Die 10 euro per persoon, lijkt me wel...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Wat bedoel je daar mee?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Geen idee, heb nog niks van ze gehoord.quote:
jullie hebben nu samen een appartement gehuurd, wat hun een X bedrag kost, laten we zeggen 1400 euro. dat was eerst gedeeld door 5 en nu door 4 dus, kunnen ze het deel voor 4 wel zelf betalen?quote:
Ik denk ook niet dat je nog iets gaat horen (tenzij het over de afhandeling zal gaan)quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Geen idee, heb nog niks van ze gehoord.
Anders lees je het topic ff ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jullie hebben nu samen een appartement gehuurd, wat hun een X bedrag kost, laten we zeggen 1400 euro. dat was eerst gedeeld door 5 en nu door 4 dus, kunnen ze het deel voor 4 wel zelf betalen?
Anders hou jij je mening effe voor jezelfquote:
Ik heb je net al gezegd, dat het 10 euro per persoon is, maar blijkbaar is dat zelfs al te moeilijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anders hou jij je mening effe voor jezelf
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:37 schreef Chances het volgende:
Mag ik vragen wat jij nou precies moest betalen en hun? ( Sorry mocht ik er overheen gelezen hebben. )
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb je net al gezegd, dat het 10 euro per persoon is, maar blijkbaar is dat zelfs al te moeilijk.
Dat is op zich wel knap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.
Shoarma eten met je oog? Tofquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.
Blijkbaar had je die overige 300 euro niet, dusja, eigen schuld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.
Dus dat geldt voor 5 personen.
Omdat ik ga annuleren kost het hun 759 euro (+ nog enkele euro's voor de annuleringsverzekering)
Deze +/- 60 eurox4 = 240 euro betaal ik nu voor hen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dus zij betalen gewoon 702 euro voor een vakantie waar ze wél gebruik van maken, en ik ga 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak.
Ik lijk wel gek, haha. Maar goed, het is niet anders.
Ik weet niet wat je praat over 'overige 300' euro, maar terplekke moet ook nog geld uitgegeven worden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Tegan het volgende:
[..]
Blijkbaar had je die overige 300 euro niet, dusja, eigen schuld.
Gaan we dat hele cirkeltje weer opstarten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:49 schreef Tegan het volgende:
Maar dat wist je vantevoren toch ook. Je hebt maar 300 euro onverwachts moeten betalen, dus de rest zou je wel al moeten kunnen betalen...
Nouja, wel als TS constant dat non-argument gebruikt. Ik hield het bij die 300 die we al eerder hadden vastgesteld en zij moest er weer over doorvragenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gaan we dat hele cirkeltje weer opstarten?
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.
Dus dat geldt voor 5 personen.
Omdat ik ga annuleren kost het hun 759 euro (+ nog enkele euro's voor de annuleringsverzekering)
Deze +/- 60 eurox4 = 240 euro betaal ik nu voor hen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dus zij betalen gewoon 702 euro voor een vakantie waar ze wél gebruik van maken, en ik ga 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak.
Je gaat hun toch niet voor de kosten voor de kosten laten opdraaien omdat jij afzegt, al helemaal niet voor redenen die je al aan kon zien komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:55 schreef Chances het volgende:
[..]
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.
Waarom?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:55 schreef Chances het volgende:
[..]
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.
Dat was een leuke compromis geweest, maar die vriendinnen staan volledig in hun recht om het wel op te eisen, ookal is dat niet echt aardig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Dat zou vriendelijkheid zijn. Dat klopt. Maar in de basis heb je het zelf veroorzaakt en de veroorzaker betaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag kunnen delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Dat doen ze nu toch? TS bied aan om 5/6 deel te betalen. Die vriendinnen kunnen dan altijd nog met minder genoegen nemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag kunnen delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat was een leuke compromis geweest, maar die vriendinnen staan volledig in hun recht om het wel op te eisen, ookal is dat niet echt aardig.
Klopt en ben ik helemaal met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn met vriendinnenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:00 schreef Chances het volgende:
[..]
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...
Deze vriendinnen vinden dat dus niet. Dan ben je snel klaar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:00 schreef Chances het volgende:
[..]
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...
Tja als het om de centen gaat, zijn ze snel gepikeert.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Klopt en ben ik helemaal met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn met vriendinnen.
Echt niet, dan wordt de reis gewoon omgezet in een vierpersoonsreis met dus vierpersoonsappartement.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:12 schreef hydra77 het volgende:
Wat een geouwehoer.
Jij gaat niet, en zij moeten dan slechts een paar tientjes de man extra betalen.
