg om gewoon terug te grommen of uit te halen als hij door een oudere hond of zelfs de roedelleidster op zijn plek wordt gezet.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen en tips om die pup bij ons in de roedel te introduceren op een manier die voor zo min mogelijk ellende zorgt. Natuurlijk snap ik dat hij in het begin even een paar keer flink op zijn lazer zal krijgen maar ik wil hem zeg maar wel graag heel houden.

Wij nemen met het ophalen onze honden mee zodat ze ook bij mijn zus weer even een opfriscursus pupmanagement meekrijgen maar dan...

In de auto zitten de honden altijd achterin maar met zo'n kleine pup lijkt me dat niet handig. Dus: pup voorin bij mij of in een doos of mandje met mij ernaast op de achterbank om jaloezie te verminderen?

We zijn ongeveer 2 uur onderweg naar huis. Als we daar aankomen eerst even met de grotere honden gaan lopen zodat die de energie kwijt kunnen en dan met het pupje alleen het huis verkennen of met alle drie gaan lopen of gewoon gelijk samen naar huis?

Iemand met ervaring en tips?
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:32:00 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_81307153
ahhw wat schattig
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_81307433
Oh en dit is de eerste keer dat we geen bench hebben met een pup0 vanwege ruimtegebrek voor zo'n gigantisch ding (die andere twee zouden er dan ook in willen en dat kost je gewoon een halve kamer dan ) maar ik zie wat praktische bezwaren.

De pup slaapt in ieder geval de eerste dagen in een grote doos bij ons op de slaapkamer zodat we hem in de gaten kunnen houden. De deur naar de woonkamer laten we dan open zodat de andere honden ook bij ons kunnen liggen. Normaal mogen ze alleen met toestemming op de slaapkamer komen maar ik vrees dat de pup het nogal zwaar te verduren krijgt als hij als enige bij ons mag slapen.

So far so good maar stel ik wil boodschappen gaan doen overdag... wat doe ik dan met Wammes? In de woonkamer gaat hij natuurlijk dingen slopen maar apart in een andere ruimte zetten lijkt me ook niet handig. Hoe doen al die benchloze hondenopvoeders dat?

Jaja, dit wijst zich natuurlijk allemaal wel vanzelf als Wammes hier eenmaal is maar ik ben even neurotisch en is het gezeur zat dus 'humor me'!
pi_81308491
Oooooh, wat een drolletjes!

Ik denk dat het slagen van het geheel niet afhangt van waar je de pup in de auto neerzet, dus gewoon lekker bij jou voorin. Zitten je andere honden op de achterbank of in de kofferbak? Als ze op de achterbank zitten kan je ze af en toe even aandacht geven, zitten ze in de kofferbak dan zitten ze zo ver dat ze ws toch geen 'last' hebben van de pup bij jou.

Bij thuiskomst tsja.. mijn gevoel zou zeggen is de een even met de andere honden lopen en de ander met pupje het huis verkennen. Samen uitlaten moet je denk ik nog even mee wachten, pupjes mogen volgens mij niet meteen hele einden lopen en dat willen je andere honden natuurlijk wel.

Bij gebrek aan een bench zou ik het kleintje wel in een aparte ruimte doen (bijkeuken ofzo?), wat zou het bezwaar zijn? Lijkt me het rustigst voor iedereen.

En verder komt het allemaal vast wel goed Vooral ook tijd en aandacht blijven nemen voor de andere honden, maar dat had je vast al bedacht

Oh en.... foooootooooo's!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_81308876
Wat schattig
pi_81309184
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:05 schreef Naamah het volgende:
Oooooh, wat een drolletjes!

Ik denk dat het slagen van het geheel niet afhangt van waar je de pup in de auto neerzet, dus gewoon lekker bij jou voorin. Zitten je andere honden op de achterbank of in de kofferbak? Als ze op de achterbank zitten kan je ze af en toe even aandacht geven, zitten ze in de kofferbak dan zitten ze zo ver dat ze ws toch geen 'last' hebben van de pup bij jou.

Bij thuiskomst tsja.. mijn gevoel zou zeggen is de een even met de andere honden lopen en de ander met pupje het huis verkennen. Samen uitlaten moet je denk ik nog even mee wachten, pupjes mogen volgens mij niet meteen hele einden lopen en dat willen je andere honden natuurlijk wel.

Bij gebrek aan een bench zou ik het kleintje wel in een aparte ruimte doen (bijkeuken ofzo?), wat zou het bezwaar zijn? Lijkt me het rustigst voor iedereen.

En verder komt het allemaal vast wel goed Vooral ook tijd en aandacht blijven nemen voor de andere honden, maar dat had je vast al bedacht

Oh en.... foooootooooo's!
De andere honden zitten in de kofferbak. Normaal krijgen ze ook geen aandacht in de auto (bewust) dus dat zal op zich wel goed gaan inderdaad. En voorin kan ik wel lekker met Wammes knuffelen.

Foto's komen zeker! Heb pas een heleboel doorgestuurd gekregen van het nest maar die moet ik allemaal nog even uitzoeken.

Ik bedenk me net dat we een puppyren hebben voor op vakantie zodat de honden voor de caravan los kunnen en toch niet de buren lastig vallen. Misschien kunnen we daar wel wat mee voor als we er niet zijn.
pi_81309458
Of toch gewoon een bench? Dan hebben die andere twee maar gewoon even een beetje pech, is toch ook niet zo héél erg? En niet alleen handig voor als jullie er niet zijn natuurlijk..
pi_81310053
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:29 schreef Naamah het volgende:
Of toch gewoon een bench? Dan hebben die andere twee maar gewoon even een beetje pech, is toch ook niet zo héél erg? En niet alleen handig voor als jullie er niet zijn natuurlijk..
We hebben erg zitten twijfelen maar we hebben er eigenlijk ook gewoon echt geen plek voor. Maat 1 is echt te klein, ook als we hem maar even zouden gebruiken en maat 2 is eigenlijk al te groot voor in de woonkamer.
Daarbij doen hele volksstammen het toch zonder een bench als ze een pup opvoeden? Ik weet alleen niet helemaal hoe maar dat hoopte ik dan weer hier te horen.
pi_81310426
Wij hebben ook nooit een bench gehad. Pup (en ook later nog overigens) ging altijd in de bijkeuken als we weg waren.
pi_81317190
Wat een snoesje,
Bench is denk ik niet noodzakelijk, helemaal omdat de 2 andere honden al weten 'hoe het hoort'
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_81320635
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat een snoesje,
Bench is denk ik niet noodzakelijk, helemaal omdat de 2 andere honden al weten 'hoe het hoort'
Die twee rotzakken kunnen hem in ieder geval leren hoe je met twee honden de vuilnisbak om moet trekken. Een gaat op het pedaal staan en de ander sleurt dan de vuilniszak eruit.

Ze werken veel te goed samen, ik houd mijn hart vast wat ze kunnen als ze met z'n drieën zijn!
pi_81346343
Waar laat je je honden nu als je even weg gaat? (de al volwassen honden)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_81346808
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Waar laat je je honden nu als je even weg gaat? (de al volwassen honden)
Gewoon los in huis. Dat lijkt me met een pup niet zo handig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81363795
Hmm lastig,
ik ben eerlijk gezegd niet zo fan van een bench. We hebben dat ook nooit nodig gehad, maar ik heb altijd maar 1 hond tegelijk gehad. En onze hond ging dan gewoon met mand en al op de gang liggen ('s nachts ook, nooit problemen mee gehad)
Maar dat is natuurlijk lastig met die andere 2 honden, kunt ze moeilijk met zn 3-en in de gang zetten.
Misschien dan toch de puppie met mandje en speeltjes in de bijkeuken zetten, en dan niet meteen de 1e keer lang weggaan. Zodat hij kan wennen aan het alleen in de bijkeuken zijn.
pi_81370208
Oh ik ben op zich een groot fan van de bench, mits goed gebruikt.
Een pup lang alleen laten moet je in het begin sowieso nooit doen, ook niet met een bench. En hem voor straf opsluiten of omdat je geen tijd of zin hebt om met hem bezig te zijn om te voorkomen dat hij dingen gaat slopen of omdat je geen zin hebt om om als het nodig is om het half uur met hem naar buiten te gaan is natuurlijk sowieso fout gebruik.

De pups leren bij mijn zus al wennen aan een bench. De eerste weken liggen ze in een werpkist, zodra ze daar zelfstandig uit kunnen klimmen komt daar een puppyren omheen en als ze zo groot zijn dat ze klem komen te zitten tussen de stangen die er tegen verdrukken in zitten dan wordt de werpkist omgeruild voor een bench met daarvoor een grote puppyren. Het deurtje blijft gewoon open zodat ze het nest uit kunnen om te poepen, plassen e.d. op de kranten aan de andere kant van de ren. Moeders heeft vrije doorgang in en uit de ren via de bank en een krukje binnen de ren en tijdens de actieve momenten gaat ook de puppyren open zodat ze allemaal vrij door het huis kunnen baggeren. Geen dwang, geen straf, en niet zomaar opsluiten maar gewoon een veilig holletje waar ze graag in liggen.

Zo hebben wij de bench ook altijd gebruikt. Overdag was het deurtje altijd open en ging Bikkel er zelf in liggen als hij wilde slapen of even rust nodig had. 's Nachts (of als we even boodschappen moesten doen o.i.d.) ging het deurtje wel dicht om zowel de pup te beschermen als het meubilair als eventuele schoenen, afstandsbedieningen, kabeltjes e.d. te beschermen.
Daarnaast ging de bench ook mee in de auto op lange ritten en op vakantie sliep hij daar in de tent ook altijd in.

Het punt nu is dat ik gewoon geen ruimte meer heb voor een bench en ik de honden eigenlijk sowieso bij elkaar in dezelfde ruimte wil hebben. Het voordeel van zo'n puppyren is natuurlijk ook dat deze heel makkelijk opgezet en weggehaald kan worden dus er hoeft geen groot ding in de kamer te staan. Als een van ons thuis is (en dat zal dus bijna altijd het geval zijn in het begin) kan de ren gewoon weg en kan hij slapen in zijn mandje, zijn we er niet dan kan hij binnen de ren ook gewoon in zijn mandje terecht en zijn behoefte doen op de krant aan de andere kant van de ren.

Daarnaast zal hij zeker in het begin natuurlijk nog wel eens flink gecorrigeerd worden door de andere honden. Op zich is dat prima want dat moet hij ook leren maar ik wil dat liever niet hebben als wij er niet zijn. Met zo'n ren zijn ze wel bij elkaar maar toch gescheiden zodat de kans op problemen als we er even niet zijn veel kleiner is.
pi_81370345
Wat een leuke naam, Wammes!
pi_81370411
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat een leuke naam, Wammes!

Ik had hem eerst Wafkees willen noemen maar dat vond iedereen stom. Is juist een heel toepasselijke naam voor een schapendoes.
pi_82090797
We hebben hem gisteren opgehaald.
We zijn mooi op tijd naar mijn zus gegaan zodat we de laatste drie pups uit konden zwaaien en daarna hebben we Wammes meegenomen in de auto. Hij is een beetje wagenziek geweest maar dat wisten we al omdat mijn zus het hele nest mee heeft gehad in de auto. Gelukkig was dat eenmaal op de snelweg met de airco langs zijn snoetje over en toen heeft hij de hele weg aan mijn voeten liggen slapen.

Heel grappig om het verschil in reactie van Bikkel en Anoek te zien thuis en bij mijn zus. Daar vonden ze de pups wel OK en liep Anoek de hele tijd met ze te spelen, hier is ze gelijk in roedelleistermodus gegaan en heeft ze hem eenmaal thuis de rest van de dag gisteren straal genegeerd. Bikkel vond het daar wel OK maar was niet zo enthousiast maar die gedraagt zich nu alsof we hem de hele nacht in de kelder hebben opgesloten. Zwaar beledigd!

Bikkel ligt me nog steeds beschuldigend aan te kijken vanuit zijn mandje maar Anoek en Wammes liggen nu heerlijk tegen elkaar aan, aan mijn voeten. Hij is gewoon pontificaal tegen haar aan gaan liggen en na vijf minuten negeren heeft ze het maar opgegeven en is na een lik over zijn kop gaan slapen.

Straks even met ze het bos in zodat die twee hun energie kwijt kunnen en Wammes mag mee op de arm zodat ze zich daar niet de hele weg druk om hoeven te maken.

Wammes heeft bij ons op de slaapkamer geslapen op zijn vetbed-met-nestgeur. Ik heb er met vier stukken van de puppyren een hekje omheen gemaakt waarin ook een stukje krant lag voor eventuele ongelukjes. Vannacht heeft hij me twee keer wakker gemaakt omdat hij moest plassen maar verder de hele nacht redelijk doorgeslapen. Af en toe even wat gepiep maar als ik dan mijn hand door het hekje stak ging hij daartegen liggen slapen. De deur van de slaapkamer heeft de hele nacht opengestaan zodat de andere twee ook bij ons konden liggen maar dat hebben ze niet gedaan. Vanmorgen ben ik heeeel vroeg wakker gemaakt door die kleine rotzak maar dat moet je er voor over hebben... toch?

Hij is hartstikke krantzindelijk en gaf gisteren zelfs al twee keer aan dat hij naar buiten wilde om zijn ding te doen. Dat gaat de goede kant op!

Eten is nog wel even lastig. Omdat ze maar bij de moeder bleven drinken en haar anders om de bek gingen likken zodat ze haar eigen eten op ging geven heeft mijn zus continue puppyvoer voor ze klaar hebben staan. Hij is dus niet gewend aan vier eetmomenten per dag en hij eet dus ook niet in een keer zijn bakje leeg. Daarnaast is grotehondenvoer natuurlijk lekkerder dus hij probeert dat trucje ook bij Anoek. (Gelukkig werkt het niet. )

Ik zet hem steeds weer bij zijn bakje als hij wegloopt of bij Anoek gaat likken vlak na / tijdens het eten en dan eet hij drie happen voor hij weer wegloopt. Gisteravond heeft hij de eerste ronde wel veel gegeten maar de laatste ronde bijna niet. Vanmorgen ook maar net de helft. Nu haal ik na ongeveer 20 minuten het bakje weg maar ik twijfel of ik niet vaker dan vier keer aan moet bieden zodat hij kan wennen aan een aantal eetmomenten per dag. Hij moet natuurlijk wel genoeg binnen krijgen, zeker omdat alles nieuw en spannend is en dus ook veel energie vraagt maar continue voer is geen optie i.v.m. de andere honden.

Ik zit te denken aan vijf keer per dag om mee te beginnen. 7.00-8.00 uur (zie hoe optimistisch ik ben dat hij morgen wat langer doorslaapt? ), 12.00, 15.00-16.00 uur, 19.00 en 22.00. En dan na een week ofzo over naar vier en na nog een week of twee, drie, naar drie keer per dag. Klinkt dat redelijk of overdrijf ik en moet ik gewoon nu vier keer gaan voeren en dan moet hij maar niet miepen maar vreten?
pi_82090863
Foto's!

Na een ontdekkingstocht helemaal uitgeteld in zijn nieuwe mandje met vetbed en speeltjes met nestgeur.

Gisteravond voor het eerst samen eten

Waar Wammes staat ligt normaal een grote mat maar met het oog op puppyplas en -poep is die maar even weg. We gaan daar maandag een stukje zeil voor halen want dit ziet er niet uit.

En nu net ging hij zelf in zijn mandje liggen

De speeltjesbak staat voorlopig op zijn kant zodat hij er ook bij kan en het is gelijk een mooie barriere tussen hem en Bikkel. Die wilde namelijk niet in zijn mand gaan liggen als die rotpup zo dichtbij lag.
pi_82173710
Nou zeg, bijna twee dagen en nog niemand die helemaal over mijn pupje is. Het is toevallig wel de liefste en leukste pup van de wereld jah!
pi_82184602
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou zeg, bijna twee dagen en nog niemand die helemaal over mijn pupje is. Het is toevallig wel de liefste en leukste pup van de wereld jah!
Ik vinnem wel heel poepig hoor
Maar de liefste en leukste van de wereld is/was de mijne (nu net 1 jaar) al natuurlijk

Pupjes zijn sowieso (bijna) altijd super schattig maar helaas zo snel weer groot... voor je 't weet zit je met een eigenwijze puber opgescheept

Ik zou zeggen blijf vooral veel foto's maken (en posten ) want ze zijn zo groot.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_82198426
Wat een snoepie !
En wordt hij echt net zo groot als die andere 2 ?

voor Wammes
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_82200239
je kan zeggen wat je wilt maar de moeder heeft een reuzenprestatie geleverd met al die pups.
hopelijk is ze goed verzorgd!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:40:19 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82200459
Oh vandaar dat ik je nooit meer online zie komen: je bent altijd in de weer met die pup .

Leuk beest .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:13:00 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82201880
Hoo, even een tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82205752
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:49 schreef Muks het volgende:
Wat een snoepie !
En wordt hij echt net zo groot als die andere 2 ?

voor Wammes
Als het goed is wel! Die zwart/wit/grijze is de vader en de moeder is maar ietsje kleiner dan Bikkel.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:34 schreef rubje het volgende:
je kan zeggen wat je wilt maar de moeder heeft een reuzenprestatie geleverd met al die pups.
hopelijk is ze goed verzorgd!
Ze heeft het wel zwaar gehad inderdaad maar ze is er goed doorheen gekomen gelukkig. De moeder van Bikkel zag er na 8 weken met drie pups een beetje verlept uit maar deze heeft alleen maar een beetje een doffere vacht gekregen. Ze was ook een hele leuke moeder die veel met de pups gespeeld heeft.

Het mandje is inmiddels half gesloopt maar verder verloopt alles eigenlijk prima! Hij is veel makkelijker dan Bikkel was op die leeftijd. Alleen het eten was een beetje lastig de afgelopen dagen maar we zijn er inmiddels achter dat Wammes het gewoon niet gezellig vindt om alleen te eten. Bikkel en Anoek hebben dus mazzel en mogen nu ook vier keer op een dag eten.
Gelukkig kunnen we na volgende week over op drie keer. Dat maakt het alweer iets makkelijker.
pi_82206995
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:28 schreef MinderMutsig het volgende:

Het mandje is inmiddels half gesloopt maar verder verloopt alles eigenlijk prima!
En wat een liefie

En heul veul foto's maken, ze groeien echt zo hard en dan kijk je later echt met plezier al die foto's terug
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_82209926
Shit. Ik kreeg net nadat ik dat bericht getypt heb telefoon van mijn zus. Een van de andere pups is vanmiddag overleden. En niet omdat ze onder een auto is gekomen o.i.d. maar ze deed het 'gewoon' ineens niet meer.

Er zijn helemaal geen problemen geweest met haar. Vandaag ook niet. Ze speelde, heeft goed gegeten en wandelen ging prima kortom, niks aan de hand. 's Middags ging de moeder de kinderen van school halen en toen ze terugkwamen vonden ze Luna dood in haar mandje. Volgens de dierenarts die haar onderzocht heeft was ze een kerngezonde pup en was er geen enkele aanleiding. Het motortje stopte er alleen ineens mee.

De gup die hier bovenop ligt met de brede witte das, is er dus niet meer.

Bah, maak me nu wel zorgen om de rest van de pups en Wammes in het bijzonder. Als Luna niets mankeerde en zomaar dood kon gaan kan dat alle pups gebeuren. Een ongeluk o.i.d. was ook heel triest geweest maar wel iets beter te verkroppen geweest.

Mijn zwager heeft Wammes al eens moeten reanimeren omdat hij in de eerste week in de verdrukking is gekomen en niet meer ademde. Hij werd zelfs al een beetje koud maar dat gaat natuurlijk ook sneller met zulke jonge pups. Na reanimeren en warm wrijven accepteerde moeder hem weer en hij lijkt er verder geen schade van ondervonden te hebben maar het is nu toch wel een zorgenpuntje voor mij. Wat nou als er toen toch meer aan de hand is geweest.

Wammes moet zijn 9 weken inenting nog hebben dus dat gaan we morgen gelijk doen en dan laten we de dierenarts zowel Wammes als Bikkel (vader) even helemaal nakijken om rare dingen uit te sluiten. Mijn zus gaat hetzelfde doen met Renske (moeder), Wamke en Wobke en gaat ook alle nieuwe pupeigenaren bellen om hen aan te raden de pups nog eens goed na te laten kijken door de dierenarts. Ze zijn als nest allemaal gecheckt door haar dierenarts en gezond bevonden maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Bah, bah, bah! Die arme mensen ook. Even je pupje alleen laten en haar dan zo vinden.
pi_82210346
och hemel wat een schrik zeg
ook arme eigenaren en kindjes daar, vreselijk

sterkte
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:52:49 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82224184
Ik zie het topic nu pas , wat een poepie puppy
Erg naar van zijn zusje wel, ik snap dat je daar van schrikt.
Hebben ze een autopsie laten doen om te kijken of er iets gevonden kon worden?
Zeker omdat ze fokken met stambomen en testen en de hele reutemeteut, en omdat ze zelf verder willen met die lijn...
Maar ik kan me je onzekerheid goed voorstellen.
Uit het nest van een van mijn honden is ook een zusje doodgegaan met 6 weken, zij had een aangeboren niet erfelijke hartafwijking bleek uit autopsie, dan ben je er zelf ook een stuk geruster op achteraf.
Waar heb je dat onwijs schattige mandje vandaan als ik vragen mag????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82225579
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Foto's!

Na een ontdekkingstocht helemaal uitgeteld in zijn nieuwe mandje met vetbed en speeltjes met nestgeur.

[ afbeelding ]

Gisteravond voor het eerst samen eten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar Wammes staat ligt normaal een grote mat maar met het oog op puppyplas en -poep is die maar even weg. We gaan daar maandag een stukje zeil voor halen want dit ziet er niet uit.

En nu net ging hij zelf in zijn mandje liggen

[ afbeelding ]

De speeltjesbak staat voorlopig op zijn kant zodat hij er ook bij kan en het is gelijk een mooie barriere tussen hem en Bikkel. Die wilde namelijk niet in zijn mand gaan liggen als die rotpup zo dichtbij lag.
Wat een cutie
En dan ook zo'n laag standaardje naast die hoge
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82274194
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie het topic nu pas , wat een poepie puppy
Erg naar van zijn zusje wel, ik snap dat je daar van schrikt.
Hebben ze een autopsie laten doen om te kijken of er iets gevonden kon worden?
Zeker omdat ze fokken met stambomen en testen en de hele reutemeteut, en omdat ze zelf verder willen met die lijn...
Maar ik kan me je onzekerheid goed voorstellen.
Uit het nest van een van mijn honden is ook een zusje doodgegaan met 6 weken, zij had een aangeboren niet erfelijke hartafwijking bleek uit autopsie, dan ben je er zelf ook een stuk geruster op achteraf.
Waar heb je dat onwijs schattige mandje vandaan als ik vragen mag????
Mijn zus heeft de eigenaren gevraagd of ze daar aan mee wilden werken en dat vonden zij ook wel een prettig idee dus er wordt inderdaad sectie verricht in Utrecht. Hopelijk brengt dat enige duidelijkheid en rust.

We voelen ons allebei ook heel erg verantwoordelijk terwijl we natuurlijk niet meer hadden kunnen doen dan we gedaan hebben. Beide honden zijn volledig gezond, zijn getest, onderzocht en gekeurd en dan verwacht je dit soort dingen niet.

Wat het extra zuur maakt is dat dit niet in het nest is gebeurt maar pas toen ze al bij de nieuwe eigenaren was. In het nest houdt je toch altijd wel een klein beetje rekening met de kans dat er zoiets kan gebeuren maar als ze die acht weken, de inentingen, gezondheidsonderzoek, chippen, socialiseren, e.d. zonder problemen overleefd hebben ga je er gewoon vanuit dat het goed is en dat je die mensen een hond meegeeft waarvan ze de komende 15 jaar plezier kunnen hebben en dat is ook de insteek waarmee zij haar meenemen. Als ze dan zomaar ineens dood is na een paar dagen komt dat extra hard aan.

En voor ons komt daar natuurlijk nog bovenop dat we ons nu ook zorgen maken over vader, moeder en de pups die we zelf hebben gehouden. Ik houd hem echt met argusogen in de gaten merk ik maar daar moet ik wel weer overheen want dit is ook niet goed voor hem.

De eigenaren van Luna hebben deze dagen wel de bevestiging gekregen dat ze er inderdaad goed aan gedaan hebben om een pup te nemen en ze willen dus ook wel weer een nieuwe zodra dit een beetje gesleten is. Dat is dan wel weer fijn om te horen.

Dat mandje heb ik in een opruimingsbak bij de Welkoop Discus gevonden! Vond hem zo schattig dat ik hem moest hebben en het lag hier dus ook al ruim een maand in huis, te wachten op Wammes. Jammer dat hij hem inmiddels als flink aan het slopen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:32:01 #33
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_82275507
Gefeliciteerd met je pupje!!!!!!!!!! Wammes
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_82275591
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:40 schreef MinderMutsig het volgende:

Bah, bah, bah! Die arme mensen ook. Even je pupje alleen laten en haar dan zo vinden.
Wat vreselijk sneu
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:35:15 #35
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_82275657
Oh nu lees ik die nare berichten Wij krijgen a.s. zaterdag ons pupje, ik ben gelukkig de hele week vrij zodat ik haar goed in de gaten kan houden
Ow O+
pi_82278486
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:32 schreef Maes het volgende:
Gefeliciteerd met je pupje!!!!!!!!!! Wammes
Dankjewel!
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:35 schreef Maes het volgende:
Oh nu lees ik die nare berichten Wij krijgen a.s. zaterdag ons pupje, ik ben gelukkig de hele week vrij zodat ik haar goed in de gaten kan houden
En knuffelen, en heel vaak naar buiten, en plas en poep opruimen en de vloer dweilen, en 's nachts eruit, en in je vingers, oren, neus en kin gebeten worden, en nog meer knuffelen, en spelen...
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:51 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82281714
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dankjewel!
[..]

En knuffelen, en heel vaak naar buiten, en plas en poep opruimen en de vloer dweilen, en 's nachts eruit, en in je vingers, oren, neus en kin gebeten worden, en nog meer knuffelen, en spelen...
En dat na 6 maanden nog
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:23:22 #38
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_82282650
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

En dat na 6 maanden nog
Jij hebt dan ook de eeuwige pup tis zo'n schatje

Terug naar Wammes Zijn er nog leuke actiefoto's?
Ow O+
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:42:14 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82283410
Wanneer verwacht je de uitslag?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82286291
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:23 schreef Maes het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de eeuwige pup tis zo'n schatje

Terug naar Wammes Zijn er nog leuke actiefoto's?
Hij heeft vandaag bijna alleen maar liggen slapen. Ach, zal het wel nodig gehad hebben. Vanavond maar even afkoelen in het park.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:42 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer verwacht je de uitslag?
We weten het nog niet maar ik denk pas na het weekend.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:35:37 #41
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82299260
Ik zie dit topic nu pas,wat een schatjes
Wel heel erg van zijn zusje,ik hoop dat jullie snel de uitslag hebben.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82302289
Argh. Die kleine rotzak heeft besloten dat buiten op het grasveld plassen bij nader inzien toch niet zo heel leuk is en dat in de tuin en op het terras veel beter poep- en plasplekjes zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 03-06-2010 21:54:52 (PI) ]
pi_82315104
Wammes is wel een apart exemplaar
pi_82315272
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:27 schreef Muks het volgende:
Wammes is wel een apart exemplaar
Omgekeerde zindelijkheid ftw

Nee hoor, is schapendoes eigen. STRONTeigenwijs. Ze willen wel graag dingen voor je doen en voor je werken maar dan moet je wel de juiste motivatie vinden. Als je dat eenmaal gevonden hebt kan je ze alles leren en leren ze ook graag.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:15:02 #45
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82325530
HiHi,dat had ik met onze jongste hond ook,binnen no time zindelijk(teckels zijn over het algemeen moeilijk zindelijk te krijgen),wij helemaal trots maar na een week of 4 besloot ie dat ie toch eigenlijk ook een tijdje niet zindelijk wilde zijn,de hufter konden we dus alsnog uitgebreid beginnen met de zindelijkheidstraining
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2010 @ 13:20:08 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_82783930
Hoe is het met Wammes?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_83246142
Topic uit het oog verloren

Het gaat goed met Wammes!

Hier was het mandje nog heel

Maar hij besloot al snel dat de mandjes van Bikkel en Anoek ook wel lekker lagen:

Ook als zij er zelf nog inliggen

En dan sleurt hij ook nog allemaal speelgoed mee. Arme Anoek.

Maar vervolgens begon hij zijn mandje te slopen en er is nu nog maar weinig van over.
Hij heeft wel zelf een oplossing gezocht door zijn kleedje-met-nestgeur in een doos te sleuren en daar gewoon in te gaan liggen.

Past nog net.

En als hij wakker is dan is hij op zoek naar plaatsen waar hij rotzooi kan trappen

En heel soms staat hij even lang genoeg stil om een mooie foto te maken

(Kijk dat koppie! )

Ik had hem de eerste dagen bij mij op de vloer in de auto maar hij gaf al snel heel duidelijk aan dat hij achterin wilde. De rest was daar iets minder blij mee maar gelukkig heeft hij inmiddels door dat ouwehoeren achter in de auto geen goed plan is.

En hij kauwt graag mijn nagellak eraf

Oh ik zie dat ik vergeten ben om wat foto's te draaien. Nou ja, dan moeten jullie je hoofd maar scheef houden.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:16:00 #48
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_83247411
Wat een lief hoopje pup. Hebbe hebbe hebbe!!

Heb je al gehoord wat er met zn zusje aan de hand was?
pi_83247481
Ah het is zo'n poepie!
pi_83247975
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:16 schreef Queen_Minny het volgende:
Wat een lief hoopje pup. Hebbe hebbe hebbe!!

Heb je al gehoord wat er met zn zusje aan de hand was?
Ja maar het is op zich wel een beetje een onbevredigende uitslag op zich voor ons. Ze had een spontane ontsteking aan de hartspier waardoor die spier niet meer goed functioneerde en ze dus een hartstilstand heeft gehad. Geen trauma of vergiftiging o.i.d. dus maar gelukkig ook niet erfelijk.
Gewoon stomme pech dus. Iets dat iedere pup kan overkomen. Had het fijner gevonden als er wel een duidelijke oorzaak gevonden was maar we moeten het hier maar mee doen. Gelukkig is er dus geen gevaar voor Wammes en de andere pups.

En nu ga ik naar de dierenarts want Wammes moet zijn laatste inenting hebben.

*stopt broekzak vol met snoepjes*
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:39:14 #51
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_83248578
Té cute!!! Ik snap ook van mezelf niet dat ik hier iets post, want dan kom ik steeds die té lieve foto's tegen...
Don't come closer, I might hurt you
pi_83254348
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:39 schreef Lindytje het volgende:
Té cute!!! Ik snap ook van mezelf niet dat ik hier iets post, want dan kom ik steeds die té lieve foto's tegen...
Je kan het topic altijd nog uit je MyAT slopen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:48:52 #53
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_83254801
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:36 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je kan het topic altijd nog uit je MyAT slopen.
Ohja!!

(nee, ik wil stiekem mezelf kwellen met de lieve pup-foto's )
Don't come closer, I might hurt you
pi_83433377
Heb je al meer foto's
pi_83434602
De foto's uit het swapdoostopic maar die heb jij al gezien.

[Show hier je nagels] Nagelswapdoos 2 #3

Wammes ging 'helpen' de doos uitpakken

Bikkel komt ook even kijken en Wammes gaat er met een gestolen knuffeltje vandoor

Toch maar even de beer redden

Meer jatten!

Nagellakje dus ook maar even gered

En natuurlijk even helpen met bekendmaken wie de volgende is...

Hij wilde alleen niet in de camera kijken.

Vanmorgen heeft hij gespeeld met twee dikke bouviers en een sint bernard maar we hadden de camera niet mee. Hij was wel even onder de indruk maar al snel ging dat over in lekker donderjagen en de sint bernard in zijn buikhaar grijpen en zich dan mee laten sleuren.
pi_83435760
Blijft schattig
pi_83436006
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[ afbeelding ]

Hij wilde alleen niet in de camera kijken.
Dat vachtje, het is net een knuffel uit de speelgoedwinkel Wat een lieverd
pi_83436741
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat vachtje, het is net een knuffel uit de speelgoedwinkel Wat een lieverd
Het is ook een knuffeltje.
Overdag is hij er nog iets te druk voor maar als we 's avonds voor het laatste rondje gaan voor we gaan slapen dan til ik hem altijd naar het grasveldje en dan kruipt hij zo lekker in mijn nek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')