abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81282437
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:00 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Wat heet de Palestijnse groep Hamas met de nazi's te maken? Ik zie nergens het woord 'nazi's' voorbijkomen in het lied.
Zie jij het verband Joden vergast -> Amsterdam -> Ajax echt niet?
pi_81282442
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ehhh, zijn er in de tweede wereldoorlog in Nederland (en vooral in Amsterdam) geen joden door nazi's "vergast"? Hamas Hamas is alleen omdat rijmt slimpie..
Voor de (historische) correctheid: in Nederland zijn geen joden vergast.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:03:37 #103
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282450
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij kent het begrip urban myth niet?

Nogmaals: kakkerlakkenplagen kwamen overal voor waar mensen woonden. Dat was niet uniek voor Rotterdam (omdat we toevallig een haven hebben? Er zijn in Nederland genoeg steden met een redelijke haven, zeker in vergelijking met de grootte van overslag van vroeger (want daar zou dat verhaal vandaan komen; lang geleden). Er is dus niet één plaag geweest in Rotterdam.

Omdat er 'ergens' door iemand ooit eens een verhaal het internet ingeslingerd is (en ik zie ook niet echt waarom het plausibel zou zijn, gezien het feit dat het geen unieke gebeurtenis is), wordt dat verhaal niet ineens 'waar'.

Nogmaals: dat artikel moet vast terug te vinden zijn. Zo niet: dan is het vooralsnog gewoon een urban myth.
Ik weet wel een 'urban mythe' is maar jij gooit nu alles op 1 artikel in 1 of andere Ajax fanblad terwijl er genoeg terug valt te lezen over die plaag. Jij bent het er niet mee eens dat we dat zouden moeten aannemen aangezien ze er op meerdere plaatsen in Nederland last van hadden. So be it. Ik houd aan wat er veelvuldig op internet te lezen valt.

Verschil is dat jij nu stellig vasthoudt aan datgene aan iets wat moeilijk terug te vinden is, maar dat wel beschreven word in andere artikelen. Het 1 sluit het ander niet uit.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:04:54 #104
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282467
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kom op....
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Zie jij het verband Joden vergast -> Amsterdam -> Ajax echt niet?
De Joden zijn inderdaad in de Tweede Wereldoorlog, maar daar wordt niet aan gerefereerd. Er wordt gesproken over Hamas. Een militanten Palestijnse beweging die tegen de straat Israel strijdt, maar verder niet over de nazi's.
In the home of the brave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:05:17 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81282469
Voorzover ik weet is een 'jood' geen Ajaxsupporter, maar iemand die in 020 woont in het algemeen, (en tevens de algemene benaming in Rotterdam voor een politieagent, want : tegenstander)
Dat komt inderdaad doordat net voor WO2 in 020 gewoon de meeste joden woonden, omdat; beurs, geld, handel, goud, edelstenen e.d., want dat is handel, en daar waren de joden meesters in.

Vwb dat kakkerlakken verhaal vind ik allebei de versies aannemelijk klinken, maar ik denk eerder dat de plaagversie op waarheid berust, en dat het andere wat 'positievere' verhaal uit het Feyenoord clubblad een leuke visie is, vanuit de kuip gezien, om het ietwat naar klinkende 'kakkerlak' een beetje te relativeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:05:41 #106
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_81282475
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ehhh, zijn er in de tweede wereldoorlog in Nederland (en vooral in Amsterdam) geen joden door nazi's "vergast"? Hamas Hamas is alleen omdat rijmt slimpie..
Het is nog veel erger zelf. De meeste joden die vergast zijn kwam uit Den Haag en de kleinere gemeentes.,- dit omdat de gemeente Den Haag, in tegenstelling tot Amsterdam, prima samenwerkte met de nazi's en er in de provincie sprake was van antisemitisme (net als, omdat het even in het belachelijke te trekken, ze in Achter-Scharluiden de ene Chinees die daar woont maar een rare snuiter vinden maar ze in de grote steden een zeer gerespecteerd, nuttig deel van de gemeenschap vormen). Dat wordt grif onderschat; men wil de hele holocaust vandaag de dag maar al te graag voorstellen als een gróót, vuil complot van de Duitsers (dat was het natuurlijk ook) maar vergeet niet dat men vaak maar al te graag meewerkte, het antisemistisme vierde hoogtij in héél Europa... maar stel je nu eens voor dat ze bij ADO Den Haag zouden roepen dat ze superjoden zijn; het moet toch niet gekker worden?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_81282480
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk ook Joden uit Amsterdam die dan wel in Nederland zijn vermoord door de nazi's of naar concentratie kampen zijn gebracht.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:07:11 #108
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282490
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef JAM het volgende:
Het schijnt dat de Amsterdammers toen die worstenkraam omver hebben gegooid en er zodoende meer geen warme worst meer te verkrijgen was na afloop van de wedstrijd en dat, ja, dat kan een hagenees nou net niet hebben. Die mot nu eenmaal wogst vreten. Ráár verhaal.
LOL!!!!

Wàt een verhaal! ahahahahaha Zie het al gebeuren
Dat van dat worstenkraam is gewoon te grappig voor woorden
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81282501
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:04 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

[..]

De Joden zijn inderdaad in de Tweede Wereldoorlog, maar daar wordt niet aan gerefereerd. Er wordt gesproken over Hamas. Een militanten Palestijnse beweging die tegen de straat Israel strijdt, maar verder niet over de nazi's.
Ja dahaag... ik loop al iets te lang mee bij Feyenoord om te weten waaraan gerefereerd wordt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:10:38 #110
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282534
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja dahaag... ik loop al iets te lang mee bij Feyenoord om te weten waaraan gerefereerd wordt.
De verheerlijking van de vergassing van de Joden in de Tweede Wereldoorlog? Of wordt er gerefereerd aan een nog steeds bestaande groep die het niet zo met de Joden ophebben, en om het te laten rijmen 'aan het gas' er achteraan hebben geplakt?
pi_81282568
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:10 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

De verheerlijking van de vergassing van de Joden in de Tweede Wereldoorlog? Of wordt er gerefereerd aan een nog steeds bestaande groep die het niet zo met de Joden ophebben, en om het te laten rijmen 'aan het gas' er achteraan hebben geplakt?
Ik snap waar je heen wilt.

Maar het is toch echt het eerste, want Ajacieden werden ook al voor dat de beweging Hamas uberhaupt bekend was in Nederland uitgescholden voor Joden. Zo doende is er 'Hamas, Hamas' voor gezet.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:14:53 #112
37950 JAM
pi_81282579
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dat klopt inderdaad. Men vond het hier genoeg om ze gewoon af te schieten als een stuk vreten en - als dat even niet goed uitkwam - ze te mishandelen of dood te hongeren - als dat dan ook niet goed uitkwam - ze door te sturen naar Duitsland om ze dáár dan te vergassen. Drieënnegentig treinen met daarin honderdzevenduizend joden uit kamp Westerbork alléén. Ik vraag me op hoe vaak je daar de Kuip mee zou kunnen vullen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:15:41 #113
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282588
Er werden soms vlaggen van palestina in het Feyenoord vak gehangen
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:16:34 #114
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282606
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En speciaal gemaakte Palestijnse/Feyenoord shirts verkocht. Overigens weet ik ook nog dat Ajax ergens in Italie een Europese wedstrijd speelde, en de thuisbezoekers daar ook met Palestijnse vlaggen stonden te zwaaien.
pi_81282613
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:13 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ik snap waar je heen wilt.

Maar het is toch echt het eerste, want Ajacieden werden ook al voor dat de beweging Hamas uberhaupt bekend was in Nederland uitgescholden voor Joden. Zo doende is er 'Hamas, Hamas' voor gezet.
Het maakt sowieso geen flikker uit, aangezien het in beide gevallen gaat om het referen aan het Joodse volk. Dat slaat feitelijk helemaal nergens op.

In dit geval is er gewoon gekozen voor een zinnetje (het rijmt gewoon goed) dat 'lekker' bekt en 'hard' klinkt.
pi_81282624
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Oh echt? Heb je ook een foto van dat doekje van (Ik geloof Ado) waar Ajax is geschreven met hakenkruizen en de punt op de j een jodenster is? (Jaren 80).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:20:45 #117
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282662
Ach laten we de supporterskern van Feyenoord toch vooral toejuichen vanwege het verspreiden van deze harde en teringvette tracks :

dinsdag 11 mei 2010 @ 02:23:03 #118
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282691
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:18 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Oh echt? Heb je ook een foto van dat doekje van (Ik geloof Ado) waar Ajax is geschreven met hakenkruizen en de punt op de j een jodenster is? (Jaren 80).
Nee, dat was niet Ado, maar de Bunnikside:
pi_81282707
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het maakt sowieso geen flikker uit, aangezien het in beide gevallen gaat om het referen aan het Joodse volk. Dat slaat feitelijk helemaal nergens op.

In dit geval is er gewoon gekozen voor een zinnetje (het rijmt gewoon goed) dat 'lekker' bekt en 'hard' klinkt.
Precies, slaan spreekkoren uberhaupt wel ergens op?

Behalve "Ze winnen nooit van de joden!" natuurlijk.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:25:55 #120
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282736
Nog een 'klassieker' van de Bunnikside:

'Adolf, hier lopen er nog 11, als jij ze niet vergast dan doen we het zelf'.
pi_81282748
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:16 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

En speciaal gemaakte Palestijnse/Feyenoord shirts verkocht. Overigens weet ik ook nog dat Ajax ergens in Italie een Europese wedstrijd speelde, en de thuisbezoekers daar ook met Palestijnse vlaggen stonden te zwaaien.
Was dit in de jaren 80' en 90' ook al ja? Of werden de Ajacieden toen nog niet voor "Joden" uitgemaakt.

Je snapt mijn punt wel..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:27:06 #122
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282751
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:25 schreef PatrickHenry het volgende:

pi_81282766
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:25 schreef PatrickHenry het volgende:

Lijkt op die van Ajax tegen Utrecht, ook met cijfers:

'1,2,3,5,6,7 waar in nummer 4 gebleven?' (Waar natuurlijk wordt verwezen naar Di Thomasso)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:29:55 #124
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282776
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:27 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Was dit in de jaren 80' en 90' ook al ja? Of werden de Ajacieden toen nog niet voor "Joden" uitgemaakt.

Je snapt mijn punt wel..
2003, AS Roma:

dinsdag 11 mei 2010 @ 02:37:04 #125
37950 JAM
pi_81282846
Zo blijkt maar weer eens dat er werkelijk geen grens is aan volkomen botheid, de totale ongevoeligheid van voetbalsupporters... Om eerlijk te zijn; daarvoor ga je toch naar het stadion. MAAR DE BAAS ZEI JA, IK HEB GEEN BANANEN, IK HEB GEEN BANANEN VANDAAG! JODENKOEKEN, NEGERZOENEN!!! GELE EN GROENE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')