Daarvoor krijgen ze dezelfde accomodatie met 1/5e meer ruimte, en 1/5e meer tijd om te douchen.
120 euro bijdrage is al is al meer dan schappelijk, als ze blijven piepen: gewoon weigeren om iets te betalen.
Als ze dan zo nodig willen annuleren dan betaal je gewoon je eigen deel van de annuleringskosten.
Nee, je bént gek. Je geeft 400 euro weg zonder welke tegenprestatie dan ook, zonder daartoe ook maar enigszins verplicht te zijn. Vierhonderd euro!quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
Dat moet je dan bedenken voordat je een vakantie boekt, dan had ze nu ook niet hoeven annuleren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, je bént gek. Je geeft 400 euro weg zonder welke tegenprestatie dan ook, zonder daartoe ook maar enigszins verplicht te zijn. Vierhonderd euro!
Je moet voor dat je een vakantie boekt bedenken dat je vriendinnen ten onrechte aanspraak gaan maken op de betaling van 100-en euro's als je onverhoopt annuleert?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat moet je dan bedenken voordat je een vakantie boekt, dan had ze nu ook niet hoeven annuleren.
waar staat dat?? Dikke onzin dat je met 4 alleen in een 4-persoons kunt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Echt niet, dan wordt de reis gewoon omgezet in een vierpersoonsreis met dus vierpersoonsappartement.
Nee, je moet voordat je een vakantie boekt bedenken of je wel echt kan en bedenken dat je als je annuleert andere op kosten jaagt waarvan het zo netjes is om die (volledig) tegemoet te komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Argento het volgende:
[..]
Je moet voor dat je een vakantie boekt bedenken dat je vriendinnen ten onrechte aanspraak gaan maken op de betaling van 100-en euro's als je onverhoopt annuleert?
Netjes?? Het is compleet bezopen. Die anderen moeten er net zo goed rekening mee houden dat de kans aanwezig is dat er binnen de groep geannuleerd wordt met alle kosten van dien. Zeker als daar verder niet van te voren afspraken over gemaakt zijn. Dat je elkaar een beetje tegemoet komt is prima, maar dit slaat nergens op. Dat krijg je als je geen juristen in je vriendenkring hebt!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, je moet voordat je een vakantie boekt bedenken of je wel echt kan en bedenken dat je als je annuleert andere op kosten jaagt waarvan het zo netjes is om die (volledig) tegemoet te komen.
Het was zelfs 300, 4x50 + 100.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hoe is het nu ineens 400,- geworden?
Het was toch:
- 100,= annuleringskosten voor jou
- 4 x 60,- vergoeding voor kosten van je vriendinnen = 240,=
100 + 240 = 340, geen 400 toch ?
Als je het niet breed hebt boek je geen vakantie van 700 euro.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef dalaiblama het volgende:
Wat vreselijk tragisch dat een stel lamme takken in een fok topic ervoor gezorgd hebben dat deze jonge meid, die al niet breed zat, een volslagen krankzinnige 'geste ' heeft gedaan naar haar 'vriendinnen' .
TE
BIZAR
Wat een collectieve stupiditeit. Ongehoord.
Eindelijk wijze woorden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef dalaiblama het volgende:
Wat vreselijk tragisch dat een stel lamme takken in een fok topic ervoor gezorgd hebben dat deze jonge meid, die al niet breed zat, een volslagen krankzinnige 'geste ' heeft gedaan naar haar 'vriendinnen' .
TE
BIZAR
Wat een collectieve stupiditeit. Ongehoord.
sjeezes, dat is toch niet de issue? Het gaat erom dat ze zich genoodzaakt heeft gezien en of ze op een of andere manier gehouden is haar vriendinnen financieel tegemoet te komen. Dan kun je gaan lopen huilen dat dat allemaal niet juridisch moet worden benaderd, maar als het gaat om betrekkelijk veel geld, dan kun je dat juist maar wel beter juridisch bekijken. En dan geldt dat iedereen in beginsel zijn eigen schade draagt. Dat geldt dus voor de extra kosten die die vriendinnen hebben ten gevolge van de annulering van TS. Die kosten zijn alleen op TS af te wentelen als TS op enige wijze onrechtmatig heeft gehandeld jegens die vriendinnen, ten gevolge waarvan die kosten zijn ontstaan (en een reis annuleren is niet onrechtmatig) of indien TS daar contractueel toe verplicht zou zijn (een overeenkomst waaruit die verbintenis volgt ontbreekt mijns inziens).quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je het niet breed hebt boek je geen vakantie van 700 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |